Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fvsteen
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13-08-2022
Goedemiddag

Ik heb hier het zelfde probleem

Ik gebruik jaarlijks tussen de 2400 en 2500 kw
Nu heb ik een jaar panelen op mijn dak die zoude 2450kw per jaar moeten opbrengen en dat doen ze ook zelfs meer dit jaar van juli 2021 tot juli 2022 2845kw gemeten door vatteval 1800kw

Mijn stroom verbruik is met 1000kw per jaar gestegen naar 3400 kw sinds ik de panelen heb en dit kan ik terug zien op de gegevens van vatteval

Vatteval en liander zeggen allebij dat ik in de 2 zomers overdag meer stroom verbruik vergeleken met voorgaande jaren maar mijn woonsituatie is niet veranderd geen energie slurpende spullen in huis geplaatst

Ze gaan geen onderzoek doen dat moet ik zelf naar uitzoeken

Ik vind heel raar dat nadat ik zonnepanelen heb geplaatst mijn stroom verbruik behoorlijk hoger is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:49
Heb je nog een oude energiemeter met draaischijf?

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:22

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@FatalError Als dat wat @Fvsteen schrijft, klopt, namelijk dat Vattenfall 1800 kWh teruglevering heeft geregistreerd, dan zou het hoogstwaarschijnlijk/zeker geen ferraris meter zijn. Just my € 2ct

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:04
@Fvsteen heb je een 1 of 3 fase aansluiting?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:29

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Afgesplitst van Extreem hoog verbruik sinds plaatsing zonnepanelen
@Fvsteen je hebt een eigen topic, iemand anders zijn topic kapen is niet zo lief. ;)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:47
@Fvsteen Zou je de juiste eenheden kunnen gebruiken? Maakt de discussie een stuk overzichtelijker. Als je al een afrekening hebt helpt het ook als je deze plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:28
Wat staat er aan opbrengst op de omvormer / omvormer monitoring portal?

Wat staat er op de afrekening?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Pagina: 1