AVM FRITZ!Box 6660 Cable voor gaming?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milado
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 04-03 02:12
Mijn vraag:

Goedendag, ik heb op het moment een connectbox (ziggo modem) waar ik qua gamen niet tevreden over ben. Nu ben ik gaan researchen als leek, en kwam erachter dat de connectbox soort van anti-gaming is mede door de puma6 chipset. Nu wil ik mezelf een AVM FRITZ!Box 6660 Cable aanschaffen als vervangend modem, maar die blijkt een puma7 chip te bevatten, mijn vraag is dat ook hinderlijk voor het gamen? Schiet ik er überhaupt genoeg mee op, om van de connectbox naar de voor mij dure AVM FRITZ!Box 6660 Cable te gaan? Mijn idee zou dan om de AVM FRITZ!Box 6660 Cable, als enige modem/router te laten functioneren zonder het in bridge mode te zetten.

Mocht het geen goede optie zijn, wat zou een ander beter alternatief zijn voor goede prestaties met het gamen? Met ziggo alleen als optie..

Dank alvast!

[ Voor 10% gewijzigd door Milado op 12-08-2022 18:24 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:14
Waarom ben je er niet tevreden met de connectbox?
Gebruik je wifi of bekabeld internet?
Welk Ziggo abbo met welke snelheid heb je?
Is er glasvezel naar de woning mogelijk ipv coax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milado
Ik merk met het gamen (fifa) dat er vertraging is, en gezien de referenties over de connectbox en het gamen zie ik geen spoken.. Ik gebruik altijd kabel. Ik haal 400 mb. Er is geen glasvezel aanwezig in en rondom mijn appartement, anders was ik allang overgestapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Milado schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 20:26:
Ik merk met het gamen (fifa) dat er vertraging is, en gezien de referenties over de connectbox en het gamen zie ik geen spoken.. Ik gebruik altijd kabel. Ik haal 400 mb. Er is geen glasvezel aanwezig in en rondom mijn appartement, anders was ik allang overgestapt.
Om te beginnen handig om aan te geven welke "Connectbox" je hebt - Ziggo heeft er ondertussen vijf verschillende, met Maxlinear Puma 6 en 7 en Broadcom BCM3390 erin, dus dat maakt nogal uit om te zeggen wat het scheelt.

Maar misschien nog belangrijker: je merkt "vertraging" bij het gamen. Hoe merkt je dat exact? En hoe heb je bepaald dat het aan de modem ligt?

Even ervan uitgaande dat je eigen PC niet de boosdoener is (nogal een aanname...), dan nog kan het zitten in de verbinding tussen PC en modem (draad of WiFi?), in het overige verkeer op je netwerk, in de modem zelf, in de verkeer op het gedeelde coaxnetwerk waar de modem aan hangt, aan het corenetwerk van Ziggo, aan de interconnects richting waar dan ook de gameserver hangt, of aan die server of z'n eigen netwerkverbinding.

Dat is een keten met nogal wat schakels. Een andere modem gaat alleen (mogelijk) wat uitmaken als het specifiek aan de modem ligt. Heb je de veel meer voor de hand liggende zaken van drukte op eigen netwerk richting internet, of drukte in het coaxnetwerk om je heen al uitgesloten?

Meestal hangt hoge latency samen met drukte in de upstream. Op je eigen netwerk zijn dingen als bittorrent (waar tegenwoordig ook de Steam updater onder valt) grootste boosdoener. Koppel op moment dat de verbinding problemen geeft alle overige apparaten van je modemrouter af, en schakel alle andere processen op je gamePC behalve je game uit (dus ook Steam & co). Probleem weg? Dan ligt het aan jouw kant van de modem. Probleem nog steeds aanwezig? Dan is drukte op netwerk Ziggo waarschijnlijker. Dat kun je vrij simpel uitsluiten door doordeweeks 's morgens voor je werk en s' avonds na je werk te testen. Drukte zal altijd 's avonds erger zijn dan 's ochtends.

Pas als je dat allemaal uitgesloten hebt, heeft het zin om een andere modem te overwegen. En idd, andere modem met zelfde chipset(familie) gaat waarschijnlijk weinig veranderen.

Voornaamste reden om een Fritz!Box te nemen is als je grote fan bent van DECT. Dat is hun unique selling point.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milado
Ik game op de xbox. Ik heb een connectbox met de puma 6 ondersteuning. Ik merk vertraging met fifa dat het spel erg traag verloopt, het rennen met spelers gaat erg traag... Het is toch algemeen bekend dat de connectbox van ziggo met de puma 6 chip nadelig is voor het gamen? En dat kan ik beamen.. En aangezien het lastig is om aan een ubee te komen, is mijn vraag of de FritzBox een goede is voor het gamen? Of dat er misschien andere alternatieven zijn ter vervanging van de connectbox..

[ Voor 24% gewijzigd door Milado op 14-08-2022 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:21

nelizmastr

Goed wies kapot

Milado schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 13:48:
Ik game op de xbox. Ik heb een connectbox met de puma 6 ondersteuning. Ik merk vertraging met fifa dat het spel erg traag verloopt, het rennen met spelers gaat erg traag... Het is toch algemeen bekend dat de connectbox van ziggo met de puma 6 chip nadelig is voor het gamen? En dat kan ik beamen.. En aangezien het lastig is om aan een ubee te komen, is mijn vraag of de FritzBox een goede is voor het gamen? Of dat er misschien andere alternatieven zijn ter vervanging van de connectbox..
De snelheid van je spel heeft niets met je modem te maken. Je Xbox geeft de beelden weer. Bovendien staan de Puma’s naar mijn weten bekend om een wat hogere latency, maar dan praten we over minder dan een handvol milliseconden. Niet iets wat je met een console met een controller kunt waarnemen. Misschien dat je het voelt op een PC met 500fps in CS:GO.
Traagheid in beeld ligt helaas aan je Xbox of je TV.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Milado schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 13:48:
"Algemeen bekend" wil niet zeggen dat jij nu concreet last hebt van tekortkomingen van de chipset, des te meer omdat dat vooral 2015-2018 speelde. Maar goed belangrijkste reden dat ik twijfel is dat dit nu al de tweede keer is met twee verschillende providers met totaal andere modemhardware overtuigd bent dat exact hetzelfde probleem aan de modem ligt :o

[T-Mobile Thuis] Huawei vervangen door Netgear R7000

Je bent nu bij Ziggo overtuigd dat je problemen aan de Maxlinear Puma 6 chip liggen, en dat een Ubee modem met Broadcom chip je oplossing gaat zijn, maar destijds had je een Huawei modem (ik neem even aan de HG659b die T-Mobile drie jaar terug leverde) met - jawel - Broadcom chipset. - die je overigens door andere router die ook een - oudere 8)7 - Broadcom chipset had probeerde te vervangen.

Ik durf rustig te zeggen dat wat de achterliggende oorzaak van je problemen toen en nu was dat het uitermate weinig te maken heeft met de chipset van je modem, waarschijnlijk ook niet met je modem zelf.

Maar goed, als je overtuigd bent dat alle problemen door Puma chipsets komen, dan heb je met de 6660 pech, daar zit dezelfde Puma 7 in als in de Ziggo Connectbox Giga.

Tip: misschien eens daadwerkelijk troubleshooten wat er exact mis gaat met het rennen van spelers in je spel. Het hoeft niet eens aan jou of je verbinding te liggen. Ik lees o.a.: https://answers.ea.com/t5...sive/td-p/10790287/page/2
Handicapping has been confirmed in the game by such whistle-blower level document leaks. Momentum shifts in order to help keep more even scorelines when possible, just as it will often favor teams with fewer players in Pro clubs, or fut squads with lower ratings.

Without knowing the exact science/algorithms used by EA, all we know is what we experience. Even with the best internet, best connectivity with an opponent and zero client-side contribution to any possible issue, there are days when the game will simply be slower for you than your opponent. If you change your IP and get back on the servers at the same time, you may fix the issue entirely, which proves the point that it is account-based momentum rather than a server issue (which again if you are green bars and 10ms, you know that already and can still have manipulated gameplay).

[ Voor 23% gewijzigd door dion_b op 14-08-2022 22:11 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1