Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakersnerd
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 04-01-2024
Nieuwe case:

Mijn werktelefoon (en dus ook de daaraan gekoppelde simkaart) heeft onbeperkt geheugen terwijl ik met mijn privéabonnement maar iets van 15 GB kan ontvangen en desondanks 25 euro per maand betaal.

Nou weet ik toevallig dat ik in mijn Android privételefoon 2 Simkaarten kan hebben en dat je zelfs gewoon de data kan gebruiken van je tweede simkaart. Ik wil alleen geen gerommel met simkaartjes verwisselen én ik wil na werktijd nooit (maar dan ook echt nooit) gebeld worden op mijn privételefoon.

Als ik het goed heb kan ik mijzelf op deze manier vrij simpel een bedrag van 25 euro per maand besparen maar ik durf het nog niet helemaal aan om mijn oude abonnement op te zeggen. Hebben jullie een tip hoe ik er voor kan zorgen dat ik na werktijd op het werknummer nooit meer gebeld kan worden en privé wel?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:30
@Tweakersnerd: De app hush is in dit topic al genoemd. Heb je daar al naar gekeken? Volgens mij biedt dat gewoon de mogelijkheid die je zoekt, namelijk niet de gehele werksimkaart te blokkeren, maar alleen de ontvangst van telefoon en sms en zakelijke apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Tweakersnerd ik heb je reactie even afgesplitst van Twee toestellen of twee simkaarten. Werk en privé scheiden., een nieuw topic heeft de voorkeur.

Maar in dat topic heb ik de app Hush al genoemd, heb je dat al geprobeerd?

[ Voor 28% gewijzigd door rens-br op 22-07-2022 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakersnerd
rens-br schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:32:
@Tweakersnerd ik heb je reactie even afgesplitst, een nieuw topic heeft de voorkeur.

Maar voor het wegdrukken van Calls buiten werktijd gebruik ik de app Hush.
Dankjewel. Even kijken hoe je dit stapsgewijs doet. Je plaatst simpelweg simkaart 2 in je privétoestel? En dan? Dan pakt hij automatisch de data uit je werksim? En hoe zit het dan met whatsapp? Hoe switch je daar tussen werk whatsapp en privé?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:45

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je kan alleen 25 euro besparen als je je privé abo helemaal opzegt, en dan heb je alleen nog je zakelijke nummer en wordt onderscheid tussen zakelijk en privé dus onmogelijk.

Met zowel een zakelijke sim als privé sim zou je een goedkoper privé abo kunnen afnemen waarbij je telefoon op de zakelijke sim leunt voor dataverkeer. In hoeverre je in android een sim actief kan gebruiken voor data, maar inkomende gesprekken kan blokkeren durf ik niet te zeggen. Hangt misschien ook van het toestel (en android versie af)? Dus handig om dat even te delen.

Verder ben je natuurlijk niet de eerste die meerdere simkaarten in een android toestel gebruikt. Daar moet online ook een boel over te vinden zijn :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Tweakersnerd schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:33:
[...]

Dankjewel. Even kijken hoe je dit stapsgewijs doet. Je plaatst simpelweg simkaart 2 in je privétoestel? En dan? Dan pakt hij automatisch de data uit je werksim?
Dat stel je gewoon in via de telefoon zelf.
En hoe zit het dan met whatsapp? Hoe switch je daar tussen werk whatsapp en privé?
WhatsApp business gebruiken voor je zakelijk nummer en de normale WhatsApp voor je prive nummer. Of je hebt een telefoon waarbij je apps kan clonen.

En ook de app notificaties van WhatsApp Business kan je dan blokkeren met Hush buiten werktijd.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 22-07-2022 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakersnerd
bazzemans schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:31:
@Tweakersnerd: De app hush is in dit topic al genoemd. Heb je daar al naar gekeken? Volgens mij biedt dat gewoon de mogelijkheid die je zoekt, namelijk niet de gehele werksimkaart te blokkeren, maar alleen de ontvangst van telefoon en sms en zakelijke apps.
Ik heb je post even verplaatst naar dit topic. Maar ik zou dan inderdaad graag zien dat hij de data van de werktelefoon meeneemt en de rest van het nummer buiten werktijd als het ware 'buiten werking' stelt.

Is een sim only of een prepaidkaart dan de meest verstandige optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Tweakersnerd schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:33:
[...]

Dankjewel. Even kijken hoe je dit stapsgewijs doet. Je plaatst simpelweg simkaart 2 in je privétoestel? En dan? Dan pakt hij automatisch de data uit je werksim? En hoe zit het dan met whatsapp? Hoe switch je daar tussen werk whatsapp en privé?
Je moet instellen dat je gebruik maakt van SIM2(werk) voor je data.
Voor WhatsApp gebruik je WhatsApp business: https://play.google.com/s....whatsapp.w4b&hl=en&gl=US en dan iets van multi sim selector: https://play.google.com/s...tisimselector&hl=en&gl=US om te zorgen dat je je collega's en klanten alleen met je SIM2(werk) belt, heel gemakkelijk door de contacten in Google Contacts te gooien en ze in een groep te zetten 'Werk' en die te taggen in die app.
Zoals rens-br zegt, met iets van Hush: https://play.google.com/s...fication.hush&hl=nl&gl=US blokkeer je op bepaalde tijden inkomende gesprekken van je SIM2(werk).

En klaar.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakersnerd
Orion84 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:34:
Je kan alleen 25 euro besparen als je je privé abo helemaal opzegt, en dan heb je alleen nog je zakelijke nummer en wordt onderscheid tussen zakelijk en privé dus onmogelijk.

Met zowel een zakelijke sim als privé sim zou je een goedkoper privé abo kunnen afnemen waarbij je telefoon op de zakelijke sim leunt voor dataverkeer. In hoeverre je in android een sim actief kan gebruiken voor data, maar inkomende gesprekken kan blokkeren durf ik niet te zeggen. Hangt misschien ook van het toestel (en android versie af)? Dus handig om dat even te delen.

Verder ben je natuurlijk niet de eerste die meerdere simkaarten in een android toestel gebruikt. Daar moet online ook een boel over te vinden zijn :)
Mijn android is een S22 dus 2 sims zijn daarbij goed mogelijk. Ik vind de info online erg onoverzichtelijk moet ik zeggen. Niet zo vreemd ook, want providers zullen vaak niet dol zijn op dit soort constructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Tweakersnerd schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:35:
[...]

Is een sim only of een prepaidkaart dan de meest verstandige optie?
De vraag is eerder abonnement (sim only) of prepaid ;). In beide gevallen dan zonder data.

Dat is denk ik een persoonlijke keuze. Hangt af van je voorkeur en hoeveel je belt. Hier lees je wat meer over de verschillen en kan je kiezen wat het beste bij je past: https://www.consumentenbo...nement/prepaid-abonnement.

[ Voor 17% gewijzigd door bazzemans op 22-07-2022 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakersnerd
True schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:36:
[...]

Je moet instellen dat je gebruik maakt van SIM2(werk) voor je data.
Voor WhatsApp gebruik je WhatsApp business: https://play.google.com/s....whatsapp.w4b&hl=en&gl=US en dan iets van multi sim selector: https://play.google.com/s...tisimselector&hl=en&gl=US om te zorgen dat je je collega's en klanten alleen met je SIM2(werk) belt, heel gemakkelijk door de contacten in Google Contacts te gooien en ze in een groep te zetten 'Werk' en die te taggen in die app.
Zoals rens-br zegt, met iets van Hush: https://play.google.com/s...fication.hush&hl=nl&gl=US blokkeer je op bepaalde tijden inkomende gesprekken van je SIM2(werk).

En klaar.
Dank voor je antwoorden. Dit zouden zoveel meer mensen moeten weten. :D Wat voor telefoonabbo heb je privé dan nog nodig? Simonly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Tweakersnerd schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:39:
[...]

Dank voor je antwoorden. Dit zouden zoveel meer mensen moeten weten. :D Wat voor telefoonabbo heb je privé dan nog nodig? Simonly?
Sim only of een abonnement met toestel maakt niet zo veel uit, dat biedt je enkel een toestel meer.
Persoonlijk heb ik mijn privé sim met het minst mogelijk data en onbeperkt bellen/sms en dan werk voor data ( :+ ) en natuurlijk zakelijk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakersnerd
Ga er meteen maar eens achteraan. :) Alleen nog even zoekende naar het juiste abonnement. Zit nu bij Vodafone en heb een maand opzegtermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakersnerd
Even de samenvatting en openstaande resterende vragen. Veel is opgehelderd:

1. Je verandert je abonnement in de goedkoopste simonly. Prepaid is niet effectief omdat je daarmee niet onbeperkt kunt bellen.
2. Whatsapp is simpel op te lossen door whatsapp zakelijk te installeren.
3. Met Hush zorg je ervoor dat je na werktijd niet meer wordt gebeld op je werknummer.
4. Overige werkapps (zoals outlook en teams) installeer je gewoon op je privételefoon en zet je uit als je er geen zin in hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakersnerd
True schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:41:
[...]

Sim only of een abonnement met toestel maakt niet zo veel uit, dat biedt je enkel een toestel meer.
Persoonlijk heb ik mijn privé sim met het minst mogelijk data en onbeperkt bellen/sms en dan werk voor data ( :+ ) en natuurlijk zakelijk bellen.
Mag ik dan vragen hoeveel je voor die Simonly nog betaalt? Want dat is exact het abonnement dat ik zelf dan ook zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Tweakersnerd schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:48:
[...]

Mag ik dan vragen hoeveel je voor die Simonly nog betaalt? Want dat is exact het abonnement dat ik zelf dan ook zou willen.
13,16€ bij Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Tweakersnerd schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:47:
Even de samenvatting en openstaande resterende vragen. Veel is opgehelderd:

1. Je verandert je abonnement in de goedkoopste simonly. Prepaid is niet effectief omdat je daarmee niet onbeperkt kunt bellen.
2. Whatsapp is simpel op te lossen door whatsapp zakelijk te installeren.
3. Met Hush zorg je ervoor dat je na werktijd niet meer wordt gebeld op je werknummer.
4. Overige werkapps (zoals outlook en teams) installeer je gewoon op je privételefoon en zet je uit als je er geen zin in hebt.
1. prepaid kan wel kostentechnisch goedkoper zijn, maar dat ligt er ook puur aan hoeveel je belt.
2. ja
3. ja
4. dit ligt nog wel aan je apps en je werkgever, als je werkgever BYOD gewoon toestaat gaat dit inderdaad gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
@Tweakersnerd:

Ik heb heb nog wel een andere vraag/opmerking.

Je geeft aan dat je werktelefoon "onbeperkt geheugen". Ik heb dit geïnterpreteerd als zijnde dat je onbeperkt data via je werk kunt gebruiken. Ik raad je wel aan te goed te checken wat het beleid van je werkgever is ten aanzien van het gebruik van onbeperkte data en het privégebruik van data.

Reden hiervoor: Bij mijn vorige werkgever (zat destijds in de OR) was het beleid dat er een bedrijfsbundel voor data werd ingekocht. Iedereen kon dus uit die databundel zijn/haar data gebruiken. Gemiddeld was dat laten we zeggen 8 GB. Privégebruik op basis van iets dat lijkt op 'fair use'. Als een medewerker dan incidenteel iets meer dan die data gebruikten, dan was dat geen enkel probleem. Als dat structureel gebeurde, werd je daar echter wel op aangesproken en werd besproken of dat werk gerelateerd gebruik was of privé. In het geval van dat laatste, werd vriendelijk verzocht om een eigen privé telefoon met databundel aan te schaffen. Ik meen mij te herinneren dat dit ook te maken had met regelgeving van de belastingdienst (fijne weet ik er niet meer van).

Voor mij was dat in ieder geval reden om vooral ook een privételefoon te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-04 17:46
Goed topic, Hush ga ik meteen even proberen voor de vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakersnerd
bazzemans schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:54:
@Tweakersnerd:

Ik heb heb nog wel een andere vraag/opmerking.

Je geeft aan dat je werktelefoon "onbeperkt geheugen". Ik heb dit geïnterpreteerd als zijnde dat je onbeperkt data via je werk kunt gebruiken. Ik raad je wel aan te goed te checken wat het beleid van je werkgever is ten aanzien van het gebruik van onbeperkte data en het privégebruik van data.

Reden hiervoor: Bij mijn vorige werkgever (zat destijds in de OR) was het beleid dat er een bedrijfsbundel voor data werd ingekocht. Iedereen kon dus uit die databundel zijn/haar data gebruiken. Gemiddeld was dat laten we zeggen 8 GB. Privégebruik op basis van iets dat lijkt op 'fair use'. Als een medewerker dan incidenteel iets meer dan die data gebruikten, dan was dat geen enkel probleem. Als dat structureel gebeurde, werd je daar echter wel op aangesproken en werd besproken of dat werk gerelateerd gebruik was of privé. In het geval van dat laatste, werd vriendelijk verzocht om een eigen privé telefoon met databundel aan te schaffen. Ik meen mij te herinneren dat dit ook te maken had met regelgeving van de belastingdienst (fijne weet ik er niet meer van).

Voor mij was dat in ieder geval reden om vooral ook een privételefoon te gebruiken.
Ja ik begrijp je vraag. In mijn geval heb ik dit al nagevraagd en is onbeperkt gebruik geen enkel probleem. Ik doelde inderdaad op onbeperkt data.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Let wel op als je zakelijke data gebruikt en naar het buitenland gaat. Free roaming binnen de EU geldt niet voor zakelijke abo's.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakersnerd
evilution schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:56:
Let wel op als je zakelijke data gebruikt en naar het buitenland gaat. Free roaming binnen de EU geldt niet voor zakelijke abo's.
Weet je dat zeker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb ook wel eens naar zoiets zitten zoeken. Heb nu aldoor 2 telefoons en dat is onpraktisch. En het scheelt idd geld als je zelf geen data abo hoeft te betalen. Wat je dan eigenlijk zou willen is dat alle zakelijke communicatie met 1 druk op de knop (of gepland na 1800 uur oid) geblokkeerd wordt. Want naast telefoontjes krijg je ook berichten via Teams, whatsapp, e-mail etc. Een telefoontje kun je nog wegdrukken, maar een of ander verontrustend bericht heb je dan al gelezen op je vrije dag en zit je dan in het ergste geval de rest van de dag over te malen, zonder dat je er op dat moment iets aan kunt doen.

Heb daar niet echt een goede oplossing voor gevonden. Je zou dan per app handmatig de notificaties uit moeten zetten, wat je dan toch vergeet en relatief veel werk is. Ben in het verlengde van de vraag van de ts wel benieuwd naar oplossingen hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-04 21:40
Ik betaal €15,50 per maand voor onbeperkt bellen NL, 2 uur bellen naar buitenland, 12 GB data in EU.

Dat alles bij T-Mobile, simonly abonnement.

Dan vind ik €13,16 voor alleen onbeperkt bellen nogal duur.

ps. Moet er wel bij zeggen dat ik al 22 jaar klant ben bij T-Mobile. Doet vast iets met de prijs.

[ Voor 13% gewijzigd door Panzer_V op 22-07-2022 15:59 ]

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakersnerd
Panzer_V schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:58:
[...]

Ik betaal €15,50 per maand voor onbeperkt bellen NL, 2 uur bellen naar buitenland, 12 GB data in EU.

ps. Moet er wel bij zeggen dat ik al 22 jaar klant ben bij T-Mobile. Doet vast iets met de prijs.
Ik ben ook echt wel op zoek naar een bedrag van onder de 10 euro. Anders is het voor mij de moeite niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-04 11:50

Barrycade

Through the...

Onbeperkt bellen op je prive sim only kan al voor paar euro. Simpel voor onbeperkt bellen +500 mb en 500 sms voor 5 euro bijvoorbeeld.

Ik zou als je de keuze hebt wel een provider uitzoeken die een andere carrier gebruikt dan je zakelijke sim zodat mocht er op 1 storing zijn je een back up provider hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakersnerd
Barrycade schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:00:
Onbeperkt bellen op je prive sim only kan al voor paar euro. Simpel voor onbeperkt bellen +500 mb en 500 sms voor 5 euro bijvoorbeeld.

Ik zou als je de keuze hebt wel een provider uitzoeken die een andere carrier gebruikt dan je zakelijke sim zodat mocht er op 1 storing zijn je een back up provider hebt.
Zit dus bij Vodafone. (En wil daar eigenlijk wel blijven) Maar wellicht dat een Prepaid-deal dan een mogelijkheid is? Dus prepaidkaart en dan maandelijks een belbundeltje kopen voor maar 5 euro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Vrijwel zeker. Er zijn wellicht zakelijke abo's met free EU roaming maar dit is zeker geen regel. Ik zou dat zeker navragen. In het beste geval heb je geen data, in het slechtste geval krijgt je werkgever een dikke rekening.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Tweakersnerd schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:02:
[...]

Zit dus bij Vodafone. (En wil daar eigenlijk wel blijven) Maar wellicht dat een Prepaid-deal dan een mogelijkheid is? Dus prepaidkaart en dan maandelijks een belbundeltje kopen voor maar 5 euro ofzo.
Waarom wil je daar blijven? Maar dan is hollandsnieuwe wellicht wat?

Prepaid moet je wel gebruiken/optoppen anders vervalt je nummer. Dat zou voor mij niets zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Panzer_V schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:58:
[...]

Klopt, maar er is dacht ik geen andere aanbieder die niet op het KPN netwerk zit die wel onbeperkt + weinig data in een abonnementsvorm heeft maar enkel één maand opzegtermijn heeft.
Dit is voor die reqs. wel de goedkoopste en dat vind ik niet een probleem, maar goedkoper is vast en zeker te vinden.

edit: @Panzer_V nog even gecheckt, ik zou kunnen overstappen naar Ben, dan zit ik op 2€/mnd verschil. Dat is mij de moeite ook niet waard.

[ Voor 8% gewijzigd door True op 22-07-2022 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakersnerd
Barrycade schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:06:
[...]

Waarom wil je daar blijven? Maar dan is hollandsnieuwe wellicht wat?

Prepaid moet je wel gebruiken/optoppen anders vervalt je nummer. Dat zou voor mij niets zijn.
Wel een ingewikkeld gedoe zo. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-04 21:40
Tweakersnerd schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:08:
[...]

Wel een ingewikkeld gedoe zo. :D
Misschien gewoon een fatsoenlijk abonnement prive afsluiten (ook met onbeperkte data hoeft dat niet duur te zijn, kijk eens naar T-Mobile) en zakelijk lekker separaat houden. Dan kan je gewoon bij einde werkdag de telefoon fysiek uitzetten.

Dat doe ik hier altijd. Kost misschien dat tientje meer per maand, maar voorkomt een hoop gezeik!

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakersnerd
Panzer_V schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:14:
[...]

Misschien gewoon een fatsoenlijk abonnement prive afsluiten (ook met onbeperkte data hoeft dat niet duur te zijn, kijk eens naar T-Mobile) en zakelijk lekker separaat houden. Dan kan je gewoon bij einde werkdag de telefoon fysiek uitzetten.

Dat doe ik hier altijd. Kost misschien dat tientje meer per maand, maar voorkomt een hoop gezeik!
Nouja ben er 25 per maand aan kwijt nu dus 20 euro vind ik nog wel de moeite. Maar op deze manier wordt het inderdaad wel wat ingewikkeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Tja dit soort zakelijke perks lijken mooi, maar er zitten ook nadelen aan. There are no free lunches.

Zo ken ik mensen die hun zakelijke nummer ook privé gebruiken. Maar dan hoop gezeur hebben als ze naar andere werkgever over stappen. Of buiten kantooruren of op vakantie bereikbaar zijn voor klanten. Want telefoon staat dan ook gewoon aan voor prive.

En punt van zakelijk roaming en kosten: kreeg ook weer een herinneringsmailtje van IT dat je niet geacht wordt om prive te gaan roamen op vakantie. Alleen zakelijke redenen zijn toegestaan.

Mede door collega's die op de camping lekker NLse TV zaten te streamen maar na de vakantie wel even bij hun manager op de koffie konden. En daar was het ook"oh dacht dat we geen limieten hadden". Ja duh binnen NL maar daar is het ook niet de bedoeling, valt niet binnen normaal privé gebruik.

Dus bezint eer ge begint.

Heb ook gewoon dus 2 telefoons, die zakelijke gaat tijdens vakantie wel mee, maar onderin de tas. En alleen mee voor telefonische oproepen. Als data aan staat ga ik toch mijn mail /teams zitten lezen.

[ Voor 10% gewijzigd door Barrycade op 22-07-2022 16:21 ]

• papa-langkous
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-09-2022
[quote]Palomar schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:58:
Ik heb ook wel eens naar zoiets zitten zoeken. Heb nu aldoor 2 telefoons en dat is onpraktisch. En het scheelt idd geld als je zelf geen data abo hoeft te betalen. Wat je dan eigenlijk zou willen is dat alle zakelijke communicatie met 1 druk op de knop (of gepland na 1800 uur oid) geblokkeerd wordt. Want naast telefoontjes krijg je ook berichten via Teams, whatsapp, e-mail etc. Een telefoontje kun je nog wegdrukken, maar een of ander verontrustend bericht heb je dan al gelezen op je vrije dag en zit je dan in het ergste geval de rest van de dag over te malen, zonder dat je er op dat moment iets aan kunt doen.

Heb daar niet echt een goede oplossing voor gevonden. Je zou dan per app handmatig de notificaties uit moeten zetten, wat je dan toch vergeet en relatief veel werk is. Ben in het verlengde van de vraag van de ts wel benieuwd naar oplossingen hiervoor.
[/quote

Met de App Cometin kun je vrij makkelijk een werk account op je telefoon maken. In de werkomgeving kun je alle werk apps apart opslaan en koppelen aan je werktijden en/of met een schakelaart allemaal uitzetten. Voor de Simkaart zoek ik zelf ook nog wat. Hush werkt misschien wel, maar wil geen betaalde app hiervoor.

• papa-langkous
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-09-2022
Met de App Cometin kun je vrij makkelijk een werk account op je telefoon maken. In de werkomgeving kun je alle werk apps apart opslaan en koppelen aan je werktijden en/of met een schakelaart allemaal uitzetten. Voor de Simkaart zoek ik zelf ook nog wat. Hush werkt misschien wel, maar wil geen betaalde app hiervoor.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Palomar schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:58:

Oud topic, maar wil hier toch nog even op terugkomen. Heb sinds kort een nieuwe telefoon die ik nu zowel privé als zakelijk gebruik met dual sim. Hoef nu dus geen 2 telefoons meer mee te slepen en ik kan 's avonds op de bank toch nog even snel de werkagenda bekijken, zonder de werktelefoon erbij te halen. Vanuit mijn werkgever werd Micrsoft Intune gepusht, wat zo te zien een werkprofiel in Android aanzet. Ik kende dat niet, maar het werkt ideaal. Ik heb nu iig een apart lijstje met apps die onder het werkprofiel zitten. Dat zijn dus oa. Teams en Outlook. Als ik dat werkprofiel uitzet worden die apps ook allemaal gestopt en krijg ik geen notificaties. Dit werkt erg goed. Ik zet dat werkprofiel 's avonds en in het weekend gewoon uit.

De werksimkaart zet ik als ik vrij ben nu nog handmatig via het instellingen-menu uit. Dat is wel wat omslachtiger. Wellicht is dit nog te automatiseren, maar het enige wat ik kan vinden is dat dit met Tasker kan en dat is wat overkill voor deze simpele functie. Hierboven worden nog wel wat apps genoemd (Hush, Cometin), maar als ik de beschrijvingen daarvan lees lijken die me erg uitgebreid en diep in je systeem te netselen. Ik zoek eigenlijk gewoon een 'knop' om de tweede simkaart aan of uit te zetten.
Pagina: 1