Toon posts:

winroute instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik zou me internet gaan delen heb nu winroute geinstaleerd maar moet je winroute op de server en de client instaleren of is alleen op de server genoeg en waar haal ik een handleiding vandaan voor het veranderen en toevoegen van ip en zo (het liefste een nederlandse handleiding graag alvast bedankt

Verwijderd

Winroute op de server neergooien..

Clients instellen, en dat houdt in:

- Gateway = IP server
- DNS Config --> Inschakelen, Host=pcnaamclient , en DNS server = IP server

Alles booten en dan als ut goed is, doet ie ut :)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 23:00

Verwijderd

Topicstarter
oke maaqr wat moet ik op de client instellen

Verwijderd

http://linux20321.dn.net/manual/v4.0r/263.htm#o263

Client, DNS provider en Gateway (ip server)

Verwijderd

LEZEN!

• Sick Nick
  • Laatst online: 22-08 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Er zit ook een supergoede handleiding bij winroute zelf, staat alles in wat je moet weten.

Verwijderd

Topicstarter
ik kom er echt dus niet uit he heb op de server winroute geinstaleerd en heb op de cliend de gateway ingevuld kan het last dat die computer windows 2000 heeft hoop het niet toch maar hoe moet ik nu verder

• Dennis
  • Laatst online: 22-08 23:00
Op zondag 26 augustus 2001 19:08 schreef spils het volgende:
ik kom er echt dus niet uit he heb op de server winroute geinstaleerd en heb op de cliend de gateway ingevuld kan het last dat die computer windows 2000 heeft hoop het niet toch maar hoe moet ik nu verder
Lees nou de tutorial op de site die ik gaf, die is helemaal in orde en het werkt ook dan !

Verwijderd

Topicstarter
sorry had niet goed gekeken op de4i site heb nu de handleiding gevonden dank je

Verwijderd

Topicstarter
oke heb nu een groot probleem engels is bij mij erg slecht vandaar deze vragen kan iemand deze engelse woorden even makkelijker uitleggen heb namelijk een nederlandse windows geen engelse:

1. INTERFACES/ NAT (icoontje met de netwerkkaart

klik op de netwerkkaart (Ethernet) waarvan je verbinding hebt kabel. selecteer die en klik op 'Properties'.
vink dan bij 'Settings' alleen het bovenste hokje 'aan' en klik dan op 'OK'. als het goed is zie je dan bij de
ethernetkaart die verbonden is met het internet bij het kolom NAT op 'ON' staan. klik dan op 'Apply'.

-----------------------

2. PROXY SERVER SETTINGS

vink in het Tablad 'General' het eerste vakje 'aan' waarbij staat Proxy server enabled. en vul dan bij
Proxy port een getal in (bijv. 70). vink ook weer het tweede vakje 'aan'. ga dan naar het tabblad 'Advanced'
en vul bij Parent Proxy het IP adres in van je server dus als je IP van je ethernetkaart dat is aangesloten
is met het netwerk. vul je dat IP adres in (bijv. 192.168.1.1) en bij Port vul je het getal in die je hebt
gebruikt voor Proxy port en dat is in dit geval 70. klik dan op 'Toepassen' en 'Ok'.

alvast bedankt

Verwijderd

Klopt toch ? beetje raar poortnummer 70 ik zou gewoon 3128 gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
[heb nu winroute pro 4.1 gedownload voor het internet delen maar er stond bij dertig dagen proef hoe kan dat hij vraagt een wachtwoord en username

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Argh koop een playstation.

:r

<blockquote>
<font size="1" color="FF0000">Modbreak</font>
<hr color="FF0000" size="1"><font size="1">En hiervoor ontvang je een waarschuwing voor flamen.
Als ik jou was zou ik dit stukje FAQ nog eens doorlezen.</font>
<hr color="FF0000" size="1">
</blockquote>

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 19:31 schreef spils het volgende:
[heb nu winroute pro 4.1 gedownload voor het internet delen maar er stond bij dertig dagen proef hoe kan dat hij vraagt een wachtwoord en username
Is idd een proefversie van 30 dagen, maar anno 2001 moet dat geen probleem meer opleveren.
Ik ga je geen links geven waar je die opl kunt vinden want dat mag hier niet :)

Inloggen, gewoon op ok drukken dat is alles

Verwijderd

Topicstarter
dan heb ik een probleem kan om de 1 of andere reden niet inloggen hij vergeet wachtwoord ook aldoor ken je het even mailen naar spilspil@hotmail.com

Verwijderd

Log dan in met je eigennaam, naam waarmee je inlogt bij Windows + evt wachtwoord.

Inloggen met Administrator en een blanco wachtwoord moet lukken !

Wachtwoord is dus niet perse nodig :)

Verwijderd

Topicstarter
zal het proberen

Verwijderd

okay, lukt het niet laat het dan ff weten :)

Verwijderd

Topicstarter
dat werkt ook allemaal niet weet je nog een manier

Verwijderd

Wat voor een OS heb je op de server draaien Win2k ? zo ja, dan kun je maar beter werken met standaard Internet Sharing van M$ want dat is zo simpel te configureren.

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 17:57
Op dinsdag 28 augustus 2001 19:34 schreef Unique het volgende:
Argh koop een playstation.

:r
LOL, inderdaad. >:)

Verwijderd

Topicstarter
dat gaat ook niet werken schijnt het want heb op de server windows 98 en op de cliend windows2000

Verwijderd

okay,
inloggen met: admin
Passwoord: blanco

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:19

Millennium

Bug free !!!

user: Admin
pass:

Should do the trick

eventueel bij Winroute host: 127.0.0.1 (of IP server)

Rampen bak 2004

Verwijderd

Topicstarter
dat werkt dank je

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Voor de rest is dit wel een extreem search topic, alles wat hier staat had je ook in andere topics of de handleiding van winroute kunnen vinden. Verder: áls mensen je helpen, probeer dan eens te lezen, dat wil ook nog wel eens werken ;)

Probeer ook dit eens: [search=winroute].

Dan had je onderandere dit draadje en de eerder genoemde howto's uit jezelf kunnen vinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.