Gegevens van Iphone overzetten naar een nieuwe Icloud

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubensky_Fora
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-08 12:34
Ik heb niet veel ervaring met Apple (gebruik zelf Samsung)

Daarom een vraag. ik wil de gegevens van een iPhone 4 overzetten naar een nieuwere iPhone. Op de nieuwe Iphone moet gebruik gemaakt gaan worden van een ander Icloud account dan dat nu op de iPhone 4 is ingesteld.

Op welke wijze kan ik dit het beste organiseren? Een backup maken via Itunes naar de computer en dan overzetten?

Ik hoor het graag.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:33
Wat heb je zelf al gevonden en gedaan?

https://smallbusiness.chr...-apple-account-36313.html

1 voorbeeld. Je hebt meerdere opties die je kan opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubensky_Fora
corporalnl schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:44:
Wat heb je zelf al gevonden en gedaan?
Zoals ik al beschreef de optie via iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13:40
Volgens mij heb je 3rd party apps die dat weet ik niet zeker.

Gebruik zelf ook geen Apple

[ Voor 127% gewijzigd door JohnnyDon op 22-01-2020 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:38
Volgens mij kun je het beste de gegevens in de iCloud zetten en dan binnen trekken op een pc via iCloud.com. Vervolgens ff op het andere account inloggen en alles weer neer zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Rubensky_Fora schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:15:
Ik heb niet veel ervaring met Apple (gebruik zelf Samsung)

Daarom een vraag. ik wil de gegevens van een iPhone 4 overzetten naar een nieuwere iPhone. Op de nieuwe Iphone moet gebruik gemaakt gaan worden van een ander Icloud account dan dat nu op de iPhone 4 is ingesteld.

Op welke wijze kan ik dit het beste organiseren? Een backup maken via Itunes naar de computer en dan overzetten?

Ik hoor het graag.
Ja, met iTunes een backup maken en herstellen en dan inloggen op de iPhone met de nieuwe Apple ID is inderdaad de beste en snelste methode.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 20:29
WhatsappHack schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 16:49:
[...]

Ja, met iTunes een backup maken en herstellen en dan inloggen op de iPhone met de nieuwe Apple ID is inderdaad de beste en snelste methode.
Zo zet je geen gegevens over die al in iCloud zitten op het eerste Apple ID. iTunes negeert die gegevens die in iCloud zitten.
Er zit weinig anders op dan de iCloud gegevens handmatig te downloaden en over te zetten naar het andere account, of eerst naar de iPhone en dan iCloud aanzetten.

Om wat voor gegevens gaat het precies? Fotos? contacten? mails? agendas?

Zie https://support.apple.com/nl-nl/HT204055

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Geronimous schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 18:46:
[...]

Zo zet je geen gegevens over die al in iCloud zitten op het eerste Apple ID. iTunes negeert die gegevens die in iCloud zitten.
Er zit weinig anders op dan de iCloud gegevens handmatig te downloaden en over te zetten naar het andere account, of eerst naar de iPhone en dan iCloud aanzetten.

Om wat voor gegevens gaat het precies? Fotos? contacten? mails? agendas?

Zie https://support.apple.com/nl-nl/HT204055
Ah ik dacht dat het juist niet de bedoeling was omdat er bewust een ander iCloud-account gekopeld wordt.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Op de iPhone 4 schakel je iCloud uit. Wanneer gevraagd wordt of je informatie wil verwijderen kies je ‘nee, bewaar op iPhone’.
Daarna log je op iPhone 4 in met de nieuwe iCloud account en schakel je alles in.
Je wacht enkele uren tot de upload compleet is en logt op de nieuwe iPhone in met de nieuwe iCloud account.
Wanneer je ziet dat alles goed is overgezet op de nieuwe iCloud en daardoor ook op de nieuwe iPhone, log je uit iCloud op iPhone 4 en log je weer in met de oude iCloud account op de iPhone 4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 20:29
Tartarus schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:01:
Op de iPhone 4 schakel je iCloud uit. Wanneer gevraagd wordt of je informatie wil verwijderen kies je ‘nee, bewaar op iPhone’.
Daarna log je op iPhone 4 in met de nieuwe iCloud account en schakel je alles in.
Je wacht enkele uren tot de upload compleet is en logt op de nieuwe iPhone in met de nieuwe iCloud account.
Wanneer je ziet dat alles goed is overgezet op de nieuwe iCloud en daardoor ook op de nieuwe iPhone, log je uit iCloud op iPhone 4 en log je weer in met de oude iCloud account op de iPhone 4.
Ik zou eerst checken of alles uit iCloud wel op de iPhone past. Het gaat wss om een 16Gb iPhone.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Geronimous schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:25:
[...]

Ik zou eerst checken of alles uit iCloud wel op de iPhone past. Het gaat wss om een 16Gb iPhone.
Dat is een goeie tip inderdaad.
Ik ging voor het gemak uit van contact, kalender en dat soort simpele zaken overzetten.
Maar als je media wil meenemen, is het inderdaad handig om keuzes te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubensky_Fora
Het is gelukt. Het ging eenvoudiger dan ik dacht. Heb op de oude telefoon de nieuwe ID ingegeven en toen een backup gemaakt. Kreeg steeds de melding in de App Store van de "oude" Apple ID. Was even dat je hem in de Store apart moet aanpassen.
Pagina: 1