Zijn er voordelen aan een 'oliegevulde' elektrische radiator tov een niet oliegevulde?
Zo is er bijv deze radiator van Rointe
https://rointe.com/nl/d-s...ische-wifi-radiator-990w/

Nominale vermogen 990 W
Effectieve vermogen ⁽¹⁾ 376 W ⁽¹⁾
Het staat er heel mooi, maar hij trekt natuurlijk gewoon 990Wh neem ik aan?
Op zich niet gek als het dan ook echt serieus beter werkt dan het standaard 27,95 kacheltje van Leenbakker van 1000W.
Ik probeer alleen tussen de regels door te lezen waarom deze dan zoveel beteer zou moeten presteren. Dit formaatje kost immers een goeie 600 euro.
Een andere variant is van DRL:

Ook hier dik 700-800 euro.
Nu gaat het in mijn geval om het opwarmen / kou eruit, van een ruimte waar je je verder niet bevindt, dus stralingswarmte lijkt me voor mij niet de juiste oplossing, althans, als het hier IR betreft.
Maar goed, vaagheid alom van die tweede.
Oliegevuld zorgt natuurlijk voor massa, zodat een (hopelijk) knappe thermostaat wat beter kan moduleren, maar is dat dan ook alles? Kost het puntje bij paaltje hetzelfde als het standaard kacheltje?
Zo is er bijv deze radiator van Rointe
https://rointe.com/nl/d-s...ische-wifi-radiator-990w/

Nominale vermogen 990 W
Effectieve vermogen ⁽¹⁾ 376 W ⁽¹⁾
Het staat er heel mooi, maar hij trekt natuurlijk gewoon 990Wh neem ik aan?
Op zich niet gek als het dan ook echt serieus beter werkt dan het standaard 27,95 kacheltje van Leenbakker van 1000W.
Ik probeer alleen tussen de regels door te lezen waarom deze dan zoveel beteer zou moeten presteren. Dit formaatje kost immers een goeie 600 euro.
Een andere variant is van DRL:

Dit lijkt (?) een combi IR en convectie/verwarmingselement. Ik kom er niet echt achter hoe en wat eigenlijk.DRL E-Comfort ICON is voorzien van het unieke Dual Therm technology systeem, dat convectiewarmte combineert met stralingswarmte. Door dit duale systeem bent u gegarandeerd van een continue, prettige warmtebeleving.
Ook hier dik 700-800 euro.
Nu gaat het in mijn geval om het opwarmen / kou eruit, van een ruimte waar je je verder niet bevindt, dus stralingswarmte lijkt me voor mij niet de juiste oplossing, althans, als het hier IR betreft.
Maar goed, vaagheid alom van die tweede.
Oliegevuld zorgt natuurlijk voor massa, zodat een (hopelijk) knappe thermostaat wat beter kan moduleren, maar is dat dan ook alles? Kost het puntje bij paaltje hetzelfde als het standaard kacheltje?
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.