FranB70 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:35:
Dank voor het meedenken allemaal. Stuur vandaag nog een mail naar ze. Waardeloze service van dat bedrijf ook al heb je het druk. Je service zou de hoogste prio moeten hebben.
Ik ben zelf niet zo technisch en bang dat ik één van die connectors kapot maak en ik daar weer problemen mee krijg.
Woon in omg Alphen aan den Rijn mocht iemand bereid zijn :-)
ik hoop dat er iemand even in de buurt zit om het op te lossen.
1. simpel even de 2 mpp's omwisselen, dan nog de zelfde fout = omvormer kaduk.
2. fout in eens verplaats naar andere mpp = probleem in de string/panelen.
als fout 1, dan alle panelen in 1 string, en het werkt voor nu weer even goed.
(helemaal tof als de persoon ook nog even een multimeter mee neemt, even een Voc meting doen zegt soms ook veel, ik gok tot nu toe dat het de omvormer is die problemen heeft, maar is gok.)
maar dan nog, dit had het bedrijf ook even kunnen doen.
dus ja waardeloos.
( maar goed gaat via de VEH, en dat raad ik normaal ook af, zij doen alleen de order aannemen en spelen dit door naar de goedkoopste installateur, tja dan kun je mazzel hebben maar ook pech.
het is een beetje Russisch roulette eigenlijk.

)
verder, het is al gegeven, maar als ik alles zo hoor, dan zou ik eigenlijk liever 1x10x???Wp willen als 2x5x???Wp.
dit werkt net iets toffer, met net iets meer rendement, met maar 5 panelen per mpp dat is wel erg krap.

Icephase schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 14:16:
[...]
Je hebt gelijk hoor, het is simpel te fixen in principe, maar het zou niet nodig hoeven zijn. Ergens zit een fout, en aangezien het allemaal net nieuw is hoort de installateur dit gewoon op te lossen.
duuhuu, mee eens, maar we lossen hier liever snel problemen op als langzaam.
en soms zijn mensen wel dapper genoeg en doen dit even, wil ze ook weer niet als dom behandelen.
(maar zeker gaan schande als je dit niet durft, is toch allemaal nieuw en onbekend spul voor veel mensen.)
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)