Momenteel heb ik een systeem dat samengesteld is in 2014. (zie hieronder)
Ik wil graag iets beters, en nu is de vraag of het afdoende is om enkele componenten te upgraden (GPU/geheugen) of beter een compleet nieuw systeem kan samenstellen.
Hopelijk met feedback van mede tweakers kan ik een verstandige keuze maken
Ik zoek een?
(advies over) GPU + geheugen upgrade of een compleet nieuw systeem. Kan bij een GPU/geheugen upgrade mijn PC weer wat nieuwere titels aan, of is de CPU toch wel een bottleneck inmiddels?
Wat is je budget?
Als ik alleen een GPU + geheugen upgrade kan doen hoop ik voor max 500 klaar te zijn.
In het geval van een compleet nieuw systeem 1750 (op te rekken naar 2k)
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia voor de GPU heeft de voorkeur.
Verder vind ik ASUS altijd mooi spul hebben, maar dit is zeker geen must, heb ik nu namelijk ook niet in mijn systeem.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huidig systeem hieronder, speel er nu een beetje oudere games mee (1080p, 60fps) maar zou graag ook de nieuwere titels op hogere settings willen kunnen spelen, ook op 1080p, 60fps (shooters/strategy/racing).
GPU is natuurlijk niet de snelste meer. Zou een GPU + geheugen upgrade me verder kunnen helpen of is de CPU best wel een bottleneck inmiddels?
Overigens wil ik naar 1440p gaan mocht de consensus zijn dat ik beter af ben met een nieuw systeem.
Ik wil graag iets beters, en nu is de vraag of het afdoende is om enkele componenten te upgraden (GPU/geheugen) of beter een compleet nieuw systeem kan samenstellen.
Hopelijk met feedback van mede tweakers kan ik een verstandige keuze maken
Ik zoek een?
(advies over) GPU + geheugen upgrade of een compleet nieuw systeem. Kan bij een GPU/geheugen upgrade mijn PC weer wat nieuwere titels aan, of is de CPU toch wel een bottleneck inmiddels?
Wat is je budget?
Als ik alleen een GPU + geheugen upgrade kan doen hoop ik voor max 500 klaar te zijn.
In het geval van een compleet nieuw systeem 1750 (op te rekken naar 2k)
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia voor de GPU heeft de voorkeur.
Verder vind ik ASUS altijd mooi spul hebben, maar dit is zeker geen must, heb ik nu namelijk ook niet in mijn systeem.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huidig systeem hieronder, speel er nu een beetje oudere games mee (1080p, 60fps) maar zou graag ook de nieuwere titels op hogere settings willen kunnen spelen, ook op 1080p, 60fps (shooters/strategy/racing).
GPU is natuurlijk niet de snelste meer. Zou een GPU + geheugen upgrade me verder kunnen helpen of is de CPU best wel een bottleneck inmiddels?
Overigens wil ik naar 1440p gaan mocht de consensus zijn dat ik beter af ben met een nieuw systeem.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-4690 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 37,57 | € 37,57 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 54,- | € 54,- |
1 | Voedingen | Corsair HX750W | € 0,- | € 0,- |
Totaal | € 91,57 |