Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GolovaRaoul
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-07 12:03
Goeiemorgen beste Tweakers.

Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een apparaat wat misschien niet eens bestaat. Ik heb namelijk best wat wensen en eisen en ik vermoed dat dit niet allemaal samen kan gaan in één apparaat. Ik wil het toch graag proberen. Ik ben op zoek naar een Bluetooth speaker. De bluetooth speaker moet:
  • Natuurlijk goed geluid hebben. Ikzelf luister voornamelijk elektronische muziek (house/drum and bass) dus de bass moet stevig en voelbaar zijn
  • De speaker mag best groot zijn maar niet zo groot dat hij niet meer in bijvoorbeeld een eastpak rugzak past ( een Eastpak is ongeveer H 40 x B 30 x D 18 cm )
  • Hij mag best wel wat wegen, zeg maximaal 10 kilo.
  • De speaker moet, zoals de bovenstaande 2 eisen al doen vermoeden, nog wel mee te nemen zijn. Een PartyBox van JBL is bijvoorbeeld niet iets wat je achterop je fiets meeneemt.
  • Er moet een gitaar op aangesloten kunnen worden.
  • Hij moet een accu bevatten.
  • Hij moet of bluetooth hebben of een AUX input zodat ik via mijn telefoon er muziek op kan afspelen.
Wat is je budget?
Ik vind als er echt een product is wat aan mijn eisen voldoet dat dat best wel wat mag kosten. Als je er een beetje netjes mee omgaat kun je erg lang plezier hebben van je speaker, dus zeg maximaal ongeveer 600 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
...muziek mee te luisteren natuurlijk ;) Ik ben van plan om deze vaker mee naar buiten te nemen en ik wil er ook vaker (hard) muziek mee afspelen. Ook wil ik soms een gitaar erop aan kunnen sluiten.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ikzelf zat al te kijken naar een Bose S1 Pro. Uit een review van Oluv's Gadgets op Youtube kun je echter horen dat de bass bij half volume al 'raar' begint te doen. Ik zat ook nog te kijken naar andere PA-systemen maar meestal zijn deze eigenlijk te groot om mee te nemen. Ik weet sowieso al dat bij de eisen die ik stel dat het een grote en ook wel zware speaker waarschijnlijk gaat worden.

Een PartyBox 310 van JBL zou geweldig zijn, maar deze is dan weer veel te groot om echt vaak mee te nemen. De JBL Partybox on the GO heeft dan weer niet zo'n geweldige geluidskwaliteit.

Ik zit nu ook te kijken naar een Marshall Tufton. Als deze nou een gitaar input had, was dit product hem geworden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Voor de rest heb ik geen vragen, maar ik snap best dat met mijn lijst met eisen dat er misschien geen product is wat hier allemaal aan voldoet.

Alvast bedankt voor jullie suggesties en ideeën! :)

[ Voor 13% gewijzigd door GolovaRaoul op 15-08-2022 10:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10 17:02
Moeilijke vraag idd :)
Die Bose heeft xlr combo input, dus in theorie zou je daar je gitaar rechtstreeks kunnen aansluiten.
De JBL heeft enkel bluetooth. Dus dan zou je je gitaar via een audio interface moeten koppelen. MAAR die audio interface heeft ook voeding nodig EN ik ken geen audio interfaces met bluetooth uitgang.

Wat betreft de geluidskwaliteit van de vernoemde speakers kan ik je helaas niet verder helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
De eis 'gitaaringang' kan je vervangen door 'lijningang', door je gitaar via een geschikt effectpedaal aan te sluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door TBTL op 15-08-2022 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-10 19:16
JBL heeft ook nog de kleinere Partybox 110, maar deze is met 29.5 x 56.8 x 30.0 cm nog steeds aardig aan de maat.

Ik vond ook nog de Roland BTM-1. Deze lijkt ook aan je wensen te voldoen, maar of deze in NL (nog) leverbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-10 10:30
Zijn er geen kleine gitaarversterkers met accu en bluetooth? Ik heb er nog nooit naar gezocht, maar nu start je bij de BT speakers, wellicht nuttig om vanuit een andere invalshoek te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hier word je gegarandeerd goed geholpen...
Het Grote Gitaartopic - deel 8
Pagina: 1