advies voor winkel die harde schijf veilig verzendt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshua69
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-08-2022
Na mindere ervaringen van het ontvangen van componenten die niet goed beschermd zijn verzonden
ben ik op zoek naar adressen waar je met een veilig gevoel een harde schijf kunt bestellen die wel goed genoeg (schok proof) wordt verstuurd.

(die ervaring heb ik ooit wel gehad, maar vergeten welke winkel dat was)

Alvast bedankt voor de reacties.

[ Voor 20% gewijzigd door joshua69 op 24-07-2022 22:59 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Western Digital zelf verstuurd ze goed, doos omheen en de schijven zelf zitten nog in plastic dat beweging en trillen opvangt.

Heb ze zelf laatst nog gebruikt om mijn oude schijven te verkopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fmM-y1QBQ7jnPhuy2zp4V06x_hY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hjKNaRod1tax4s04IIcnInEC.jpg?f=fotoalbum_large

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 15:45
De winkel kan de harde schijven heel zorgvuldig verpakken en opsturen.
Echter weet je niet op welke manier de harde schijven bij de winkel zijn bezorgd.
Helaas weet je ook niet hoe de bezorgdienst de harde schijven bij jou aflevert. Er zijn in het shopping forum genoeg verhalen over de vreemde praktijken van pakketbezorgers te vinden.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat het meestal gewoon goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Nooit problemen mee gehad. Harde schijven in rust kunnen ook best wel een tikkie hebben. Aansluiten, smart testje draaien, tot nu toe altijd goed. Niet te druk om maken.

[ Voor 7% gewijzigd door sig69 op 25-07-2022 00:36 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 18:24

DarkSide

theres no place like ::1

Anders gewoon zelf ophalen bij een Mediamarkt oid.
zelf eigenlijk geen issues gehad met versturen van hdd's vanuit Azerty.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• joshua69
inmiddels goeie ervaring met megekko. goed en stevig verpakt. nadeel is dan weer dat ze best commercieel zijn en meer dan gemiddeld na aankoop advertenties voorbij ziet komen van deze winkel.

Iedereen bedankt voor het reageren. Over gewoon kopen in de winkel nog even: als je een winkel hebt met publiek toegankelijke schappen zoals als bv mediamarkt is het helemaal onzeker wat er met je product gebeurd is. Voordat het in de schappen ligt hebben er al diverse het in handen gehad ( uitpakken, in cassette doen, in schap leggen, enz) bovendien kan een klant het ook wel in handen hebben gehad en uit de handen laten vallen. Ik houd de lijn liever zo kort mogelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

joshua69 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:42:
Ik houd de lijn liever zo kort mogelijk.
Lees Kwaliteit verpakkingsmaterialen online gekochte interne HDDs even; de kans dat een disk uberhaupt in Europa geproduceerd is, is al klein. De reis die een disk aflegt is 98% "onzichtbaar" voor jou; je maakt je nu druk over die ene medewerker Megekko / Mediamarkt / BCC die een disk te hard in een doosje propt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 18:49
DarkSide schreef op maandag 25 juli 2022 @ 18:14:
Anders gewoon zelf ophalen bij een Mediamarkt oid.
zelf eigenlijk geen issues gehad met versturen van hdd's vanuit Azerty.
Maar ja, daar zijn ze ook naar toe vervoerd, waarvan je niet weet hoe.

2 jaar terug bij Amazon in de US schijven besteld. Goed verpakt in een karton met strak getrokken plastic. Deze draaien nog steeds.

[ Voor 18% gewijzigd door pennywiser op 25-08-2022 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joshua69
MAX3400 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:47:
[...]

Lees Kwaliteit verpakkingsmaterialen online gekochte interne HDDs even; de kans dat een disk uberhaupt in Europa geproduceerd is, is al klein. De reis die een disk aflegt is 98% "onzichtbaar" voor jou; je maakt je nu druk over die ene medewerker Megekko / Mediamarkt / BCC die een disk te hard in een doosje propt.
Waar het geproduceerd wordt maakt me niet uit. het risico zit m bij de inpakfase en de uitpakfase. zolang het in bulkverpakking in de container zit zal er weinig gevaar voor schade zijn.
Ik heb ervaringen met onderdelen die gewoon in een envelop werden verstuurd en andere artikelen die los in een doos zwemmend met nutteloos luchtzakje erbij. Dat soort situaties geven mij niet veel vertrouwen dat er ergens iets niet os kan raken bij het algemeen bekende gooi en smijtwerk van koeriers.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-09 13:21
Een harde schijf die niet draait kan heel veel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricko1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06:31
Ik draai 6 4tb wd red plus schijven 24/7 in mijn NAS sinds december 2020 (19 maanden)

3 komen van Alternate en 3 Megekko (gesplitst voor andere productie run) Megekko had de betere verpakking, maar beide hebben nog geen enkel probleem gehad.
Pagina: 1