Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Vraag
Alle reacties
Geen idee, kon je hier online niks over vinden? Of denk je dat je zo'n geniale ingeving hebt gehad dat je dit topic puur hebt aangemaakt omdat je niet weet met welke termen je op google moet zoeken?Mel33 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:06:
.
Is dit, deze theorie (die mij nu zoeven zelf te binnen schiet) al eens belicht ergens?
Alles 'kan'. We kunnen zelfs een onderdeel zijn van een zweetdruppel van een wezen wat we niet kennen waarvan we alleen weten dat het wezen veel groter zal zijn dan wat we kennen/weten... Aan de andere kant zie je bij MiB ook een heel heelal aan de ketting van een kat..
Wordt dus een oneindige discussie van 'wat kan', want over honderden of duizenden jaren kunnen wij misschien ook wel licht en quantum beheersen...voor zover de 'wij' dan nog de 'wij' zijn die we 'nu' zijn...
(dimensies, tijd, afstand, omvang, etc etc).
Al zou ik beginnen bij de Drake Equation, daar is namelijk ziekelijk veel over te vinden, maar ook de vele randzaken die daar impact op hebben, gezien het een principe uit 1961 is en we sinds die tijd best wel wat dingen geleerd hebben.
[ Voor 45% gewijzigd door SinergyX op 09-08-2022 12:23 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Even een vraag hierover: stel dat de gehele mensheid morgen sterft. Is het dan zo dat er over bijvoorbeeld een miljoen of miljard jaar helemaal niks meer terug te vinden is over het bestaan van de mensheid?pennywiser schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:25:
Er is een lineaire theorie die zegt dat als ze al bestaan (hebben) dan is de kans klein dat dat gelijk met onze beschaving is. Vergelijk de tijd met een snelweg van hier tot zuid Italië. Onze tijd is een middenstreep bij zeg maar Utrecht, buitenaardse beschavingen kunnen alle middenstrepen tot zuid Italië zijn. de kans dat ze naast elkaar lopen is 0.
(Los dat de aarde over een miljard jaar verhit zal zijn door de zon en er geen water meer is en geen leven meer zal zijn)
Je noemt het deels zelf al. Verder wat ik bedoel heet volgens mij Dark Forest Theory.President schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:30:
[...]
Even een vraag hierover: stel dat de gehele mensheid morgen sterft. Is het dan zo dat er over bijvoorbeeld een miljoen of miljard jaar helemaal niks meer terug te vinden is over het bestaan van de mensheid?
(Los dat de aarde over een miljard jaar verhit zal zijn door de zon en er geen water meer is en geen leven meer zal zijn)
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Dit topic is gesloten.