🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Maar waarmee lees je dit uit? Als je met de hand op je meter kijkt, geeft deze dan als het donker is ook nog teruglevering aan?
/f/image/nFqt4skBu2hnp5cgF3357LRZ.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door RS83 op 04-08-2022 20:31 ]
Enkele vreemde vragen zowel vanuit de leverancier als de netbeheerder:
Zijn de panelen niet verkeerd aangesloten?
Schijnt er een straatlantaarn op de panelen ?
Was het volle maan ?
Er is overigens al een monteur van de netbeheerder komen kijken. Die constateerde dat alles correct was aangesloten. Was binnen 5 minuten weer vertrokken.
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
De vraag of het verkeerd om aangesloten is, snap ik ergens wel. De daadwerkelijke piek in opwekken is het minste in die grafiek. Dus iets lijkt 'verkeerd om'.
Ik had het zelf ook verkeerd gelezen, maar blijft dat de grafiek 'verkeerd om' lijkt. Met een verschoven nul-punt, want ergens hoort het 0 te zijn, lijkt me.RS83 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 20:47:
De vraag was of dat de zonnepanelen verkeerd aangesloten waren. De monteur van de netbeheerder heeft alleen geconstateerd dat de meter correct aangesloten is. Mijn excuses voor de onduidelijkheid.
Sowieso is zowel veel opwek als veel verbruik in hetzelfde uur relatief zeldzaam.
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
Wat zegt de uurdata ipv die grafiek?
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
De fout is gelukkig wel in jouw voordeel momenteel.
Edit: het is verwacht verbruik (grijs). Dat suggereert dat de energieleverancier helemaal geen data heeft en maar wat 'gokt'. Maar zelfs dan is de gok wel erg bijzonder.
[ Voor 25% gewijzigd door remco_k op 04-08-2022 21:38 ]
Alles kan stuk.