Migreren naar nieuwe iPhone én nieuw iCloud account?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.776 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:22
Heb de volgende situatie:

Familielid gaat met pensioen binnenkort. Heeft een iPhone van het werk met iCloud account aan zakelijk mailadres gekoppeld. De telefoon moet ingeleverd binnenkort. Er is een (lege) privé iPhone die na pensionering gebruikt gaat worden.

Waar ik even mee zit: de werk iPhone mocht ook privé gebruikt worden en staan allerlei apps (+instellingen) en foto's, contacten e.d. op en die willen we natuurlijk 1:1 overzetten op de privé telefoon.

Ik ben bekend met migreren van ene iPhone naar de andere, d.m.v. terugzetten iCloud-backup. Maar hier is de casus dus iets anders: het ene iCloud-account komt te vervallen, de gegevens van de ene telefoon moeten worden overgezet naar een ander toestel met nieuw iCloud-account.

Werkt dat nog steeds hetzelfde als hier beschreven: Gegevens van Iphone overzetten naar een nieuwe Icloud ? TL;DR:
  1. Op oude iPhone inloggen op nieuwe iCloud
  2. Backup maken naar iCloud (gegevens staan nu in nieuwe account)
  3. Op nieuwe toestel inloggen op nieuwe iCloud account en terugzetten vanuit cloud reservekopie
  4. Op nieuwe toestel even App Store openen en checken of daar goede account wordt gebruikt(?)
Gaat het daarna goed met bijwerken van apps e.d.? Omdat ze 'gekocht' zijn met het oude iCloud account?

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 20-07-2022 09:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
Schiet mij nog iets te binnen: zouden we niet gewoon het mailadres van het huidige iCloud account kunnen wijzigen van het zakelijke mailadres naar privé mailadres? De werkmail is nu nog toegankelijk voor evt. verificatiecodes e.d.

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 20-07-2022 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-06 12:35
Volgens mij is de makkelijkste stap om dat te doen inderdaad.

https://support.apple.com/nl-nl/HT202667

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-06 09:27
Je kunt ook gebruik maken van de optie "zet rechtstreeks over vanaf iPhone", de nieuwe iphone moet teruggezet worden naar fabrieksinstellingen, vervolgens leg je de werktelefoon ernaast. Er wordt dan 1:1 een kopie overgezet naar de nieuwe iPhone.

Daarna maak je een iCloud back-up op de nieuwe telefoon met het nieuwe e-mailadres en klaar.

https://www.iculture.nl/t...overzetten-nieuwe-iphone/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:24
Inderdaad, e-mail aanpassen van oude iCloud account. App aankopen worden niet overgezet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

ThinkPad schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 09:27:
De werkmail is nu nog toegankelijk voor evt. verificatiecodes e.d.
Dat eerst even bespreken met de werkgever: best kans dat er bijv. ook company-only data op staat en mag het helemaal niet als geheel worden gekopieerd.

Nog zoiets: aangeschafte apps: met company creditcard, of de privé?

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 20-07-2022 14:39 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
F_J_K schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 14:38:
[...]

Dat eerst even bespreken met de werkgever: best kans dat er bijv. ook company-only data op staat en mag het helemaal niet als geheel worden gekopieerd.

Nog zoiets: aangeschafte apps: met company creditcard, of de privé?
Ik had al verwacht dat deze (wel terechte!) opmerking zou komen ;). Het enige wat er vanuit werk op staat is een authenticator (die zal verlopen, maar gooien we er zelf af) en de mail + agenda. Die laatste twee gooien we er uiteraard ook af, maar zal na de laatste werkdag ook worden dichtgezet door de werkgever mag ik hopen ;). Contacten zijn destijds al netjes gescheiden via werk/privé account.

Aangeschafte apps zijn n.v.t, zo'n poweruser is het familielid niet ;)

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 20-07-2022 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:25
Zoals eerder gezegd is het een kwestie van de naam(emailadres) veranderen van het Apple ID. Dat staat verder helemaal los van het werk mailadres zelf.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:03

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Dat is inderdaad de enige optie, met een nieuw Apple ID en de oude gegevens (inclusief apps dus) krijg je soms nog gezeur met bepaalde apps die je ‘aangeschaft’ hebt (ook gratis) en gaat hij dan alsnog vragen om het wachtwoord van je Apple ID.

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Vandaag even geregeld en het aanpassen van het mailadres was zo gepiept inderdaad :)

Daarna telefoons naast elkaar om de nieuwe in te stellen en done :)

[ Voor 29% gewijzigd door ThinkPad op 04-08-2022 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesOUD
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 05-07-2024
ik heb een zelfde uitdaging, gaat alleen nu over volgende situatie:

de Iphone van mijn zoon is gestolen vannacht. Hij zat/zit nog op mijn Apple ID. Als hij vandaag nieuw toestel koopt willen we die gelijk op een nieuw te maken Apple ID account van hem zetten. Hij wil natuurlijk graag zijn oude reservecopy terug op zijn nieuwe account.

Welke stappen kan ik hiervoor nemen? Dat van het e-mail adres begreep ik niet helemaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

@KeesOUD andermans topic kapen, terwijl je zelf al een topic hebt lopen is niet handig. Dit topic gaat dan ook op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.