Toon posts:

Insect-bug achtig op beeldscherm.. met een maar

Pagina: 1
Acties:

• JeroenS11
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01-09-2022
Dag!
Zo ineens had ik bewegende ‘bugs’ oftewel insecten in beeld.
Bitdefender gaf en geeft niets aan.
Malwarebytes zet twee sleutels in quarantaine.

Het terugzetten van een backup bood geen soelaas. Ook niet van maanden terug.

Dus via AOMEI de systeemschijf een wipe gegeven en verwijderd.
Backup terug en Malwarebytes erover. Restart, Malwarebytes en systeem geeft niets aan.
Malwarebytes verwijderd, herstart, Malwarebytes er weer op (en vergeten te noteren waar het om ging) en weer schone scan.

En de ‘bugs’ zijn verdwenen na de wipe.
Echter op de monitor blijft een grijs vlekje – geen idee of deze er al zat. Dit ongeacht of de computer aan de PC hangt waar deze normaal aan gekoppeld zit of aan een laptop (D-SUB) die al jaren geen connectie met internet heeft gehad en ook al een aantal jaren in de kast heeft gelegen.

Kan natuurlijk, maar het vlekje is niet constant in hoe het staat.
Kan een moderne monitor geïnfecteerd raken? De monitor heeft USB maar maak enkel gebruik van deze poort voor de webcam.
Ik hoor het graag.. Laatste keer een virus was volgens mijn nog op mijn Win 3.1 systeem :)
Enigszins verontrustend voelt het zeker wel.

[Voor 21% gewijzigd door JeroenS11 op 10-07-2022 11:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:57
Insecten in je scherm is niet ongehoord hoor (zoek het forum maar na), het devies is ook van je scherm afblijven en hopen dat ze weglopen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Dit klinkt niet als een virus.

Ping-Pong virus era is verleden tijd :)

Dit lijkt me eerder me gewoon echt ongedierte.

Dat ene plekje op je foto’s lijkt een gestorven insect.

[Voor 43% gewijzigd door FreakNL op 09-07-2022 21:49]

• JeroenS11
Sebazzz schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 21:48:
Insecten in je scherm is niet ongehoord hoor (zoek het forum maar na), het devies is ook van je scherm afblijven en hopen dat ze weglopen.
Ja, inderdaad ik vond best wel een aantal topics op het web te vinden zijn over beestjes en monitoren..
Maar omdat ik ook de bugs zag bewegen, twee naast elkaar notabene ook nog .. keek ik wel vreemd op.

Maar inderdaad, mijn PC gekoppeld aan de tv of andere monitor geeft keurig beeld.

• JeroenS11
FreakNL schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 21:49:
Dit klinkt niet als een virus.

Ping-Pong virus era is verleden tijd :)

Dit lijkt me eerder me gewoon echt ongedierte.

Dat ene plekje op je foto’s lijkt een gestorven insect.
Zoekende naar uitleg over mijn ervaring kwam ik dit inderdaad ook tegen. Kon me moeilijk voorstellen dat ik daarvan last zou hebben, maar toch, de schrik zit er eigenlijk wel enigszins in..
Een schone installatie vraagt veel tijd.

Toch lijkt het langzaam met de klok mee te draaien. Heb als beeld een vierde foto toegevoegt.

[Voor 7% gewijzigd door JeroenS11 op 09-07-2022 22:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:05
Dat zijn piepkleine vliegjes die overal in kruipen. Heb ik hier veel last van omstreeks deze tijd. Vind ze ook vaak terug bij demonteren van stopcontacten, loshalen van afwerkprofielen enzovoort.
Had er ook een keer eentje in een monitor. Toen omgeruild met een monitor die ik niet veel gebruik.

Juist van de week weer eentje in de monitor. Dit keer kon ik hem met voortdurend lichtjes kloppen naar beneden transporteren.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Wikipedia: Tripsen
Tripsen staan er om bekend dat ze vaak kleine ruimtes binnendringen. Door hun geringe omvang weten ze vaak in of achter een glasplaat te kruipen. Dood of nog levend komen ze vervolgens nauwelijks meer van hun plaats af. Dat kan storend zijn bij tft-monitoren en lcd-televisies. Zodra de tripsen in de ruimte tussen het scherm en het backlight komen, zijn hun schaduwen zichtbaar. Het lijkt dan net of er dode pixels in het scherm zitten.

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Gaan vanzelf weer weg, enige wat je niet moet doen is ze dood drukken, dan gaan ze namelijk nooit meer weg 😁

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeroenS11
JukeboxBill schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 22:34:
Dat zijn piepkleine vliegjes die overal in kruipen. Heb ik hier veel last van omstreeks deze tijd. Vind ze ook vaak terug bij demonteren van stopcontacten, loshalen van afwerkprofielen enzovoort.
Had er ook een keer eentje in een monitor. Toen omgeruild met een monitor die ik niet veel gebruik.

Juist van de week weer eentje in de monitor. Dit keer kon ik hem met voortdurend lichtjes kloppen naar beneden transporteren.
Piepplein is ie zeker! Gelukkig op een niet storend plekje rechtsboven in de hoek.
Nog nooit meegemaakt, maar zal het zachtjes kloppen zeker uitproberen.

update... laat zich niet uit het veld slaan.. kloppen.

[Voor 4% gewijzigd door JeroenS11 op 10-07-2022 11:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeroenS11
Dankje, deze is nog enigszins in beweging... er is nog hoop. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeroenS11
Ernemmer schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 22:52:
Gaan vanzelf weer weg, enige wat je niet moet doen is ze dood drukken, dan gaan ze namelijk nooit meer weg 😁
Ik heb een roterend exemplaar.. en lijkt heel langzaam naar de rand te bewegen..
Ja :) dood houdt ze zeker op hun plek, ik ga proberen te helpen en in leven te houden .. voor nu.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03 18:36

me1299

$ondertitel

Ik heb ze in het display van mijn printer. Hoogst irritant!

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeroenS11
me1299 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 12:18:

Ik heb ze in het display van mijn printer. Hoogst irritant!
Ze zoeken elkaar op ook nog?
Misschien is doodmaken dan toch niet zo'n verkeerd idee. Geeft in ieder geval een duidelijke boodschap af zeg maar..

Maar zonder gekkigheid, da’s absoluut balen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeroenS11
En.. buiten beeld verdwenen. Geen idee waarom het beestje ineens besloot dat het buiten beeld beter vertoeven was dan in beeld.
Maar mijn zegen heeft het.
Dank allemaal voor het meedenken en uitleg wat het was! En daarmee bovenal wat niet.

• JeroenS11
Altijd weggebleven :D
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee