Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halamadrid
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 08-01 16:24
Beste Tweakers,

[ Voor 94% gewijzigd door Halamadrid op 09-09-2022 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:11
Als ik het zo lees, dan is de afdeling audit support verantwoordelijk voor de ondersteunde taken in het audit process. Onthoud dat je minder naar de klant gaat en veel op kantoor of thuis bezig bent. Ik denk dat veel audit werkzaamheden na de coronapandamie remote plaatsvinden.

Werkdruk ligt hoger maar heb je zelf in de hand, je kan ook nee verkopen als je planning vol is. Ontwikkeling en groei is vaak goed geregeld als je goed bent, ben je minder dan stroom je na 3 of 6 jaar uit de organisatie naar het bedrijfsleven. Collegialiteit is vaak wel goed omdat collega's in dezelfde functie even oud zijn en in dezelfde ellende zitten :').

Leaseauto denk een Peugeot e208 of gelijkwaardig. Vaak is er een prive kilometermaximum en of eigen bijdrage.

Onthoud wel als je hiervoor kiest je geen master gaat doen. Dit kan wel risico vormen voor andere banen waar een master vereist is.

[ Voor 1% gewijzigd door Termi op 08-08-2022 07:47 . Reden: tekstuele wijziging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisroijens
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-01 15:50
(jarig!)
Ik heb van 2014 tot 2018 ongeveer gewerkt bij Pwc in Brussel als consultant. Dus ik heb geen ervaring met het Bachelor academy traject.
Ik kan wel zeggen dat toen ik begon de starterwagen (voor iedereen) een Audi A1 was en toen ik vertrok was de starterwagen aangepast naar een BMW116d.

Allicht zal dit inmiddels wel een hybride alternatief zijn. Maar ik zou vermoeden ergens in dezelfde prijsklasse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Audit Support is zoals je wellicht zou verwachten, ondersteuning bij de core audit.

Verwacht veel gestandaardiseerde werkzaamheden, veelal vanuit huis/kantoor en niet op locatie. Het audit team zit met name op locatie bij de cliënt en zal je voorzien van werkzaamheden.

Door de hoge standaardisatie in dossiervorming van de audit en een verplicht percentage van het budget dat moest worden uitbesteed aan het service center / audit support, krijg je dus veel repeterende werkzaamheden. Daarnaast moet je om kunnen gaan met deadlines en werkdruk. Ook al worden er in de audit verre van levens gered, managers en partners acteren alsof e.e.a. van levensbelang is. Daar moet je mee om kunnen gaan.

Disclaimer, ik heb geen ervaring in audit support, heb zelf in de core audit gewerkt voor een jaartje of zes.

Ik vermoed dat je geen leaseauto krijgt i.v.m. dat je werkzaamheden voornamelijk op kantoor of thuis plaatsvinden en zelden bij de cliënt. Als je wel een auto van de zaak krijgt, zal het maximaal een B-segmenter zijn zoals Polo/208/Clio.

@chrisroijens Dat is België. In NL is dat zeker niet zo. De staff/assistent audit krijgt een standaard B-segment wagen. In België zijn de fiscale regelingen voor auto's wat vriendelijker... Daarnaast, consultancy heeft ook hogere tarieven en dito beloning, dat is wat anders dan Audit, laat staan Audit Support.. ;)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik ben zelf nog net werkzaam geweest bij PwC toen de Bachelor Academy openging. Heb in het verleden soortgelijke werkzaamheden gedaan voordat er een label op zat (als uitstapje, ik zat zelf in Tax).

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halamadrid
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 08-01 16:24
Erg bedankt voor de reacties!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pLabel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-07 09:08
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
JDFS schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:20:
Ik ben zelf nog net werkzaam geweest bij PwC toen de Bachelor Academy openging. Heb in het verleden soortgelijke werkzaamheden gedaan voordat er een label op zat (als uitstapje, ik zat zelf in Tax).

***members only***
Heb je ook enig idee wat je bij PwC Legal verdient en of dat een beetje uitdagend is? Hoe is het werk (inhoudelijk en qua arbeidsvoorwaarden) vergeleken met notaris/advocatenkantoren?

En enig idee of er veel verschil zit tussen de arbeidsvoorwaarden van de big4 en net daar onder (BDO, RSM, Grant Thornton etc)?

[ Voor 11% gewijzigd door peakrever op 07-08-2022 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
peakrever schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 20:47:
[...]

Heb je ook enig idee wat je bij PwC Legal verdient en of dat een beetje uitdagend is? Hoe is het werk (inhoudelijk en qua arbeidsvoorwaarden) vergeleken met notaris/advocatenkantoren?

En enig idee of er veel verschil zit tussen de arbeidsvoorwaarden van de big4 en net daar onder (BDO, RSM, Grant Thornton etc)?
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Bij PWC zal je vast goed verdienen en goede secundaire voorwaarden hebben. Let wel, je begeeft je in een interessante omgeving. Je bent hard nodig maar je bent geen core business, mijn gevoel is dat het geen feest is waarbij je mee mag op skireis. Het is net als de advocatenkantoren toxic. Zoals de post hiervoor. PWC betaalt meestal het beste, maar ik weet niet hoe de big four verder zit qua voorwaarden.

Ik zou het voor een startersbaan leuk vinden staan om mn CV maar meer niet en niet te lang...
Pagina: 1