computer om live IRL te streamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-04 16:57
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Uittesten of live streamen iets voor mij is. geen games streamen gewoon IRL

Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
ik wil OBS studio gebruiken om live IRL te streamen op youtube en ook de computer gebruiken voor gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
prijs 400 euro tweedehands

Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
gewoon ophalen bij de verkoper

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
niets denk ik de nvidia geforce gtx 580 is te oud denk ik

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
intel processors vind ik goed nog nooit een AMD processor gehad dus ik kan er mij niet over uitspreken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken? overklokken nog nooit gedaan mijn mijn computers
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen? standaard is goed denk ik ?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen.

Hallo,
IK heb momenteel pc staan een Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9550 @ 2.83GHz 2.83 GHz met 8,00 GB besturingssysteem windows 10 64 bit met videokaart nvidia geforce gtx 580 met deze computer kan ik alle taken die ik wil doen sufren, mailen,youtube bekijken, word enz doen.Wanneer ik probeer live te streamen naar youtube krijg ik buffering video. Mijn upload snelheid van mijn abonnement is upload 7.7mbps donwload 20mbps. Ik gebruik OBS studio om live te streamen op youtube. Is mijn internet abonnement zwaar genoeg of is de computer niet krachtig genoeg?

Ik heb nog andere computer staan die nooit verbonden is geweest met internet enkel een keer aan gesloten om windows 7 te registreren.Daarmee kan ik alles mee doen op grafisch gebied wat ik wil.
Dit is een I7 2600K met 24GB, met videokaart nvidia geforce gtx 580. Ik zou nieuwe installatie kunnen doen met windows 10 maar weet niet of dit systeem krachtig genoeg zou zijn om streamen uit te proberen of dat ik ook geen last zou krijgen van buffering video? Wanneer het mogelijk zou zijn met dit systeem dan zou dit de vlugste en goedkoopste optie zijn. Zo niet kan ik mij de tijd en moeite besparen om nieuwe winndows 10 installatie te doen. Mocht bij beide systemen de oplossing liggen bij een betere videokaart dan is dit ook nog een optie suggesties welkom.

Om het streamen uit te proberen of het wat voor mij is wil ook niet opeens een nieuw duur systeem samenstellen en zelf bouwen. Ik heb even een kijkje genomen op de tweedehands markt.
Ik heb een voorkeur voor intel processors en voor een tweedehands systeem kant en klaar wil ik een prijs rond de 400 euro betalen. Deze systemen zag ik staan welk systeem ik kant en klaar kan gebruiken voor IRL stream weet ik niet en welke de beste optie is voor mij en redelijk is van prijs weet ik ook niet (veelal vragen mensen teveel voor hun tweedehandssysteem naar mijn gevoel) ?

https://www.2dehands.be/v...adset-muis-en-toetsenbord

https://www.2dehands.be/v...c-s/m1863797031-gaming-pc

https://www.2dehands.be/v...81-48f9-9848-be2f54b4c53a

https://www.2dehands.be/v...b-ram-samsung-evo-960-ssd

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:38

BCC

Pak een iPhone of Android telefoon met een goede camera.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:23

SomerenV

It's something!

Wat is 'live IRL' streamen? Jezelf terwijl je iets doet aan je PC? ~7Mbps upload zou overigens voldoende moeten zijn als je software goed ingesteld staat. Enige nadeel is dat je eigenlijk direct aan je max zit dus zodra het wat dipt kun je problemen krijgen.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wanneer ik probeer live te streamen naar youtube krijg ik buffering video. Mijn upload snelheid van mijn abonnement is upload 7.7mbps donwload 20mbps. Ik gebruik OBS studio om live te streamen op youtube. Is mijn internet abonnement zwaar genoeg of is de computer niet krachtig genoeg?
Kijk naar het CPU, GPU en RAM gebruik. Als geen enkele CPU core op 100% loopt. Je GPU niet op 100% loopt en je RAM niet vol zit, dan ligt het niet aan de PC.

Opzich kost iets streamen niet zo heel veel. Iedere redelijke PC zou dit prima moeten kunnen doen, afhankelijk van de video kwaliteit. De 2600k is sowieso beter dan de Q9550 en 8GB is ook niet heel veel. Ik denk dat je niets nieuws hoef te kopen om iets simpels als een videostream te kunnen doen.

Edit: Een upload van nog geen 1MB/s is trouwens niet heel veel, maar het hangt van de settings af of het genoeg is. Eerst dus eens testen waar nou de bottleneck ligt en of het de PC is of niet. Wanneer je daar een antwoord op hebt kan je verder kijken wat te doen. Zonder dat antwoord is iets kopen denk ik nutteloos.

[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 21-07-2022 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-02 14:42
Ik heb zelf zonder buffering kunnen streamen met een laptop met een i5 5400 processor geloof ik 2 cores/ 4 threads en de onboard intel hd graphics. Stream op 1080p ging prima. Webcam / mic en zelfs nog een andere externe videofeed er doorheen gemixed.

Denk dat je zeker om te proberen echt geen andere pc nodig hebt dus. Je moet wel even goed de instellingen in obs bekijken.. bitrate en kijken of je resoluties goed staan dat daar geen her encoding is wat onnodig extra rekenkracht veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
PilatuS schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 02:22:
[...]

Kijk naar het CPU, GPU en RAM gebruik. Als geen enkele CPU core op 100% loopt. Je GPU niet op 100% loopt en je RAM niet vol zit, dan ligt het niet aan de PC.

Opzich kost iets streamen niet zo heel veel. Iedere redelijke PC zou dit prima moeten kunnen doen, afhankelijk van de video kwaliteit. De 2600k is sowieso beter dan de Q9550 en 8GB is ook niet heel veel. Ik denk dat je niets nieuws hoef te kopen om iets simpels als een videostream te kunnen doen.

Edit: Een upload van nog geen 1MB/s is trouwens niet heel veel, maar het hangt van de settings af of het genoeg is. Eerst dus eens testen waar nou de bottleneck ligt en of het de PC is of niet. Wanneer je daar een antwoord op hebt kan je verder kijken wat te doen. Zonder dat antwoord is iets kopen denk ik nutteloos.
dit zijn de instellingen en de waarschuwing Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/txc3W0AcUcUj4tfS7zIB-IvV21Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n0MF9KhyAG2kslBRy6lwoCrK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
Gitano schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 02:46:
Ik heb zelf zonder buffering kunnen streamen met een laptop met een i5 5400 processor geloof ik 2 cores/ 4 threads en de onboard intel hd graphics. Stream op 1080p ging prima. Webcam / mic en zelfs nog een andere externe videofeed er doorheen gemixed.

Denk dat je zeker om te proberen echt geen andere pc nodig hebt dus. Je moet wel even goed de instellingen in obs bekijken.. bitrate en kijken of je resoluties goed staan dat daar geen her encoding is wat onnodig extra rekenkracht veroorzaakt.
computer een heeft een videokaart aan board https://www.2dehands.be/v...adset-muis-en-toetsenbord
is dit ook voldoende of moet je afzonderlijke videokaart hebben ? <<Mocht deze verkocht zijn welke is dan de beste optie van de overige ?
zie instellingen hieronder in foto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-04 19:03

WWJD

*pluh*

Wat zijn de instellingen onder 'Uitvoer' in OBS.
Mocht je PC het tijdens het streamen niet aankunnen geeft OBS dit ook aan in de statusbalk onderin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:28
Als ik kijk naar wat er hier gezegd wordt over benodigde upload snelheid dan is jouw connectie het probleem niet als je op 720p/30 fps streamt. Ook zijn de hardware eisen niet hoog, dus ik ben het eens met @Gitano - kijk eerst eens goed naar de instellingen van je software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16-05 10:09
Eens dat we zonder uitvoer instellingen niets weten. Zoals het er nu uit ziet kan het zomaar zijn dat je streamt op een resolutie hoger dan 720p30 en is het "gewoon" je internet snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-02 14:42
hugy1 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 03:48:
[...]

computer een heeft een videokaart aan board https://www.2dehands.be/v...adset-muis-en-toetsenbord
is dit ook voldoende of moet je afzonderlijke videokaart hebben ? <<Mocht deze verkocht zijn welke is dan de beste optie van de overige ?
zie instellingen hieronder in foto
Daarom zei ik ook dat mijn laptop de crappy onboard video had om aan te geven dat ook dat prima werkte.
Zoals andere ook al aangeven wat zijn de instellingen onder ‘uitvoer’ in obs ( en dan geavanceerd)

Zet de resolutie zoals aangegeven op 720p / 30fps. Je hebt 2 instellingen daarvoor. 1 hoe het binnen obs te zien is en 1 hoe de output naar de stream is.. zorg dat die beide op 720/30 staan max. Zorg ook dat je bitrate niet te hoog staat ingesteld. 720p/30 zou tussen de 1500 en 4000 , hoe hoger hoe beter de kwaliteit van je stream, maar omdat je alleeen maar nog wilt testen is de kwaliteit neem ik aan nog niet het belangrijkste.. alleeen het bufferen. Zit de bitrate laag en kijk hoe het eruit ziet en wat het met je pc doet kwa belasting.

In je screenshot had je cpu 88% en gpu 39% dus op zich had je nog wat ruimte over op pc gebied, wat dan ook je internet verbinding de verdachte maakt kwa bottleneck. Maar daar kun je met de resolutie en bitrate mee spelen om je upstream wat in te temmen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:25

Theo

moederbord

In je print screen loop je 14 jaar oude cpu ( Q9550) toch aardig tegen z'n max aan waardoor ik best de aanname wil doen dat deze een bottleneck vormt. Gezien je cpu load een perfect platte lijn is die op 88% blijft steken geeft dit wel heel duidelijk aan dat de cpu maximaal belast wordt.

Dus naast dat mogelijk je internet-upload ietwat mager lijkt te zijn is het ook de cpu die er zichtbaar moeite mee heeft.

Meer geheugen bijplaatsen is altijd leuk, maar voor jouw doel niet noodzakelijk gezien OBS niet heel veel geheugen nodig heeft. Je videokaart heeft ook niet echt moeite met wat je van hem vraagt. Het is dus echt je cpu die de bottleneck is voor je systeem.

Je netwerk als bottleneck kun je trouwens vrij makkelijk testen. Gebruik je telefoon eens als hotspot en laat je wifi via de telefoon gaan. Wat je exacte uploadsnelheid is dat kun je opzoeken (of van te voren even testen), maar dat deze boven de 7 Mbs uitkomt dat weet ik wel zeker. Als je dan nog steeds een haperende stream hebt dan heb je iig je netwerksnelheid kunnen uitsluiten.

Grote kans trouwens dat je andere systeem met de i7-2600K (die maar 12 jaar oud is) beter zal werken; die cpu is gewoon ruim tweemaal zo snel als de Q9550.

Dus:
- Gebruik eens je telefoon als wifi-hotspot om je netwerksnelheid uit te sluiten.
- Je CPU lijkt een bottleneck te vormen doordat deze echt max belast wordt.
- Probeer OBS ook op je i7-2600K systeem te runnen, evt ook via je telefoon als hotspot.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
Theo schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 10:54:
In je print screen loop je 14 jaar oude cpu ( Q9550) toch aardig tegen z'n max aan waardoor ik best de aanname wil doen dat deze een bottleneck vormt. Gezien je cpu load een perfect platte lijn is die op 88% blijft steken geeft dit wel heel duidelijk aan dat de cpu maximaal belast wordt.

Dus naast dat mogelijk je internet-upload ietwat mager lijkt te zijn is het ook de cpu die er zichtbaar moeite mee heeft.

Meer geheugen bijplaatsen is altijd leuk, maar voor jouw doel niet noodzakelijk gezien OBS niet heel veel geheugen nodig heeft. Je videokaart heeft ook niet echt moeite met wat je van hem vraagt. Het is dus echt je cpu die de bottleneck is voor je systeem.

Je netwerk als bottleneck kun je trouwens vrij makkelijk testen. Gebruik je telefoon eens als hotspot en laat je wifi via de telefoon gaan. Wat je exacte uploadsnelheid is dat kun je opzoeken (of van te voren even testen), maar dat deze boven de 7 Mbs uitkomt dat weet ik wel zeker. Als je dan nog steeds een haperende stream hebt dan heb je iig je netwerksnelheid kunnen uitsluiten.

Grote kans trouwens dat je andere systeem met de i7-2600K (die maar 12 jaar oud is) beter zal werken; die cpu is gewoon ruim tweemaal zo snel als de Q9550.

Dus:
- Gebruik eens je telefoon als wifi-hotspot om je netwerksnelheid uit te sluiten.
- Je CPU lijkt een bottleneck te vormen doordat deze echt max belast wordt.
- Probeer OBS ook op je i7-2600K systeem te runnen, evt ook via je telefoon als hotspot.
conclusie na wat youtube filmpjes over instellingen OBS
een kortere kabel gebruiken de eerste utp kabel was wel 10 meter lang dan maar alles verplaatst en een utp kabel van 2 meter gebruikt. het was mogelijk om eenvoudige screensaver animatie met geluid te streamen tijdens de nachturen kon ik de CPU gebruik van ultravast naar supervast brengen als het niet te druk is op het internet na middernacht. eind conclusie de computer zijn te oud geworden om dit te doen?
Maar vond het wel fun het uitproberen.

hier foto's van instellingen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FFZKvAqtV_sj3KnEXTNSJ5DF98k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sOsKLv6hLCM2zAqN4c3D9KN2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cAT4Semezuy-70H8I2VaNTmX_T8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/siReRrSSMlwiUY49svr2qAWR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jp4XFywbOmYgrrajB_y0faIyBLs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WInBXCeuP0BmZhkb2ihW6k23.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bd7KnAKxudIZfjeZJ8EA0uIR2ko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6F33vyuf6WgSV6Jj1TjQA9Un.jpg?f=fotoalbum_large

De bottleneck lijkt mij te zitten bij de CPU de GPU heeft geen last van zo te zien op de laatste foto en het internet snel genoeg voor het uploaden zelf 4k beeldmateriaal gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door hugy1 op 23-07-2022 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het CPU gebruik van OBS Studio is wel erg aan de hoge kant. Ik zou het eens proberen met de 2600K PC die je hebt want die is sneller. Als de Q9550 CPU 90% aantikt waarbij het een Quad-Core is betekend dat sowieso dat er core's zijn die op 100% lopen en dat wil je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
Eens met dat laatste. Nu je al het andere hebt getest is het duidelijk dat je cpu problemen hebt. Dus ik zou die 2600K pc opzetten om te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
PilatuS schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 02:34:
Het CPU gebruik van OBS Studio is wel erg aan de hoge kant. Ik zou het eens proberen met de 2600K PC die je hebt want die is sneller. Als de Q9550 CPU 90% aantikt waarbij het een Quad-Core is betekend dat sowieso dat er core's zijn die op 100% lopen en dat wil je niet.
Ik wou op deze computer windows 10 installeren op een gewone HD van 1TB
via een zelf gemaakte Bootable usb. Daarvoor moest ik de startup volgorde veranderen in de bois.
Na windows 10 te installeren heb ik volgende probleem nu gaat mijn beeldscherm na 30 seconden in slaap zelf als deze nog in de bois post mijn post hier: hugy1 in "scherm gaat uit na enkele seconden"

Mocht niet in orde komen welke systeem kan ik het best kopen om te kunnen streamen en zijn dit redelijk prijzen voor tweedehands spul?
zijn tweedehands:
https://www.2dehands.be/v...a-gtx-1050-ti-4gb-1tb-ssd

https://www.2dehands.be/v...r-degelijke-game-computer

https://www.2dehands.be/v...7695478-gaming-pc-te-koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
Ik zou eerst uitsluiten of dat niet aan het scherm of de kabel ligt. bios updaten als je geen losse videokaart gebruikt maar de interne op het moederbord.

Als je dat nog niet doet die GTX 580 even inpluggen en het scherm direct op de video poorten van de kaart aansluiten en kijken of dat het probleem oplost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
youridv1 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 07:32:
Ik zou eerst uitsluiten of dat niet aan het scherm of de kabel ligt. bios updaten als je geen losse videokaart gebruikt maar de interne op het moederbord.

Als je dat nog niet doet die GTX 580 even inpluggen en het scherm direct op de video poorten van de kaart aansluiten en kijken of dat het probleem oplost
gisteren tot nu getest wat er fout kan zijn met drie schermen waarvan LG scherm 24BK550Y-B
resolutie staat op 1920X 1080 aanbevolen, vernieuwingsfrequentie 60Hertz, kleurechtheid 32 bit
energiebeheer ; scherm uitschakelen na en computer in slaapstand na staat beide op nooit.
scherm blijft altijd aan wordt nooit zwart.

Ook een DELL 2209WA aangesloten
resolutie staat op 1680X 1050 aanbevolen, vernieuwingsfrequentie 59Hertz, kleurechtheid 32 bit
energiebeheer ; scherm uitschakelen na en computer in slaapstand na staat beide op nooit.
scherm blijft altijd aan wordt nooit zwart.

Het scherm die altijd na 7 minuten zwart gaat (behalve de eerste keer als de computer lang heeft uitgestaan
dan duurt 15a 20nminuten het scherm aan voor het scherm zwart wordt) is een :
DELL U2413
resolutie staat op 1920X 1200 aanbevolen, vernieuwingsfrequentie 59Hertz, kleurechtheid 32 bit
Wanneer ik de DVI-D kabel aansluit op het scherm en op de videokaart GTX 580 zegt het scherm gaat in de power save modi na het starten van de computer wordt aangegeven dat een DVI-D kabel is aan gesloten na 7 minuten terug scherm zwart.
wanneer je via de knoppen op het scherm de input source op DVI-D plaatst en dit bevestigd via de knop op het scherm of via de knop scan sources een scan doet en het scherm zegt dat een DVI-D kabel is aangesloten en dit dan bevestigd via de knop gaat scherm ook nog zwart na 7 minuten, ook met HDMI kabel geprobeerd hetzelfde verhaal.

Scherm DELL U2413 aangesloten op de desktop Quad CPU Q9550 @ 2.83GHz 2.83 GHz met 8,00 GB besturingssysteem windows 10 64 en daarin een NVIDIA geforce 8400GS geplaatst en het scherm dan aangesloten op de NVIDIA geforce 8400GS kaart ook dan gaat het scherm zwart na 7 minuten, ook geprobeerd via de knoppen op het scherm de input source op DVI-D plaatst en dit bevestigd via de knop op het scherm of via de knop scan sources een scan doet en het scherm zegt dat een DVI-D kabel is aangesloten en je dit dan bevestigd via de knop op het scherm dan nog gaat het scherm na 7 minuten zwart
Andere kabels heb ik ook gebruikt zowel de stroom kabel als de DVI-D kabel.

Wat kan de oorzaak zijn dat het scherm zwart wordt na 7 minuten ook al gebruik je een andere computer met een andere videokaart en wat kan ik nog uit proberen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
Er zit iets in de firmware/elektronica van dat scherm waarmee hij checkt of het scherm wordt gebruikt. Het kan zijn dat dat maar op 1 van de poorten die erop zit werkt.

Meestal niks aan te doen, behalve de poort die wel goed werkt gebruiken

Als alle poorten niet werken is het scherm gewoon klaar eigenlijk.

[ Voor 30% gewijzigd door youridv1 op 28-07-2022 07:33 ]

Pagina: 1