Instagram account gehackt?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18:08
hoi,

ik hoop dat iemand me snel kan helpen. Het insta account van mijn zoon is gehackt. Mijn omgeving krijgt nu berichtjes dat ze "hem" geld moeten overmaken.

Ik heb zowel toegang tot zijn email als 06 nr, kan dus ook wel herstelcodes krijgen, maar moet daarna altijd nog een stap doen met een backupcode, een verificatieapp (die ik niet ingesteld heb, heeft de hacker wsch gedaan) of hij zegt dat ik op een ander aangemeld apparaat moet bevestigen (maar ik ben niet ergens anders ingelogd).

De truc met opsturen selfie heb ik ook al gedaan, maar omdat de hacker heel slim een aantal foto's op het profiel verwijderd heeft, wordt die ook afgekeurd.

Bij Insta kan ik geen contact vinden. Mijn doel 1 is:
1. Deactiveren of blokkeren account (zodat zijn omgeving niet latiggevallen wordT)
2. Weer controle krijgen of verwijderen van dat account.

Ik kan ook nergens bij insta iets vinden waar ik een gehackt account kan melden (zou wellicht ook een optie zijn dat ze zelf blokkeren).

Iemand een idee? Zit best wel omhoog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:53

DarkSide

theres no place like ::1

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
ja, allemaal. Kom elke keer op iets terecht waar ik nog iets met de verificatie app moet doen (niet ingesteld, heeft de hacker wsch gedaan), moet verifieren op een andere plek waar die is ingelogd (maar dat is die niet, ook wsch de hacker) of de backup code moet invoeren (heeft die niet meer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:40

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Kammika schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:37:
hoi,

ik hoop dat iemand me snel kan helpen. Het insta account van mijn zoon is gehackt. Mijn omgeving krijgt nu berichtjes dat ze "hem" geld moeten overmaken.

Ik heb zowel toegang tot zijn email als 06 nr, kan dus ook wel herstelcodes krijgen, maar moet daarna altijd nog een stap doen met een backupcode, een verificatieapp (die ik niet ingesteld heb, heeft de hacker wsch gedaan) of hij zegt dat ik op een ander aangemeld apparaat moet bevestigen (maar ik ben niet ergens anders ingelogd).

De truc met opsturen selfie heb ik ook al gedaan, maar omdat de hacker heel slim een aantal foto's op het profiel verwijderd heeft, wordt die ook afgekeurd.

Bij Insta kan ik geen contact vinden. Mijn doel 1 is:
1. Deactiveren of blokkeren account (zodat zijn omgeving niet latiggevallen wordT)
2. Weer controle krijgen of verwijderen van dat account.

Ik kan ook nergens bij insta iets vinden waar ik een gehackt account kan melden (zou wellicht ook een optie zijn dat ze zelf blokkeren).

Iemand een idee? Zit best wel omhoog...
toon volledige bericht
Vanuit de app kan je gewoon ergens de keuze maken met: Mijn account is gehacked.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
AW_Bos schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 20:36:
[...]

Vanuit de app kan je gewoon ergens de keuze maken met: Mijn account is gehacked.
Dat klopt. En dan kan ik een herstelcode naar zijn 06 of e-mail sturen. Maar omdat de hacker inmiddels 2fa heeft ingesteld is dat onvoldoende

Of hij kan een selfievideo sturen die insta vergelijkt met zijn tijdlijn, maar daar komt elke keer van terug dat die niet herkend wordt. (Wat gek is want hij staat duidelijk op zijn tijdlijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Als het account geverifieerd is, dan sturen ze een back-up code toe. Zo omzeil je 2FA.

[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 06-08-2022 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick22221
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Ja alleen de gevverifeerde accounts zijn meestal bn'ers of influencers. Heeft dus niet echt zin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

@Kammika je hebt een hele andere vraag dan back-up codes tweestaps verficatie instagram kwijt dus ik verplaats je vraag even naar een eigen topic. Losse vragen graag in losse topics.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Patrick22221 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 07:39:
Ja alleen de gevverifeerde accounts zijn meestal bn'ers of influencers. Heeft dus niet echt zin.
Daar doel ik niet op.
Ik doelde op geïdentificeerd! Je verwacht toch niet dat Instagram die groep zou voortrekken? Uit ervaring van twee keer weet ik dat het identificeren via een videoselfie binnen een uur geregeld is.

[ Voor 23% gewijzigd door AW_Bos op 07-08-2022 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Kammika schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 20:57:
[...]

Dat klopt. En dan kan ik een herstelcode naar zijn 06 of e-mail sturen. Maar omdat de hacker inmiddels 2fa heeft ingesteld is dat onvoldoende

Of hij kan een selfievideo sturen die insta vergelijkt met zijn tijdlijn, maar daar komt elke keer van terug dat die niet herkend wordt. (Wat gek is want hij staat duidelijk op zijn tijdlijn)
Is de persoon dan erg veranderd vergeleken met de foto? Blijven proberen is mijn advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Versieck
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 27-08-2023
Beste mensen,

Ik ben me ervan bewust dat dit een onderwerp is van inmiddels bijna een jaar geleden, maar toch hoop ik dat mijn reactie nog gelezen zal worden door jullie en beantwoord daar ik met exact hetzelfde probleem zit:

wel, ik kan u melden dat dan zelfs zo'n "videoselfie" niet meer helpt, zelfs al weten ze daar dan toch absoluut dat ik het echt ben en bovendien dat dit mijn account is, maar nadat je dan via de 6-cijferige code (die je vervolgens automatisch van hen ontvangt in je mailbox) een nieuw paswoord hebt kunnen instellen plus bevestigen, krijg je dan wéér die drommelse tweede stap van de verificatie, want mijn account werd twee weken geleden helaas eveneens gehackt, waarna ik hemel en aarde bewogen heb om dit ongedaan te kunnen laten maken (je kan hen op geen enkele manier bereiken, tenzij je inderdaad een zogenaamde "influencer" bent allicht: als het account van zo iemand gehackt wordt, dan zullen ze wél eens moeite doen!) => het zou toch niet mogen bestaan dat iemand die uw account hackt en snel zo'n extra beveiliging installeert daar ook nog eens mee wegkomt: daar is overduidelijk niet goed over nagedacht, aangezien ze toch zouden moeten kunnen zien dat dit uitgaat van een ander e-mailadres dan het oorspronkelijke (ik kreeg nl. ook al een paar een mail van hun zogenaamde "security" dat mijn e-mailadres gewijzigd werd met zelfs letterlijk waarin dan ook nog (dus ik ken sowieso het e-mailadres van mijn hacker), wat je dus uiteindelijk ongedaan kan maken, doch die aanmeld- of verificatiecode van de hacker kan je nooit meer omzeilen???

Met vriendelijke groeten

Bart Versieck

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
Bart Versieck schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 01:42:
Beste mensen,

Ik ben me ervan bewust dat dit een onderwerp is van inmiddels bijna een jaar geleden, maar toch hoop ik dat mijn reactie nog gelezen zal worden door jullie en beantwoord daar ik met exact hetzelfde probleem zit:

wel, ik kan u melden dat dan zelfs zo'n "videoselfie" niet meer helpt, zelfs al weten ze daar dan toch absoluut dat ik het echt ben en bovendien dat dit mijn account is, maar nadat je dan via de 6-cijferige code (die je vervolgens automatisch van hen ontvangt in je mailbox) een nieuw paswoord hebt kunnen instellen plus bevestigen, krijg je dan wéér die drommelse tweede stap van de verificatie, want mijn account werd twee weken geleden helaas eveneens gehackt, waarna ik hemel en aarde bewogen heb om dit ongedaan te kunnen laten maken (je kan hen op geen enkele manier bereiken, tenzij je inderdaad een zogenaamde "influencer" bent allicht: als het account van zo iemand gehackt wordt, dan zullen ze wél eens moeite doen!) => het zou toch niet mogen bestaan dat iemand die uw account hackt en snel zo'n extra beveiliging installeert daar ook nog eens mee wegkomt: daar is overduidelijk niet goed over nagedacht, aangezien ze toch zouden moeten kunnen zien dat dit uitgaat van een ander e-mailadres dan het oorspronkelijke (ik kreeg nl. ook al een paar een mail van hun zogenaamde "security" dat mijn e-mailadres gewijzigd werd met zelfs letterlijk waarin dan ook nog (dus ik ken sowieso het e-mailadres van mijn hacker), wat je dus uiteindelijk ongedaan kan maken, doch die aanmeld- of verificatiecode van de hacker kan je nooit meer omzeilen???

Met vriendelijke groeten

Bart Versieck
toon volledige bericht
Precies dat. Mijn probleem is nooit opgelost. Instagram claimt dat je met videoselfie makkelijk kan oplossen. Maar die gaf bij mijn zoon het probleem dat die aangaf dat hij niet herkend werd. Wat raar is want hij leek toch echt nog steeds op de persoon op zijn eigen tijdlijn…

Ik ben uiteindelijk begonnen de hacker te bedreigen via pb’s naar het account van mijn zoon over dat mijn account terug wou en dat ik connecties bij politie en justitie had (die ik niet had, beetje bliffen) en er werk van zou maken. Heb account niet teruggekregen, maar na mijn “dreigberichtjes” heeft die we eieren voor zijn geld gekozen want het geld proberen af te troggelen van de omgeving stopte toen wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Versieck
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 27-08-2023
Tja: dan had hij ook nog naar de politie kunnen gaan wegens bedreiging, want dat mag uiteraard evenmin, maar dan hadden ze hem natuurlijk wél geklist, dus dat zou niet slim geweest zijn van hem!
Ik neem aan dat uw zoon een nieuw account aangemaakt zal hebben, doch het is én blijft strontvervelend dat je hen op geen enkele manier kan bereiken zelfs niet op die "help"- en "security"-e-mailadressen, die nochtans geen enkele foutmelding geven, dus ze vertikken het "gewoon(weg)" om daarop te antwoorden: nóg erger!
Ik blijf er vanzelfsprekend bij dat het toch wel niet slim is van hen dat ze niet ingecalculeerd hebben dat je na die "videoselfie" en het maken plus instellen van een nieuw paswoord nog altijd met dat onoverkomelijk probleem van die aanmeld- of verificatiecode van de hacker zit!!!
Of zou iemand anders ons relaas lezen en dit alsnog voor mij kunnen oplossen?
Pagina: 1