Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Split warmtepompboiler met horizontaal geplaatst buffervat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• _WouterB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-11 15:27
Hallo,

Ik ben op zoek naar een split warmtepompboiler met een buffervat wat horizontaal geplaatst kan worden. Het vat zou een backup heater moeten hebben en de grootte zou ongeveer 250 - 300 liter moeten zijn (we zijn met 4).

Ik vond al buffervaten (bvb https://2-improve.com/winkel/boilers-en-buffers/horizontale-boiler-een-warmtewisselaar/) maar het is mij dan onduidelijk hoe daar een split warmtepompboiler aan gekoppeld moet worden en wat voor type dat precies moet zijn.

Is er iemand met kennis van zaken die wat input kan geven? :)

Alvast bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door _WouterB op 03-08-2022 11:45 ]

Alle reacties

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:35

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Wat vind jij een 'split warmtepompboiler'?
Die warmtewisselaar is voor (verwarmings)water, niet voor koudemiddel.

De gevonden boiler kan prima aan een monoblock.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• _WouterB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-11 15:27
Ik dacht dat er een binnen en buiten unit moest zijn waarbij de binnen unit dus warmte "vrijgeeft" om het water op te waren.
Is er bij een monoblock niet veel meer verlies omdat je het hogere temperatuur (water?) circuit hebt dat buiten het huis gaat?

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:35

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Het water is juist iets kouder dan het koudemiddel.
Wel is koudemiddelleiding dunner en dus eenvoudiger te isoleren.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.