• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:34
Inleiding

De Lenovo Tab M10 FHD is een 10,3" HD-tablet van de 2e generatie die heel veel kan en een eersteklas metalen ontwerp heeft. Het biedt geweldig geluid en audio en voegt een groot aantal gezinsvriendelijke functies toe, zoals samengestelde content voor kinderen, ouderlijk toezicht en TÜV Rheinland-gecertificeerde oogbescherming.

Specificaties
Processor MediaTek P22T (4 x 2,3 GHz + 4 x 1,8 GHz)
Besturingssysteem Android 10
Beeldscherm 10,3" HD IPS (1920 x 1200), 330 nits
Geheugen Tot 4 GB

Batterij

Tot 10 uur browsen op het web*
Tot 8 uur video's afspelen*

* Lenovo-laboratoriumtestresultaten. Alle claims over de levensduur van de batterij zijn bij benadering. De werkelijke batterijprestaties variëren en hangen af van verschillende factoren, waaronder productconfiguratie en -gebruik, software, gebruiksomstandigheden, draadloze functionaliteit, instellingen voor energiebeheer, schermhelderheid en andere factoren. De maximale capaciteit van de batterij zal na verloop van tijd en door gebruik verminderen.

Opslagruimte

Tot 128 GB
Tot 256 GB microSD

Connectiviteit

802.11 a/b/g/n/ac dualbandwifi, 2,4 GHz
802.11 a/b/g/n/ac dualbandwifi, 5 GHz
Bluetooth® 5.0
WiFi Direct
GPS/Beidou
A-GPS
FM-radio
GLONASS

Ondersteunde banden (alleen LTE)

GSM: B2/B3/B5/B8
WCDMA: B1/B2/B5(B6/B19)/B8
FDD-LTE: B1/B2/B3/B4/B5(B19)/B7/B8/B20/B28(a+b)
TDD-LTE: B38/B40

Beveiliging
Ontgrendelen met gezichtsherkenning

Audio
Dubbele stereoluidsprekers, ingesteld door Dolby Atmos®

Camera

Voorzijde: 5 MP met vaste focus
Achterzijde: 8 MP met autofocus

Afmetingen (h x b x d) 8,25 mm x 149, 38 mm x 241,54 mm
Gewicht Vanaf 420 g
Kleur

Iron Grey
Platinum Grey

Knoppen, poorten en sleuven

Voeding
Volume omhoog/omlaag
Micro USB Type-C
Pogopin met twee punten
microSD-kaartsleuf
Eén SIM-kaartsleuf (nano-SIM + TF)

Oogbescherming TÜV Rheinland-certificering voor beperkt blauw licht
Software

Lenovo Launcher
Google Kids Space
Google Assistant
Gmail
Google Berichten
Google Phone (alleen LTE)
Google Chrome
Google Play Music
Google Foto's
Google Agenda
Google Zoeken
Bing Wallpaper
Dolby Atmos
Lenovo Entertainment

Aansluitingen

1. Pogopin met twee punten
2. Micro USB Type-C
3. Hoofdtelefoon-/microfoonaansluiting

• zjeeraar84
Heb deze tablet zelf sinds enkele dagen en hij bevalt tot nu toe zeer goed! Prima bouwkwaliteit, goed scherm, weinig bloatware,uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Bij mij Widevine L1 ondersteuning out-of-the-box. Het enige nadeel is dat hij niet Netflix gecertificeerd is en je daardoor geen HD kan kijken, maar door Netflix vanuit een gemodificeerde.apk te installeren lukte dit bij mij alsnog. Er zijn ook ervaringen waarbij er geen Widevine L1 ondersteuning aanwezig is (te controleren met de app DRM info).

• mr_willes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-04-2022
Ik heb er zojuist een besteld. Vooral omdat er veel positieve reviews over te vinden waren. Ik zal meteen research doen naar het stukje m.b.t. NetFlix / Widevine aangezien dat mijn persoonlijke reden is voor aanschaf van deze tablet.

Als er meer info is laat ik het hier weten!

• zjeeraar84
En @mr_willes hoe bevalt de tablet tot nu toe?

• mr_willes
Tablet bevalt goed! Mooi apparaat voor de prijs! Ook heel blij met de docking. Lekker makkelijk om de kids duidelijk te maken waar dat hij opgeruimd kan worden, en zo blijft hij mooi geladen.

Heb al wat lopen hobbyen met Netflix. De tablet zelf geeft out of the box Widevine1 (ook voordat ik Android geupdate heb) aan (met de DRM app) maar de geinstalleerde Netflix app blijft L3 aangeven.

Voor zover ik me ingelezen heb lijkt het te maken te hebben met het feit dat de tablet niet "gecertificeerd" is door Netflix. Daarmee zou bij het ophalen van de Netflix app uit de store een andere versie van de software geinstalleerd worden. Ook de reden dat er met een andere APK wel succes geboekt word.

Ik heb helaas nog geen APK gevonden die goed funcitioneerd. Out of the box / vanuit NF of Lenovo, acht ik de kans klein dit werkend te krijgen.

Overigens kan ik best leven met de standaard kwaliteit op de tablet. Geen gigantisch probleem voor mij op dit moment dus.

• zjeeraar84
Dat van Netflix heb ik ook zo begrepen. Naast dat er Widevine L1 support op de tablet zelf moet zijn (check) gebruikt Netflix nog een soort whitelist van gecertificeerde apparaten. En de Lenovo Tab M10 Plus (2nd gen) staat daar niet tussen.
Mocht je interesse hebben in een werkende .apk voor Netflix in HD, stuur me dan een PB!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Ziggo app geeft bij mij alleen zwart beeld. Geluid loopt wel. Dit, plus het Netflix gedoe en het niet al te soepele scrollen door blendle maken dat ik niet zo tevreden ben.

• zjeeraar84
marteltor schreef op zondag 31 januari 2021 @ 00:34:
Ziggo app geeft bij mij alleen zwart beeld. Geluid loopt wel. Dit, plus het Netflix gedoe en het niet al te soepele scrollen door blendle maken dat ik niet zo tevreden ben.
Heb ik ook een keer gehad met de Netflix app. Was toen direct verholpen toen ik de 'modus voor oogbescherming' uit zette. Helpt dit ook misschien voor jouw probleem met de Ziggo app?

• marteltor
  • Nu online
zjeeraar84 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:12:

Mocht je interesse hebben in een werkende .apk voor Netflix in HD, stuur me dan een PB!
Mag ik vragen hoe je aan die werkende apk komt?

• zjeeraar84
Gegoogled op widevine L1 Netflix apk. En er gewoon een paar proberen. Maar als je je mailadres stuurt in een PB kan ik je ook even een Google drive linkje sturen zodat je direct de juiste hebt.

• marteltor
  • Nu online
zjeeraar84 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:47:
Gegoogled op widevine L1 Netflix apk. En er gewoon een paar proberen. Maar als je je mailadres stuurt in een PB kan ik je ook even een Google drive linkje sturen zodat je direct de juiste hebt.
Thanks, maar de tablet gaat toch terug. Ik vind de Ziggo app ook niet soepel lopen en is ook geen HD. In de browser echt wel. Als ik dan toch via de browser moet kijken, ga ik liever voor een Lenovo P11 of de Samsung a7.

• marteltor
  • Nu online
zjeeraar84 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 08:10:
[...]

Heb ik ook een keer gehad met de Netflix app. Was toen direct verholpen toen ik de 'modus voor oogbescherming' uit zette. Helpt dit ook misschien voor jouw probleem met de Ziggo app?
Ja dat hielp inderdaad!

• zjeeraar84
marteltor schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:44:
[...]

Thanks, maar de tablet gaat toch terug. Ik vind de Ziggo app ook niet soepel lopen en is ook geen HD. In de browser echt wel. Als ik dan toch via de browser moet kijken, ga ik liever voor een Lenovo P11 of de Samsung a7.
Mijn ervaring met de T-Mobile app (ik ben geen Ziggo abonnee meer) is dat het tv kijken in eerste instantie niet heel soepel is, maar na een seconde of 15 naar dezelfde zender gekeken te hebben is het wel stabiel en ook HD is. Aangezien ik heel weinig tv kijk is dat goed genoeg voor mij.
De P11 is wel een stukje duurder. Samsung zou ik persoonlijk nooit willen door de aanwezige bloatware en niet stock Android, maar dat is natuurlijk persoonlijk :)

• mr_willes
Dat met die eerste 15 seconden lijk ik ook met Netflix te hebben. Maar zoals je zelfa angeeft is dat voor mij ook niet echt een probleem. Het internet met 2 kids is toch niet altijd even stabiel, dus ben wel gewend aan schakelen tussen SD en HD.

• zjeeraar84
Inmiddels 2 updates van Netflix verder, heb ze beiden geprobeerd maar beiden geven nog steeds Widevine L3 aan, dus geven SD beeld.
Ik geef Lenovo hier niet de schuld van (ik blame Netflix) maar irritant is het wel..
Gelukkig werkt de gehackte .apk nog prima :)

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Hoeveel intern geheugen heeft deze tablet nu. Ik zie bij het enige verkrijgbare model 32gb (199 met dock) maar er staat ook 128gb?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• zjeeraar84
Die van mij heeft 128GB opslag en 4GB RAM.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Gevonden, maar hij staat helaas niet op de studentensite van Lenovo.

En is de dock zijn extra geld waard? Bij de 64gb (voor mij ruim genoeg) is het prijsverschil tussen met en zonder dock 50 euro.

[Voor 49% gewijzigd door Cyberpope op 20-02-2021 19:40]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• zjeeraar84
Ik gebruik het dock eigenlijk niet. Ook omdat ik het officiële hoesje heb, maar hij dan niet in het dock kan. Maar als je geen hoesje gebruikt dan kan het wel handig zijn, hij heeft dan een vaste plek en is altijd opgeladen.

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-05 09:21
Heeft iemand hier de videoland App aan de praat gekregen?
ik kan er wel op inloggen, maar er kan geen stream worden gestart.

• zjeeraar84
spank_mojoo schreef op maandag 22 februari 2021 @ 16:24:
Heeft iemand hier de videoland App aan de praat gekregen?
ik kan er wel op inloggen, maar er kan geen stream worden gestart.
Ik heb geen Videoland, maar krijg je een foutmelding bij het starten van de stream? Of heb je geen beeld, wel geluid? In het laatste geval zou het kunnen zijn dat je de 'modus voor oogbescherming' aan hebt staan, dan moet je die even uitzetten en doet hij het direct.

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-05 09:21
Ik krijg een melding met foutcode 1008 bij het starten van de stream.
In de omschrijving van deze fout staat dat de netwerkverbinding slecht zou moeten zijn.
Echter, wanneer ik naast het accesspoint ga zitten, of het netwerk bij familie gebruik zie ik geen verandering.

Energiebesparende en andere betuttelende maatregelen staan hier meestal uitgeschakeld, maar ik zal het nog even controleren vanavond.

• zjeeraar84
Kreeg vandaag een system update binnen. Versie TB-X606F_S300130_210122_BMP. Niveau van Android-beveiligingspatch 5 januari 2021. Heb gelukkig nog steeds Widevine L1 na de update volgens DRM info, en Netflix detecteert nog steeds L3. Gelukkig hebben we de gekraakte .apk file nog :)

Op deze pagina staat dat de M10 FHD Plus 2nd gen tot januari 2023 security updates ontvangt, dus dat is wel fijn om te weten dat we qua security nog 2 jaar vooruit kunnen met deze tablet.

[Voor 52% gewijzigd door zjeeraar84 op 26-02-2021 09:08]

• Northside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 21:50
Ik heb er ook een gekocht. Best fijn ding, alleen laadt hij langzaam op. Of waarschijnlijk laadt hij gewoon normaal op, maar voelt het langzaam omdat al mijn andere devices supersnel opladen. Verder niets te klagen. Moet zeggen dat ik er ook niet veel spannends op doe, beetje surfen en wat spelletjes voor de kinderen. Maar dat doet hij dus goed. :)

Ik heb hem zonder smartdock gekocht. Kan je die nog ergens los kopen? Dat lost mijn probleem met het opladen misschien deels op, moet ik er alleen aan denken om hem iedere keer daar in te zetten als ik hem niet gebruik.

• MBm84
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22-05 20:37
Heb 2 van deze tablets hier liggen, maar 1 krijg ik niet op het 5ghz signaal van mijn wifi. Is dit te verhelpen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zjeeraar84
Northside schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:39:
Ik heb hem zonder smartdock gekocht. Kan je die nog ergens los kopen? Dat lost mijn probleem met het opladen misschien deels op, moet ik er alleen aan denken om hem iedere keer daar in te zetten als ik hem niet gebruik.
Ik meen gelezen te hebben dat het dock niet los te koop is. Nadeel van gebruik van het dock vind ik dat je hem niet kan gebruiken als je tablet in een hoes zit (de mijne zit in de officiele Lenovo cover).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zjeeraar84
MBm84 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 19:44:
Heb 2 van deze tablets hier liggen, maar 1 krijg ik niet op het 5ghz signaal van mijn wifi. Is dit te verhelpen?
Zijn echt 2 exact hetzelfde? Werkt de probleemtablet wel op andere 5ghz wifi netwerken? Zou het gewoon een typo kunnen zijn in het wifi wachtwoord?

• Bartjan40
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20-02-2022
Mijn zoon heeft deze tablet gekocht en gebruikt vaak oordopjes met het kijken en spelen van apps.
Nou heeft hij geen geluid meer als hij zijn oordopjes eruit haalt.
Het icoontje van de oordopjes blijft ook rechts bovenin staan.
Is hier iets aan tedoen?

• zjeeraar84
Gaat het om bedrade oordopjes of bluetooth oordopjes? Wat moet hij doen om het op te lossen? Tablet herstarten of komt het na een tijdje weer goed?
Klinkt als een hardware probleem, ik gebruik mijn tablet eigenlijk alleen maar icm bluetooth oordopjes.

• Bartjan40
zjeeraar84 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:25:
Gaat het om bedrade oordopjes of bluetooth oordopjes? Wat moet hij doen om het op te lossen? Tablet herstarten of komt het na een tijdje weer goed?
Klinkt als een hardware probleem, ik gebruik mijn tablet eigenlijk alleen maar icm bluetooth oordopjes.
Het gaat om bedrade oordopjes
Ik zal hem is opnieuw opstarten

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bartjan40
zjeeraar84 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:25:
Helemaal uit en opnieuw opstarten heeft gewerkt,hoe makkelijk kan het zijn :)

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:03
MBm84 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 19:44:
Ik heb hetzelfde. Krijg hem alleen op 2.4 met max 65mb doorvoer snelheid. Gevolg haperde filmpjes. Draai op de laatste firmware.

Unifi netwerk. Gezet op force 5G. Geen resultaat.

Edit: 5G doet het wel bij gebruik van een andere hotspot. Zit hem dus in thuis wifi.

[Voor 9% gewijzigd door vanputten80 op 07-04-2021 21:29]

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:53
vanputten80 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 21:15:
[...]

Ik heb hetzelfde. Krijg hem alleen op 2.4 met max 65mb doorvoer snelheid. Gevolg haperde filmpjes. Draai op de laatste firmware.

Unifi netwerk. Gezet op force 5G. Geen resultaat.

Edit: 5G doet het wel bij gebruik van een andere hotspot. Zit hem dus in thuis wifi.
Kijk eens goed naar de kanalen waarop je thuis-Wifi zit qua 5Ghz. Wellicht is er een range waarmee de chip van de tablet niet werkt. Ik merk het zelf als ik mijn 5Ghz hotspot aanzet op mijn OnePlus 8 Pro, die wordt ook niet gepakt. Pas als ik overschakel naar 2,4Ghz doet hij het wel

The chances of being killed by a cow are low but never 0%

• Rudi555
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-04 12:14
Ik vroeg mij nog af of jullie ook antivirus installeren op je tablet? Ik heb nu op mijn Lenovo tablet Bitdefender Free geinstalleerd maar vraag me af of deze wel hetzelfde functioneert als op mijn PC. Mogelijk mis ik 'realtime' protection opties?

Ik vraag me zoiezo af waarom veel software op de PC gratis is en op tablets en telefoons je eigenlijk vaak moet betalen voor hetzelfde. Is dat vanwege makkelijkere data collectie op PC? Ik gebruik wel PrivacyWall i.p.v. Google Chrome. PW draait op Mozilla Firefox toch? Dat was mij nog niet helemaal duidelijk.

Dit is trouwens mijn eerste tablet ooit. Vroeg mij nog af of ik altijd ingelogd moet zijn met mijn Gmail account. Dat zit mij gewoon niet lekker. Iemand weet je code, kan gelijk inloggen op je email. Als ik uitlog, dan kan ik de tablet waarschijnlijk niet of maar half gebruiken?

• zjeeraar84
Rudi555 schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:15:
Ik vroeg mij nog af of jullie ook antivirus installeren op je tablet? Ik heb nu op mijn Lenovo tablet Bitdefender Free geinstalleerd maar vraag me af of deze wel hetzelfde functioneert als op mijn PC. Mogelijk mis ik 'realtime' protection opties?

Ik vraag me zoiezo af waarom veel software op de PC gratis is en op tablets en telefoons je eigenlijk vaak moet betalen voor hetzelfde. Is dat vanwege makkelijkere data collectie op PC? Ik gebruik wel PrivacyWall i.p.v. Google Chrome. PW draait op Mozilla Firefox toch? Dat was mij nog niet helemaal duidelijk.

Dit is trouwens mijn eerste tablet ooit. Vroeg mij nog af of ik altijd ingelogd moet zijn met mijn Gmail account. Dat zit mij gewoon niet lekker. Iemand weet je code, kan gelijk inloggen op je email. Als ik uitlog, dan kan ik de tablet waarschijnlijk niet of maar half gebruiken?
Ik heb zelf geen AV geïnstalleerd op mijn tablet. Of het nodig is ligt denk ik met name aan hoe je de tablet gebruikt:
- installeer je apps alleen vanuit de Play store of ook uit losse APK's
- download je vage files van obscure sites of gebruik je hem alleen maar een beetje om te surfen en video te bekijken

Mbt je Gmail bezwaar: je zou evt een ander Gmail account aan kunnen maken om mee in te loggen op de tablet? Aan je Gmail account hangen ook veel services zoals de Play store. Je zou zonder account dan dus niks meer kunnen kopen (en ik denk ook geen gratis apps downloaden).

• Rudi555
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-04 12:14
Ik zal nooit iets buitenom de Play Store installeren. Ik gebruik de tablet eigenlijk voor nu alleen om videos te kijken (Netflix, Youtube alleen in PrivacyWall browser want anders 1000x ads per video), misschien ook spelletjes straks maar ook dat zal ik alleen via de Play Store doen.

Verder inderdaad wat browsen op het internet. Dit laatste is het enige waar ik me een beetje druk om maak omdat ik weet dat bijv. je PC wel geinfecteerd kan raken via een website (zoals toen met Wehkamp het geval was een tijd terug) als je geen antivirus hebt en ik wil natuurlijk mijn tablet schoon houden. Dus dan lijkt me een Anti virus of iets toch op zijn plaats..? Of is Android goed dichtgetimmerd tegenwoordig?

Nu zei ik dat ik Bitdefender Free had geinstalleerd ik vraag me alleen af of die dan real time beschermt en in hoeverre maar daar zal ik nog wel even naar kijken.

Ik zal een nieuwe Gmail aanmaken, goede tip!

• zjeeraar84
Rudi555 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:37:
Ik zal nooit iets buitenom de Play Store installeren. Ik gebruik de tablet eigenlijk voor nu alleen om videos te kijken (Netflix, Youtube alleen in PrivacyWall browser want anders 1000x ads per video), misschien ook spelletjes straks maar ook dat zal ik alleen via de Play Store doen.

Verder inderdaad wat browsen op het internet. Dit laatste is het enige waar ik me een beetje druk om maak omdat ik weet dat bijv. je PC wel geinfecteerd kan raken via een website (zoals toen met Wehkamp het geval was een tijd terug) als je geen antivirus hebt en ik wil natuurlijk mijn tablet schoon houden. Dus dan lijkt me een Anti virus of iets toch op zijn plaats..? Of is Android goed dichtgetimmerd tegenwoordig?

Nu zei ik dat ik Bitdefender Free had geinstalleerd ik vraag me alleen af of die dan real time beschermt en in hoeverre maar daar zal ik nog wel even naar kijken.

Ik zal een nieuwe Gmail aanmaken, goede tip!
Een virusscanner kan een extra laag bescherming zijn, maar als je een infectie oploopt via het bezoeken van een legitieme website zoals Wehkamp dat zal er waarschijnlijk sprake zijn van een zero-day security risico, anders was het lek al dichtgetimmerd door je browser en/of de beheerder van de website. En de kans dat een virusscanner je dan beschermt is ook maar klein, want die hebben dan ook nog amper de kans gehad om daar actie tegen te nemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• monde047
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-03 07:07
Hoe is de helderheid van het scherm? kun je er met goed fatsoen een fimpje op kijken in de zon/buiten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gunny_vds
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:32
Ben ook op zoek naar een tablet voor de kindjes en deze lijkt me wel iets.
Echter vroeg ik me af of deze geschikt is voor de Lego Hidden Side app?
Onze huidige Samsung tablet kon hier niet mee om, en op de site van Lego heb je ook geen duidelijkheid of deze app werkt.

Indien iemand met deze tablet eens kan checken in de app store of de hidden side app beschikbaar is?
Normaal gezien zou dit al voldoende zijn om te weten of deze werkt op de tablet of niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zjeeraar84
Gunny_vds schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:01:
Ben ook op zoek naar een tablet voor de kindjes en deze lijkt me wel iets.
Echter vroeg ik me af of deze geschikt is voor de Lego Hidden Side app?
Onze huidige Samsung tablet kon hier niet mee om, en op de site van Lego heb je ook geen duidelijkheid of deze app werkt.

Indien iemand met deze tablet eens kan checken in de app store of de hidden side app beschikbaar is?
Normaal gezien zou dit al voldoende zijn om te weten of deze werkt op de tablet of niet.
Heb even gekeken voor je, helaas is die app niet te zien in de store. En als ik er op Google en hem dan aanklik zie ik 'niet compatibel met uw apparaat'.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zjeeraar84
monde047 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:19:
Hoe is de helderheid van het scherm? kun je er met goed fatsoen een fimpje op kijken in de zon/buiten?
Het scherm kan redelijk helder, er zijn natuurlijk betere schermen en tablets maar alle waar naar zn geld. Een filmpje kijken moet wel te doen zijn.

[Voor 49% gewijzigd door zjeeraar84 op 31-05-2021 14:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gunny_vds
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:32
zjeeraar84 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:13:
[...]

Heb even gekeken voor je, helaas is die app niet te zien in de store. En als ik er op Google en hem dan aanklik zie ik 'niet compatibel met uw apparaat'.
Klote, toch bedankt @zjeeraar84

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ik zie hem nu soms redelijk goedkoop voorbij komen.

Hoe zit het ondertussen met Ziggo en Netflix. Nog steeds wat lastig of is dat volledig opgelost?

• zjeeraar84
Ziggo kan ik niet beoordelen maar de T-Mobile app heeft geen problemen.
Netflix is nog steeds een issue, alleen SD beschikbaar, tenzij je een gehackte .apk file gebruikt. Dan werkt Full HD wel gewoon prima.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Is die gehackte APK lastig te vinden.. Twijfel nog het nodige.

• zjeeraar84
Ik kon hem redelijk makkelijk vinden, zoek maar eens op "netflix apk jonas-coded".
Of stuur mij je gmail adres in een PB en ik deel een Google Drive linkje met je.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Dank als ik hem koop zal ik dat zeker doen.

• Givati
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-03 13:32
Deze tablet gekocht bij een Zwarte Vrijdag sale. Prima tabletje waarvoor ik hem wil gebruiken (Zwift/Netflix).
zjeeraar84 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:59:
Ik kon hem redelijk makkelijk vinden, zoek maar eens op "netflix apk jonas-coded".
Of stuur mij je gmail adres in een PB en ik deel een Google Drive linkje met je.
Ik kon hem vrij makkelijk vinden inderdaad. Moest Netflix app eerst verwijderen voordat Chrome die mod apk opent en installeert.

Heb eentje gepakt van een post uit 2020, weet niet of het nog nut heeft/wijs is om een geüpdatet apk file te zoeken...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NelgNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:16
Een kickje. Iemand die ervaring heeft met de ingebouwde Google Assistant? Werkt dat fijn?

Of iemand die deze tablet gebruikt in combinatie met Home Assistant? Lijkt mij een mooi apparaat daarvoor maar ben benieuwd naar de ervaringen van de Tweakers.

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 12:56

neanderthaler

Are friends electric?

Ik denk er aan deze aan te schaffen. Heb alleen niet zo veel ervaring met Android. Voorheen had ik een Apple iPad, Ik heb een voorliefde voor Apple omdat in mijn ervaring de hardware goed is, de service goed is en iOS gewoon gladjes werkt. Ook geeft gebruik van Apple apparatuur mij een veilig idee vanwege de lange ondersteuning en updates. Ik heb ook het idee dat een Apple ipad of telefoon veel langer effectief te gebruiken zijn dan apparatuur van andere producenten, mijn ipad uit 2012 was geloof ik zo'n 8 jaar bruikbaar met de meeste apps (nu alleen Netflix en Spotify nog). Alleen de prijs van een ipad en de limitaties die door Apple worden opgelegd zoals het ontbreken van een cardslot en dichttimmeren van iOS geven mij af en toe een beklemmend gevoel.

Kan iemand mij vertellen of de M10+ met USB-C aan een Lenovo laptop docking station te verbinden is en van daaruit met andere apparatuur? Ben zeer benieuwd of en hoe de aansluiting naar een HDMI monitor ook mogelijk is en zo de tablet als een soort van PC te gebruiken is, beetje zoals Samsung DeX?

• zjeeraar84
neanderthaler schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:45:
Ik denk er aan deze aan te schaffen. Heb alleen niet zo veel ervaring met Android. Voorheen had ik een Apple iPad, Ik heb een voorliefde voor Apple omdat in mijn ervaring de hardware goed is, de service goed is en iOS gewoon gladjes werkt. Ook geeft gebruik van Apple apparatuur mij een veilig idee vanwege de lange ondersteuning en updates. Ik heb ook het idee dat een Apple ipad of telefoon veel langer effectief te gebruiken zijn dan apparatuur van andere producenten, mijn ipad uit 2012 was geloof ik zo'n 8 jaar bruikbaar met de meeste apps (nu alleen Netflix en Spotify nog). Alleen de prijs van een ipad en de limitaties die door Apple worden opgelegd zoals het ontbreken van een cardslot en dichttimmeren van iOS geven mij af en toe een beklemmend gevoel.

Kan iemand mij vertellen of de M10+ met USB-C aan een Lenovo laptop docking station te verbinden is en van daaruit met andere apparatuur? Ben zeer benieuwd of en hoe de aansluiting naar een HDMI monitor ook mogelijk is en zo de tablet als een soort van PC te gebruiken is, beetje zoals Samsung DeX?
De liefde tussen mij en de Lenovo tablet is inmiddels wel een beetje bekoeld. Niet omdat de Lenovo het slecht doet, maar hij is gewoon langzaam met browsen, geen Netflix HD ondersteuning out of the box, met F1 TV Pro regelmatig schokkend beeld (geen issues in pc browser, iPhone of Apple TV).
En de OS support houdt er over een paar maanden mee op, dus dan geen beveiligingsupdates meer.

Apple is inderdaad wel duur, maar als je een nieuwe iPad koopt en er weer 8 jaar mee doet, is dat denk ik goedkoper dan elke 2 jaar een nieuwe Android tablet en ook beter voor de planeet.

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

zjeeraar84 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:07:
[...]

En de OS support houdt er over een paar maanden mee op, dus dan geen beveiligingsupdates meer.
Dat is inderdaad vreemd, aangezien het apparaat nog gewoon in de winkel ligt. En niet bij iBood of een andere partijenhandelaar, maar gewoon bij Mediamarkt. Nu was ik niet van plan mijn bankzaken er op te doen of mijn belastingaangifte er op te doen. Wat zijn verder de risico's voor de gebruiker van het staken van de ondersteuning door de fabrikant?

Is zoiets eigenlijk wel wettelijk?

• zjeeraar84
Ik denk dat het security-risico op zich wel mee valt, omdat de browser, apps en veel achterliggende software via de Play store geïnstalleerd en ge-update worden.
Maar mocht er een 0-day vulnerability in de kernel ontdekt worden, heb je toch pech.. blijft toch een slechte zaak.

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Wil je hem verkopen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• om3ega
  • Laatst online: 29-05 15:23

om3ega

I identify as..

zjeeraar84 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 08:10:
[...]

Held....

Ik was bijna in staat de tablet terug te sturen. Jouw tip hielp. Bij mij was het Netflix met zwart scherm.

[Voor 5% gewijzigd door om3ega op 30-07-2022 22:34]

Ervaring is het archief van onze stommiteiten.

• jstumy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-11-2022
Is het jullie voor elkaar gekregen om in de Ambient mode meer te zien dan dit?:

Ik zou zoiets als dit verwachten (Google Home, Philips Hue zijn geinstalleerd):

HP Elitebook 8470w Intel® Core™ i5-3360M, 16 GB 1600 MHz DDR3, 14" diagonal LED-backlit HD+ anti-glare (1600 x 900), Samsung 840 series Pro 256GB SSD / HTC Desire Android 2.2.3 / Interested in Samsung Galaxy Tab 10.1

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee