Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankWar
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:18
Goedenavond,

Graag zoek ik wat advies bij het aanschaffen van twee satelliet speakers om mijn woonkamer van surround sound te voorzien.

Ik heb nu 3 speakers voor, 1 front mid speaker en 2 grote HiFi speakers aan de zijkant.
Ik wil achter de bank twee kleine speakers (SBL en SBR) puur voor films/games/series om surround sound te krijgen.

Nu lees ik iets over Impedance in de FAQ (speakers x2 = 2x zoveel ohm?) en ik vraag me af waar ik nu op moet letten.

Gegevens nu:

Versterker:

Denon AVR-X4000

Speakers Front Left en Front Right:
Martin Logan Aerius i, volgens website : 4 Ohms, 1.7 at 20kHz Compatible with 4, 6, or 8 Ohm rated amplifiers.
Watt: 20 tot 400
Deze speakers zijn beide ook actief op stroom aangesloten (elektrostatische techniek)

Front speaker:
Mordaunt-Short T1000
Nominal Impedance : 6 ohms
Tot 150 watt.

Is het nu verstandig om voor de sataliet speakers hogere impedance te kiezen? Ik wil niet dat ik ze bijna moet opblazen om mee te komen met de grote speakers voor.
Andere vraag, waar moet ik rekening mee houden als er in de toekomst wellicht ook nog een subwoofer bij komt?
Qua budget zit ik te kijken naar 250-300 euro voor een paar. Ze moeten niet te groot zijn om vriendinlief tevreden te houden ;). Ik zag op coolblue bijvoorbeeld zoiets staan, kan dat werken met mijn opstelling? Ze komen op ong 1 meter hoogte op een kastje te staan.

https://www.coolblue.nl/p...dio-minx-min-22-paar.html

8 ohm en wattage in de range van de andere speakers (tot 200)

Tips over andere merken ook welkom, alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@FrankWar Je vraag afgesplitst van Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic. Dat topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankWar
S1NN3D schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 23:07:
@FrankWar Je vraag afgesplitst van Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic. Dat topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. ;)
Ah, helemaal prima :) .

Dan hoop ik dat mensen mij hier verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:07

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kort verhaal: je hoeft niet op Watt en Ohm te letten. Elke fabrikant meet dit op eigen creatieve manier om tot zo interessant mogelijk cijfers te komen. Daarnaast zijn effectspeakers sowieso al puur voor de extra's en kun je ze van andere series en merken kopen dan de rest van de set.

Ga naar een zaak waar je kunt luisteren/vergelijken en koop de surrounds die het fijnst klinken en/of het beste bij je portemonnee passen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankWar
Jorgen schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:31:
Kort verhaal: je hoeft niet op Watt en Ohm te letten. Elke fabrikant meet dit op eigen creatieve manier om tot zo interessant mogelijk cijfers te komen. Daarnaast zijn effectspeakers sowieso al puur voor de extra's en kun je ze van andere series en merken kopen dan de rest van de set.

Ga naar een zaak waar je kunt luisteren/vergelijken en koop de surrounds die het fijnst klinken en/of het beste bij je portemonnee passen.
Bedankt voor de tip, ik ga volgende week even langs een aantal zaken hier in de buurt.

Maar ik hoef er dus helemaal niet op te letten? Dat zou schelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Nee, je hoeft daar niet op te letten.
Pagina: 1