Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iOzcan
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-06 17:25
Mijn vraag
De games die ik speel crashen nu constant, als ik kijk naar de reden van de crashes in Event Viewer gaat het altijd om dezelfde reason code (zie screenshot)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9qJuuvrPGTyUELBJiDl_u9fUPu8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GxghsEIoo1NOcRdgo6mLf8bD.png?f=fotoalbum_large

De hoop dat iemand een soortgelijke probleem in het verleden heeft weten op te lossen.

Relevante software en hardware die ik gebruikWat ik al gevonden of geprobeerd heb
  • Windows 11 meerdere malen opnieuw geinstalleerd
  • Terug gegaan naar Windows 10
  • DDU
  • Mem test (+/- 2 uur, 0 errors)
  • NZXT PSU vervangen door die van Cooler Master, ook mislukt
  • Overclocks uitgeschakeld in de bios
  • XMP uitgeschakeld, fabrieksinstellingen
  • Alle GPU scaling, hardware accelaratie uitgezet
  • Energy plan naar Performance
De GPU is terug gegaan naar Azerty, die hebben het getest en konden het probleem niet reproduceren. Nu hebben ze voorgesteld dat ik mijn mobo, cpu en gpu naar ze toestuur zodat ze het in die combinatie kunnen testen en het probleem kunnen reproduceren. Dit ga ik waarschijnlijk wel doen, maar tot die tijd wil ik zelf zoveel mogelijk uitsluiten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

3DDude

I void warranty's

GPU waarschijnlijk.

Doe is een GPU stress test runnen zou ik zeggen.

GPU en anders voeding*

Help nvlddmkm error oplossen = vergelijkbaar

[ Voor 41% gewijzigd door 3DDude op 22-07-2022 13:03 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iOzcan
3DDude schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:47:
GPU waarschijnlijk.

Doe is een GPU stress test runnen zou ik zeggen.

GPU en anders voeding*

Help nvlddmkm error oplossen = vergelijkbaar
Voeding heb ik vervangen, ik had de GPU van mijn broertje erin en geen crashes. En ik had inderdaad zijn post ook gezien, alle stappen die hij heeft ondernomen heb ik ook gedaan.

Kleine update, ik heb zojuist de bios ook gereset. Ongeveer 10-15 minuten wat laps gedaan in iRacing en geen crashes tot zover, normaliter klapte hij er in 1-2 minuten al uit. Keep you updated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

3DDude

I void warranty's

als je 2e GPU slot hebt op je mobo, kan je dat nog proberen

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-07 22:09
Ik heb het probleem gehad met een 3060Ti icm een Ryzen 5 5600x
Probleem trad juist op in idle modus. Tijdens games en benchmarks was hij wel stabiel.

Met de OCCT VRAM test kwam ik tot de conclusie, dat wanneer de kaart op idle speed draait het geheugen honderdduizenden foutmeldingen gaf.

De kaart was 2e hands. Originele eigenaar had nergens last van i.c.m. zijn intel cpu. Kaart is nu teruggestuurd naar de winkel in afwachting op hun reactie.

Wat je nog zou kunnen proberen is om in nvidia control panel, onder manage 3d settings, power management mode aan te passen naar performance. Kaart verbruikt in die situatie wel meer stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iOzcan
FunFair schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:30:
Ik heb het probleem gehad met een 3060Ti icm een Ryzen 5 5600x
Probleem trad juist op in idle modus. Tijdens games en benchmarks was hij wel stabiel.

Met de OCCT VRAM test kwam ik tot de conclusie, dat wanneer de kaart op idle speed draait het geheugen honderdduizenden foutmeldingen gaf.

De kaart was 2e hands. Originele eigenaar had nergens last van i.c.m. zijn intel cpu. Kaart is nu teruggestuurd naar de winkel in afwachting op hun reactie.

Wat je nog zou kunnen proberen is om in nvidia control panel, onder manage 3d settings, power management mode aan te passen naar performance. Kaart verbruikt in die situatie wel meer stroom.
Thanks voor het meedenken, heb zojuist m’n bios gereset met zo’n kop die erop zit. Tot nu toe geen crashes 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-07 19:26
Ik zou beginnen met basis en dat is ALLE drivers updaten.

Chipset, geluid, sound, storage en als.dat niet helpt het BIOS.

Uiteraard zorgen dat Windows ook helemaal up-to-date is.

Mocht het daarna nog niet werken kan je overwegen het zooitje op te sturen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1