Alternatief Chromecast Audio

Pagina: 1
Acties:
  • 3.378 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 11:15
De Chromecast Audio is al een paar jaar niet meer te verkrijgen, nog wel via MP maar tegen astronomische bedragen....

Ik gebruik nu een normale Chromecast V3. Kan je stellen dat het streamen van muziek (Spotify.Qobuz) op een Chromecast 3 van dezelfde kwaliteit is als de Chromecast Audio?

En wat is een (betaalbaar) alternatief van de Chromecast V3?

Ik stream nu Spotify naar mijn Marantz via Spotify Connect. Als ik het goed heb dan gebruik je zo de dac van de Marantz. Nu heb ik goede recensies gelezen over de Steljes MS2. Zou dat een verbetering zijn t.o.v. Spotify Connect?

[ Voor 24% gewijzigd door sonsan op 11-08-2022 10:50 ]

• Chatman313
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 29-06 01:04
Ik gebruik mijn chromecast audio via 3.5mm naar line in. Dit klinkt voor mij net zo goed als mijn chromecast V2 via hdmi. Verder kon je de chromecast audio ook via mini spdif naar spdif digitaal aansluiten. Dit lijkt mij beter omdat je dan de DAC van de versterker gebruikt maar aangezien ik weinig/geen verschil hoor tussen mijn chromecast audio en mijn chromecast V2 heb ik de moeite nooit genomen om een mini spdif naar spdif kabel aan te schaffen.

Buiten de aansluitingsmogelijkheid (line in en spdif vs alleen hdmi) zie ik geen voordeel aan de chromecast audio ten opzichte van de chromecast V2. Ik vindt de chromecast V2 zelfs beter omdat je er ook video naartoe kan streamen als een liedje/livestream bijvoorbeeld alleen op youtube staat.

Voor een oude versterker zonder HDMI zie ik dus de voordelen van een chromecast audio, anders zou ik voor een chromecast V3 gaan aangezien deze een boel extra functionaliteiten heeft.

Voor high-end streaming zijn er vast betere oplossingen maar dan valt de betaalbaarheid vaak weg.

[ Voor 18% gewijzigd door Chatman313 op 11-08-2022 11:54 ]

• Laurens85
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 25-06 19:05
Chatman313 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:51:
Ik gebruik mijn chromecast audio via 3.5mm naar line in. Dit klinkt voor mij net zo goed als mijn chromecast V2 via hdmi. Verder kon je de chromecast audio ook via mini spdif naar spdif digitaal aansluiten. Dit lijkt mij beter omdat je dan de DAC van de versterker gebruikt maar aangezien ik weinig/geen verschil hoor tussen mijn chromecast audio en mijn chromecast V2 heb ik de moeite nooit genomen om een mini spdif naar spdif kabel aan te schaffen.
Leuk dat je je eigen verhaal deelt maar wat schiet de aanvrager hier mee op?

On Topic: wat moet het alternatieve apparaat kunnen? Gaat het alleen om spotify streamen?

Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 11:15
Het gaat mij om het streamen van in eerste instantie Spotify maar ga denk ik ook Qobuz eens uitproberen.

Zojuist hier in de buurt een Steljes MS2 audio streamer gekocht. Komt aardig uit de test, zeker voor het lage bedrag.
https://www.alpha-audio.n...llente-audio-streamers/2/

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het is nogal versnipperd aan het raken. Het gezochte alternatieve is dus al gekocht. Daaromtrent heb je alweer een nieuw topic geopend: Steljes MS2 audio streamer aansluiten. Daar verder; dit topic gaat bij deze dicht.

Dit topic is gesloten.