Het probleem bestaat nog steeds nadat de fabrikant het product heeft bekeken. Er is geen defect geconstateerd. Gpu is uitgebreid getest en werkt conform specificaties. Het advies was om de drivers opnieuw te installeren. Dit heb ik natuurlijk al 20 keer gedaan, maar nu heb ik het nogmaals met de nieuwste drivers gedaan. Het probleem blijft bestaan.
Wat kan het nu nog zijn?
Hoi tweakers!
Ik heb een probleem met mijn computer. Games als GTA V, Witcher III en Forza 7 (DirectX) lopen vast, meestal al nadat ik 1 seconde ingame ben. Het beeld bevriest en de audio loopt door. Het duurt langer om Forza 7 te laten vastlopen. De fouten treden nooit op als ik gewoon aan het internetten ben. Ik krijg de volgende foutmeldingen:
De fouten ontstaan alleen als ik gebruik maak van DirectX 12: Als ik de 3D mark Timespy (geinstalleerd met Steam) benchmark draait dan crasht de eerste scene binnen 3 seconden. De tweede scene kan soms wat langer doorlopen, zeg 10 seconden, maar dan loopt het niet vloeiend en zie je soms flitsen van andere kleuren op delen van het scherm. FurMark (OpenGL) draait zonder problemen. Ook Tropics Demo v1.3 draait zonder problemen (DirectX 11). Al deze benchmarks draai ik op de hoogst mogelijke settings.
Specs:
Wat heb ik al gedaan om het probleem op te lossen?
Het moet iets met DirectX 12 te maken hebben. Maar ik weet niet hoe ik het kan repareren. De nieuwste versie van DirectX helpt niet en je kunt DirectX officieel niet deinstalleren.
Heeft iemand nog een idee? Is het toch een hardware-issue? Mijn PC is 8 maanden oud. Ik kan zeker wat hulp gebruiken, want ik weet niet wat het nog kan zijn.
Wat kan het nu nog zijn?
Hoi tweakers!
Ik heb een probleem met mijn computer. Games als GTA V, Witcher III en Forza 7 (DirectX) lopen vast, meestal al nadat ik 1 seconde ingame ben. Het beeld bevriest en de audio loopt door. Het duurt langer om Forza 7 te laten vastlopen. De fouten treden nooit op als ik gewoon aan het internetten ben. Ik krijg de volgende foutmeldingen:
Gevolgd door:Gebeurtenis 13, nvlddmkm
Kan de beschrijving van gebeurtenis-id 13 van bron nvlddmkm niet vinden. Het onderdeel dat de gebeurtenis heeft gestart is mogelijk niet op de lokale computer geïnstalleerd, of de installatie is beschadigd. U kunt het onderdeel op de lokale computer installeren of herstellen.
Als de gebeurtenis van een andere computer afkomstig is, moest de weergave-informatie bij de gebeurtenis zijn opgeslagen.
De volgende informatie is in de gebeurtenis opgenomen:
\Device\Video3
Graphics SM Warp Exception on (GPC 0, TPC 2, SM 1): PC Overflow
De berichtbron is aanwezig, maar het bericht is niet gevonden in de berichttabel
En daarna gevolgd door:Gebeurtenis 13, nvlddmkm
Kan de beschrijving van gebeurtenis-id 13 van bron nvlddmkm niet vinden. Het onderdeel dat de gebeurtenis heeft gestart is mogelijk niet op de lokale computer geïnstalleerd, of de installatie is beschadigd. U kunt het onderdeel op de lokale computer installeren of herstellen.
Als de gebeurtenis van een andere computer afkomstig is, moest de weergave-informatie bij de gebeurtenis zijn opgeslagen.
De volgende informatie is in de gebeurtenis opgenomen:
\Device\Video3
Graphics Exception: ESR 0x5057b0=0x110006 0x5057b4=0x0 0x5057a8=0x7c12b72 0x5057ac=0x174
De berichtbron is aanwezig, maar het bericht is niet gevonden in de berichttabel
Dit gebeurt binnen enkele seconden . Ook de omgekeerde volgorde van fouten komt voor. Soms gebeurt alleen error Gebeurtenis 4101, Display, de laatste van hierboven dus.Gebeurtenis 4101, Display
Beeldschermstuurprogramma nvlddmkm reageert niet meer en is hersteld.
De fouten ontstaan alleen als ik gebruik maak van DirectX 12: Als ik de 3D mark Timespy (geinstalleerd met Steam) benchmark draait dan crasht de eerste scene binnen 3 seconden. De tweede scene kan soms wat langer doorlopen, zeg 10 seconden, maar dan loopt het niet vloeiend en zie je soms flitsen van andere kleuren op delen van het scherm. FurMark (OpenGL) draait zonder problemen. Ook Tropics Demo v1.3 draait zonder problemen (DirectX 11). Al deze benchmarks draai ik op de hoogst mogelijke settings.
Specs:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 123,95 | € 123,95 |
1 | Moederborden | MSI B450M Mortar | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2060 Ventus 6G OC | € 504,99 | € 504,99 |
1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (64MB cache, 5400rpm), 4TB | € 93,- | € 93,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define Mini C | € 71,50 | € 71,50 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 78,50 | € 78,50 |
1 | Voedingen | BitFenix Whisper BWG450M | € 77,50 | € 77,50 |
1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 128,95 | € 128,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.078,39 |
Wat heb ik al gedaan om het probleem op te lossen?
- GTA V geverifieerd in Steam.
- GTA V opnieuw geinstalleerd.
- Videokaart drivers geupdate naar laatste versie (442.19).
- DirectX terugzetten naar oude versie, wat kort hielp, maar na 30 minuten was het probleem er weer.
- GTA V spelen op directX 10 en 10.1, wat niet hielp. Daarnaast ook meerdere ingame instellingen veranderd, zonder resultaat.
- Windows update uitvoeren.
- Als onderdeel van het doorlopen van de Hangen en opstartproblemen troubleshoorter proberen of de boel werkt met 1 geheugenbankje.
- . Memtest86 gedraaid op beide geheugenbankjes. 0 fouten.
- Videokaart opnieuw aansluiten.
- Visual C++ versies opnieuw installeren.
- Computer opnieuw installeren, updaten. Nieuwste videokaart driver weer installeren, steam en 3d mark basic edition er weer op en testen maar.
- Teruggaan naar een oudere driver 431.36, 441.12 en 441.66.
- geprobeerd om nvlddmkm.sys opnieuw te maken en terug te plaatsen. Alleen kon ik m niet in de juiste map krijgen zodat dit ook werkt. Hier zegt men dat het bestand in C:\Windows\System32\Drivers hoort te staan, maar daar staat hij sowieso niet bij mij en het bestand daar neerzetten lost het probleem niet op.
- Speccy, CPUID CPU-Z, CPUID HWMonitor en MSI Afterburner geinstalleerd om alles te checken. Het enige vreemde wat ik hier zelf zie is dat in Speccy mijn videokaart 2GB heeft, maar na onderzoek blijkt dat Speccy dit vaker fout weergeeft.
- Direct X updaten.
Het moet iets met DirectX 12 te maken hebben. Maar ik weet niet hoe ik het kan repareren. De nieuwste versie van DirectX helpt niet en je kunt DirectX officieel niet deinstalleren.
Heeft iemand nog een idee? Is het toch een hardware-issue? Mijn PC is 8 maanden oud. Ik kan zeker wat hulp gebruiken, want ik weet niet wat het nog kan zijn.