Retour geweigerd door webshop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yourireplay
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-11-2022
Ik heb een airco gekocht op
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
op 15 juni 2022, deze heb ik binnen de 30 dagen zichttermijn aangemeld als retour waarna ik een PostNL code kreeg in de webshop app die ik kon scannen om het artikel in te leveren.

Bij deze code stond '' je hebt nog x aantal dagen om je pakket in te leveren'', zelf ben ik slecht ter been en ging ik op vakantie waardoor ik nog niet meteen het zware pakket kon terug sturen en wegens de x aantal dagen die er op de app stonden dacht ik dat het wel terug kon na de vakantie.

Toen ik na de vakantie het pakket terug stuurde op 4 augustus (ruim uit het 30 dagen zichttermijn maar wel binnen de aangegeven x aantal dagen om het pakket in te leveren van de webshop app nadat je jouw retour hebt aangemeld) werd mijn pakket per direct door de verkoper afgewezen, met de reden dat ik het pakket veel te laat zou hebben retour gezonden.

Ik was hier nogal verbaasd over omdat ik het pakket binnen de 30 dagen zichttermijn had aangemeld en ik hierna nog x zoveel dagen had om het pakket daadwerkelijk in te leveren, toen ik hun hierop wees werd er gezegd dat dit niet zo kon zijn en ik het pakket gewoon te laat had verstuurd. Hierna heb ik contact gehad met webshop die uitlegde dat je de 30 dagen zichttermijn hebt en hierin het pakket ook daadwerkelijk moet terugsturen, al zou je hem op de laatste dag aanmelden moet het die zelfde dag worden ingeleverd.

De code die je moet scannen heeft volgens hun alleen een x aantal dagen erbij staan vanwege de geldigheid van het retourlabel, maar dus niet de geldigheid van je daadwerkelijke retourrecht terwijl dit nergens staat aangegeven dat je hier rekening mee moet houden of dat dit het geval is.

Als ik naar het kopje ''hoe werkt retouneren'' ga dan staat er dat je 30 dagen de tijd hebt om je pakket aan te melden en dat je dan een code krijgt waarmee jij je pakketje kan inleveren.

Hier staat niet bij dat het al binnen de 30 dagen moet worden ingeleverd en dat de ''je hebt nog zoveel dagen om je pakketje in te leveren'' puur is voor de geldigheid van jouw verzendlabel en dat als je hier buiten het pakketje verstuurd je retourrecht vervalt.

Zelf kan ik dit niet duidelijk vinden in de algemene voorwaardes, ik kan nergens enige vorm van duidelijkheid vinden anders dan dat je 30 dagen hebt om je retour aan te melden en daarna x aantal dagen hebt om je pakketje ook daadwerkelijk in te leveren..

Ik heb in de afgelopen jaren al vaker bij webshop besteld, binnen de 30 dagen een pakketje aangemeld en door drukte het pas op de laatste week in te leveren van de ''je hebt x aantal dagen om je pakket in te leveren'' en dat mijn retour gewoon werd aangenomen en er 0 problemen waren.

Vooral door die ervaringen en omdat ik geen complete duidelijkheid hierover kan vinden in de algemene voorwaardes of ook maar ergens op de site hoop ik dat jullie mij kunnen vertellen of ik nou wel of niet in mijn recht sta om het artikel gewoon retour te sturen, de airco maakte namelijk ook al rare geluiden en werkte niet naar behoren wat ik heb aangegeven als reden van retour..

[ Voor 2% gewijzigd door Perkouw op 09-08-2022 08:48 ]

Beste antwoord (via Yourireplay op 08-08-2022 15:09)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
Uit de AV van de webshop :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:32

Umbrah

The Incredible MapMan

Heb je niet webshop en postnl systemen door de war gehaald? Als je een zending aanmaakt bij PostNL krijg je inderdaad een code, die geldig is voor een bepaald aantal dagen. Maar dat is een stuk tussen PostNL en jou (als verzender). Dat staat los van de voorwaarden van webshop (die erg soepel zijn met 30 dagen overigens... 14 dagen bedenktijd is normaal, met 'op zicht' als factor waarbij dat doorgaans vergeleken wordt met de ervaring die je op had kunnen doen in een winkel zelf). Je hebt buiten die 30 dagen verzonden, los van wat een derde partij (PostNL) je verteld hebt. Ik vindt het niet onrealistisch wat webshop nu stelt. 30 dagen is vrij stellig 30 dagen. Dat gaat niet magisch een verlenging in als je een beslissing neemt.

Zeker niet voor producten waar je ook nog eens bij zou kunnen beargumenteren dat er een sanitair aspect aan zit.

Ik denk dat je aan deze airconditioning vast zit. Misschien dat je er tweedehands nog iets mee kan, maar ik denk dat webshop al vrij schappelijk is geweest.

[ Voor 0% gewijzigd door Perkouw op 09-08-2022 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Kun je de tekst van die mail eens integraal hier posten? Of eventueel een screenshotje met persoonlijke data weggelaten? Op basis van een zinsnede is het wat lastig zeggen of het mailtje op zichzelf verkeerde verwachtingen werkt (buiten het juridische deel)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
Uit de AV van de webshop :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Je hebt 14 dagen om een retour te melden (bij webshop zelfs 30) en na het retour meldenheb je 14 kalenderdagen om het artikel terug te sturen.

Als jij op dag 1 van de 30 je retour aanmeld maar las op de 28e (27 kalenderdagen later) het artikel stuurt ben je technisch te laat met terugsturen. Maar ik neem aan dat je in zo'n geval je retour gewoon opnieuw kan aanmelden.

Meld jij je retour aan op dag 10 en stuur je hem pas op dag 35 terug dan ben je te laat, geen idee of je dan wettelijk iets aan de 30 dagen hebt en of je dan kan claimen dat je 30+14 wilt gebruiken ..

[ Voor 0% gewijzigd door Perkouw op 09-08-2022 08:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yourireplay
Umbrah schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:01:
Heb je niet webshop en postnl systemen door de war gehaald? Als je een zending aanmaakt bij PostNL krijg je inderdaad een code, die geldig is voor een bepaald aantal dagen. Maar dat is een stuk tussen PostNL en jou (als verzender). Dat staat los van de voorwaarden van webshop (die erg soepel zijn met 30 dagen overigens... 14 dagen bedenktijd is normaal, met 'op zicht' als factor waarbij dat doorgaans vergeleken wordt met de ervaring die je op had kunnen doen in een winkel zelf). Je hebt buiten die 30 dagen verzonden, los van wat een derde partij (PostNL) je verteld hebt. Ik vindt het niet onrealistisch wat webshop nu stelt. 30 dagen is vrij stellig 30 dagen. Dat gaat niet magisch een verlenging in als je een beslissing neemt.

Zeker niet voor producten waar je ook nog eens bij zou kunnen beargumenteren dat er een sanitair aspect aan zit.

Ik denk dat je aan deze airconditioning vast zit. Misschien dat je er tweedehands nog iets mee kan, maar ik denk dat webshop al vrij schappelijk is geweest.
Wat ik bedoelde hiermee is:

1. Je meld je item aan als retour binnen 30 dagen op de webshop app.
2. Je krijgt in de app van webshop onder het kopje ''aangemelde retouren'' je item te zien met daaronder '' je hebt x aantal dagen om je pakket in te leveren ''. Als je hier op klikt krijg je een PostNL barcode gemaakt door het aan te melden van je retour.
3. Je scant direct vanuit jouw webshop app jouw code om je pakketje retour te sturen.

Dit is waarom ik niet weet of ik nou in mijn recht sta om dat er in de webshop app onder ''aangemelde retouren'' toch echt je item staat met daarbij '' je hebt nog x aantal dagen om je pakket in te leveren ''. Dit is waarom ik de indruk krijg dat je binnen die tijd jouw aangemelde retour mag / kan inleveren.

[ Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 09-08-2022 08:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartenpols
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:13
Ik begrijp TS wel. In de webshop app staat bij aangemelde retouren het aantal dagen dat je nog hebt om het pakket in te leveren. Ik zou dan ook vermoeden dat ik binnen die termijn probleemloos kan inleveren en dat het niet gaat om een geldigheidsduur van het retouretiket.

[ Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 09-08-2022 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yourireplay
Dan als ik het goed begrijp heb je na het aanmelden van je retour nog maximaal 14 dagen de tijd om hem te versturen als je maximaal binnen die 30 dagen zichttermijn zit ?

Dan klopt het namelijk wel dat ik veel te laat ben, ik heb het pakket redelijk aan het einde van het zichttermijn aangemeld, hierna krijg je enkele weken de tijd om je pakket nog in te leveren volgens wat er op de app staat maar dan ben je dus eigenlijk te laat als je verder dan die 30 + 14 dagen komt te zitten..

Wat zuur zeg, door onduidelijkheid in de webshop app eventjes met een airco opgescheept te zitten.

Wel heeft webshop mij aangegeven dat ik mij kan beroepen op mijn garantierecht omdat de airco dus ook niet goed naar behoren werkte, hierin kunnen ze dan kiezen voor een reparatie / een nieuwe airco of alsnog het retour van de airco te accepteren als ze beiden niet kunnen leveren. (Ze verkopen de airco ondertussen niet meer dus ik moet even kijken hoe dat gaat.)

In ieder geval bedankt voor de duidelijkheid ! Vinden jullie niet dat webshop dit eigenlijk iets duidelijker mag aangeven ? ik wel !

[ Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 09-08-2022 08:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1312488

Yourireplay schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:15:
[...]

Dan als ik het goed begrijp heb je na het aanmelden van je retour nog maximaal 14 dagen de tijd om hem te versturen als je maximaal binnen die 30 dagen zichttermijn zit ?

Dan klopt het namelijk wel dat ik veel te laat ben, ik heb het pakket redelijk aan het einde van het zichttermijn aangemeld, hierna krijg je enkele weken de tijd om je pakket nog in te leveren volgens wat er op de app staat maar dan ben je dus eigenlijk te laat als je verder dan die 30 + 14 dagen komt te zitten..

Wat zuur zeg, door onduidelijkheid in de webshop app eventjes met een airco opgescheept te zitten.

Wel heeft webshop mij aangegeven dat ik mij kan beroepen op mijn garantierecht omdat de airco dus ook niet goed naar behoren werkte, hierin kunnen ze dan kiezen voor een reparatie / een nieuwe airco of alsnog het retour van de airco te accepteren als ze beiden niet kunnen leveren. (Ze verkopen de airco ondertussen niet meer dus ik moet even kijken hoe dat gaat.)

In ieder geval bedankt voor de duidelijkheid ! Vinden jullie niet dat webshop dit eigenlijk iets duidelijker mag aangeven ? ik wel !
Nee. Na de melding gaat er een nieuwe 14 dagen lopen. Zo werkt het wettelijke systeem, maar ik weet zo niet uit m’n hoofd hoe dat werkt als je de zichttermijn contractueel oprekt

[ Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 09-08-2022 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 19:22
Ik zou ff met webshop zelf contact opnemen. Dit is toch wel gek anders?

[ Voor 5% gewijzigd door Perkouw op 09-08-2022 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:35
[...]

De retourtermijnen en rechten zijn al erg ruim voor consumenten. Zoals Outerpsace ook laat zien staat het bij webshop ook nog duidelijk in de Algemene Voorwaarden. Sterker nog, ze geven je zelfs meer tijd! Dat een retourlabel langer geldig is dan de retourtermijn is mijn inziens niet verwarrend, zou zelfs vervelend zijn als je retourlabel al verloopt voordat je termijn voorbij is...

[ Voor 0% gewijzigd door Perkouw op 09-08-2022 08:53 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:51
[...]

Het is wel duidelijk, je wilt iets niet meer en beroept je op het retourrecht.
Je krijgt een retourbon/code/packing slip en je brengt het weg.
Alles goed gegaan, en je krijgt je geld terug.

Als je slecht ter been bent, laat je het postnl ophalen, of vraag je aan een vriendelijke buurman of hij helpt.
Je kunt ook inplannen om er dan 4 uur voor uit te trekken om het daar te krijgen.

Lang wachten, en op vakantie gaan nog ff snel is niet handig.
Zeker niet als het al om een "defect" product gaat, een airco is best een duur grapje, schat 300 tot 1200 euro zomaar. Dan dek je jezelf toch in om de boel zo snel mogelijk retour te sturen?
Je kan hem natuurlijk ook tot aan de laatste dag gebruikt hebben, maar daar ga ik maar even niet van uit.
Vindt het ook niet heel sociaal om zo lang te wachten maar dat is mijn persoonlijke gevoel, zoals hierboven ook al is gezegd de retour termijnen en rechten zijn al heel ruim.

In mijn ogen een beetje eigen schuld dikke bult.

[ Voor 0% gewijzigd door Perkouw op 09-08-2022 08:50 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yourireplay
Bad Brains schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:45:
[...]

Het is wel duidelijk, je wilt iets niet meer en beroept je op het retourrecht.
Je krijgt een retourbon/code/packing slip en je brengt het weg.
Alles goed gegaan, en je krijgt je geld terug.

Als je slecht ter been bent, laat je het postnl ophalen, of vraag je aan een vriendelijke buurman of hij helpt.
Je kunt ook inplannen om er dan 4 uur voor uit te trekken om het daar te krijgen.

Lang wachten, en op vakantie gaan nog ff snel is niet handig.
Zeker niet als het al om een "defect" product gaat, een airco is best een duur grapje, schat 300 tot 1200 euro zomaar. Dan dek je jezelf toch in om de boel zo snel mogelijk retour te sturen?
Je kan hem natuurlijk ook tot aan de laatste dag gebruikt hebben, maar daar ga ik maar even niet van uit.
Vindt het ook niet heel sociaal om zo lang te wachten maar dat is mijn persoonlijke gevoel, zoals hierboven ook al is gezegd de retour termijnen en rechten zijn al heel ruim.

In mijn ogen een beetje eigen schuld dikke bult.
In dit geval blijkt het dus inderdaad zo te zijn dat het buiten het retourtermijn uiteindelijk is, dat neemt nog niet weg dat als je dus niet grondig de voorwaardes doorspit en de moeilijke woorden ook nog eens moet begrijpen.

Ik vind je reactie nogal kort om de bocht als het blijkbaar ook andere mensen treft en velen het gewoon niet doorhebben als er nergens wordt aangegeven dat je retourrecht dan vervalt en de retourlabel een datum heeft wat nergens staat aangegeven.

Dus ja, ze hebben het recht maar '' eigen schuld dikke bult '' is natuurlijk onzin, als je 30 dagen hebt om iets weg te brengen en niemand kan regelen om even snel een pakket van 25 kg te verslepen en postNL zit je uren in de wacht, dan is de keuze snel gemaakt als je denkt dat je in je recht staat en dit jaren ook nooit bij geen enkele andere verkoper een probleem is geweest.

Maar zoals ik al zei ga ik mij beroepen op de garantiewet ivm de staat van het product, hier zullen ze toch wel gehoor aan moeten geven ook omdat webshop ondertussen betrokken is als bemiddelingspartij.

[ Voor 0% gewijzigd door Perkouw op 09-08-2022 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yourireplay
I_IBlackI_I schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:33:
[...]

De retourtermijnen en rechten zijn al erg ruim voor consumenten. Zoals Outerpsace ook laat zien staat het bij knip ook nog duidelijk in de Algemene Voorwaarden. Sterker nog, ze geven je zelfs meer tijd! Dat een retourlabel langer geldig is dan de retourtermijn is mijn inziens niet verwarrend, zou zelfs vervelend zijn als je retourlabel al verloopt voordat je termijn voorbij is...
Dat het vervelender is als je retourlabel al is verlopen voor je retourtermijn is afgelopen snap ik, ik snap het alleen niet echt dat het nergens duidelijk staat aangegeven en is weggemoffeld in de voorwaardes. Ook stellen ze meerdere keren bij het uitleggen van het retourproces op de site nergens dat het gaat om een geldigheid van het PostNL ticket, vooral als er ook niet even wordt aangegeven dat je retour periode vervalt als je niet binnen het zichttermijn ook het pakket opstuurt.

Helaas is het zo en ik ben het zeker met je eens dat de retourrechten al erg breed zijn, maar als we eerlijk zijn zie je tegenwoordig genoeg diensten waar je 90 tot zelfs 100 dagen retourrecht krijgt op je product.

Wanneer er dus niks staat aangegeven duidelijk bij webshop en alle sites hanteren tegenwoordig een ander beleid, ga ik er dus gewoon van uit dat als er onder aangemelde retours staat dat ik nog 17 dagen bijv. heb om hem in te leveren dat dit geen impact heeft op mijn retour.

Het is wat het is en we gaan zien wat eruit komt.

Erg bedankt voor alle reacties !

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 09-08-2022 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yourireplay
Anoniem: 1312488 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:21:
[...]

Nee. Na de melding gaat er een nieuwe 14 dagen lopen. Zo werkt het wettelijke systeem, maar ik weet zo niet uit m’n hoofd hoe dat werkt als je de zichttermijn contractueel oprekt
Dat bedoelde ik eigenlijk, wanneer je dus op het einde van je zichttermijn (30 dagen) de aanmelding doet heb je dus weer 14 dagen om dit in te leveren, echter was ik later dan deze 14 dagen omdat er dus in de webshop app werd aangegeven dat ik langer de tijd had om het pakket in te leveren terwijl dit dus om een geldigheid ging van het PostNL label.

Dus ik heb binnen die 30 dagen het aangemeld maar niet binnen de 14 dagen erna teruggestuurd door de indruk van de app en omdat er nergens behalve in de voorwaardes dit staat aangegeven onder artikel 6 Herroepingsrecht.

Dus mijn fout om het te laat in te leveren, webshop zijn fout (in mijn optiek), om het niet duidelijker ergens te vermelden op de site waar dan ook.

[ Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 09-08-2022 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

De verplichting om het product binnen 14 dagen na de ontbindingsverklaring terug te sturen volgt zowel uit de AV als uit de wet (art. 6:230s BW). De vraag is of die termijn wordt opgerekt op basis van een mededeling van de verkoper, en wat de gevolgen zijn als de consument niet aan die verplichting voldoet. Spoiler alert: Youri trekt hier aan het langste eind.

Als de verkoper in hun app zegt "je hebt nog x aantal dagen om je pakket in te leveren'' mag de consument daarop vertrouwen, onafhankelijk van wat er in de AV of elders in het retourproces staat vermeld.

Mocht Youri echt te laat zijn, betekent dat niet dat het herroepingsrecht niet meer uitgeoefend kan worden. De preambule van Richtlijn 2011/83/EU, waar art. 6:230s BW op is gebaseerd, verwijst daarvoor naar de nationale wetgeving:
In situaties waarin de handelaar of de consument de met uitoefening van het herroepingsrecht verbonden verplichtingen niet nakomt, dienen de overeenkomstig deze richtlijn in de nationale wetgeving vastgestelde sancties, alsmede verbintenisrechtelijke bepalingen van toepassing te zijn.
De Nederlandse wetgeving kent een aantal sancties bij niet nakoming. Volgens mij heeft de winkel recht op schadevergoeding, als zij schade hebben geleden, maar daar blijft het verder bij. Op het moment dat het pakketje bij de verkoper ter bezorging wordt aangeboden is de verkoper in ieder geval te laat met zijn mededeling dat retourneren niet meer mogelijk is.
Yourireplay schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 14:55:
de airco maakte namelijk ook al rare geluiden en werkte niet naar behoren wat ik heb aangegeven als reden van retour..
Als de airco nooit naar behoren heeft gewerkt, is de bedenktijd van 30 dagen nog niet ingegaan. Het is daarbij wel de vraag of de geluiden abnormaal zijn voor een airco en of de airco echt defect is. In dat geval beantwoordt de airco niet aan de overeenkomst en is hetgeen je hebt besteld dus nooit afgeleverd. De bedenktijd begint immers pas te lopen wanneer je 'de zaak' hebt ontvangen.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:01
@fopjurist ik begrijp je gedachten gang. Alleen kijken we naar de webshop app dan staat er u heeft nog x dagen om het product in te leveren. Dan mag ik hopen dat je ook die x dagen kan gebruiken. Ik heb ook wel eens wat last minute in geleverd en daar is nooit moeilijk om gedaan door webshop zelf.

[ Voor 3% gewijzigd door Perkouw op 09-08-2022 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:35
Als je select hebt van webshop dan kan je ook een afhaal afspraak maken voor het pakket.

Dat zou in jou situatie geen overbodige luxe zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Perkouw op 09-08-2022 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airpower
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-05 21:18

Airpower

Feel the Power!

Technofreakz schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 07:18:
Als je select hebt van webshop dan kan je ook een afhaal afspraak maken voor het pakket.

Dat zou in jou situatie geen overbodige luxe zijn.
Dat werkt alleen bij aankopen van webshop zelf, niet van partners...

[ Voor 3% gewijzigd door Perkouw op 09-08-2022 08:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:35
Hoe verwarrend de voorwaarde ook mogen zijn, iets na 1,5 maand retour zenden en dan denken dat het goed komt is misschien wat naïef. Als je de randen van wat mogelijk is gaat opzoeken, zorg dan dat je de voorwaarden tot in de details leest en begrijpt.

Zelf bestel ik nooit iets bij partners van bol/Amazon, je hebt dan vaak te maken met extra voorwaarden die er niet beter op worden.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-05 17:29

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Ik heb zojuist het topic even opgeschoond. Het zonder meer benoemen van een webshopnaam hebben we wat over opgenomen in ons beleid zie ook Shopping Forum Beleid

Aan de TS: zet dit voortaan gewoon even tussen een MO tag. Dat scheelt ons een hoop werk en maakt het voor mensen net zo duidelijk.

[ Voor 87% gewijzigd door Perkouw op 09-08-2022 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

loki504 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 06:48:
@fopjurist ik begrijp je gedachten gang. Alleen kijken we naar de webshop app dan staat er u heeft nog x dagen om het product in te leveren. Dan mag ik hopen dat je ook die x dagen kan gebruiken. Ik heb ook wel eens wat last minute in geleverd en daar is nooit moeilijk om gedaan door webshop zelf.
Dat zeg ik :P Als de verkoper in hun app zegt "je hebt nog x aantal dagen om je pakket in te leveren'' mag de consument daarop vertrouwen, onafhankelijk van wat er in de AV of elders in het retourproces staat vermeld. Dat betekent dat de winkel haar recht prijsgeeft om direct na de termijn van 14 dagen de gevolgen van niet-nakoming in te roepen, en dat TS de volledige termijn van "x aantal dagen" heeft om het product "in te leveren".

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:01
fopjurist schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 18:02:
[...]

Dat zeg ik :P Als de verkoper in hun app zegt "je hebt nog x aantal dagen om je pakket in te leveren'' mag de consument daarop vertrouwen, onafhankelijk van wat er in de AV of elders in het retourproces staat vermeld. Dat betekent dat de winkel haar recht prijsgeeft om direct na de termijn van 14 dagen de gevolgen van niet-nakoming in te roepen, en dat TS de volledige termijn van "x aantal dagen" heeft om het product "in te leveren".
.... Gewoon volledig overheen gelezen.... |:( |:(

Ik ga maar even in hoekje schamen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-05 21:30

D4NG3R

kiwi

:)

@Yourireplay al eens geprobeerd om ze hier publiek over aan te spreken op bijvoorbeeld hun Twitter? Met regelmaat wordt het op coulance gegooid.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:34
fopjurist schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 18:02:
[...]

Ik vermoed dat het niet de verkoper is die iets zegt maar PostNL die de standaard geldigheid van een PostNL label aangeeft voordat deze verloopt. Maar goed, de ts is erg onduidelijk. En iets retour melden en dan eerst op vakantie gaan, seriously.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:14

OMD

Kunnen er screenshots worden gedeeld van die app?

De airco is gekocht op 15 juni. Ik ga er voor het gemak even van uit dat deze op 16 juni is geleverd. Je kon hem dus uiterlijk op 16 juli retour melden (30 dagen na ontvangst). Dan heb je nog maximaal 14 dagen de tijd om het pakket terug te sturen en moet binnen zijn bij de verkoper. Je uiterlijke retourtermijn voor het verzenden was dus vrijdag 29 juli. Elke dag later is gewoon te laat.

Dat x aantal dagen retour is denk ik toch echt van een postnl website of postnl app die aangeeft hoe lang het label nog bruikbaar is.

[ Voor 8% gewijzigd door OMD op 09-08-2022 20:52 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielemans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-05 13:49
Benadrukken dat je slecht ter been bent en de moeilijkheden die dat met zich meebrengt leidt ook wel eens tot coulance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:14

OMD

Chielemans schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:37:
Benadrukken dat je slecht ter been bent en de moeilijkheden die dat met zich meebrengt leidt ook wel eens tot coulance.
Sorry maar ik vind dat niet terecht. De wet is duidelijk, de voorwaarden van de webshop ook. Wettelijk is er een 14 dagen zichttermijn en deze webshop heeft dat verlengd naar 30. Als je dan nog niet op tijd bent is dat niet het probleem van de verkoper. Roepen dat 30 dagen kort is want andere hebben 90 tot wel 120 dagen is ook extreem kort door de bocht. Dan moet je daar kopen als het gras groener is bij de buren. Ik moet trouwens de eerste webshop nog vinden die zo gek is als een deur om een airco 3 maanden bij een klant op zicht te houden maar goed (buiten misschien een merk zelf)

Op vakantie gaan lukt namelijk wel en dan heb je koffers (en een tamelijk lange vakantie dus grote zware koffers)

Klinkt gemeen maar de verkopers moeten het hier op tweakers altijd ontgelden.

De TS sprak over dat het niet te vinden was in de voorwaardes maar het staat er gewoon in:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

En sorry voor mijn nogal botte reageren. Ben beetje bevooroordeeld.

[ Voor 30% gewijzigd door Yorinn op 09-08-2022 23:01 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Chielemans schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:37:
Ja, maar dan is het verstandiger om dat te melden voordat die termijn verstreken is, maar je kunt het altijd proberen natuurlijk.
Yourireplay schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 14:55:
Vooral door die ervaringen en omdat ik geen complete duidelijkheid hierover kan vinden in de algemene voorwaardes of ook maar ergens op de site hoop ik dat jullie mij kunnen vertellen of ik nou wel of niet in mijn recht sta om het artikel gewoon retour te sturen, de airco maakte namelijk ook al rare geluiden en werkte niet naar behoren wat ik heb aangegeven als reden van retour..
Als iets niet naar behoren werkt dan kun je het altijd terugsturen onder garantie of laten repareren natuurlijk. Dan zit je natuurlijk niet vast aan die 30 dagen. Dat is altijd nog een optie als de retour niet geaccepteerd wordt onder de WKOA.
Pagina: 1