Excel filter waarden kopiëren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merel Visschers
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 01-01-2024
Hallo allemaal,

Ik hoop dat ik goed uitgelegd krijg naar waar ik naar op zoek ben (ik ben geen excel wizzkid...)
Dit is één van die dingetjes die ik al heeeel lang op mijn wensenlijstje van dingen die ik graag wil weten over excel heb staan.

Ik wil graag alle (unieke) waarden van een bepaald filter/kolom kunnen kopiëren/selecteren.

Voorbeeld:
Ik heb een tabel en maak van de hele bovenste rij filters aan.
Stel: ik heb een kolom die heet letter alfabet. De mogelijke waarden in die kolom die ik zie als ik wil filteren zijn alle tellers van het alfabet (A tm Z). Is er een manier om alle waarden die ik te zien krijg als ik die kolom wil filteren (ofwel: alle mogelijke unieke waarden in die kolom, is volgens mij dezelfde vraag) te selecteren/kopiëren?

Dus dat ik bijvoorbeeld ergens in excel een kolom kan maken met daarin al die (unieke) waarden?

Ik hoop dat jullie dan snappen wat ik bedoel...

Ik weet niet of het uit maakt welke versie excel het is. Het is van mijn werk en het icoon geeft aan dat het excel 2016 is, maar ik vraag me af of dat klopt....

Heel veel dank alvast!
Merel

Beste antwoord (via Merel Visschers op 27-07-2022 14:34)

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:54

Herman

FP ProMod
Je kunt de kolom kopiëren en in een 'klad'-Excelmap plaatsen. Vervolgens selecteer je de kolom en met de optie 'Dubbele waarden verwijderen' (in het lint: Gegevens) worden alle dubbele waarden verwijderd. Dan houd je alleen de unieke waarden over :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-05 16:29

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:54

Herman

FP ProMod
Je kunt de kolom kopiëren en in een 'klad'-Excelmap plaatsen. Vervolgens selecteer je de kolom en met de optie 'Dubbele waarden verwijderen' (in het lint: Gegevens) worden alle dubbele waarden verwijderd. Dan houd je alleen de unieke waarden over :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
=Unique (<referentie naar kolom>)

Dat zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merel Visschers
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 01-01-2024