Mijn ouders hebben bezoek gehad van een zonnepaneelinstallateur.
die heeft ze aangeboden:
9 panelen Solitek 365 Wp met een Solar egde omvormer type 2200H en 9 optimizers type S440.
De panelen worden als volgt gelegd:
voordak west (250 kompas) helling 40 graden aantal panelen 5.
achterdak op dakdapel zuid kompas 160 helling 10 graden aantal panelen 4.
schaduw op dakkapel van schoorsteen en schaduw op panelen voor dakkapel van het dakkapel zelf.
Nu komt het, ze willen alle panelen in een string leggen (kan ook niet anders omdat de omvormer maar een aansluiting heeft) en dat gaat dan goedkomen zegt de meneer. de optimizers regelen de rest. Ik had altijd begrepen dat dit inderdaad zo is, maar dan op één dakvlak en niet met in string op twee dakvlakken.
Opbrengst berekening: 3089 kWh per jaar, lijkt mij fors optimistisch.
Prijs: 7117 incl. materiaal, montage en BTW en BTW teruggave hulp. Lijkt me ook vrij fors.
Ik heb hem door de SMA tool gegooid maar die komt met twee stings aan. Kan iemand hem door de Solar Edge tool gooien?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TGffIIPMWWCSIEs4hejTR9A6.jpg?f=user_large)
Spec panelen: https://www.solitek.eu/st...120_B_365W_compressed.pdf
die heeft ze aangeboden:
9 panelen Solitek 365 Wp met een Solar egde omvormer type 2200H en 9 optimizers type S440.
De panelen worden als volgt gelegd:
voordak west (250 kompas) helling 40 graden aantal panelen 5.
achterdak op dakdapel zuid kompas 160 helling 10 graden aantal panelen 4.
schaduw op dakkapel van schoorsteen en schaduw op panelen voor dakkapel van het dakkapel zelf.
Nu komt het, ze willen alle panelen in een string leggen (kan ook niet anders omdat de omvormer maar een aansluiting heeft) en dat gaat dan goedkomen zegt de meneer. de optimizers regelen de rest. Ik had altijd begrepen dat dit inderdaad zo is, maar dan op één dakvlak en niet met in string op twee dakvlakken.
Opbrengst berekening: 3089 kWh per jaar, lijkt mij fors optimistisch.
Prijs: 7117 incl. materiaal, montage en BTW en BTW teruggave hulp. Lijkt me ook vrij fors.
Ik heb hem door de SMA tool gegooid maar die komt met twee stings aan. Kan iemand hem door de Solar Edge tool gooien?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TGffIIPMWWCSIEs4hejTR9A6.jpg?f=user_large)
Spec panelen: https://www.solitek.eu/st...120_B_365W_compressed.pdf
[ Voor 13% gewijzigd door martijn v o op 31-07-2022 12:26 ]
PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4