Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonkaNL
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22-11-2022
Hallo allemaal.

Ik overweeg een Lenovo M10 plus 3rd gen te kopen. Ik wil daar ook F1 op kunnen kijken. Via de app of browser maakt mij niet zoveel uit.

Mijn ervaring is dat, hoewel veel apparatuur wel widevine L1 ondersteunt, dit niet betekent dat F1 stottervrij wordt gestreamd. Heeft iemand ervaring met F1 TV pro op deze tablet?

Erg bedankt alvast!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:25
Je zou het in het M10 2de generatie ervaring topic ook kunnen vragen, spreid je kansen, werkt daar zal 3de generatie ook werken, zit weinig verschil; [Lenovo Tab M10 FHD Plus (2nd Gen] Ervaringen & Discussie

[ Voor 19% gewijzigd door swhnld op 14-08-2022 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonkaNL
Dank voor de suggestie. In dat draadje wordt aangegeven dat F1 hapert.. vandaar de vraag over de 3rd gen.

F1 trekt een zware wissel op wat minder performende hardware. Meer dan reguliere streaming diensten met die (ook) widevine gebruiken.

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232547

Weet je het antwoord toevallig al?
Ik heb een M10 Plus 3rd gen maar heb geen F1 TV. Mocht je het willen testen dan kan ik dat wel voor je doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:24

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik werk momenteel aan een grote bekende video-app (niet F1 TV maar gelijkaardig qua schaal) en ik zou je ten zeerste afraden om een Lenovo M10 (eender welke versie) in huis te halen. Als ik kijk naar onze crash- en performance dashboards dan steekt dat toestel er steevast met kop en schouders bovenuit. Ik schrik er dus niet van om te lezen dat de F1 TV app daarop hapert, dat doet onze app namelijk ook en wij gebruiken gewoon de go-to standaard ExoPlayer en houden ons gewoon aan de gebruikelijke standaarden qua bitrate en DRM.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 232547

Mavamaarten schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:35:
Ik werk momenteel aan een grote bekende video-app (niet F1 TV maar gelijkaardig qua schaal) en ik zou je ten zeerste afraden om een Lenovo M10 (eender welke versie) in huis te halen. Als ik kijk naar onze crash- en performance dashboards dan steekt dat toestel er steevast met kop en schouders bovenuit. Ik schrik er dus niet van om te lezen dat de F1 TV app daarop hapert, dat doet onze app namelijk ook en wij gebruiken gewoon de go-to standaard ExoPlayer en houden ons gewoon aan de gebruikelijke standaarden qua bitrate en DRM.
Je kan toch niet zomaar alle M10 versies over 1 kam scheren? Weet je zeker dat de 3e generatie er ook bij staat? Gebruik namelijk zelf zo’n beetje alle streaming apps behalve F1 TV en alles werkt perfect, nog nooit een hapering of crash gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonkaNL
Mavamaarten schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:35:
Dank! Een tablet met sterkere processor is aan te raden? Welke ervaring met goede tablets qua video/stream prestaties heb jij? Hoor graag.

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonkaNL
Anoniem: 232547 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:13:
[...]

Je kan toch niet zomaar alle M10 versies over 1 kam scheren? Weet je zeker dat de 3e generatie er ook bij staat? Gebruik namelijk zelf zo’n beetje alle streaming apps behalve F1 TV en alles werkt perfect, nog nooit een hapering of crash gezien.
Ja, dat is bij mij ook het geval. F1 doet iets wezenlijk anders dan andere streaming diensten. Of dat ligt aan Widevine weet ik niet. Mogelijk aan de extra functies die in de stream ingebakken zit? Cockpitview, tijdmonitoring.. geen idee. Feit is wel dat uitsluitend mijn iPhone 12 en mijn Core i7 laptop F1 stottervrij streamen en alle andere minder presenterende hardware het laat afweten. Tenzij je de resolutie terug zet naar 240p ofzo.

Vandaar dat ik graag even check of iemand met zekerheid kan zeggen dat F1 het probleemloos doet.

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonkaNL
Anoniem: 232547 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:27:
Weet je het antwoord toevallig al?
Ik heb een M10 Plus 3rd gen maar heb geen F1 TV. Mocht je het willen testen dan kan ik dat wel voor je doen.
Dank voor het aanbod. Maar dat zou betekenen dat ik login gegevens met je zou moeten delen. Dat vind ik een lastige vraag om invulling aan te geven.

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:25
TonkaNL schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:18:
[...]

Dank voor het aanbod. Maar dat zou betekenen dat ik login gegevens met je zou moeten delen. Dat vind ik een lastige vraag om invulling aan te geven.

Groeten.
Is er geen 7 dagen trial? Dan hoef je niets te testen.

En anders wachtwoord veranderen, login delen, testen, wachtwoord veranderen, logoff alle sessies, en inloggen met nieuwe wachtwoord.

Overigens gezien de inhoud van dit topic, en feit dat zware hardware elders (telefoon en laptop) al nodig is verwacht ik dat het niet goed gaat werken op deze tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:24

Mavamaarten

Omdat het kan!

Anoniem: 232547 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:13:
[...]
Je hebt gelijk. Mijn reactie was iets te gekleurd door mijn eerdere ervaringen met Lenovo tablets in het verleden. De 3rd gen doet het zo te zien in playback (DASH+Widevine L1) wel een stuk beter, al zijn mijn cijfers niet helemaal representatief door het lage aantal aan streams vs de oudere generatie. Even een plaatje om aan te geven dat ik niet zomaar dingen verzin:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z7SzAXCo2bgmtx-DI6BBCacwkO0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PlOft3vyO4a5fEm4NT7eULcs.png?f=fotoalbum_large

Verder blijf ik echter wel bij mijn standpunt, qua crashes zien we bij Lenovo regelmatig crashes die veroorzaakt zijn door rare zaken die aangepast zijn in het systeem. Bij de tablets van Samsung in dezelfde price-range zie je dat soort fratsen eigenlijk nooit. En zij doen het gemiddeld gezien qua playback ook beter. En qua software support (software updates) scoren zij ook gewoon veruit het beste. Ik zou dan ook een dergelijke tablet aanraden: als je goedkoop wilt een tablet uit de A-reeks en als je wat meer geld te spenderen hebt een S<getalletje> Lite tablet.

Android developer & dürüm-liefhebber

Pagina: 1