Ik heb mijn Flip 4 ongeveer een week na release gekocht. Dus de screenprotector begon een kras te tonen na ongeveer 9 maanden.Tusk schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:52:
hoe lang heeft die van jullie het volgehouden dan?
Bij mij eigenlijk net hetzelfde 8 a 9 maand na aankoop scheurtjes/bubbels in de screenprotector op de vouw. Dat was zo bij mijn flip3 en net zo goed bij mijn flip4. Dus daar is er jammer genoeg weinig vooruitgang geboekt.
Idem als de bovenstaande antwoorden, alleen is mij wel verteld dat er een betere screenprotector op is geplaatst dan de originele, maar in hoeverre dat waar is geloof ik wel.Tusk schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:52:
hoe lang heeft die van jullie het volgehouden dan?
Ook al is het effe gedoe om helemaal naar zn servicepoint te gaan, is het wel fijn dat het een garantie kwestie was en ik zo de winkel weer kon uitlopen.
Hij gaat bij mij inmiddels nog wat minder ver open. Als ik de onderkant plat op de tafel druk, zweeft de bovenste camera wel 2 mm boven de tafel. Er zit nog wel wat flex in zodat ik de camera wel tegen de tafel kan drukken, maar standaard doet ie dat niet.Tusk schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 18:06:
gaat die van jullie ook nét niet helemaal open.Dus geen 180 graden open maar 179?
Meer mensen die dit hebben?
*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
Nee, ik heb de Flip4 nu 6 maanden in gebruik en hij kan 100% plat op de achterkant liggen. Ook geen last van loslatende schermfolie.Tusk schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:20:
[...]
Hij gaat bij mij inmiddels nog wat minder ver open. Als ik de onderkant plat op de tafel druk, zweeft de bovenste camera wel 2 mm boven de tafel. Er zit nog wel wat flex in zodat ik de camera wel tegen de tafel kan drukken, maar standaard doet ie dat niet.
Meer mensen die dit hebben?
update 19/06/2023: Inmiddels 3 kleine scheurtjes.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8uGKBQs3YxZKzqZmt6NgR5BD.jpg?f=user_large)
[ Voor 20% gewijzigd door Toin op 19-06-2023 12:57 . Reden: Nieuwe bevinding ]
Mijn toestel had ook last van het folie wat helemaal losraakte en krassen op het scherm, het leek wel een scheurtje aan de linkerkant van het scherm. Dinsdag opgehaald vandaag weer terug, scherm vervangen, scharnier vervangen. Ik was nogal huiverig omdat Dynafix er bij betrokken was maar die zijn de afgelopen jaren zo te zien wel vooruit gegaan met support. Ik hoop dat die nu weer even mee kan.
Oh en @Tusk ik heb dit ook gehad, daarom hebben ze meteen het scharnier vervangen, nu is die weer mooi plat. Echter mag ik vragen welk hoesje jij hebt, want ik merkte op dat mijn toestel een beetje krom begon te staan nadat ik het lederen hoesje van Samsung ben gaan gebruiken (of het is gewoon toevalligheid dat dit kort daarna ontstaan is).
Oh en @Tusk ik heb dit ook gehad, daarom hebben ze meteen het scharnier vervangen, nu is die weer mooi plat. Echter mag ik vragen welk hoesje jij hebt, want ik merkte op dat mijn toestel een beetje krom begon te staan nadat ik het lederen hoesje van Samsung ben gaan gebruiken (of het is gewoon toevalligheid dat dit kort daarna ontstaan is).
[ Voor 30% gewijzigd door netblade op 09-06-2023 15:39 ]
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Zijn hier Tweakers met een Z Flip 4 en een Tesla Model 3 / Y ? Kan de telefoon in ingeklapte staat draadloos opladen? Ik overweeg de Z Flip 5 en die heeft waarschijnlijk dezelfde afmetingen, vandaar mijn vraag.
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Edit las te snel heb wel een Flip maar geen tesladedominee schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 19:10:
Zijn hier Tweakers met een Z Flip 4 en een Tesla Model 3 / Y ? Kan de telefoon in ingeklapte staat draadloos opladen? Ik overweeg de Z Flip 5 en die heeft waarschijnlijk dezelfde afmetingen, vandaar mijn vraag.
Alvast bedankt!
[ Voor 7% gewijzigd door netblade op 09-06-2023 19:16 ]
@netblade geen hoesje. Maar dan ga ik ook eens informeren naar een vervangend scharnier. Ik neem aan gewoon garantie?
google zegt dat het lastig is, er zijn wel oplossing blijkbaar voordedominee schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 19:10:
Alvast bedankt!
Zelf geen Tesla maar dit kwam eerder voorbij:dedominee schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 19:10:
Alvast bedankt!
Sanny1987 in "[Samsung Galaxy Z Flip 4] Ervaringen & Discussie"
Ja alles is onder garantie vervangen gelukkig.Tusk schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 18:58:
@netblade geen hoesje. Maar dan ga ik ook eens informeren naar een vervangend scharnier. Ik neem aan gewoon garantie?
Toestel voelt weer als nieuw
Voor de tigste keer contact gehad met samsung. Tot de dag van vandaag nooit me geld gevangen voor me ingeruilde z flip 3. Blijven volhouden dat dat gelijk verrekend zou zijn bij de aankoop. Nee dus. Net zoals de meeste toen hier zou dat 9 weken duren. Iedereen heeft dat inmiddels ontvangen toendertijd. Behalve ik.
Zelfs bericht in september dat het ready for trade in payment stond! Maar gevangen ho maar. Gaat wel om 250 euro. Had de flip 3 nooit moeten opsturen. Zelfs daar moest ik toen achteraan (nu spijt van) we wachten het maar wéér af .... Zo klaar mee pffff.
Zelfs bericht in september dat het ready for trade in payment stond! Maar gevangen ho maar. Gaat wel om 250 euro. Had de flip 3 nooit moeten opsturen. Zelfs daar moest ik toen achteraan (nu spijt van) we wachten het maar wéér af .... Zo klaar mee pffff.
Idem, ook hier afgelopen week naar Utrecht geweest voor scheurtjes / loslatend screen protector folie.
Hier ook mijn screen protector laten vervangen door een afspraak te maken in Utrecht.Shadeblast schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 22:11:
Idem, ook hier afgelopen week naar Utrecht geweest voor scheurtjes / loslatend screen protector folie.
wel een eind rijden vanuit Friesland maar door dit te combineren met een shop dagje gaat het prima.
Service is goed bij samsung service center met het afspraak systeem.
ze gaven al aan dat je niet zelf moet proberen de folie te vervangen.
[ Voor 8% gewijzigd door Michel242186 op 25-06-2023 17:36 ]
Was zeker prima, ruimte zat voor afspraken. Enige was dat ik 20 minuten moest wachten door een miscommunicatie tussen de servicedesk & reparatieteam boven.Michel242186 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 21:06:
[...]
Hier ook mijn screen protector vervangen door een afspraak te maken in Utrecht.
wel een eind rijden vanuit Friesland maar door dit te combineren met een shop dagje gaat het prima.
Service is prima bij samsung service center met het afspraak systeem.
Nou! Wat een pret bij Samsung Service Center Utrecht...
Sowieso een hel om daar te komen met de auto, maar dat daar gelaten.
Kom bij de balie en wat blijkt, onderdelen zijn er niet! Kortom mijn folie en rubber dome kon niet vervangen worden. Of ik moest mijn telefoon achterlaten.
Ik had er meerdere malen over gebeld alvorens er een afspraak over te maken of ik er echt op kon wachten. Dat was allemaal geen probleem.
Ik snap dit echt niet! Je moet alle details geven van je telefoon en van de klachten, dan hebben ze toch voor de mensen die een afspraak gemaakt hebben de onderdelen in huis?!
Afspraak had ik een maand geleden gemaakt om dit goed te kunnen plannen.
Sowieso een hel om daar te komen met de auto, maar dat daar gelaten.
Kom bij de balie en wat blijkt, onderdelen zijn er niet! Kortom mijn folie en rubber dome kon niet vervangen worden. Of ik moest mijn telefoon achterlaten.
Ik had er meerdere malen over gebeld alvorens er een afspraak over te maken of ik er echt op kon wachten. Dat was allemaal geen probleem.
Ik snap dit echt niet! Je moet alle details geven van je telefoon en van de klachten, dan hebben ze toch voor de mensen die een afspraak gemaakt hebben de onderdelen in huis?!
Afspraak had ik een maand geleden gemaakt om dit goed te kunnen plannen.
Volgende week maandag naar het service centrum in Amsterdam Noord voor vervanging van de screenprotector. Na een halfjaar al scheurtjes zichtbaar zoals eerder gemeld hierboven. Vraag voor mensen die dit al hebben laten vervangen:
Hebben ze de telefoon helemaal gereset? Ik maak sowieso een backup, maar het lijkt me niet nodig dat ze de telefoon resetten als ze alleen een screenprotector vervangen
Hebben ze de telefoon helemaal gereset? Ik maak sowieso een backup, maar het lijkt me niet nodig dat ze de telefoon resetten als ze alleen een screenprotector vervangen

Volvo V70 2.4, 2004, 368.000km. Peugeot e208 GT 51kWh, 2024 5.500km
Nee doen ze niks mee, ze zetten hem wel in een "test" modus, maar alle gegevens blijven behouden zoals het was.Robertos147 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 11:31:
Volgende week maandag naar het service centrum in Amsterdam Noord voor vervanging van de screenprotector. Na een halfjaar al scheurtjes zichtbaar zoals eerder gemeld hierboven. Vraag voor mensen die dit al hebben laten vervangen:
Waar heb je dit hoesje gekocht en wat kostte die?DBC87 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:59:
Ik had een doorzichtige "silicone" hoesje, maar die werd gelig en scheurde in de hoekjes, dus een nieuwe besteld.
Ik heb nu een (echte) carbon hoesje, welke heel goed aanvoelt en mooi dun is.
Voor mij is het hoesje puur tegen krassen en dergelijk, dus ik hoef niet zn uber dikke bescherm bumper.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bij Amazon en het was iets van 48 euroToin schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:32:
[...]
Waar heb je dit hoesje gekocht en wat kostte die?
Ik gebruik al een tijdje naar tevredenheid een S22 ultra, maar dat formaat is soms echt een drama. Op de motor, in een (korte!) broek, en ga zo maar door. Maar weg doen voor iets kleiners, dat gaat mij te ver.
Nu WhatsApp op twee telefoon tegelijk kan is het voor mij eindelijk mogelijk snel te switchen op een dag tussen devices. Dus mijn oude S10 werktelefoon gaat met pensioen, de S22 Ultra wordt het werkpaard met een privé en zakelijke sim en de Flip 4 wordt de privé telefoon.
Waarom nog enkele dagen voor lancering van de 5 een Flip 4 kopen? Alles wat de 5 zoals het lijkt gaat brengen voegt voor mij niks toe met deze combi.
En daarbij is de verwachting dat hij 1200 gaat kosten en Amazon dumpt de Flip 4 black 128gb nu voor 576 euro. Dus dat was snel besloten 👌
Nu WhatsApp op twee telefoon tegelijk kan is het voor mij eindelijk mogelijk snel te switchen op een dag tussen devices. Dus mijn oude S10 werktelefoon gaat met pensioen, de S22 Ultra wordt het werkpaard met een privé en zakelijke sim en de Flip 4 wordt de privé telefoon.
Waarom nog enkele dagen voor lancering van de 5 een Flip 4 kopen? Alles wat de 5 zoals het lijkt gaat brengen voegt voor mij niks toe met deze combi.
En daarbij is de verwachting dat hij 1200 gaat kosten en Amazon dumpt de Flip 4 black 128gb nu voor 576 euro. Dus dat was snel besloten 👌
:strip_exif()/f/image/VJcwG5QXsHcBOZNdcoS7RMJg.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 21% gewijzigd door chrisr5gt op 17-07-2023 19:28 ]
Mooie case maar, 48 Euro vind ik wel duur. Zeker als ik het vergelijk met mijn Ali Case voor 4,59 Euro. Die past ook perfect, blijft mooi en is niet te glad.chrisr5gt schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 21:43:
[...]
Ik heb hem ook besteld en mijn Caseology gaat retour. Hij is net zo mooi afgewerkt als de aramid case van de Fold en flip 3. Een aanrader.
[Afbeelding]
Beschermfolie op de Flip 4 heeft losgelaten.
Klantenservice geeft aan een maximale garantie te bieden van 3 maanden, maar dat klopt niet helemaal lijkt me?
Klantenservice geeft aan een maximale garantie te bieden van 3 maanden, maar dat klopt niet helemaal lijkt me?
Klopt, het is maar net waar je waarde aan hechtToin schreef op maandag 24 juli 2023 @ 10:51:
[...]
Mooie case maar, 48 Euro vind ik wel duur. Zeker als ik het vergelijk met mijn Ali Case voor 4,59 Euro. Die past ook perfect, blijft mooi en is niet te glad.
Welke klantenservice? Ik heb gewoon een afspraak gemaakt met Samsung service center en het werd kosteloos vervangen.PlayerGoods schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 08:48:
Beschermfolie op de Flip 4 heeft losgelaten.
Mijn Flip 4 gaat soms van zelf op stand "Stil" in de Instellingen/Geluiden en trillingen.
Dat is knap lastig, want daardoor mis je inkomende telefoontjes.
Ik heb er maar een gewoonte van gemaakt om zo'n 3 keer per dag even te controleren of ie nog op "geluid" staat
Maar ik zou natuurlijk veel liever hebben dat iemand een oplossing voor dit probleem heeft.
Ik krijg overigens de indruk dat het vooral gebeurt als ik van huis geweest ben met de auto. In de auto heeft ie connectie via bluetooth met het autosysteem.
Dat is knap lastig, want daardoor mis je inkomende telefoontjes.
Ik heb er maar een gewoonte van gemaakt om zo'n 3 keer per dag even te controleren of ie nog op "geluid" staat
Maar ik zou natuurlijk veel liever hebben dat iemand een oplossing voor dit probleem heeft.
Ik krijg overigens de indruk dat het vooral gebeurt als ik van huis geweest ben met de auto. In de auto heeft ie connectie via bluetooth met het autosysteem.
@chrisr5gt Wellicht even launch aanbiedingen afwachten. Bij de launch van de 4 kreeg je een galaxy watch en geld voor je oude telefoon.
Het grotere scherm aan de buitenkant van de 5 vind ik persoonlijk geen vooruitgang. Ik heb op mijn 4 al eens last van per ongeluk mijn snelkoppelingen bellen
Het grotere scherm aan de buitenkant van de 5 vind ik persoonlijk geen vooruitgang. Ik heb op mijn 4 al eens last van per ongeluk mijn snelkoppelingen bellen
M'n dochter heeft haar oog laten vallen op een Z Flip 4 (waarschijnlijk 2e hands/refurbished). Als ik echter hier de discussie lees lijkt het erop dat je binnen een jaar al last kan hebben van scheurtjes in de screenprotector. Vraag me daarom af of het wel een verstandige keuze is aangezien ze het van haar spaargeld gaat betalen en het toch nog steeds fragiel is....
Ik zou het niet doen...Walkman schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 20:46:
M'n dochter heeft haar oog laten vallen op een Z Flip 4 (waarschijnlijk 2e hands/refurbished). Als ik echter hier de discussie lees lijkt het erop dat je binnen een jaar al last kan hebben van scheurtjes in de screenprotector. Vraag me daarom af of het wel een verstandige keuze is aangezien ze het van haar spaargeld gaat betalen en het toch nog steeds fragiel is....
Voor veelvuldig gebruik gaat het gewoon een keer loslaten en dan moet je naar de service center voor vervanging.
Afgelopen zaterdag ben ik weer in Utrecht geweest om mijn scherm te laten vervangen omdat 1 van de 2 rubberen halve maantjes die onderin zitten weg is. Ik moest mijn telefoon achterlaten omdat er geen schermen op voorraad zijn, echter vertelde hij mij ook dat het onderdeel discontinued is. Kortom de telefoon wordt naar samsung opgestuurd en mogelijk hebben die nog een scherm op voorraad... Anders krijg ik een nieuwe of zelfs mijn geld terug.
Mijn vrouw heeft de Galaxy Z Flip 4 Blauw 512GB 5G uitvoering sinds 26 november 2022 en heeft nog steeds geen last van scheutjes. Mijn vrouw gebruikt intensief haar Flip 4Walkman schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 20:46:
[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 14-08-2023 12:55 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Screenprotector vervangen is één keer gratis onder coulance en kost anders 25,- bij de Samsung winkel. Zelf doen is gratis. De mijne heb ik vorige maand laten vervangen omdat hij los liet in de vouw. Maar dit is toch niets ingrijpends verder? Niet zo dat het scherm stuk is ofzo.Walkman schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 20:46:
Sinterklaas wil bier !
Het is maar een screenprotector. Een van de weinige toestellen die afwijkt van de massa. Ben er nog steeds blij mee.Walkman schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 20:46:
Ik had me gescheurde screenprotector eraf gehaald en er zelf een gel screenprotector opgeplakt👌🏻Van dat gedoe ook weer af. Had hetzelfde met me flip 3.
@Linnie52 Kun je die er zo af trekken? Het eindresultaat niet van t origineel te onderscheiden?
@Tusk Je ziet er niks van,is geen hardplastic wat ooit weer gaat scheuren. Ja je kan hem er ook weer afpulken als je wil.
Gisteren mijn T-mobile abo verlengd met de Flip 4 5G die ik reeds had.
Blijkbaar stond op mijn vorige abonnementvorm 5G nog niet geactiveerd.
Sinds de verlenging krijg ik buitenhuis een 5G symbool maar mobiel internet werkt niet meer!
Ik heb de netwerk instellingen al een keer ge-reset en de telefoon al een paar keer herstart. Geen verandering. Op Wifi werkt alles wel gewoon prima.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Ook wanneer ik op 4G terugschakel , geen mobiel internet meer:
Blijkbaar stond op mijn vorige abonnementvorm 5G nog niet geactiveerd.
Sinds de verlenging krijg ik buitenhuis een 5G symbool maar mobiel internet werkt niet meer!
Ik heb de netwerk instellingen al een keer ge-reset en de telefoon al een paar keer herstart. Geen verandering. Op Wifi werkt alles wel gewoon prima.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Ook wanneer ik op 4G terugschakel , geen mobiel internet meer:

[ Voor 12% gewijzigd door Da_maniaC op 22-08-2023 21:10 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
@Da_maniaC Ik heb ook een Flip4 en Tmobile 5G, maar dit werkt prima. Iets met instellingen?
Ik ben eruit... het was een screwup van T-mobile. Per 21-08 mijn abonnement verlengd. Vervolgens was mijn datalimiet nog steeds bereikt en niet ge-reset. Ook kreeg ik niet automatisch "internet op lage snelheid wanneer je databundel op is". Erg slordig. Maar zojuist getest en het werkt in ieder geval weer nu.Toin schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:01:
@Da_maniaC Ik heb ook een Flip4 en Tmobile 5G, maar dit werkt prima. Iets met instellingen?
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Vorige maand al een keer bijna naar een Samsung repairshop gegaan voor mijn screenprotector (en feit dat hij niet meer helemaal open kan). Toen kon ik op de site gewoon mijn telefoon bij elkaar klikken, naam invullen en klaar.
Nu moet ik een Samsung account aanmaken en mijn IMEI nummer invullen. Ik wil dit helemaal niet afstaan voor een simpele reparatie. Op de site stond dat je ook met de klantenservice kan bellen als je liever geen account aanmaakt. Om vervolgens daar te horen dat je via de telefoon helemaal geen afspraak kan maken.
Iemand dit onlangs nog kunnen doen zonder zijn volledige administratie te moeten inleveren?
Nu moet ik een Samsung account aanmaken en mijn IMEI nummer invullen. Ik wil dit helemaal niet afstaan voor een simpele reparatie. Op de site stond dat je ook met de klantenservice kan bellen als je liever geen account aanmaakt. Om vervolgens daar te horen dat je via de telefoon helemaal geen afspraak kan maken.
Iemand dit onlangs nog kunnen doen zonder zijn volledige administratie te moeten inleveren?
Meer mensen met problemen na de laatste update. Bij KPN wil 5g maar aan 1 band koppelen. Dus de snelheid is niet al te best. Hebben meer mensen dut met de flip 4 icm kpn.
Edit apn settings reset gegeven werkt weer
Edit apn settings reset gegeven werkt weer
[ Voor 12% gewijzigd door netblade op 29-08-2023 12:40 ]
Gisteravond een flits in het scherm en mijn Flip 4 viel uit en herstartte vanzelf.
Tijdens herstarten trilt ie even en na zo'n 20 seconden valt ie uit voordat ie klaar is met herstarten.
Je ziet alleen het samsung en android logo net verschijnen en alweer zwart.
Dit blijft zich herhalen en kan je dus ook niet afkappen. Hierbij word de telefoon bovenop behoorlijk heet.
Het lukt niet om in recovery modus te komen (aan knop + volume up), ook niet met een usb c kabel erin. Want voordat ie helemaal geboot is, is alweer aant rebooten.
Ik heb hem in de koelkast gelegd om m af te koelen! Vanochtend was de batterij (gelukkig) leeg en kon ik met usb c lader erin 1 keertje wel booten alleen zodra ik door de twee keer pincodes heen ben, bam weer reboot. Zelfde reboot loop begint weer en lukt opnieuw niet in het recovery menu te komen.
Telefoon is niet gevallen en heeft ook geen andere schade. Enige is dat ie van de week een update heeft binnengehaald en dat ik gisteravond vond dat hij heel slecht met wifi verbond...
Waardeloos, dus aangemeld voor reparatie.
Iemand zelfde ervaring?
Tijdens herstarten trilt ie even en na zo'n 20 seconden valt ie uit voordat ie klaar is met herstarten.
Dit blijft zich herhalen en kan je dus ook niet afkappen. Hierbij word de telefoon bovenop behoorlijk heet.
Het lukt niet om in recovery modus te komen (aan knop + volume up), ook niet met een usb c kabel erin. Want voordat ie helemaal geboot is, is alweer aant rebooten.
Ik heb hem in de koelkast gelegd om m af te koelen! Vanochtend was de batterij (gelukkig) leeg en kon ik met usb c lader erin 1 keertje wel booten alleen zodra ik door de twee keer pincodes heen ben, bam weer reboot. Zelfde reboot loop begint weer en lukt opnieuw niet in het recovery menu te komen.
Telefoon is niet gevallen en heeft ook geen andere schade. Enige is dat ie van de week een update heeft binnengehaald en dat ik gisteravond vond dat hij heel slecht met wifi verbond...
Iemand zelfde ervaring?
Nee, wel deze week een UI update ontvangen.maketime schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:25:
Gisteravond een flits in het scherm en mijn Flip 4 viel uit en herstartte vanzelf.
Iemand zelfde ervaring?
Moest je hem toen achterlaten of konden ze direct een nieuwe screen protector plakken?Tusk schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:25:
Vorige maand al een keer bijna naar een Samsung repairshop gegaan voor mijn screenprotector (en feit dat hij niet meer helemaal open kan). Toen kon ik op de site gewoon mijn telefoon bij elkaar klikken, naam invullen en klaar.
Een tijdje terug stopte de vingerafdruk sensor opeens met werken, irritant maar geen grote ramp dus het even zo gelaten. Echter werkt de knop nu helemaal niet meer, ook uit het niets. Meer mensen die dit hebben (gehad?)
Nee, bij mij werkt de knop goed.AstridW schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:33:
Een tijdje terug stopte de vingerafdruk sensor opeens met werken, irritant maar geen grote ramp dus het even zo gelaten. Echter werkt de knop nu helemaal niet meer, ook uit het niets. Meer mensen die dit hebben (gehad?)
Je hebt medewerkers die een intake doen als het waren. Dan gaat je telefoon naar de reparatieafdeling. Bij mij kon ik hem na een half uur alweer ophalen.theorganiser schreef op zondag 10 september 2023 @ 11:38:
[...]
Moest je hem toen achterlaten of konden ze direct een nieuwe screen protector plakken?
Ik heb echter bijna een uur moeten wachten in de winkel omdat 'internetafspraken voorgaan'. Had nog langer geduurd als ik niet even brutaal (maar beleefd) was voorgedrongen.
Dus toptip: neem iets met internet mee zodat je ook voor het afhalen van je gerepareerde toestel via internet een afspraak inplant.
Ik deed vanochtend mijn telfoon open en toen hoorde ik een knak. Nu heb ik een streep door het midden die zwart is en een witte lichtstreep en werkt het bovenste gedeelte van het scherm niet meer met touch.
Gelukkig heb ik mn oude mobiel klaar liggen, dus ben niet geheel machteloos.
Twee jaar garantie toch? Ik ben benieuwd. Hij is nog nooit gevallen en heeft letterlijk geen krasje.
Gelukkig heb ik mn oude mobiel klaar liggen, dus ben niet geheel machteloos.
Twee jaar garantie toch? Ik ben benieuwd. Hij is nog nooit gevallen en heeft letterlijk geen krasje.
:strip_exif()/f/image/OiTmWXmzdn7yi5uy1DmVGeaG.jpg?f=fotoalbum_large)
Het scherm is nu helemaal zwart
Het kleine scherm doet het overigens nog wel en kan ook nog foto's maken, die ik op mijn andere mobiel in de cloud kan terugvinden.
Ik probeerde via internet een Pick-up afspraak via Samsung te maken voor reparatie, maar daar kreeg ik telkens een fout met de melding dat ik de customer service moest bellen.
Dat gedaan en telefonisch een afspraak gemaakt, maar ik heb tot op heden nog geen bevestiging op de email gehad.
Na nog een keer bellen werd mij verteld dat de afspraak gewoon staat en dat ik geduld moet hebben voor de email.
Ik heb de afspraak voor zaterdag staan, maar ik zie het niet zo zitten om mijn mobiel zo af te geven.
Heeft iemand hier ervaring mee? Krijg ik een soort bewijs en/ of casusnummer bij ophalen?
Ik gebruik nu mijn oude P20 pro en stiekum vind ik dat helemaal niet erg.

Het kleine scherm doet het overigens nog wel en kan ook nog foto's maken, die ik op mijn andere mobiel in de cloud kan terugvinden.
Ik probeerde via internet een Pick-up afspraak via Samsung te maken voor reparatie, maar daar kreeg ik telkens een fout met de melding dat ik de customer service moest bellen.
Dat gedaan en telefonisch een afspraak gemaakt, maar ik heb tot op heden nog geen bevestiging op de email gehad.
Na nog een keer bellen werd mij verteld dat de afspraak gewoon staat en dat ik geduld moet hebben voor de email.
Ik heb de afspraak voor zaterdag staan, maar ik zie het niet zo zitten om mijn mobiel zo af te geven.
Heeft iemand hier ervaring mee? Krijg ik een soort bewijs en/ of casusnummer bij ophalen?
Ik heb er ervaring mee. Screenprotector van de Flip 4 liet los. Contact opgenomen met Samsung en binnen de kortste keren geregeld. Afgelopen dinsdag heeft een koerier de telefoon opgehaald. Ik kreeg tevoren een tijd periode gemaild. Een kwartier van te voren een berichtje van de chauffeur dat hij er aan kwam. Hij deed de telefoon direct in een koffertje dat werd afgesloten met een beveiliging. Ik kreeg een afgifte bewijs. Woensdagmorgen een mail dat de telefoon was aangekomen en woensdagavond een berichtje dat de reparatie klaar was en dat de telefoon donderdag (vandaag dus) wordt terugbezorgd. Ben nu dus in blijde afwachting van de bezorging, tussen 11 en 14 uur. Goede en snelle service van Samsung.DBC87 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 08:45:
Het scherm is nu helemaal zwart![]()
De screenprotector heb ik al eens laten vervangen in een winkel van Samsung.RoelofVos schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:22:
[...]
Ik heb er ervaring mee. Screenprotector van de Flip 4 liet los. Contact opgenomen met Samsung en binnen de kortste keren geregeld. Afgelopen dinsdag heeft een koerier de telefoon opgehaald. Ik kreeg tevoren een tijd periode gemaild. Een kwartier van te voren een berichtje van de chauffeur dat hij er aan kwam. Hij deed de telefoon direct in een koffertje dat werd afgesloten met een beveiliging. Ik kreeg een afgifte bewijs. Woensdagmorgen een mail dat de telefoon was aangekomen en woensdagavond een berichtje dat de reparatie klaar was en dat de telefoon donderdag (vandaag dus) wordt terugbezorgd. Ben nu dus in blijde afwachting van de bezorging, tussen 11 en 14 uur. Goede en snelle service van Samsung.
Maar ik verwacht dat het scherm nu zelf plus intern mechanisme kapot is (zit een bult achter het scherm in de vouw).
Maar het gaat er mij om dat ik juist GEEN email heb gehad. Ik ga morgen nog eens bellen.
'Toevallig' heb ik hetzelfde probleem sinds gisterenochtend. Het scherm doet het inmiddels wel soms als ik hem slechts een klein beetje open, maar doe ik het scherm verder open dan kan ik niets met het scherm. Begon bij mij ook de dagen ervoor met het niet reageren van de vingersensor.DBC87 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 08:45:
Het scherm is nu helemaal zwart![]()
Ik ga hem ook maar aanmelden ter reparatie. Al lijkt het bijna wel door de update van onlangs te komen.
We gaan het zien.
Bij mij is het scherm fysiek kapot, met veel moeite gaat het scherm nu aan, maar in hele gekke kleuren en soms helemaal wit en de zwarte streep in het midden is nu een grote vlek geworden. Mijn vingerafdruksensor doet het wel gewoon.Nickelson_T schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:18:
[...]
'Toevallig' heb ik hetzelfde probleem sinds gisterenochtend. Het scherm doet het inmiddels wel soms als ik hem slechts een klein beetje open, maar doe ik het scherm verder open dan kan ik niets met het scherm. Begon bij mij ook de dagen ervoor met het niet reageren van de vingersensor.
Ik ga hem ook maar aanmelden ter reparatie. Al lijkt het bijna wel door de update van onlangs te komen.
We gaan het zien.
Ik had al een tijdje dat ik het idee had dat mijn telefoon niet helemaal vlak open klapte, maar het stoorde me niet.
Tot eergister toen ik hem openklapte en ik krak hoorde en ik het bovenstaande had en met elke keer dat ik hem open en dicht deed werd alles erger.
Ik heb het idee dat er ergens in het mechanisme iets is gebroken en via de binnenkant tegen het scherm heeft aangedrukt, ik had ook een bobbel die naar buiten stak.
Ik heb gelukkig mijn foto's in de cloud en ik kon nog wel een usb kabel gebruiken voor bestandoverdracht. Dus nu afwachten of het een kwestie van garantie is.
Mobiel zaterdag weer terug ontvangen.
Het scherm en module is vervangen en dit was allemaal onder garantie en erg netjes gedaan en afgehandeld.
Ik stoorde me alleen wel aan de transportservice, wel fijn dat het überhaupt kan, maar een tijd afspreken werkt niet.
Voor de pick-up telefonisch afgesproken dat de koerier na 3 uur zou komen, komt die om 11:15.
Er komt iemand met een koffertje met een zegel en ik kreeg een ontvangstbewijs. Hij moest nog even mn telefoon controleren ivm echtheid, hij vertelde dat het nog wel eens voorkwam er een namaak werd verstuurd.
Ik ben erg zuinig op mijn spullen en mijn mobiel is nog nooit gevallen, maar dat ik met het openen een krak hoorde en het scherm raar ging doen, voelt het wel raar.
Ik open en dicht de telefoon nu met een heel ander gevoel, een soort van fragielheid.
Maargoed, al met al is alles gerepareerd maar ligt mn mobiel nog steeds in de kast.
Het scherm en module is vervangen en dit was allemaal onder garantie en erg netjes gedaan en afgehandeld.
Ik stoorde me alleen wel aan de transportservice, wel fijn dat het überhaupt kan, maar een tijd afspreken werkt niet.
Voor de pick-up telefonisch afgesproken dat de koerier na 3 uur zou komen, komt die om 11:15.
Er komt iemand met een koffertje met een zegel en ik kreeg een ontvangstbewijs. Hij moest nog even mn telefoon controleren ivm echtheid, hij vertelde dat het nog wel eens voorkwam er een namaak werd verstuurd.
Ik ben erg zuinig op mijn spullen en mijn mobiel is nog nooit gevallen, maar dat ik met het openen een krak hoorde en het scherm raar ging doen, voelt het wel raar.
Ik open en dicht de telefoon nu met een heel ander gevoel, een soort van fragielheid.
Maargoed, al met al is alles gerepareerd maar ligt mn mobiel nog steeds in de kast.
De screenprotector van mijn flip 4 raakt weer los na een jaar, maar ik hen er eigenlijk niet zo veel zin in om hem weer op te laten halen door Samsung.
Heeft iemand ervaring met zelf vervangen, en welke versie / soort ik er dan op kan zetten? Las in het topic dat sommigen het wel zelf deden ook, maar zag zo niet welke screenprotector ik zou moeten kopen.
Heeft iemand ervaring met zelf vervangen, en welke versie / soort ik er dan op kan zetten? Las in het topic dat sommigen het wel zelf deden ook, maar zag zo niet welke screenprotector ik zou moeten kopen.
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Hou er rekening mee dat je garantie vervalt van het hele scherm. bij mijn reparatie van het scherm stond expliciet bij dat de protector door Samsung zelf is vervangen en daarom het scherm vervangen garantiewaardig is.ReCreator schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 11:06:
De screenprotector van mijn flip 4 raakt weer los na een jaar, maar ik hen er eigenlijk niet zo veel zin in om hem weer op te laten halen door Samsung.
Vandaag wordt mijn Flip4 opgehaald. Hoop hem snel terug te krijgen met een nieuwe screenprotector. Deze was gebarsten en aan de zijkant zat er lucht onder.
Benieuwd hoe lang die goed blijft zonder zo'n screenprotector.
Benieuwd hoe lang die goed blijft zonder zo'n screenprotector.
Zojuist mijn Flip4 weer ontvangen van de koerier. Snelle en goede service van Samsung. Hij is weer als nieuw. Veegt weer lekker glad. Heerlijk. Flip 4 is toch wel een stuk sneller dan de S9 die ik tijdelijk even gebruikt heb.
Gelukkig hebben ze instellingen naar standaardwaarden niet uitgevoerd hoewel ze dit wel vermeldden.
Gelukkig hebben ze instellingen naar standaardwaarden niet uitgevoerd hoewel ze dit wel vermeldden.
[ Voor 5% gewijzigd door Toin op 02-11-2023 16:07 ]
Bij mij ging die in een bubbeltjes enveloppe. Werd ook niet gekeken wat ik er instopte. Niet echt safe.DBC87 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:01:
Mobiel zaterdag weer terug ontvangen.
Nou, nog niet eens een halfjaar later: de nieuwe screenprotector begint los te raken in het midden bij het scharnierpunt. In juli zeiden ze dat de eerste vervanging gratis was, coulance. Nu lees ik op de Samsung reparatie site dat een nieuwe screenprotector €20 kost. Toch wel erg jammer als dat elke 4-6 maanden nodig is,Robertos147 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 11:31:
Volgende week maandag naar het service centrum in Amsterdam Noord voor vervanging van de screenprotector. Na een halfjaar al scheurtjes zichtbaar zoals eerder gemeld hierboven.

Mijn vrouw heeft de Galaxy Z Flip 4 Blauw 512GB 5G uitvoering al bijna 1 jaar (op 26 november 2022 los gekocht) Ik lees hier elke 4-6 maanden dat de screenprotector los raakt. Bij mijn vrouw is dit nog niet gebeurd sinds aankoop. Ze is best een intensieve gebruiker. Ligt dus per model?
[ Voor 10% gewijzigd door Van der Berg op 05-11-2023 14:51 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Bij mij heeft hij het een jaartje volgehouden op de 4. Daarna verkocht en de 5 gehaald, weet dus niet hoe de (door Samsung vervangen) protector het nu doet. Eén of twee keer per jaar twee tientjes overleven we ook wel weer toch? Wie mooi wilt zijn....
Sinterklaas wil bier !
Hallo allen,
ik heb een probleem en ben bang dat het hardwarematig is. Wanneer ik mijn coverscreen activeer gebeurd er niets. Wanneer ik dan de telefoon open duurt het 15 seconden voordat mijn telefoon aangaat. Ik heb al een factory reset uitgevoerd en dit heeft niet geholpen. Heeft een van jullie nog een idee? Kan ik de coverscreen ook uitzetten?
Groet!
ik heb een probleem en ben bang dat het hardwarematig is. Wanneer ik mijn coverscreen activeer gebeurd er niets. Wanneer ik dan de telefoon open duurt het 15 seconden voordat mijn telefoon aangaat. Ik heb al een factory reset uitgevoerd en dit heeft niet geholpen. Heeft een van jullie nog een idee? Kan ik de coverscreen ook uitzetten?
Groet!
Vorige week de telefoon van mijn vrouw opgestuurd (3e keer) de telefoon ging niet meer aan als je hem opendeed.
Na thuis het 1 en ander geprobeerd bleek het af en toe wel en af en toe niet aan te gaan. Deze opgestuurd zonder schade aan de binnen of buitenkant naar Samsung.
Kreeg echter een melding van @dynafix dat garantietermijn verlopen was (hoezo 2 jaar garantie) daarna contact opgenomen met Samsung met onderstaand als conclusie
Na thuis het 1 en ander geprobeerd bleek het af en toe wel en af en toe niet aan te gaan. Deze opgestuurd zonder schade aan de binnen of buitenkant naar Samsung.
Kreeg echter een melding van @dynafix dat garantietermijn verlopen was (hoezo 2 jaar garantie) daarna contact opgenomen met Samsung met onderstaand als conclusie
:strip_exif()/f/image/47suJuBN36YcquzzrIZMC860.jpg?f=fotoalbum_large)
wat een bullshit. Wat Samsung vindt, doet er niet toe. Het toestel gaat kapot binnen de garantieperiode, dus hebben ze het op te lossen.
Mijn vriend eerst zijn screenprotector verwijderd vanwege scheur in het midden. Half jaar later zwarte streep in het scherm en reageerde amper nog. Gebracht bij het servies centrum in Amsterdam. Volgende dag klaar inclusief nieuwe batterij en allemaal
gewoon garantie. Heeft hem nu 15 maanden.
gewoon garantie. Heeft hem nu 15 maanden.
Na jaren van iPhones heb ik mijn Flip 4 nu ongeveer 1,5 jaar in gebruik en vind het een erg fijn telefoontje. Leuke techniek en past lekker makkelijk in je broekzak. Wel gevoelig echter… na een maand of 6 is er wat zand bij de telefoon gekomen tijdens werkzaamheden en dat vond ie toch niet zo leuk… hoop gekraak bij openvouwen en hij klapte ook niet meer helemaal open sindsdien. Wel nog functioneel verder maar ik zou zeggen pas dus op met zand. Zoals de meeste gebruikers hier ging ook bij mij de screenprotector scheuren na een maand of 8; uiteindelijk maar gewoon eraf gehaald. Paar weken geleden heb ik hem voor het eerst laten vallen; ik had er geen hoesje omheen helaas. Hierbij is het scharnier/ display beschadigd waardoor openklappen heel erg moeilijk ging. Telefoon wordt nu gerepareerd bij het Samsung repair centre op de inboedelverzekering. Kortom; erg fijne telefoon maar wel gevoelig in mijn ogen; als ik hem terug heb toch maar een hoesje aanschaffen. Overigens vind ik de Flip 5 ook erg tof wellicht wordt dat de opvolger. Mensen nog tips voor een knap hoesje zonder dat gelijk het mooie slanke design teniet wordt gedaan?
https://nl.aliexpress.com...oqeV&gatewayAdapt=glo2nld
Ik heb de groene. Het is een beetje metalic groen. Vind het er wel chique uitzien. Zit er strak omheen en verschuift niet. Zou deze zo weer kopen.
Ben begonnen met een doorzichtig Samsung hoesje. Was snel stuk en wilde ook nog wel eens in je broekzak blijven zitten als je je Flip eruit haalde. Waardeloos ding. Nog duur ook.
Ik heb de groene. Het is een beetje metalic groen. Vind het er wel chique uitzien. Zit er strak omheen en verschuift niet. Zou deze zo weer kopen.
Ben begonnen met een doorzichtig Samsung hoesje. Was snel stuk en wilde ook nog wel eens in je broekzak blijven zitten als je je Flip eruit haalde. Waardeloos ding. Nog duur ook.
[ Voor 61% gewijzigd door Toin op 07-03-2024 13:49 . Reden: extra info ]
Ik heb een echt carbon hoesje en nog steeds zeer content mee.Elmario schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 20:03:
Na jaren van iPhones heb ik mijn Flip 4 nu ongeveer 1,5 jaar in gebruik en vind het een erg fijn telefoontje. Leuke techniek en past lekker makkelijk in je broekzak. Wel gevoelig echter… na een maand of 6 is er wat zand bij de telefoon gekomen tijdens werkzaamheden en dat vond ie toch niet zo leuk… hoop gekraak bij openvouwen en hij klapte ook niet meer helemaal open sindsdien. Wel nog functioneel verder maar ik zou zeggen pas dus op met zand. Zoals de meeste gebruikers hier ging ook bij mij de screenprotector scheuren na een maand of 8; uiteindelijk maar gewoon eraf gehaald. Paar weken geleden heb ik hem voor het eerst laten vallen; ik had er geen hoesje omheen helaas. Hierbij is het scharnier/ display beschadigd waardoor openklappen heel erg moeilijk ging. Telefoon wordt nu gerepareerd bij het Samsung repair centre op de inboedelverzekering. Kortom; erg fijne telefoon maar wel gevoelig in mijn ogen; als ik hem terug heb toch maar een hoesje aanschaffen. Overigens vind ik de Flip 5 ook erg tof wellicht wordt dat de opvolger. Mensen nog tips voor een knap hoesje zonder dat gelijk het mooie slanke design teniet wordt gedaan?
:strip_exif()/f/image/iNxxEpmXoPA6i9cAWTEdt161.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/p1aoi40K7S4nWoFUM8zrsYwx.jpg?f=fotoalbum_large)
Na ongeveer een week de Flip weer thuis bezorgd gekregen. Ik moet zeggen dat ik de ophaalservice van Samsung echt prima vind; keurig afgehandeld allemaal en de Flip is weer als nieuw dus ik ga proberen er nog een paar jaartjes gebruik van te maken.Telefoon wordt nu gerepareerd bij het Samsung repair centre op de inboedelverzekering.
Bedankt voor de suggesties omtrent een degelijk hoesje!
Dat is je screen protector. Op een gegeven moment is hij binnen een paar dagen helemaal door. No biggie. Gratis vervangen binnen garantie of 25 euries betaald bij Samsung shop. Of zelf doen eventueel.robotjoek schreef op zondag 10 maart 2024 @ 20:46:
Is dit nou een/de screenprotector of een groter probleem ?
Sinterklaas wil bier !
Ok thx, en goed om te weten.
Kan je daar gewoon binnenlopen om de screenprotector te laten vervangen dat je weet of moet je hier een afspraak voor maken ?
En t valt nog in de garantie, nog geen jaar oud, dus bon meenemen of zien ze dat wel aan t IMEI nummer ?
Kan je daar gewoon binnenlopen om de screenprotector te laten vervangen dat je weet of moet je hier een afspraak voor maken ?
En t valt nog in de garantie, nog geen jaar oud, dus bon meenemen of zien ze dat wel aan t IMEI nummer ?
ParaWM schreef op maandag 11 maart 2024 @ 18:20:
[...]
Dat is je screen protector. Op een gegeven moment is hij binnen een paar dagen helemaal door. No biggie. Gratis vervangen binnen garantie of 25 euries betaald bij Samsung shop. Of zelf doen eventueel.
XPeng G6 + Ratio Solar
@Elmario welke inboedel heb je? Want veel verzekeraars vergoeden geen telefoons in hun all risk polis
Online afspraak maken was in Amsterdam wel vereist toen. IMEI moet je geloof ik dan al in invoeren. Bon had ik niet nodig. Succes!robotjoek schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:01:
Ok thx, en goed om te weten.
[...]
Sinterklaas wil bier !
Vandaag naar Samsung Service Centrum in 010 geweest, waren r net voordat ie open ging, dus de 1e😀, en na een uurtje lag de foon met nieuwe screenprotector weer klaar, zonder kosten, 1e x coulance van Samsung, daarna kost t €20.ParaWM schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 17:44:
[...]
Online afspraak maken was in Amsterdam wel vereist toen. IMEI moet je geloof ik dan al in invoeren. Bon had ik niet nodig. Succes!
Dus goed geregeld !
XPeng G6 + Ratio Solar
Hebben ze je dat zo gezegd? want normaal is het de eerste twee jaar altijd garantie. Is hier ook al door een aantal gebruikers zo gemeld. Lijkt erop dat het ene service center tov het andere er anders mee om gaat.robotjoek schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 13:44:
[...]
1e x coulance van Samsung, daarna kost t €20.
Was mij ook verteld vorig jaar. Maar klinkt wel logisch dat het 2j garantie zou moeten zijn ja. Waarschijnlijk kijken ze waar ze mee weg komenbomberboy schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 18:36:
[...]
Hebben ze je dat zo gezegd? want normaal is het de eerste twee jaar altijd garantie. Is hier ook al door een aantal gebruikers zo gemeld. Lijkt erop dat het ene service center tov het andere er anders mee om gaat.
Sinterklaas wil bier !
Yep dat hebben ze zo gezegd 🤔, omdat ze zeggen dat t een accessoire is, en t dus officieel niet onder de garantie valt, maar uit coulance doen ze m dan wel 1x vervangen, zo is t ons verteld vanmorgen.....bomberboy schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 18:36:
[...]
Hebben ze je dat zo gezegd? want normaal is het de eerste twee jaar altijd garantie. Is hier ook al door een aantal gebruikers zo gemeld. Lijkt erop dat het ene service center tov het andere er anders mee om gaat.
[ Voor 18% gewijzigd door robotjoek op 16-03-2024 22:19 ]
XPeng G6 + Ratio Solar
Lijkt me een onzin verhaal. Dit 'accessoire' is gewoon onderdeel van het toestel bij aanschaf en niet na die tijd er op geplakt door een gebruiker. Wettelijke garantie gaat over het complete product. Je mag van een noodzakelijke schermprotector er vanuit gaan dat die langer mee gaat. Garantie houdt niet op na 2 jaar, alleen de bewijslast is lastiger.robotjoek schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 22:01:
[...]
Yep dat hebben ze zo gezegd 🤔, omdat ze zeggen dat t een accessoire is, en t dus officieel niet onder de garantie valt, maar uit coulance doen ze m dan wel 1x vervangen, zo is t ons verteld vanmorgen.....
Ik ben het er inderdaad ook niet mee eens dat het een accessoire zou zijn. Als ik het me goed herinner staat in de handleiding zelfs ergens dat je die niet mag verwijderen.
ik heb hetzelfde probleem, heb het toestel dik 10 maanden nu dus lijkt mij nog binnen garantie. Moet je naar een Samsung center? De dichstbijzijnde is best een eind weg (de moeite wel waard natuurlijk maar als het niet hoeft). Ik heb mijn toestel gekocht via VF, kan ik dat laten doen bij een VF winkel/service center? Zijn er Tweakers daar mee bekend?robotjoek schreef op zondag 10 maart 2024 @ 20:46:
[Afbeelding]
Is dit nou een/de screenprotector of een groter probleem ?
Lijkt elke week iets groter te worden.....
Eraf halen of gewoon laten zitten ?
Alvast bedankt voor de hulp/adviezen
PSN ID: Svennie-NL
Zie: mijn ervaring hierSvennie schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 15:27:
[...]
ik heb hetzelfde probleem, heb het toestel dik 10 maanden nu dus lijkt mij nog binnen garantie. Moet je naar een Samsung center? De dichstbijzijnde is best een eind weg (de moeite wel waard natuurlijk maar als het niet hoeft). Ik heb mijn toestel gekocht via VF, kan ik dat laten doen bij een VF winkel/service center? Zijn er Tweakers daar mee bekend?
Heeft iemand ervaring met het zelf vervangen van de screenprotector? Ik word er een beetje moe van om elk halfjaar 30 euro te moeten betalen en vaak onnodig lang wachten in de Samsung winkel. Kost vaak al snel een halve dag
2 november vorig jaar is mijn screenprotector vervangen. Er zitten nu al weer scheurtjes in. Dus ben benieuwd naar een alternatief. De Samsung winkels liggen een heel eind uit de buurt. Dus even langsgaan is er niet bij.Robertos147 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:18:
Heeft iemand ervaring met het zelf vervangen van de screenprotector? Ik word er een beetje moe van om elk halfjaar 30 euro te moeten betalen en vaak onnodig lang wachten in de Samsung winkel. Kost vaak al snel een halve dag
Zijn er ook die de screenprotector verwijderd hebben?
Ik heb toevallig 2 weken geleden de screenprotector ook zelf vervangen, om dezelfde redenen.
Ging best prima. Je ziet er niks van dat het een andere screenprotector is.
Het grootste nadeel is dat volgens mij de officiele garantie vervalt zodra je de Samsung screenprotector verwijderd.
Het grootste nadeel is dat volgens mij de officiele garantie vervalt zodra je de Samsung screenprotector verwijderd.
Welke screenprotector gebruik je nu? Is die specifiek voor een Flip4? Heb je misschien een linkje?Omizon schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:42:
Ik heb toevallig 2 weken geleden de screenprotector ook zelf vervangen, om dezelfde redenen.
Ik was aan het zoeken, maar kan 123 niet vinden welke het is. Het was geen hele luxe ofzo, heb er niet meer dan een 10tje aan betaald.
UI6.1 update gedaan en gelijk aan de slag om de veegtoetsen weer werkend te krijgen. De oplossing staat hier
Sinds vandaag, na 1 jaar en 3 maanden flippen, is het flip avontuur voorbij. Ik had een leuk jaar met de Flip, maar de laatste 3 maanden begonnen wel steeds zwaarder te worden.(relatief)
Mijn min punten:
- screenprotector begon weer los te raken, kost 30 euro en 1 uur in de Samsung winkel in Noord. In totaal 2 uur bezig om 'm te vervangen. 1 keer onder coulance, 1x zelf 30 euro betaald, laatst zelf de screenprotector vervangen en dat ding opzich wel redelijk.
- Batterij gaat plots erg snel leeg. Powerbank is noodzakelijk einde van de (werk)dag bij normaal gebruik. Batterij vervangen gaat samen met het vervangen van het scherm, vond ik te prijzig om te laten vervangen.
- Usb C poort was lam aan het raken ondanks schoonmaken. Komt door mijn broekzak denk ik, maar het was toch weer iets wat 'mis' is.
- Camera kwaliteit begon mij uiteindelijk vaak tegen te staan. Ik wist dat ik inleverde op de kwaliteit van de camera, maar soms viel me het toch tegen.
- Door vuil in het scharnier gaat ie niet helemaal plat meer open.
Plus punten:
- Ruimte in broekzak. Echt, wat is zo'n S24 groot in de broekzak vergeleken met de Flip
- Leuke gadget, conversatie starter.
- Scharnier en scherm werken nog echt goed na meer dan 1 jaar.
Zoals al gelezen te hebben, ik heb een S24 gekocht in plaats van een Flip 5. Ik vind het concept van de Flip wel echt heel goed en leuk. Ik sla mijn portie Flip komende 1-3 generaties even over, wellicht in de toekomst weer.
Mijn min punten:
- screenprotector begon weer los te raken, kost 30 euro en 1 uur in de Samsung winkel in Noord. In totaal 2 uur bezig om 'm te vervangen. 1 keer onder coulance, 1x zelf 30 euro betaald, laatst zelf de screenprotector vervangen en dat ding opzich wel redelijk.
- Batterij gaat plots erg snel leeg. Powerbank is noodzakelijk einde van de (werk)dag bij normaal gebruik. Batterij vervangen gaat samen met het vervangen van het scherm, vond ik te prijzig om te laten vervangen.
- Usb C poort was lam aan het raken ondanks schoonmaken. Komt door mijn broekzak denk ik, maar het was toch weer iets wat 'mis' is.
- Camera kwaliteit begon mij uiteindelijk vaak tegen te staan. Ik wist dat ik inleverde op de kwaliteit van de camera, maar soms viel me het toch tegen.
- Door vuil in het scharnier gaat ie niet helemaal plat meer open.
Plus punten:
- Ruimte in broekzak. Echt, wat is zo'n S24 groot in de broekzak vergeleken met de Flip

- Leuke gadget, conversatie starter.
- Scharnier en scherm werken nog echt goed na meer dan 1 jaar.
Zoals al gelezen te hebben, ik heb een S24 gekocht in plaats van een Flip 5. Ik vind het concept van de Flip wel echt heel goed en leuk. Ik sla mijn portie Flip komende 1-3 generaties even over, wellicht in de toekomst weer.
[ Voor 17% gewijzigd door Robertos147 op 25-05-2024 20:18 ]
De Flip4 op laten halen, want de screenprotector laat weer los en is gebarsten. Hoop dat ze bij de nieuwste generatie Flip telefoons dit onder de knie hebben.
Afgelopen donderdag de Flip4 weer ontvangen. Wel snelle service van Samsung. Als ze er nu voor zorgen dat die screenprotectors langer meegaan, dan is dit helemaal niet nodig.
Het was nu nog gratis, maar ben bang dat na 2 jaar je ervoor moet gaan betalen.
Hier heeft de screenprotector ook losgelaten, omdat hij gekocht is bij Mediamarkt Duitsland valt hij onder hun garantie. (1,5 jaar oud)
Dit gebeurt gratis maar je bent hem 2 weken kwijt en dat gaat natuurlijk niet gebeuren.
Nog een paar telefoonwinkels gebeld hier in omgeving Heerlen maar die werken niet graag aan een Flip 4
Als ik de screen protector eraf haal en zo gebruik werkt hij dan nog gewoon?
Dan kan ik een nieuwe aankoop (S24) nog even uitstellen
Dit gebeurt gratis maar je bent hem 2 weken kwijt en dat gaat natuurlijk niet gebeuren.
Nog een paar telefoonwinkels gebeld hier in omgeving Heerlen maar die werken niet graag aan een Flip 4
Dan kan ik een nieuwe aankoop (S24) nog even uitstellen
Toin schreef op maandag 2 september 2024 @ 13:38:
Amazon 2 stuks voor 11.99 van Ringke. Het is geen hogere wiskunde tochVon Henkel schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 18:00:
Sinterklaas wil bier !
Amazon 2 stuks voor 11.99 van Ringke. Het is geen hogere wiskunde toch 
[/quote]
Ligt eraan voor wie, ik heb deze Rinke besteld bij Amazon, filmpje tig keer bekeken maar mij lukt het niet.
Alles weg gegooid en hij werkt gewoon zonder de screenprotector. (eerste en laatste Flip ever!)
Nu begrijp ik ook waarom die telefoon winkels hier niet aan willen beginnen.
Voor nu kan ik hem nog een tijdje gebruiken en als het beeldscherm nalaat kan hij zo de container in.
[/quote]
Ligt eraan voor wie, ik heb deze Rinke besteld bij Amazon, filmpje tig keer bekeken maar mij lukt het niet.
Alles weg gegooid en hij werkt gewoon zonder de screenprotector. (eerste en laatste Flip ever!)
Nu begrijp ik ook waarom die telefoon winkels hier niet aan willen beginnen.
Voor nu kan ik hem nog een tijdje gebruiken en als het beeldscherm nalaat kan hij zo de container in.
Ja, alleen je sherm heeft 0 besherming. Daarom moet er altijd een screenprotector op zitten.Von Henkel schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 18:00:
Sinds gisteren valt mijn Flip4 uit zodra ik 'm dichtklap. Als de oplader aangesloten is, is het wel mogelijk om 'm dicht te klappen zonder dat die uitschakelt. Natuurlijk 3 maanden uit de garantie. Reparatie kosten zijn waarschijnlijk hoog, dus dat heeft geen zin. Het internet staat vol met soortgelijke klachten. Hoop niet dat de nieuwste Flip telefoons hier ook last van krijgen, anders zie ook het somber in voor dit type telefoon.
Iemand dezelfde ervaring? Systeem diagnose Samsung geeft geen fouten
Iemand dezelfde ervaring? Systeem diagnose Samsung geeft geen fouten
[ Voor 70% gewijzigd door Toin op 08-03-2025 19:21 ]