"Tripsen / onweersbeestjes " in monitor asus xg27 / mg279q

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandon0083
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 20-09 16:39
Beste tweakeraars, ik heb 4 jaar geleden een asus mg279q aangeschaft bij de mediamarkt. hier bleven Tripsen inkomen, na 3x een nieuw scherm te hebben gekregen heeft de mediamarkt mij een credit gegeven en een ander scherm laten uitzoeken. nu heb ik 1,5 jaar geleden de xg27aq aangeschaft en opeens na een weekend niks gedaan te hebben zit de monitor weer vol met die rot beestjes. heeft iemand anders hier ook ervaring mee? ik zou graag een ander scherm willen krijgen waar dit niet meer kan gebeuren weet iemand welke merken sealed schermen hebben? Ik ga nu weer terug naar de mediamarkt maar ik wil eigenlijk geen nieuw scherm van dit type omdat dit gegarandeerd weer gaat gebeuren. iemand een tip wat ik het beste kan doen ben bestwel ten einde raad. ps. mijn andere asus scherm pb278q heeft dit probleem ook :-( :-(

zie aanhang voor foto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:16

br00ky

Moderator Harde Waren
Er zit geen foto bij maar ik zou zeggen, bel een ongediertebestrijder. Die beesten komen natuurlijk ergens vandaan...

Verder een schopje naar Videokaarten en beeldschermen want dit gaat gewoon over monitoren.

[ Voor 32% gewijzigd door br00ky op 18-07-2022 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:28
Inderdaad, ik zou eerst het probleem zoeken en oplossen voordat je een nieuwe scherm gaat uitzoeken.
Ik heb ik nog nooit gehoord of gezien dat iemand insectjes in zijn scherm had zitten. Vroeger gebeurde het wel, de term "bugs" komt niet uit de lucht vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:47

HugoBoss1985

Xenotech

JappieR schreef op maandag 18 juli 2022 @ 23:20:
Inderdaad, ik zou eerst het probleem zoeken en oplossen voordat je een nieuwe scherm gaat uitzoeken.
Ik heb ik nog nooit gehoord of gezien dat iemand insectjes in zijn scherm had zitten. Vroeger gebeurde het wel, de term "bugs" komt niet uit de lucht vallen.
Ik zou ook de plaag aanpakken.

Jaren geleden gehad met een Viewsonic TFT.
Het is bij 1 keer gebleven.
Ik zag het beestje letterlijk bewegen in het scherm.
Daar is het toen dood gegaan en dan zit je met iets wat op een cluster dode pixels lijkt.

Het komt wel degelijk voor en dus ook als er geen sprake is van een plaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Toevallig recent nog zo'n topic: Insect-bug achtig op beeldscherm.. met een maar

Lijkt me weinig te maken met het type scherm, maar gewoon beestjes die op een knusse warme plek gaan zitten. Zou je ook aanraden om de beestjes aan te pakken, want hoewel het heel fijn is dat de winkel hier in mee gaat is dit toch echt iets dat buiten garantie zou moeten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gevulde koek
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik denk niet dat er gesealde monitoren bestaan, monitoren hebben over het algemeen wat ventilatie om warmte kwijt te raken. Je kan hoogstens wat gaas daarover doen, maar ik weet niet of ze nog op andere plekken binnen komen.
Pagina: 1