Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikBangma
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-04 10:39
Ik weet niet goed waar ik moet beginnen. Ik weet ook niet goed waar ik dit kan plaatsen.

Ik ben op zoek naar een soort communicatiesysteem om te communiceren met mijn dochter als zij bij haar moeder is. Mijn dochter is 4 jaar dus voor alle duidelijkheid, ik ben niet op zoek naar een telefoon, maar naar iets simpelers. Zo simpel als een apparaat met een knop. Niet meer. Gewoon een rechtstreekse verbinding. Nu denk je misschien al snel aan een walkie talkie. Ik dus ook. Alleen is de afstand iets meer als 50 km en dat is voor een walkie talkie net te ver.

Ik heb dus iets gevonden.. Het gaat om Relay de ‘push-to-talk’, ‘screenless’ phone.
https://relaypro.com/families en https://www.amazon.com/st...CE-46F1-A653-2D35CCEEE84C

Ik was hier helemaal van onderste boven en wou deze gelijk aanschaffen. Alleen verkopen ze deze alleen in Amerika en het werkt ook alleen maar daar.

Nu heb ik vele zoektermen gebruikt op Google maar kom steeds bij websites terecht die adviseren over het wel of niet gebruiken van een smartphone door kinderen. Ik weet dus niet goed waar ik verder moet zoeken, of waar ik op moet zoeken.

Idealiter is het een communicatieapparaat met wifi en/of 4G (simkaart) zodat de afstand kan worden overbrugt. En natuurlijk moet het ook iets simpels zijn. Het hoeft geen display te hebben, geen instellingen, geen knoppen.. gewoon een rechtstreekse verbinding. Hoe simper hoe beter.

Heeft iemand een idee wat ik kan doen, waar ik op kan zoeken of waar ik kan beginnen?

Beste antwoord (via HendrikBangma op 10-08-2022 17:11)

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 20:06
Mijn kinderen krijgen gsm horloges mee om te kunnen bellen met hun ouders. Deze zijn erg simpel in gebruik. Helaas wel met een aanraakschermpje.

https://www.one2track.nl/

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:34
Omdat we op tweakers zitten: waarom zou je dat willen?

Als ze bij haar moeder is, zorgt zij voor jullie dochter. Brengt alleen maar ruis en narigheid als jij je er op afstand mee “bemoeit.”

[ Voor 26% gewijzigd door Joris748 op 08-08-2022 18:03 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HendrikBangma
Thanks voor je professionele mening.. Blijkbaar moet ik eerst door dit soort obstakels om geholpen te worden?

Ze is 50% van de tijd bij haar moeder. Dat betekent dus (erg dramatisch gezegd) dat ik de helft van haar leven mis en zij de helft van haar leven niet bij mij is. Ik wil graag iets voor haar zodat als ze bij mij is, bijv. haar moeder welterusten kan zeggen en zo ook andersom.

Je zal het goed bedoelen maar ik ben niet opzoek naar een mening. Wel naar op oplossing.

Ik heb ook een linkje geplaatst naar een oplossing die in de USA prima werkt. Naar zoiets zoek ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Audio en hifi lijkt mij niet de plek om een dergelijk product te bespreken, Smartphones, tablets en smartwatches is meer op zijn plek. Ik verhuis het topic die kant op.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikBangma
Top dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Walkie-Talkie op iPhones of Apple Watches?
https://support.apple.com/nl-nl/HT208917

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• smekkos
Mijn kinderen krijgen gsm horloges mee om te kunnen bellen met hun ouders. Deze zijn erg simpel in gebruik. Helaas wel met een aanraakschermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikBangma
Thanks! Al werkt de link niet. Ik zoek ook eigenlijk niet naar zo'n geavanceerde oplossing waarbij ik Apple apparaten moet aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikBangma
smekkos schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 18:16:

Dat is een hele goede! Dank je wel! Ik kijk er naar.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Joris748 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 18:02:
Omdat we op tweakers zitten: waarom zou je dat willen?

Als ze bij haar moeder is, zorgt zij voor jullie dochter. Brengt alleen maar ruis en narigheid als jij je er op afstand mee “bemoeit.”
Wat de... wordt steeds gekker hier.

Wat gaat jou (en de rest van Tweakers) dit aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Munki schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 18:20:
[...]

Wat de... wordt steeds gekker hier.

Wat gaat jou (en de rest van Tweakers) dit aan?
Prima vraag toch?

Het geeft een idee over hoe de oplossing gebruikt gaat worden, en daarbij geeft het dus een idee over wat wel en niet handig is.

Ik heb ook wel eens een topic gehad waarin in de oplossing dacht te hebben, tot dat pietje na het vragen van waarom met een veel simpeler idee kwam.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Waarom moet het zo ubersimpel?

Een kind van die leeftijd kan prima overweg met facetime oid en bijkomend voordeel is dan dat julie elkaar kunnen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikBangma
Als het goed is zou ik dit topic nog even open willen laten in de hoop dat er iemand nog met een idee komt. Anders zal ik hem morgen als 'beantwoord' markeren.

De reden waarom ik het zo simpel mogelijk wil houden is omdat niet iedereen het eens is als het gaat om kinderen en telefoons en ik dus ook nog met een andere partij te maken heb :)

Ik had zo in mijn hoofd van, er moet toch een simpel apparaat bestaan, al is het maar een grote doos met een knop er op. Een beetje het blik en touwtje idee :P

Hopelijk is er nog iets met een idee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
HendrikBangma schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:16:
Als het goed is zou ik dit topic nog even open willen laten in de hoop dat er iemand nog met een idee komt. Anders zal ik hem morgen als 'beantwoord' markeren.

De reden waarom ik het zo simpel mogelijk wil houden is omdat niet iedereen het eens is als het gaat om kinderen en telefoons en ik dus ook nog met een andere partij te maken heb :)

Ik had zo in mijn hoofd van, er moet toch een simpel apparaat bestaan, al is het maar een grote doos met een knop er op. Een beetje het blik en touwtje idee :P

Hopelijk is er nog iets met een idee
Is een seniorentelefoon dan niet iets? Mooie foto van jezelf op die 4 knoppen en bellen maar.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0373/7006/9125/products/b84bfe973ea19866d8fa8aa0468a411c898930a4_FM_50_8712412579709_01_1800x1800.jpg?v=1626181167

https://www.fysic.nl/products/fm50

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik denk dat zo'n kinderhorloge de beste oplossing gaat zijn. Let er wel op dat hier echt extreem veel rotzooi tussen zit, en zelfs de premium merken niet zomaar te vertrouwen zijn.

Een tijdje geleden heb ik hier ook een topic over gestart: GPS horloge voor kind

Ik vind het zelf ook absurd om een Apple Watch (laat staan een iPhone) voor een kind te kopen, maar let er dus wel even op dat ook de horloges die 'officiëel' in Nederland worden verkocht vatbaar zijn voor toegang door anderen en niet met een simkaart van een goedkope provider als Simyo werken.

Als alternatief zou je natuurlijk ook altijd een SIP-server kunnen opzetten (of een trunk huren voor ~2,50 per maand) en dan wat kunnen knutselen met een raspberry pi. Knop om te bellen of op te nemen, knop om op te hangen, lampje erop als belsignaal, speaker en microfoon erin, en een softphone met wat scripts om op de knoppen te reageren.
Een kant en klare oplossing zul je zomaar niet vinden. Er zijn wel VOIP walkie-talkies, maar dat zijn weer hele ingewikkelde apparaten. Dan kun je net zo goed een oudere Yealink of vergelijkbare VOIP-telefoon kopen met daarop één sneltoets ingesteld om jouw eigen nummer te bellen. Ook daar kun je af met interne nummers, dus heb je alleen een SIP-server nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sentimental-Hat
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:37
YouTube: #374 Long-Range Walkie-Talkies using a Raspberry Pi Zero (including ...

Dit is wellicht een oplossing. Wel een hoog Tweaker gehalte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikBangma
Dank je wel allemaal voor het meedenken! Ik denk dat ik voor de GPS horloge ga. Natuurlijk had ik liever een oplossing zoals deze. Alleen voorzie ik hier het ongemak van het maken van een hotspot bij moeders met gelijke credentials zoals bij mij thuis. En inderdaad een hoog Tweaker gehalte haha.

Thanks allemaal!! <3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Neem de opmerking van @Oon echt heel serieus. Mijn oudste zoon heeft ook zo'n horloge gehad maar man, man, wat een Chinese bagger.... En dat was gewoon een horloge uit Nederland, niet van Ali ofzo.
Zoek goed uit welk merk fatsoenlijke software support heeft en netjes omgaat met je privacy. Het is je kind, dus dubbelchecken is eigenlijk nog te weinig.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:05

JB

Cédric roelt!

smekkos schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 18:16:

Hoe veilig is zo'n horloge? Is dit geen Chinese bagger zoals @PaT aangeeft (NL bedrijf zo te zien)?
PaT schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 19:48:
Neem de opmerking van @Oon echt heel serieus. Mijn oudste zoon heeft ook zo'n horloge gehad maar man, man, wat een Chinese bagger.... En dat was gewoon een horloge uit Nederland, niet van Ali ofzo.
Zoek goed uit welk merk fatsoenlijke software support heeft en netjes omgaat met je privacy. Het is je kind, dus dubbelchecken is eigenlijk nog te weinig.
Welk merk was dat, als ik vragen mag?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

JB schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:09:
[...]

Hoe veilig is zo'n horloge? Is dit geen Chinese bagger zoals @PaT aangeeft (NL bedrijf zo te zien)?

[...]

Dat durf ik echt niet meer te zeggen. Het is al een jaar of 7 geleden, dus het zou mij niets verbazen als dat merk niet meer bestaat.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

PaT schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:31:
[...]

Dat durf ik echt niet meer te zeggen. Het is al een jaar of 7 geleden, dus het zou mij niets verbazen als dat merk niet meer bestaat.
Kuus is ook een Nederlands bedrijf zie ik. Ze hosten hun spullen in Duitsland (zeggen ze), maar wat wordt er gebruikt aan oplossingen... Blijft lastig :(

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
In diezelfde categorie:

https://rebelcactus.com/nl

Heb er 1 voor mn dochter. Zelf een goedkope KPN sim in gedaan waar ik data op deel vanuit m'n eigen abo. Alles netjes in het Nederlands en jip&janneke uitgelegd... totdat je wat verder doorklikt in de app of de menu's, of foutmeldingen krijgt, en de chinese tekens en andere matigheden de matige kwaliteit verraden. Maar ach, het voldoet, maar goed is anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smekkos
JB schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:09:
[...]

[...]

Volgens de site:

Wij doen het maximale om de privacy en veiligheid van jou en je kind te waarborgen. Daarom wordt alle data slechts beperkt opgeslagen. Voor positiegegevens is dit maximaal 3 maanden. Chatberichten van en naar het horloge worden slechts 78 uur opgeslagen. En stop je met het gebruik van het horloge? Dan kun je via de one2track ouder app direct alle accountinformatie verwijderen. Alle data wordt veilig opgeslagen in een high secure datacentrum in Apeldoorn en wordt niet gebruikt voor third-party advertentiedoeleinden. Onze apps en services zijn daarmee vrij van advertenties of verborgen in-app aankopen om extra diensten te unlocken.

Of het echt zo is is natuurlijk maar de vraag. We gebruiken ze nu al enkele jaren met volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

smekkos schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:55:
[...]

Volgens de site:

Wij doen het maximale om de privacy en veiligheid van jou en je kind te waarborgen. Daarom wordt alle data slechts beperkt opgeslagen. Voor positiegegevens is dit maximaal 3 maanden. Chatberichten van en naar het horloge worden slechts 78 uur opgeslagen. En stop je met het gebruik van het horloge? Dan kun je via de one2track ouder app direct alle accountinformatie verwijderen. Alle data wordt veilig opgeslagen in een high secure datacentrum in Apeldoorn en wordt niet gebruikt voor third-party advertentiedoeleinden. Onze apps en services zijn daarmee vrij van advertenties of verborgen in-app aankopen om extra diensten te unlocken.

Of het echt zo is is natuurlijk maar de vraag. We gebruiken ze nu al enkele jaren met volle tevredenheid.
Ja precies... blijft lastig natuurlijk. En hoe veilig is eea dan ingericht? Scheelt wel dat het op 1e oog gewoon in NL staat allemaal.

Kuus heb ik de vraag ook gesteld mbt hun oplossing. Ik lees op de site in 1e instantie alleen dat hun data in Duitsland staat.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Reactie Kuus;
Bedankt voor uw bericht.

De collega die dit allemaal weet is op het moment niet op kantoor, u krijgt binnen een week reactie van hem.

Als er verder nog vragen zijn, dan hoor ik het graag.
Als je een product verkoopt en standaard niet kan vertellen met een copy/paste uit je “pitch” waarom je product zo goed is, waar je voor staat, waarom we juist hun horloge moeten kiezen, maar moet wachten op een collega, dan ben ik er ook wel een beetje klaar mee :)

Ik ga voor een simkaart in een oude telefoon (primaire doel is wintersport) want zoontje liep ook niet meteen warm voor een horloge als verjaardagscadeau.

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1