Beste Allemaal,
Mijn zusje woont in een appartement complex met zeer kleine woningen in amsterdam. Doordat het gebouw gigantische is en de appartementjes miniscule zijn zijn er enorm veel woningen per m². Dit vertaalt uiteraard ook naar veel wifi punten.
Nu kom ik hier regelmatig game en is de wifi verbinding om te huilen.
- Verbinding valt vaak weg en verbind een paar seconde later weer.
- De RTT latency is opzich goed alleen de jitter/stabiliteit is ongelofelijk
We hebben al een aantal dingen geprobeerd:
- De wifi functie van de modem uitzetten en een dedicated AP gebruiken.
- Bandsteering uitzetten
- Wifianalyzer gebruiken om een minder druk kanaal te gebruiken
- DFS Channel geprobeerd te gebruiken.
Apparatuur:
Modem KPN Box 12
Asus rapture GT-AX11000 (Zowel in router als AP stand geprobeerd)
Unify wifi 6 pro
Beide acces point waren op het plafond midden in de woning geplaatst. Zowel tegelijk geprobeerd als alleen.
Het abonnement is glasvezel 1000mbs up en down.
We halen met bedraad direct vanaf de modem:
Download 920-940Mbps
Upload 540-600Mbps
Ping 4-6ms
Niets schijnt te helpen en met online games is de lage download en upload snelheid niet het einde van de wereld.
Maar de jitter wel.
Zij werkt ook thuis en heeft regelmatig online meetingen deze verbinding valt ook regelmatig weg.
Mijn vraag:
Is het mogelijk de muren te voorzien van een materiaal dat de signalen van andere Modems/Routers/AP te blokkeren of reflecteren zodat er geen of mindere signalen binnenkomen van andere apparaten.
Als hiermee de 4g/5g en mobiele radio frequenties worden geblokkeerd is dit geen punt.
Mocht er een betere oplossing zijn hoor ik deze uiteraard graag. Maar toch zouden wij dieper willen duiken in het blokkeren/reflecteren van de andere signalen okal is dit misschien niet de beste oplossing.
Dit omdat we allebei heel nieuwsgierig zijn of dit mogelijk is en we hierdoor samen een kleinschalig projectje kunnen doen ( Familie bonding).
Ik hoop dat jullie bereid zijn om met ons mee te denken.
Alvast enorm bedankt names mij en me zusje!!!
Edit: 5Ghz maakt het iets minder maar verhelpt het niet.
Alles bekabelen is geen optie.
Iemand ervaring met aluminium folie of andere producten?
Mijn zusje woont in een appartement complex met zeer kleine woningen in amsterdam. Doordat het gebouw gigantische is en de appartementjes miniscule zijn zijn er enorm veel woningen per m². Dit vertaalt uiteraard ook naar veel wifi punten.
Nu kom ik hier regelmatig game en is de wifi verbinding om te huilen.
- Verbinding valt vaak weg en verbind een paar seconde later weer.
- De RTT latency is opzich goed alleen de jitter/stabiliteit is ongelofelijk
We hebben al een aantal dingen geprobeerd:
- De wifi functie van de modem uitzetten en een dedicated AP gebruiken.
- Bandsteering uitzetten
- Wifianalyzer gebruiken om een minder druk kanaal te gebruiken
- DFS Channel geprobeerd te gebruiken.
Apparatuur:
Modem KPN Box 12
Asus rapture GT-AX11000 (Zowel in router als AP stand geprobeerd)
Unify wifi 6 pro
Beide acces point waren op het plafond midden in de woning geplaatst. Zowel tegelijk geprobeerd als alleen.
Het abonnement is glasvezel 1000mbs up en down.
We halen met bedraad direct vanaf de modem:
Download 920-940Mbps
Upload 540-600Mbps
Ping 4-6ms
Niets schijnt te helpen en met online games is de lage download en upload snelheid niet het einde van de wereld.
Maar de jitter wel.
Zij werkt ook thuis en heeft regelmatig online meetingen deze verbinding valt ook regelmatig weg.
Mijn vraag:
Is het mogelijk de muren te voorzien van een materiaal dat de signalen van andere Modems/Routers/AP te blokkeren of reflecteren zodat er geen of mindere signalen binnenkomen van andere apparaten.
Als hiermee de 4g/5g en mobiele radio frequenties worden geblokkeerd is dit geen punt.
Mocht er een betere oplossing zijn hoor ik deze uiteraard graag. Maar toch zouden wij dieper willen duiken in het blokkeren/reflecteren van de andere signalen okal is dit misschien niet de beste oplossing.
Dit omdat we allebei heel nieuwsgierig zijn of dit mogelijk is en we hierdoor samen een kleinschalig projectje kunnen doen ( Familie bonding).
Ik hoop dat jullie bereid zijn om met ons mee te denken.
Alvast enorm bedankt names mij en me zusje!!!

Edit: 5Ghz maakt het iets minder maar verhelpt het niet.
Alles bekabelen is geen optie.
Iemand ervaring met aluminium folie of andere producten?
[ Voor 14% gewijzigd door W4LT op 04-08-2022 16:21 ]