Dual hose airco vs enkele buis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin98
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-07-2022
Hallo allemaal,
Ik wil graag een mobiele airco kopen maar twijfel tussen 2 verschillende. Ze hebben dezelfde prijs alleen de 1 heeft een dubbele slang 12000 btu en de andere heeft een enkele slang maar 14000 btu. Nou weet ik niet wat de betere keuze is.
De airco met dubbele slang is de inventum AC127WSET 12000btu
De andere is de rowenta rwac1400h

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:29

remco_k

een cassettebandje was genoeg

In theorie is die met de dubbele slang efficienter en koelt hij daardoor beter en misschien zelfs meer als de 14000 btu variant.

Edit: de (heel erg veel) betere keuze is een split unit laten installeren. Maar tussen deze 2 zou ik neigen naar de dubbele slang.

[ Voor 34% gewijzigd door remco_k op 20-07-2022 19:22 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Je weet dat die dingen in aanschaf bijna niets kosten maar in gebruik je stroomrekening opblazen? Als je ruimte en geld hebt een split unit. Die verbruiken zeer weinig (heb ik zelf).

Buiten dit advies, de unit met een enkele slang zuigt lucht uit je kamer en blaast uit naar buiten. Oftewel via je roosters zuig je warme lucht naar binnen. Indien het debiet van je roosters niet voldoende is veroorzaakt zo'n enkel buis systeem zelfs een vacuum.

Leesvoer: Mobiele Airco, ombouw om lucht van buiten aan te zuigen

[ Voor 9% gewijzigd door MotorBeast op 20-07-2022 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Eigenlijk allebei niet heel best. Enkele slang haalt zoals aangegeven lucht uit de ruimte. De dubbele warmt de inkomende luchtstroom zo erg op dat je elektriciteit meter overuren draait. Doordat deze niet geïsoleerd/gescheiden van elkaar zijn.

Ik zou zeggen spaar door voor een split unit of een mono block.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:35

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dit soort airco's haal je voor een paar tientjes van marktplaats af, nadat de oorspronkelijke eigenaar heeft ondervonden dat je na een dagje koelen 35kWh hebt verbruikt en 10-15 euro mag aftikken aan stroom.

Ja, een split airco is duurder, en er komen installatiekosten bij, maar een split unit heeft zomaar 70% minder energie nodig.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Koop een split unit.
5kW mitsubishi (A-merk) kost je 2400€ inclusief installatie.

Je kan dan ook verwarmen in de winter en dat bespaard je zo €800 per jaar. Dus binnen 2-3 jaar terugverdient.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Pagina: 1