Xbox 360/ one s,x/ ps3

Pagina: 1
Acties:
  • 476 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart0099
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
Hoi mede tweakers,

Ik heb het idee om naast mijn ps5, wat meer oudere spellen te willen spelen/verzamelen.
Nu heb ik altijd playstations gehad (1-5)

Nu was ik laatst bij een maatje die een xbox 360 uit de kast had getrokken en dat bracht me op het idee een oudere console aan te schaffen.

Nu zit ik simpelweg te dubben welke console ik dan wil hebben een xbox 360 of een ps3 als "retro" console. Of is een xbox one s/x ook een optie, gezien de games gewoon beter lopen?

Qua games ontloopt het elkaar niet zoveel. Enige wat ik pers. niet kan spelen op een xbox is ratchet and clank games, sly cooper collectie als ik naar games moet kijken.
Xbox heeft daarin spellen die ik destijds nooit heb kunnen spelen of zijn zowel op de xbox als ps3 uitgekomen (gta 4, final fantasy, rdr enz)

De vraag is dus, waarom zou je voor een ps3 of xbox 360 gaan? En als je voor xbox kiest zou een xbox one s/x dan nog een optie zijn?

Alvast bedankt

Groetjes
Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-06 06:58
persoonlijk als ik in deze situatie had gestaan,had ik voor een xbox 360 gekozen.

aangezien je aangeeft al een ps3 te hebben gehad kan het ook leuk zijn om eens de andere kant te gaan bekijken.

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart0099
Goeie! En zou een one s/x nog meerwaarde hebben bij het afspelen van xbox 360 games?

Beide consoles kosten ook werkelijk geen drol meer, dus mocht ik perse ratchet and clank willen spelen oid. Kan ik altijd nog een ps3 erbij halen( of me vriendin dat leuk vindt is een 2de haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-06 06:58
Volgens mij had de one s/x iets raars met de oudere xbox360 games dat je maar een bepaald aantal games kon spelen ofzo, weet niet of dit nu nog zo is of het uberhaupt ooit heeft bestaan, daarvoor hou ik mezelf niet genoeg op de hoogte met xbox en playstation enzo.

Uiteindelijk is het (voor mij) toch PC master race, maar dat zegt natuurlijk niks over jou mening :p

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart0099
Je hebt wel een lijst met iets van 600 games, dus daar zulleb er vast wel een aantal goeie tussen zitten.

Pc gebruik ik alleen voor MMO's😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
bart0099 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 23:52:
Goeie! En zou een one s/x nog meerwaarde hebben bij het afspelen van xbox 360 games?

Beide consoles kosten ook werkelijk geen drol meer, dus mocht ik perse ratchet and clank willen spelen oid. Kan ik altijd nog een ps3 erbij halen( of me vriendin dat leuk vindt is een 2de haha)
In een notendop. Xbox 360 games die je op een Xbox One S/X afspeelt krijgen enkele voordelen:

- Geforceerde V-sync (geen screen tearing)
- Geforceerde 16x AF (textures zien er scherper uit onder hoeken)
- Verbeterde performance
- VRR ondersteuning

De Xbox One X voegt daar nog een aantal punten aan toe:
- Verhoogde resolutie*, The Elder Scrolls 4 Oblivion draait bijvoorbeeld 720p op de 360 en 4K op de One X.
- Betere performance ten opzichte van de Xbox One S

Eén stap hoger, Xbox Series X voegt daar nog wat extra's aan toe:
- FPS boost*. Verhoogt de originele framerate cap. Final Fantasy 13-2 en de originele Gears games draaien nu met 60fps in plaats van 30fps. Voor sommige titels stapelt dit met de verhoogde resolutie zo draait Oblivion nu 4K@60fps.
- Betere performance.

Belangrijk iets om rekening mee te houden is dat de Xbox One/Series consoles geen Xbox 360 games vanaf de disc kunnen spelen. De console zal bij de eerste keer een emulator/VM downloaden die uniek is per spel. Hierdoor kan het zijn dat je even moet wachten op een download maar dit proces is volledig automatisch. Veel 360 games kan je zowel tweedehands of via de Xbox store kopen, ze zijn ook regelmatig nog in de aanbieding.

Zelf zou ik aanraden om een goedkope Xbox One X op de kop te tikken. Prijs verschil met een Xbox One (S) zal niet enorm zijn. Een Series X is een grote investering voor puur BC games als je al een PS5 hebt staan.

*Afhankelijk van het spel.

[ Voor 11% gewijzigd door Caayn op 31-07-2022 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart0099
Aaah dank voor de reactie! @caayn
Zo zat ik ook te denken. Een xbox series X is wat overdreven. Maar xbox one x is zeker de moeite waard! Op MP zijn die tussen de 125 en 200 dus leuke prijs voor wat ik er mee kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:52
bart0099 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:55:
Aaah dank voor de reactie! @caayn
Zo zat ik ook te denken. Een xbox series X is wat overdreven. Maar xbox one x is zeker de moeite waard! Op MP zijn die tussen de 125 en 200 dus leuke prijs voor wat ik er mee kan :)
Heel eerlijk? Neem dan een Series S. Die kan ook alles backwards compat (miss niet alles 4k) en dan kan je ook al het moderne wat nog komt spelen, zoals starfield.

Ben je ook voor 200/230 (2e hands) klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart0099
Kan ook, heb een mooie 4k tv staan o.a. voor de ps5.
Zal de verschillen eens opzoeken tussen een one x en series s.
Heb nu een xbox 360 gratis op de kop getikt, dus kan eens gaan kijken hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 20:30
FrankoNL schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:36:
[...]

Heel eerlijk? Neem dan een Series S. Die kan ook alles backwards compat (miss niet alles 4k) en dan kan je ook al het moderne wat nog komt spelen, zoals starfield.

Ben je ook voor 200/230 (2e hands) klaar.
Schijfjes gaan er alleen heel rottig in. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:52
Exactor it schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:10:
[...]

Schijfjes gaan er alleen heel rottig in. :+
Oh ja, dat had ik dus even over het hoofd gezien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:18
@bart0099 Ik heb het topic gesloten omdat het een vraag is waar je alleen zelf antwoord op kan geven. Je krijgt hier zoveel meningen van anderen te horen, maar ik zou zelf even research doen. Of je start een verzameling van allerlei retro consoles... zie ook Goeie oude (retro) consoles deel 13

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.