Mijn omvormer begon vanmiddag te stinken, steeds erger en hij werd vrij heet. Toen ik me afvroeg wat te doen, schakelde hij over op een rode foutmelding, koelde niet meer af, en de PV-verdeler begon ook te "knetteren". Toen schrok ik en heb de wisselschakelaars van de verdeler (zonnepanelen, stroomsymbool en de stekker van de wasmachine) uitgezet. Daarna heb ik voor de zekerheid ook de GoodWe uitgezet omdat iemand dat zei in het zonnepanelen-topic.
Is het het veiligst om ze voorlopig in deze toestand te laten (gezien de zon schijnt en ik niet weet wat die panelen nu wel en niet doen)? Ik neem morgenochtend meteen contact op met mijn installateur, en wil gewoon zeker weten dat er geen verdere schade aan het systeem kan ontstaan. Ik neem aan dat er iets mis is met de GoodWe of de manier waarop het is aangesloten.
Is het het veiligst om ze voorlopig in deze toestand te laten (gezien de zon schijnt en ik niet weet wat die panelen nu wel en niet doen)? Ik neem morgenochtend meteen contact op met mijn installateur, en wil gewoon zeker weten dat er geen verdere schade aan het systeem kan ontstaan. Ik neem aan dat er iets mis is met de GoodWe of de manier waarop het is aangesloten.