Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivan
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05 14:21
Na wat twijfelen of het binnen de EV catagorie of duurzame energie catagorie hoort, heb ik maar besloten deze hier te plaatsen ;)

Thuis heb ik een laadpaal (Eve Single Pro-line, inclusief dynamisch loadbalancing). Binnenkort schakel ik over naar een dynamisch energiecontract, omdat het interessanter is om mijn auto op te laden tijdens dal momenten, als dat het is om een dag/nacht tarief te hebben. Voor het laden van mijn auto gebruik ik gemiddeld 150KW/h per week, en met het thuiswerken van tegenwoordig kan ik hem prima overdag aan de stekker hebben zitten.

De meeste zaken in huis heb ik geautomatiseerd met behulp van home assistant, zo haal ik middels een API al de stroomprijzen op om te bepalen wat de meest ideale momenten zijn om stroom te verbruiken.

Dit wil ik uiteraard doorvoeren binnen mijn laadpaal, zodat ik mijn auto zo goedkoop mogelijk kan opladen 8)
Ik kan hier echter niets over vinden op internet, mijn laadpaal is gekoppeld via de backend van Eneco E-Mobility, en de dynamic loadbalancing wordt geregeld middels de P1-poort op mijn energiemeter.

Weet iemand, hoe ik hier wat mee kan? Wellicht iets van een P1 poort "emuleren" die aangeeft dat er geen ruimte vrij meer is op het stroomnet tijdens de "dure uren", en open zetten tijdens "goedkope uren", maar ook hier heb ik nog niets voor kunnen vinden.

Ik ga er vanuit dat ik niet de enige ben die hier tegenaanloop, en hoor graag jullie ervaringen of ideeën :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkerjack
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-04-2024
Heb je al iets van een koppeling tussen HomeAssisant en je laadpaal? In principe zou het mogelijk moeten zijn om op de laadpaal de maximale laadstroom in te stellen, met een beetje mazzel zelfs zonder de loadbalancing in de war te sturen.

Als ik me niet vergis kan de Alfen aan een OCPP-server gehangen worden, waar iemand al een HomeAssistant-knutsel voor heeft gemaakt: https://github.com/lbbrhzn/ocpp . Zelf echter geen praktijkervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan
stekkerjack schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 12:14:

Als ik me niet vergis kan de Alfen aan een OCPP-server gehangen worden, waar iemand al een HomeAssistant-knutsel voor heeft gemaakt: https://github.com/lbbrhzn/ocpp . Zelf echter geen praktijkervaring mee.
Ik heb, behalve de stroomaansluiting en P1 aansluiting geen fysieke connectie naar de laadpaal. Er zit een simkaart in die zorgt voor de verbinding naar de backend van eneco e-mobility. Ga wel even uitzoeken hoe die ocpp werkt, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkerjack
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-04-2024
Hmmm, waarschijnlijk is die dienst van Eneco de OCPP-server waar de paal nu mee praat, dus als je daar gebruik van wil blijven maken is een andere server geen optie. Voor zover ik even snel kan vinden heeft Eneco zelf niet echt een API, laat staan een integratie met HomeAssisant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Naast de laadpaal kan je natuurlijk ook op de auto de laadsnelheid regelen. Tesla heeft al langere tijd een API om het laden te starten en stoppen en sinds kort ook om de laadsnelheid aan te passen. Het voordeel is dat de load balancing van je paal hier volledig in stand blijft. Ik weet echter niet in hoeverre andere merken dit ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan
Ik zie wel in de handleiding dat er nog een rj45 aansluiting in zit, zou dit voldoende zijn om deze aan te sturen via HA?

Ik ben denk ik niet de enige met een externe provider die ook wil connecten met HA. Ik heb overigens eneco ook al gemaild of hun een oplossing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan
Deveon schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 12:55:
Naast de laadpaal kan je natuurlijk ook op de auto de laadsnelheid regelen. Tesla heeft al langere tijd een API om het laden te starten en stoppen en sinds kort ook om de laadsnelheid aan te passen. Het voordeel is dat de load balancing van je paal hier volledig in stand blijft. Ik weet echter niet in hoeverre andere merken dit ondersteunen.
Mijn skoda enyaq ondersteund dit ook, echter merk ik dat de verbinding niet altijd even stabiel is, en het soms spontaan een week niet doet, en dan weer een maand of langer zonder problemen. Voor mij te onvoorspelbaar als er een andere mogelijkheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:51

Illusion

(the art of)

Ivan schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 12:55:

Ik ben denk ik niet de enige met een externe provider die ook wil connecten met HA. Ik heb overigens eneco ook al gemaild of hun een oplossing hebben.
Eerste vraag lijkt me: hoe belangrijk is die externe e-mobility backend voor je? Als je die opgeeft zijn er waarschijnlijk al veel meer een makkelijkere alternatieven voorhanden.

Overigens zie ik hier al het een en ander over alfen icm home-assistant via modbus: Thuisladen van je EV deel 2

[ Voor 14% gewijzigd door Illusion op 06-08-2022 13:14 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivan
Helaas is de externe provider belangrijk, in verband met facturatie en doorbelasting richting werkgever (vergoeding per kwh).

Dank voor je richting, ik ga ook even kijken naar de modbus oplossing. Heb net ook een support ticket ingeschoten bij Alfen, of hun een oplossing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:51
Ivan schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:33:
Helaas is de externe provider belangrijk, in verband met facturatie en doorbelasting richting werkgever (vergoeding per kwh).

Dank voor je richting, ik ga ook even kijken naar de modbus oplossing. Heb net ook een support ticket ingeschoten bij Alfen, of hun een oplossing hebben.
Had ik al gedaan en het antwoord is dat je OF de P1 gebruikt voor load-balancing OF modbus via TCP. Tegelijk kan niet.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan
Opzich maakt het mij niet uit dat ik p1 moet laten gaan, en overschakel naar modbus. Ik kan wel iets in HA bouwen om het interne stroomnet niet te overbelasten.

Zo lang als de koppeling naar eneco maar blijft bestaan.

Als ik het goed lees, zal ik Eneco moeten vragen om Modbus aan te zetten, en een netwerkkabel moeten gaan trekken? Is dat een beetje een juiste conclusie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je kan toch ook een shelly oid voor het relais in je laadpaal zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:51
Ivan schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:00:
Opzich maakt het mij niet uit dat ik p1 moet laten gaan, en overschakel naar modbus. Ik kan wel iets in HA bouwen om het interne stroomnet niet te overbelasten.

Zo lang als de koppeling naar eneco maar blijft bestaan.

Als ik het goed lees, zal ik Eneco moeten vragen om Modbus aan te zetten, en een netwerkkabel moeten gaan trekken? Is dat een beetje een juiste conclusie?
1. Je hebt netwerk nodig voor de backoffice, via internet (SIM kaart of netwerkpoort).
2. Je hebt netwerk nodig voor modbus over TCP, kan alleen via je lokale netwerk (netwerkpoort).
3. Je hebt P1 data nodig voor load-balancing (RJ11 poort).

1 heb je sowieso nodig, gaat dat nu via een sim kaart of je eigen netwerk?

Dan kun je kiezen voor 2 of 3. Beide kant niet omdat je in de Alfen software 1 van de 2 moet kiezen.

Gebruik je dus enkel 1 en 2 zou je in principe klaar zijn met 1 netwerkkabel naar je paal.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan
chaoscontrol schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:28:
[...]

1. Je hebt netwerk nodig voor de backoffice, via internet (SIM kaart of netwerkpoort).
2. Je hebt netwerk nodig voor modbus over TCP, kan alleen via je lokale netwerk (netwerkpoort).
3. Je hebt P1 data nodig voor load-balancing (RJ11 poort).

1 heb je sowieso nodig, gaat dat nu via een sim kaart of je eigen netwerk?

Dan kun je kiezen voor 2 of 3. Beide kant niet omdat je in de Alfen software 1 van de 2 moet kiezen.

Gebruik je dus enkel 1 en 2 zou je in principe klaar zijn met 1 netwerkkabel naar je paal.
De connectie nu gaat via een simkaart.
Connectie naar p1 via een 4-aderige rj11 connectie.

Dan kom je dus uit op het gebruik van 1 en 2, wellicht met het gebruiken van de 4-aderige kabel voor de netwerkconnectie i.p.v. aangesloten hebben op de P1 poort (ja ik weet het, het hoort niet, maar scheelt wel de stoep weer openbreken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan
Dit is de reactie van Alfen, wat neerkomt zoals ik het lees dat er vanuit de OCPP configuratie van Eneco een koppeling moet worden gemaakt, zodat ze dynamische laadprofielen kunnen configureren.

Ik ga toch maar eens kijken of de Modbus nog een oplossing kan bieden.
Beste / Dear,

Dank u voor uw ticket.

De communicatie tussen het backoffice en het laadpunt verlopen via OCPP, wanneer een andere partij het laadpunt via deze route benaders, zal uw verbinding met het Eneco backoffice verloren gaan.

Om toch gebruik te maken van een dynamische manier van laden op basis van de stroomprijs, kunt u gebruik maken van een laadprofiel, ik backoffice of auto of gebruik maken van een extern Energy Managment Systeem. Deze kunnen het laadpunt sturen in laadsnelheid op basis van diverse gegevens. Wel is van belang dat op het laadpunt de slimladen functie (active loadbalancing) is geactiveerd, zodat het laadpunt kan reageren op de informatie welke wordt aangeboden.

Met vriendelijke groet / Kind regards / Mit freundlichen Grüßen,

Alfen Charging Equipment Service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:12
Ivan schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:35:
[...]

De connectie nu gaat via een simkaart.
Connectie naar p1 via een 4-aderige rj11 connectie.

Dan kom je dus uit op het gebruik van 1 en 2, wellicht met het gebruiken van de 4-aderige kabel voor de netwerkconnectie i.p.v. aangesloten hebben op de P1 poort (ja ik weet het, het hoort niet, maar scheelt wel de stoep weer openbreken).
Ik heb zelf ook een UTP gesplitst, maar de gehele installatie ook zelf aangepast omdat ze een normale kabel op z'n 10 a 15 cm hadden "ingegraven" en daarbij ook geen PE UTP maar normale UTP kabel gebruikt.
De Lan poort kan je vrij makkelijk aansluiten MAAR ik heb zelf gemerkt sinds hij internet heeft gekregen dat hij zichzelf heeft geupdate en daardoor kan ik er niet meer zonder wachtwoord op inloggen. Via de MyEve app kon je al niet veel instellen maar wel je type aansluiting/ max laad snelheid als er bijvoorbeeld geen P1 signaal is.
Helaas heb ik zelf nu dus geen toegang meer omdat de lease maatschappij update erop is gekomen :|
Heb er daarna geen 'energie' ;) meer ingestoken. (werkgever betaald de kosten van het laden)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan
The-Source schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:36:
[...]

De Lan poort kan je vrij makkelijk aansluiten MAAR ik heb zelf gemerkt sinds hij internet heeft gekregen dat hij zichzelf heeft geupdate en daardoor kan ik er niet meer zonder wachtwoord op inloggen.
Dus, wel aansluiten op LAN, maar toegang tot internet blokkeren? Hele fijne reactie dit, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:12
Ivan schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 12:43:
[...]

Dus, wel aansluiten op LAN, maar toegang tot internet blokkeren? Hele fijne reactie dit, thanks!
Dat zou een oplossing kunnen zijn, maar zou mij ook niet verbazen dat de geïnstalleerde update ook over de simkaart kan binnen komen.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.D.
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 08:46
Ik zit ook te kijken naar een laadpaal en vraag mij af welk merk inderdaad loadbalancing ondersteund icm met zonnestroom laden. Maar waarbij je ook een modus in kunt stellen dat er geladen wordt adv actuele lage dynamische prijzen… iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hult
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-01 15:42
E.D. schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:04:
Ik zit ook te kijken naar een laadpaal en vraag mij af welk merk inderdaad loadbalancing ondersteund icm met zonnestroom laden. Maar waarbij je ook een modus in kunt stellen dat er geladen wordt adv actuele lage dynamische prijzen… iemand ervaringen?
Wellicht kan dit iets zijn; https://www.zonneplan.nl/laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 12:19

bebopper

I'm an absolute beginner...

E.D. schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:04:
Misschien deze? https://shop.zappi.info/n...-met-650-meter-kabel.html

(ben ik zelf met een schuin oog naar aan het kijken ivm de zonnepanelen die er thuis aan zitten te komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.D.
Ik heb de paal van zonneplan niet helemaal doorgelicht, maar het lijkt me een nadeel om een slimme paal via een energie leverancier te bestellen aangezien de kans vrij groot is dat deze dan alleen werkt bij deze ene betreffende leverancier wat overstappen belemmert…? 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.D.
bebopper schreef op woensdag 9 november 2022 @ 15:04:
[...]

Misschien deze? https://shop.zappi.info/n...-met-650-meter-kabel.html

(ben ik zelf met een schuin oog naar aan het kijken ivm de zonnepanelen die er thuis aan zitten te komen)
Deze heeft inderdaad de optie voor zonne stroom laden echter geen intergratie voor slim laden icm dynamische tarieven…

De enigste die beide kan is volgens mij de easee? Het is me alleen nog niet helemaal duidelijk hoe makkelijk je tussen de modus kunt switchen… 🤓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Met home assistant schakel ik het laadschema van mijn auto met de Tesla en Skoda ha integratie op basis van mijn teruglevering, dit zou je ook kunnen doen op basis van de energie tarieven

[ Voor 9% gewijzigd door revolution-nl op 19-11-2022 11:25 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• TTTuck
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 09:30
Ik zit nu naar een Wallbox Pulsar te kijken als thuislaadpaal, deze zou ook via Home Assistant geschakeld moeten kunnen worden.

Auto wordt een model 3, iemand hier al ervaring mee opgedaan icm dynamische tarieven?

Albert Plesman: "Mensen die geen fouten maken, werken niet."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Marcel_1973
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-09 21:07
Ik had dezelfde uitdaging (en laadpaal). Daarnaast kun je maximale laadspanning op de e-tron niet instellen.
Om toch gebruik te maken van de lage dynamische tarieven voor opladen ben ik naar Tibber geswitchd. Zij hebben binnen de app, de mogelijkheid om de auto te koppelen (via my.audi). Dan laadt de auto alleen wanneer tarieven op laagste punt zijn.

Dat niets voor je? Want vlgs mij ondersteunen ze Skoda ook.

Refferal link voor ABRP of Tronity nodig voor 30 dagen premium? Stuur maar een PB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eham
  • Laatst online: 06-03 14:32
Wellicht is Jedlix het overwegen waard (https://www.jedlix.com/ev-drivers-nl). In combinatie met een Tesla werkt dit naar mijn mening perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan
_Marcel_1973 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 16:48:
Ik had dezelfde uitdaging (en laadpaal). Daarnaast kun je maximale laadspanning op de e-tron niet instellen.
Om toch gebruik te maken van de lage dynamische tarieven voor opladen ben ik naar Tibber geswitchd. Zij hebben binnen de app, de mogelijkheid om de auto te koppelen (via my.audi). Dan laadt de auto alleen wanneer tarieven op laagste punt zijn.

Dat niets voor je? Want vlgs mij ondersteunen ze Skoda ook.
Toevallig is vandaag mijn contract bij tibber ingegaan. Voorheen merkte ik dat de communicatie met mijn auto vaak wegviel (niet de juiste data in home assistant, skoda app die niet goed reageerde).
Heb onlangs een update gehad voor mijn auto, de communicatie lijkt een stuk stabieler te gaan, dus vooralsnog is het oké, en werkt de oplossing van Tibber.

Toch vind ik hun oplossing niet compleet, waarbij ik het grootste gemis vindt dat ik niet in kan stellen wat de maximum kwh prijs is die ik wil betalen, voor mijn deur staan ook publieke laadpalen, waar ik voor 35ct per kwh kan laden, waarbij tibber alleen kijkt naar de meest gunstige momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Marcel_1973
Tja, snap wel wat je bedoelt, maar je kunt niet alles hebben in het leven denk ik dan maar 😉

Qua oplossingen:
  1. Daar zijn domoticaoplossingen voor; of
  2. Je kunt de prijzen tevoren zien en daar op anticiperen; of
  3. Je dient een verzoek in bij Tibber voor aanpassing app.

Refferal link voor ABRP of Tronity nodig voor 30 dagen premium? Stuur maar een PB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:33
Interessant topic. Wil aankomend jaar misschien een (kleine) electrische auto kopen. Ik heb in 2022 bijna 11.000 kWh opgewekt en hiervan heb ik bijna 4.800 kWh verbruikt. De rest verkocht aan Eneco á 61 cent per kWh. Ik zit nu bij UC met een terugleververgoeding van 89 cent.

Voor mijn gevoel is energie in de nacht of in het weekend met veel zon het goedkoopste, klopt dit?

Is het volgende mogelijk:

Kan ik een laadpaal kopen en aansluiten bij een andere leverancier als UC, bijvoorbeeld Tibber (dynamische tarieven).

Ik wil dus alleen mijn laadpaal aansluiten bij een energieleverancier met dynamische tarieven omdat ik vooral in de nacht of in het weekend ga opladen en dit dus de goedkoopste manier is.

Is bovenstaande mogelijk?

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan
_Marcel_1973 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 18:34:
Tja, snap wel wat je bedoelt, maar je kunt niet alles hebben in het leven denk ik dan maar 😉

Qua oplossingen:
  1. Daar zijn domoticaoplossingen voor; of
  2. Je kunt de prijzen tevoren zien en daar op anticiperen; of
  3. Je dient een verzoek in bij Tibber voor aanpassing app.
1. Klopt, zie topicstart ;)
2. Daarvoor leven we niet in een moderne wereld waarin we zaken kunnen automatiseren ;-)
3. Heb ik een maand of 3 geleden gedaan, op het moment dat ik voor Tibber heb gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:29
Bravertal schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 18:48:
Interessant topic. Wil aankomend jaar misschien een (kleine) electrische auto kopen. Ik heb in 2022 bijna 11.000 kWh opgewekt en hiervan heb ik bijna 4.800 kWh verbruikt. De rest verkocht aan Eneco á 61 cent per kWh. Ik zit nu bij UC met een terugleververgoeding van 89 cent.

Voor mijn gevoel is energie in de nacht of in het weekend met veel zon het goedkoopste, klopt dit?

Is het volgende mogelijk:

Kan ik een laadpaal kopen en aansluiten bij een andere leverancier als UC, bijvoorbeeld Tibber (dynamische tarieven).

Ik wil dus alleen mijn laadpaal aansluiten bij een energieleverancier met dynamische tarieven omdat ik vooral in de nacht of in het weekend ga opladen en dit dus de goedkoopste manier is.

Is bovenstaande mogelijk?
Jazeker. De oplossing hiervoor is een Secundair Aansluit Punt (SAP).
Kijk eens in: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2140886/0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Marcel_1973
Ben wel benieuwd of dat onder aan de streep wel loont, als je vastrecht en de hele rimram meerekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelbrongert
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 15-10-2024
Om dynamisch/slim te kunnen laden bestaat de stekker.app. Betekend wel dat je beheer weg moet bij Eneco en over genomen moet worden door bijvoorbeeld e-flux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:29
Ivan schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:33:

Noob vraag (Zit ook te denken aan een EV en laadpaal)
Je hebt een auto van de zaak. Waarom is het dan nuttig zo goedkoop mogelijk te laden als iedere laadsessie inclusief de kilowatt uurprijs naar de werkgever gaat? Je krijgt dan toch automatisch de prijs voor hetgeen je geladen hebt terug? Hoe duur of goedkoop de kilowatt uurprijs op dat moment ook is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:29
Ivan schreef op zondag 1 januari 2023 @ 19:28:
[...]

Toevallig is vandaag mijn contract bij tibber ingegaan. Voorheen merkte ik dat de communicatie met mijn auto vaak wegviel (niet de juiste data in home assistant, skoda app die niet goed reageerde).
Heb onlangs een update gehad voor mijn auto, de communicatie lijkt een stuk stabieler te gaan, dus vooralsnog is het oké, en werkt de oplossing van Tibber.

Toch vind ik hun oplossing niet compleet, waarbij ik het grootste gemis vindt dat ik niet in kan stellen wat de maximum kwh prijs is die ik wil betalen, voor mijn deur staan ook publieke laadpalen, waar ik voor 35ct per kwh kan laden, waarbij tibber alleen kijkt naar de meest gunstige momenten.
GridIO kan dit wel met jouw Skoda. Let wel op de prijzen in de app zijn zonder extra kosten dus de kale stroomprijs. Ik ben in contact met de developers om te kijken wat hierin mogelijk is.

Ik gebruik deze app nu ruim 3 maanden naar volle tevredenheid. Bespaard me serieus veel geld en heb geen aanpassingen moeten doen aan mijn laad gewoonte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:11

Church of Noise

Drive it like you stole it

m.eddy schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 23:42:
[...]

Noob vraag (Zit ook te denken aan een EV en laadpaal)
Je hebt een auto van de zaak. Waarom is het dan nuttig zo goedkoop mogelijk te laden als iedere laadsessie inclusief de kilowatt uurprijs naar de werkgever gaat? Je krijgt dan toch automatisch de prijs voor hetgeen je geladen hebt terug? Hoe duur of goedkoop de kilowatt uurprijs op dat moment ook is?
In vele gevallen krijg je een vaste vergoeding per kWh van de werkgever. Als je die kWh zelf goedkoper kan aankopen, dan is dat dus interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 17:00

_WgV_

It's a magical world!

Church of Noise schreef op zondag 5 maart 2023 @ 09:13:
[...]

In vele gevallen krijg je een vaste vergoeding per kWh van de werkgever. Als je die kWh zelf goedkoper kan aankopen, dan is dat dus interessant...
Da's mooi hè, als het allebei kan!
Dat je dus én je kWh's automatisch kunt verrekenen met de leasemaatschappij én je dynamisch kunt laden op basis van Epex prijzen. (liefst ook nog zonder uitgebreide zelf te beheren domotica?)

vrij naar Hans Teeuwen

Maar welke moet ik dan hebben?

Het lijkt er op dat de Zaptec Go het antwoord is op mijn vraag!

[ Voor 19% gewijzigd door _WgV_ op 10-06-2023 18:38 . Reden: zaptec go gevonden! ]

#StopBurningStuff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:40
Bij E-flux is er nu een Beta verschenen welke verrekening met Werkgever/Leasemij mogelijk maakt . Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/As2eEdnBEUnZnrn8_qvFTl03XWY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KpqwNvc7bA2QZQjsAJYwcx8F.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:21
Hydraulic schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:51:
Bij E-flux is er nu een Beta verschenen welke verrekening met Werkgever/Leasemij mogelijk maakt . [Afbeelding]
Kun je hier dan ook de leverancier kiezen? Of zijn de uurprijzen gelijk?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek1230
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-08 19:47
Hydraulic schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:51:
Bij E-flux is er nu een Beta verschenen welke verrekening met Werkgever/Leasemij mogelijk maakt . [Afbeelding]
Goedenavond, werkt het dynamisch factureren momenteel in e-flux?
Volgens het chat contact wat ik met e-flux heb gehad schijnt dit nog niet mogelijk te zijn.

Vandaar dat ik graag zou willen weten of het in de praktijk wel mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beninho
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-09 23:02
revolution-nl schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 11:25:
Met home assistant schakel ik het laadschema van mijn auto met de Tesla en Skoda ha integratie op basis van mijn teruglevering, dit zou je ook kunnen doen op basis van de energie tarieven
Schakel je dit vanuit je Tesla wallconnector Gen3 (met wifi) of vanuit de auto /API?

panasonic 5KW L-serie | 300L SWW | 3700+3200 Wp oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Beninho schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 23:10:
[...]

Schakel je dit vanuit je Tesla wallconnector Gen3 (met wifi) of vanuit de auto /API?
Via de API van Tesla

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beninho
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-09 23:02
Thanks. Ik heb het nu ook ontdekt.

panasonic 5KW L-serie | 300L SWW | 3700+3200 Wp oost-west

Pagina: 1