Dag!
Zo ineens had ik bewegende ‘bugs’ oftewel insecten in beeld.
Bitdefender gaf en geeft niets aan.
Malwarebytes zet twee sleutels in quarantaine.
Het terugzetten van een backup bood geen soelaas. Ook niet van maanden terug.
Dus via AOMEI de systeemschijf een wipe gegeven en verwijderd.
Backup terug en Malwarebytes erover. Restart, Malwarebytes en systeem geeft niets aan.
Malwarebytes verwijderd, herstart, Malwarebytes er weer op (en vergeten te noteren waar het om ging) en weer schone scan.
En de ‘bugs’ zijn verdwenen na de wipe.
Echter op de monitor blijft een grijs vlekje – geen idee of deze er al zat. Dit ongeacht of de computer aan de PC hangt waar deze normaal aan gekoppeld zit of aan een laptop (D-SUB) die al jaren geen connectie met internet heeft gehad en ook al een aantal jaren in de kast heeft gelegen.
Kan natuurlijk, maar het vlekje is niet constant in hoe het staat.
Kan een moderne monitor geïnfecteerd raken? De monitor heeft USB maar maak enkel gebruik van deze poort voor de webcam.
Ik hoor het graag.. Laatste keer een virus was volgens mijn nog op mijn Win 3.1 systeem
Enigszins verontrustend voelt het zeker wel.
Zo ineens had ik bewegende ‘bugs’ oftewel insecten in beeld.
Bitdefender gaf en geeft niets aan.
Malwarebytes zet twee sleutels in quarantaine.
Het terugzetten van een backup bood geen soelaas. Ook niet van maanden terug.
Dus via AOMEI de systeemschijf een wipe gegeven en verwijderd.
Backup terug en Malwarebytes erover. Restart, Malwarebytes en systeem geeft niets aan.
Malwarebytes verwijderd, herstart, Malwarebytes er weer op (en vergeten te noteren waar het om ging) en weer schone scan.
En de ‘bugs’ zijn verdwenen na de wipe.
Echter op de monitor blijft een grijs vlekje – geen idee of deze er al zat. Dit ongeacht of de computer aan de PC hangt waar deze normaal aan gekoppeld zit of aan een laptop (D-SUB) die al jaren geen connectie met internet heeft gehad en ook al een aantal jaren in de kast heeft gelegen.
Kan natuurlijk, maar het vlekje is niet constant in hoe het staat.
Kan een moderne monitor geïnfecteerd raken? De monitor heeft USB maar maak enkel gebruik van deze poort voor de webcam.
Ik hoor het graag.. Laatste keer een virus was volgens mijn nog op mijn Win 3.1 systeem

Enigszins verontrustend voelt het zeker wel.
[Voor 21% gewijzigd door JeroenS11 op 10-07-2022 11:04]