Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-05 12:03
Hoe doen jullie dit?

Ik kan via m'n werkgever een abonnement uitzoeken. Idealiter zou ik een lost toestel wensen en een privé toestel houden. Ik heb namelijk geen zin onbewust alsnog m'n Outlook te bekijken na werk. Is er een manier om dit te isoleren na werktijd of blijft een apart toestel voor werk gewoon de "beste" oplossing?

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:42
Persoonlijk: Apart toestel.

Je kijkt toch snel naar je werkmail als het op je telefoon is die je bij je hebt. Een werk telefoon kan je altijd in een tas/kast leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ben je meer van iOS of van Android?
Van iOS weet ik dat ze sinds kort "profielen" hebben om dit soort dingen te scheiden.
Android zal dit vast al veel langer hebben.

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Op Android kan je een werk profiel instellen (via de app "Shelter" of "Island", mogelijk dat je werk hier ook iets voor aanbied via een eigen app) Dat werkt perfect, alle werk apps en notificaties komen alleen naar voren tijdens werktijd.

[ Voor 16% gewijzigd door Homeland op 07-09-2021 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Homeland schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:23:
Op Android kan je een werk profiel instellen (via de app "Shelter" of "Island", mogelijk dat je werk hier ook iets voor aanbied via een eigen app) Dat werkt perfect, alle werk apps en notificaties komen alleen naar voren tijdens werktijd.
Android heeft gewoon multi user ingebouwd tegenwoordig, dus daar heb je geen third party apps voor nodig

Al zou ik persoonlijk gewoon een tweede telefoon gebruiken. Voor je werk heb je niet veel nodig behalve kunnen bellen, SMSen en mogelijk Outlook/Teams, dus gewoon een telefoon van een paar tientjes is voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De meeste MS apps staan ook toe om notificaties uit te schakelen per bepaald tijdslot.

Ik was de 2 telefoons zat dus heb nu 1 telefoon. Door notiticaties in de avond uit de te zetten ben je er ook vanaf. (Overigens staan alle email notificaties sowieso uit op de Outlook app, omdat ik weet dat er nieuwe email is, op ongeveer elk moment van de dag. Dus notificaties voegen niets toe.)

Door slim notificaties uit te schakelen kijk je op de telefoon wanneer je vindt dat het nodig is, ipv dat het gedreven wordt door triggers die je dan toch naar de telefoon trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Oon schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:25:
[...]

Android heeft gewoon multi user ingebouwd tegenwoordig, dus daar heb je geen third party apps voor nodig

Al zou ik persoonlijk gewoon een tweede telefoon gebruiken. Voor je werk heb je niet veel nodig behalve kunnen bellen, SMSen en mogelijk Outlook/Teams, dus gewoon een telefoon van een paar tientjes is voldoende.
Multi user is iets anders, dan wissel je daadwerkelijk tussen users, hierbij heb je 1 user met in de app lijst een aparte lijst met "work apps".

Edit: hier wat meer info en screenshots: https://blog.cortado.com/...k-profile-setup-benefits/

[ Voor 8% gewijzigd door Homeland op 07-09-2021 10:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:19
Ik ben ook altijd voor een apart toestel gegaan. Paar redenen wat mij betreft:

Sommige apps kunnen niet goed omgaan met meerdere simkaarten/nummers. Denk aan twee whatsapp instanties. Dan moet je al een aparte zakelijke aanmaken want 2x de 'normale' app kan niet (of ik moet zeggen: kon niet. Ik weet niet precies hoe dat nu zit moet ik bekennen).

Ik wil geen invasieve zakelijke apps op mijn privetelefoon. Afhankelijk van de werkgever eisen ze soms dingen als Mobile Iron met alle permissies van dien en dat gaat er gewoon niet op komen.

Daarnaast wens ik niet gestoord te worden door bijvoorbeeld Teams als ik een dag vrij heb. Zelfde met Outlook zoals je zegt. Nou kan je dat wel uitschakelen en/of tijdelijk disablen maar persoonlijk vind ik een telefoon in de hoek gooien gewoon makkelijker/fijner.

Het heeft ook soms nadelen:
Mijn zakelijke telefoon zit meestal in de laptoptas (dan hoor ik hem wel) en Teams/mail/whatsapp/signal doe ik op de laptop. Ik hoef de telefoon dus zelden echt vast te hebben. Zit je op een werkuitje ofzo dan is dat lastiger. Dan heb je al snel twee telefoons in je broekzakken, want je collega's kennen natuurlijk alleen je zakelijke nummer.

Just my 2 cents... Er zijn meerdere wegen naar Rome en meerdere meningen wat mensen handig vinden. :)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-05 21:47
Ik ben twee jaar geleden over gegaan van 2 telefoons naar 1 (T-Mobile fysieke en e-sim in een iPhone 11 Pro). Whatsapp gebruik ik zakelijk de business variant en privé de gewone versie.
Privé mail lees ik in de iOS mail app en zakelijk in Outlook. Zo heb ik eea gescheiden. En voor veel apps gewoon de notificaties uitgezet. Teams bv gebruik ik primair op mijn laptop.

Op vakantie kan ik mijn zakelijke nummer op afwezig zetten; die schakelt dan alles door naar voicemail.

Voor mij werkt dit prima, maar is wel wat geregel qua instellingen. Het vergt wel enige zelfdiscipline om toch niet in het weekend mail te lezen. En ik moest accepteren dat mijn telefoon op afstand beheerd kan worden bij verlies/diefstal door onze ICT afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldaugha
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Ik heb zelf ook de voorkeur voor 2 toestellen. Dit omdat dan zakelijk en privé volledig gescheiden is en ik in mijn vrije tijd ook zeker weet dat ik er niet naar ga kijken of de verleiding krijg om dit toch te gaan doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Dual sim hier. Maar ik heb geen mail, agenda e.d. van werk op m'n telefoon. Ik gebruik hem dus uitsluitend om te bellen en te appen. Voor de rest trek ik de ipad of laptop wel uit de tas.
Er zit en komt dus ook geen zakelijk beheer op mijn privételefoon.

Twee verschiilende ringtones zodat ik 's hoor of het zakelijk of privé is.

Op vakantie kan de zakelijke sim eventueel vervangen worden door een lokale sim.

[ Voor 12% gewijzigd door evilution op 07-09-2021 11:27 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Alle nadelen die ik hier lees over werk apps die toegang hebben en dergelijke zijn op Android dus te verhelpen door een Work Profile te hebben, die is met een enkele toggle ook makkelijk aan en uit te zetten en het zondert dus werk apps volledig af van je prive apps.

Voor Android is 1 telefoon met 2 sims dus erg goed te doen.

Edit: zelfde als apps, je kan dan 2x whatsapp hebben want je werkprofiel kan afzonderlijk ook alle apps draaien die je ook prive hebt, dus dan heb je een onder het werk profiel een normale whatsapp versie met je werknummer.

[ Voor 25% gewijzigd door Homeland op 07-09-2021 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:48

FeaR

In GoT we trust

evilution schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:26:
Dual sim hier. Maar ik heb geen mail, agenda e.d. van werk op m'n telefoon. Ik gebruik hem dus uitsluitend om te bellen en te appen. Voor de rest trek ik de ipad of laptop wel uit de tas.
Er zit en komt dus ook geen zakelijk beheer op mijn privételefoon.

Twee verschiilende ringtones zodat ik 's hoor of het zakelijk of privé is.
Hier grotendeels hetzelfde :)

Zakelijk nummer om door klanten op gebeld te worden en naar klanten te bellen. Verder doe ik alles via mijn persoonlijke nummer, mijn directe collega's hebben dan ook mijn privé nummer. Mail en agenda van werk op de telefoon ben ik heel snel mee gestopt. Enige wat ik wel geïnstalleerd heb is MS Teams. Grootste deel van de kanalen in Teams staan echter op stil en na (mijn) werktijd is Teams helemaal stil. Ja, er is iets meer overlap dan twee losse/aparte toestellen maar het slechts één telefoon mee moeten nemen is voor mij ook wel een pluspunt. Tijden met twee losse toestellen gelopen en dat niet meer hoeven is voor mij een groter voordeel dan hoe ik het nu heb.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-05 13:55
Ik gebruik slechts 1 telefoon met 1 nummer.
Zakelijk heb ik een eigen vast nummer welke ik op afwezig zet, 06 nummer kennen collega's en die weten dat ik met vakantie ben. Als er toch door klanten wordt gebeld op m'n 06 neem ik op, verwijs ze naar het algemene nummer en opgelost.
Af en toe kijk ik in de mail waar een auto-reply op staat, forward belangrijke mail en de rest negeer ik totdat ik terug aan het werk ben.
Eigenlijk geen problemen mee maar het is een vrij kleine organisatie, dat scheelt allicht.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:25
Hier ook dual sim. Ik had hiervoor altijd 2 telefoons, omdat ik het 100% gescheiden wil houden qua nummers. Bij ons huidige bedrijf bellen we eigenlijk amper, het meeste loopt via Slack of Teams. Notificaties heb ik toch vrijwel altijd tot een minimum beperkt, omdat het enorm afleidt. Dit scheelt me dus vooral een extra telefoon meedragen. Op mijn P30 Pro kan ik een 2e instantie van Whatsapp laten draaien verder, dus dat werkt eigenlijk perfect zonder dat Whatsapp Business nodig is.

Verder is het een kwestie van discipline om niet werkmail of Slack te openen tijdens vrije tijd. Muscle memory werkt soms niet mee, maar over het algemeen is dat prima te doen als je die icoontjes een beetje wegstopt.

Je kunt je met mijn situatie overigens ook afvragen waarom ik een apart werknummer heb nog, maar ik wil mijn privénummer gewoon niet ergens in systemen voor werk hoeven zetten. Dat enkele telefoontje per week is me dit al waard.

[ Voor 8% gewijzigd door millerman_sf op 07-09-2021 14:32 ]

• twowheeler
Hoe scheiden jullie de twee Whatsapp accounts? (Android).

Als ik het zo lees kan ik in ieder geval gewoon beginnen met een dual sim. Dan neem ik gewoon een maandelijks opzegbaar sim only abbo. Dan kan ik altijd nog aanpassen mocht het niet bevallen

• twowheeler
Homeland schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:33:
Alle nadelen die ik hier lees over werk apps die toegang hebben en dergelijke zijn op Android dus te verhelpen door een Work Profile te hebben, die is met een enkele toggle ook makkelijk aan en uit te zetten en het zondert dus werk apps volledig af van je prive apps.

Voor Android is 1 telefoon met 2 sims dus erg goed te doen.

Edit: zelfde als apps, je kan dan 2x whatsapp hebben want je werkprofiel kan afzonderlijk ook alle apps draaien die je ook prive hebt, dus dan heb je een onder het werk profiel een normale whatsapp versie met je werknummer.
Is zo'n werkprofiel een standaard android dingetje?

• Homeland
  • Niet online
twowheeler schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:32:
Hoe scheiden jullie de twee Whatsapp accounts? (Android).

Als ik het zo lees kan ik in ieder geval gewoon beginnen met een dual sim. Dan neem ik gewoon een maandelijks opzegbaar sim only abbo. Dan kan ik altijd nog aanpassen mocht het niet bevallen
Whatsapp kan je klonen, of je download Whatsapp Business ernaast,of je zet een Work Profile op.

• Homeland
  • Niet online
twowheeler schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:34:
[...]

Is zo'n werkprofiel een standaard android dingetje?
Ja, maar je moet wel een app gebruiken om het in te stellen. Sommige bedrijven bieden een app aan die het activeert maar je kan hier ook een app zoals Shelter voor gebruiken https://play.google.com/s...s?id=net.typeblog.shelter

Zelf gebruik ik Shelter en heb alle werk gerelateerde apps in het werkprofiel staan, dan weet ik ook zeker dat ze nooit bij mijn eigen gevens kunnen komen.

• Palomar
  • Niet online
Ik gebruik altijd al 2 telefoons. Wel regelmatig overwogen om 1 telefoon te nemen, want dat bespaart natuurlijk abonnementskosten voor je prive-abo en je sleept niet aldoor 2 telefoons mee. Echter wil ik eea. wel goed kunnen scheiden en de oplossingen daarvoor vind ik toch erg houtje touwtje. Je moet het dan allemaal per app instellen. Android ondersteunt kennelijk wel multi user (iig op mijn tablet), maar op mijn S10 kan ik die optie nergens vinden. En ook al werkt het wel dan is het nog niet handig, want dan kun je onder je werkaccount weer niet even snel naar je prive-apps.
Daarnaast vereist mijn werkgever ook nog dat je telefoon met een of andere low level tool wordt beveiligd. Geen idee wie er dan allemaal toegang tot je telefoon hebben.

Gebruik tijdens werktijd dus wel altijd 2 telefoons, echter sinds corona werk ik toch bijna alleen maar thuis en ligt die werktelefoon gewoon permanent op mijn bureau ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:53
Op Android via een app als Hush kun je gewoon de werk sim en apps de mond snoeren buiten werk tijd.
Bij mij gaat dat uiteindelijk om 4 apps, beheer, mail, chat, Whatsapp, en dan bel/sms uit op de werk sim.
De apps staan gewoon in de app lijst, niet voorop het startscherm dus moet ze echt opzoeken wil ik ze gebruiken.
Voor mij is dat voldoende voor een rustig weekend of vakantie.
En gooi ik de beheer app er af, is alles van het werk van het toestel af.

• twowheeler
En op één telefoon, hoe zit het dan met data gebruik? Bellen en sms en chat via één sim "forceren" lijkt me vrij logisch, maar hoe stuur je je zakelijke data via de zakelijke sim? Mocht dat moeilijk worden hoef je geeneens een grote data bundel te pakken

[ Voor 6% gewijzigd door twowheeler op 09-09-2021 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:31
Ik heb gewoon geen zakelijke telefoon. Ik kan Google apps krijgen op m'n telefoon maar dan krijgt ict controle over mijn telefoon, dat gaat dus niet gebeuren. Was 2 jaar geleden nog niet zo, toen keek ik veel te vaak naar m'n mail. Vind het wel bevrijdend eigenlijk :)

Roomba E5 te koop

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-05 17:01
Ik ben jaren geleden eerst over gegaan van 2 telefoon naar 1 dualsim telefoon en toen naar gewoon 1 telefoon en 1 nummer voor alles.

Het is echter heel persoonlijk of je je laat storen door werkdingen als je vrij bent. Voor mij is het geen enkel probleem om die notificaties gewoon te negeren als ik vrij ben.

Ik heb dus mooi een gratis telefoon en onbeperkt abonnement voor niets ;) !
(Bij ons op werk is officieel vastgelegd dat je hem ook privé mag gebruiken, dat is niet overal zo)

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:58
Ik gebruik 2 sim kaarten in 1 android telefoon en shelter om een werkprofiel aan te maken. Werkt perfect moet ik zeggen.

Wat betreft de simkaarten en bellen gebruik ik de app multi sim selector om de contacten met het goede telefoonnummer te bellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 21:03

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb een hekel aan twee telefoons meenemen. Dus ik heb beide simkaarten in één toestel gestopt. Met de App Hush zorg ik ervoor dat ik alleen tussen 08.00u en 17.00u gestoord wordt. Na die tijden wordt alles wat werkgerelateerd is genegeerd. Ben er echt super tevreden over en werkt perfect!

Verder gebruik ik de App Island om apps te kunnen clonen.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 09-09-2021 22:38 ]

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-05 11:43
Valt me op dat mijn grootste irritatie van 2 toestellen nog niet genoemd is: beide moeten ook opgeladen worden. Dat vind ik zo irritant worden dat ik naar dual-sim geswitched ben. Daarnaast is 2 telefoons meenemen ook vervelend.

We hebben geen “beveiligings app” van de zaak, als dat wel zo was dan gebruikte ik wel een 2e telefoon. Alleen outlook/teams en authenticator geïnstalleerd staan, gegroepeerd op een aparte pagina met icons.

Mag van mijn baas mijn zakelijke nummer ook wel privé gebruiken, zou mijn eigen abonnement kunnen opzeggen maar hier voel ik niks voor. Databundels zijn te klein + wil graag mijn eigen nummer behouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:06

H-W

Ik gebruik ook 2 telefoons. Eén privé en één zakelijk. Je moet dan natuurlijk wel beiden meenemen als je gaat werken maar het weegt voor mij niet op tegen een vrije dag waarbij ik dan niet gestoord wordt door klanten die me bellen. Wat ik dan weer wel heb is dat collega's soms mijn privé nummer en zakelijke nummer door elkaar halen en me zo alsnog "lastig vallen" als ik eens een dag niet aan het werk ben. Paar keer duidelijk aangegeven en opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Wat je even moet nagaan is of je werkgever bepaalde beperkingen op je (werk) telefoon instelt.

Mijn vorige werkgever had dat niet waardoor ik simpelweg dual-sim ging draaien in mijn Iphone 11 (dmv. e-sim en gewone sim). Dat werkte wel fijn. WhatApp voor privé gebruik en WhatsApp business voor de zaak.

Mijn huidige werkgever speelt policies en profielen in op de telefoon waardoor zij de mogelijkheid krijgen om bepaalde zaken op het toestel uit te voeren en mij te weerhouden om bepaalde instellingen te doen. Omdat ik van mening ben dat mijn telefoon van mij is, wil ik daar niet in beperkt worden. Dus nu heb ik 2 toestellen.

Wat je ook niet moet vergeten is de kans dat je ongewenste telefoontjes krijgt op je werktoestel. Heb je te maken met gebruikers/klanten die midden in de nacht kunnen bellen om hun wachtwoord te laten resetten dan kan het wenselijk zijn om op je werktoestel in te stellen dat hij buiten kantoortijden automatisch op stil gaat. (Of juist niet natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
RiDo78 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 09:23:
Wat je even moet nagaan is of je werkgever bepaalde beperkingen op je (werk) telefoon instelt.

Mijn vorige werkgever had dat niet waardoor ik simpelweg dual-sim ging draaien in mijn Iphone 11 (dmv. e-sim en gewone sim). Dat werkte wel fijn. WhatApp voor privé gebruik en WhatsApp business voor de zaak.

Mijn huidige werkgever speelt policies en profielen in op de telefoon waardoor zij de mogelijkheid krijgen om bepaalde zaken op het toestel uit te voeren en mij te weerhouden om bepaalde instellingen te doen. Omdat ik van mening ben dat mijn telefoon van mij is, wil ik daar niet in beperkt worden. Dus nu heb ik 2 toestellen.

Wat je ook niet moet vergeten is de kans dat je ongewenste telefoontjes krijgt op je werktoestel. Heb je te maken met gebruikers/klanten die midden in de nacht kunnen bellen om hun wachtwoord te laten resetten dan kan het wenselijk zijn om op je werktoestel in te stellen dat hij buiten kantoortijden automatisch op stil gaat. (Of juist niet natuurlijk).
Thanks! M'n werkgever bemoeit zich niet met hoe ik m'n telefoon instel. Rest enkel de vraag hoe data gebruik wordt verdeeld over de twee kaarten. Mijn eigen kaart heeft 12gb. Kan me voorstellen dat veel data op de tweede kaart onzinnig is als de telefoon toch standaard de eerste pakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
twowheeler schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 10:59:
[...]

Thanks! M'n werkgever bemoeit zich niet met hoe ik m'n telefoon instel. Rest enkel de vraag hoe data gebruik wordt verdeeld over de twee kaarten. Mijn eigen kaart heeft 12gb. Kan me voorstellen dat veel data op de tweede kaart onzinnig is als de telefoon toch standaard de eerste pakt
Bij een iPhone geef je aan welke sim gebruikt moet worden voor data en dat is vrij simpel aan te passen. Dus mocht je door je bundel heen zijn dan switch je (handmatig) naar je tweede sim. Ook kun je de telefoon laten kiezen, dan wisselt hij naar de sim met het beste bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

twowheeler schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 10:59:
[...]

Idealiter sim-only zonder data als eigen abonnement en dan alle data van je werkgever gebruiken, mits ze genoeg data leveren voor jou. Anders kan je halverwege de maand wisselen van SIM voor data, kan alleen wel betekenen dat je soms de SIM kaarten fysiek moet wisselen.
Ik heb het wel een tijd lang gedaan met een eigen sim-only waarbij ik ook ongelimiteerde data had, dat werkte goed maar was een stuk duurder dan nodig.

Overigens ben ik nu volledig overgestapt naar het abonnement van mijn werkgever met behoud van mijn eigen nummer. Scheelt dat bij ons alle communicatie via Teams gaat en ik eigenlijk nooit mobiel gebeld wordt, ik heb dit jaar nog geen telefoontje gehad volgens mij.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:25
RiDo78 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:15:
[...]

Bij een iPhone geef je aan welke sim gebruikt moet worden voor data en dat is vrij simpel aan te passen. Dus mocht je door je bundel heen zijn dan switch je (handmatig) naar je tweede sim. Ook kun je de telefoon laten kiezen, dan wisselt hij naar de sim met het beste bereik.
Dit werkt bij Android ongeveer hetzelfde. Je selecteert een standaard-sim voor de data en kunt met het snelmenu voor instellingen heel snel wisselen. Afhankelijk van je eigen abo en die van je werk, kun je kiezen wat voor jou het handigst is.

In die dialler op mijn telefoon heb ik gewoon 2 bel-knoppen staan, dus ik klik op de juiste knop van de juiste sim. Alleen als ik via Android Auto bel, gaat ie standaard via sim1, wat mijn privé is. Maar ik bel toch amper zakelijk en rijd met thuiswerken ook niet zoveel meer, dus dat komt amper voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Bedankt allen! Ik heb een beschaafde 2de sim only besteld. En zal kijken naar een app als hush of shelter om de profielen te scheiden. Mocht het nou toch niet bevallen: het is een maandelijks opzegbaar contract, dus ik kan elk moment toch overstappen naar één met een toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:13
Hier ook 1 foon met 2 nummers.
-prive als e-sim
-werk nr als simkaart

Klanten contacten staan op mijn toestel, maar gericht op mijn zakelijk nummer. Als ik vrij ben, gaat werk sim uit.
Ook apps als teams en outlook tonen geen notificaties, het is mijn eigen discipline om wel of niet te kijken 's avonds/weekend/tijdens vakantie.

Dat gesleep met 2 telefoons en het opladen daarvan was ik helemaal klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
rens-br schreef op donderdag 9 september 2021 @ 22:35:
Ik heb een hekel aan twee telefoons meenemen. Dus ik heb beide simkaarten in één toestel gestopt. Met de App Hush zorg ik ervoor dat ik alleen tussen 08.00u en 17.00u gestoord wordt. Na die tijden wordt alles wat werkgerelateerd is genegeerd. Ben er echt super tevreden over en werkt perfect!

Verder gebruik ik de App Island om apps te kunnen clonen.
Krijg je dan echt twee aparte profielen waarbij je of de één of de ander gebruikt? Of staan ze beide naast elkaar aan? Die werkproefuelen van Android zijn me toch niet helemaal duidelijk. Ik zou ze graag apart houden, maar wil m'n toestel wel gewoon op m'n eigen profiel kunnen blijven gebruiken.

Clonen kan mijn telefoon als het goed is zelf (OnePlus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

twowheeler schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:12:
Krijg je dan echt twee aparte profielen waarbij je of de één of de ander gebruikt? Of staan ze beide naast elkaar aan?
Nee, beide apps werken gewoon door elkaar heen in dezelfde omgeving. Hush is eigenlijk niks anders als een app die notificaties blokkeert binnen bepaalde tijden.
Die profielen van Android zijn me toch niet helemaal duidelijk. Ik zou ze graag apart houden, maar wil m'n toestel wel gewoon op m'n eigen profiel kunnen blijven gebruiken.
Profielen binnen Android kan je het beste vergelijken met een andere gebruiker gebruiken binnen Windows. Kortom. Je kan maar één profiel tegelijk gebruiken. Dat zou dus voor jou toepassing echt geen oplossing zijn.

Optie 2 is dat je een werkomgeving toevoegt aan je telefoon. Dat is een soort Sandbox waarin je werk apps draaien. Dat kan je regelen via apps zoals Shelter en Island.
Clonen kan mijn telefoon als het goed is zelf (OnePlus)
Dan heb je in principe geen werkomgeving nodig en kan je gewoon vooruit met Hush.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
rens-br schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:01:
[...]

Nee, beide apps werken gewoon door elkaar heen in dezelfde omgeving. Hush is eigenlijk niks anders als een app die notificaties blokkeert binnen bepaalde tijden.

[...]

Profielen binnen Android kan je het beste vergelijken met een andere gebruiker gebruiken binnen Windows. Kortom. Je kan maar één profiel tegelijk gebruiken. Dat zou dus voor jou toepassing echt geen oplossing zijn.

Optie 2 is dat je een werkomgeving toevoegt aan je telefoon. Dat is een soort Sandbox waarin je werk apps draaien. Dat kan je regelen via apps zoals Shelter en Island.

[...]

Dan heb je in principe geen werkomgeving nodig en kan je gewoon vooruit met Hush.
Inmiddels draait dit! Via OnePlus os een parallelle Whatsapp aangemaakt en alles werkt.

Maar: alle contacten gaan wel gewoon naar m'n eigen Google account zie ik. Daar moet ik dus duidelijk met labels in gaan werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

twowheeler schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:16:
[...]

Inmiddels draait dit! Via OnePlus os een parallelle Whatsapp aangemaakt en alles werkt.

Maar: alle contacten gaan wel gewoon naar m'n eigen Google account zie ik. Daar moet ik dus duidelijk met labels in gaan werken
Dat heb ik opgelost door voor mijn werk contacten een nieuw Gmail adres aan te maken. Je kan dat ook meteen gebruiken als filter in Multi Sim Selector voor uitgaande oproepen.

Ik had die app nog helemaal niet genoemd. Maar ik gebruik de app Multi Sim Selector om automatisch de juiste sim te gebruiken bij oproepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

Bestaan er apps die een van de 2 simkaarten automatisch tussenbepaalde tijden uitschakelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
rens-br schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:20:
[...]

Dat heb ik opgelost door voor mijn werk contacten een nieuw Gmail adres aan te maken. Je kan dat ook meteen gebruiken als filter in Multi Sim Selector voor uitgaande oproepen.

Ik had die app nog helemaal niet genoemd. Maar ik gebruik de app Multi Sim Selector om automatisch de juiste sim te gebruiken bij oproepen.
Goede tip!
Ik zie wel dat als ik Outlook installeer en aanmaak er ook meteen werkaccount bij komt. Mogelijk kan ik dus ook de contacten daarheen verplaatsen. Wel even nagaan of ze dan ook daadwerkelijk worden opgeslagen.

Juiste sim werkt op dit moment dat ik automatisch terugbel met de sim waarop ik gebeld ben, én ik kan zelf een standaard simkaart instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
  • Laatst online: 14:58
Ik gebruik ook al een lange tijd shelter voor een aparte werkomgeving echter had ik nog nooit van hush gehoord. Ik heb het zojuist geïnstalleerd en ben een beetje met de settings aan het spelen, echter lijkt dit erg op focus mode wat al in stock Android 11 zit maar dan een stukje uitgebreid. Iemand enig idee of in Android 12 focus mode ook werk profielen ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Dragao Cell schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 22:05:
Ik gebruik ook al een lange tijd shelter voor een aparte werkomgeving echter had ik nog nooit van hush gehoord. Ik heb het zojuist geïnstalleerd en ben een beetje met de settings aan het spelen, echter lijkt dit erg op focus mode wat al in stock Android 11 zit maar dan een stukje uitgebreid. Iemand enig idee of in Android 12 focus mode ook werk profielen ondersteunt?
Net even met shelter zitten pielen. Moet zeggen, die oplossing spreekt me meer aan dan hush omdat het lijkt of dit veel meer gebruik maakt van een functie die al standaard in Android zit. Alles komt perfect onder een werkprofiel tab. Als de opties voor bijvoorbeeld een simkaart daaronder knopen ook bestaan is dat wat mij betreft de perfecte oplossing. Daarna proberen een Outlook account eraan te koppelen en het is helemaal fantastisch.

Enig idee waar je bestanden blijven? Bijvoorbeeld een backup van Whatsapp op je werkprofiel. Waar wordt dat dan opgeslagen?

[ Voor 6% gewijzigd door twowheeler op 14-09-2021 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
twowheeler schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 22:52:
[...]

Net even met shelter zitten pielen. Moet zeggen, die oplossing spreekt me meer aan dan hush omdat het lijkt of dit veel meer gebruik maakt van een functie die al standaard in Android zit. Alles komt perfect onder een werkprofiel tab. Als de opties voor bijvoorbeeld een simkaart daaronder knopen ook bestaan is dat wat mij betreft de perfecte oplossing. Daarna proberen een Outlook account eraan te koppelen en het is helemaal fantastisch.

Enig idee waar je bestanden blijven? Bijvoorbeeld een backup van Whatsapp op je werkprofiel. Waar wordt dat dan opgeslagen?
Die komen dan in het opslag geheugen van je werkprofiel. Via de files app van Google kun je dit onder andere inzien.

• twowheeler
Dragao Cell schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 23:03:
[...]

Die komen dan in het opslag geheugen van je werkprofiel. Via de files app van Google kun je dit onder andere inzien.
Merci, ik snap nu dat het echt een apart omgeving is die naast m'n eigen omgeving werkt. Erg fijn! Nu nog een tweede Google account maken voor contacten backup en dan is het eigenlijk wel afgerond

• Dragao Cell
twowheeler schreef op woensdag 15 september 2021 @ 07:44:
[...]

Merci, ik snap nu dat het echt een apart omgeving is die naast m'n eigen omgeving werkt. Erg fijn! Nu nog een tweede Google account maken voor contacten backup en dan is het eigenlijk wel afgerond
Yes idd een soort seperate partitie op je geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JonathanPayne
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23-03-2024
We houden niet zo van spam in topics die al bijna een jaar geleden afgerond waren

[ Voor 91% gewijzigd door PaT op 23-09-2022 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

FeaR schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:36:
[...]

Hier grotendeels hetzelfde :)

Zakelijk nummer om door klanten op gebeld te worden en naar klanten te bellen. Verder doe ik alles via mijn persoonlijke nummer, mijn directe collega's hebben dan ook mijn privé nummer. Mail en agenda van werk op de telefoon ben ik heel snel mee gestopt. Enige wat ik wel geïnstalleerd heb is MS Teams. Grootste deel van de kanalen in Teams staan echter op stil en na (mijn) werktijd is Teams helemaal stil. Ja, er is iets meer overlap dan twee losse/aparte toestellen maar het slechts één telefoon mee moeten nemen is voor mij ook wel een pluspunt. Tijden met twee losse toestellen gelopen en dat niet meer hoeven is voor mij een groter voordeel dan hoe ik het nu heb.
Teams had ik er voorheen wel opzitten maar dit werkt niet meer. Wij kunnen alleen met een beheerde device toegang hebben tot de KA omgeving. Dus nou ja, jammer dan.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik was vroeger fan van de 2 sims, maar zou nu ook voor een 2e toestel gaan. Dan zet je die gewoon uit als je klaar bent met werken en niet bereikbaar hoeft te zijn. Je kan de sim wel handmatig uitschakelen steeds (of een app zoeken die dat doet) maar dan krijg je nog berichten (email, whatsapp etc).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-05 11:24
Ik heb gewoon 1 telefoon met 2 sims, maar ik lees mijn mail gewoon nooit op mijn telefoon. Wel Slack en Teams maar dat is na werktijd alleen maar niet werkgerelateerde onzin dus dat vind ik wel gezellig.

Ik word nooit na werktijd gebeld en als het wel gebeurd neem ik gewoon niet op. Mijn telefoon staat toch altijd op stil dus echt last heb ik er ook niet van.

Edit: Niet gezien dat dit al van september 2021 was ipv 2022 :)

[ Voor 8% gewijzigd door Ozzie op 23-09-2022 12:57 ]

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanessaMcGrath
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17-11-2022
Ik stem ook voor een apart toestel, op die manier kan je je werk letterlijk en figuurlijk aan de kant leggen. Er zijn wel telefoons waarbij je een soortvan van profiel kunt wisselen, maar ik denk dat je toch sneller geneigd bent om je berichten te checken. Ik heb mijn mobiel voor persoonlijk gebruik met een simkaart van *spam* want die hebben goede deals. Wat ook mooi is aan een toestel van je werk is dat je eigen telefoon minder snel op gaat, je gebruikt hem immers minder. Goed om daar over na te denken.

[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 07-11-2022 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik gebruik, zoals ik ergens eerder in dit topic aangaf, al jaren 2 telefoons. Makkelijk om de telefoon gewoon 's avonds en in het weekend op uit/stil te zetten. Nadelen zijn er natuurlijk ook. Aldoor 2 telefoons meenemen, opladen, updaten etc. Ook is de laatste jaren vanwege authenticator apps e.d. die werktelefoon steeds belangrijker geworden. Als ik die niet bij me heb kan praktisch mijn werk niet meer doen, omdat ik vanwege 2FA bijna nergens meer kan inloggen. Als alles op 1 telefoon staat is het risico dat ik hem vergeet vrijwel 0. Bij de werktelefoon is dat risico groter. Soms vergeet ik hem in mijn tas te doen als ik na een paar dagen thuiswerken weer naar kantoor ga. Ik bel/app verder nog nauwelijks met de werktelefoon (eigenlijk alleen via Teams).

Ben daarom toch weer aan het overwegen om naar 1 telefoon te gaan met dual sim. Omdat zakelijke communicatie vrijwel alleen via Outlook en Teams gaat is dat denk ik wel zo in te stellen dat ik van die apps geen notificaties krijg als ik vrij ben. Ook de werk-simkaart zet ik dan gewoon uit.

Waar ik alleen nog niet helemaal over uit ben: ik heb in mijn werk Office356 account natuurlijk ook allerlei contactpersonen staan. Die wil ik eigenlijk niet zien in de standaard contactenlijst van mijn Samsung telefoon (noem maar wat: kinderen zitten met je telefoon en moeten niet per ongeluk een klant bellen). Ik zie in die app wel de optie om bijv. alleen contacten te tonen uit mijn eigen Google contactenlijst. Echter in andere apps die toegang hebben tot je contactenlijst zal dat wel weer niet werken. Andere optie is dan om de contactpersonen uit mijn werk MS account niet te syncen, maar als ik dan wel eens iemand wil bellen kan ik zijn/haar telefoonnummer niet makkelijk via mijn telefoon vinden. Zijn hier nog slimme oplossingen voor?

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 01-10-2022 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:53
@Palomar je kunt in Outlook de synchronisatie van contactpersonen met je telefoon beperken, dan zijn die alleen binnen Outlook beschikbaar.
Pagina: 1