Hardlopen met warm weer 2,7km

Pagina: 1
Acties:
  • 1.478 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven123
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18-11-2022
Hallo, ik heb volgende week of naja aankomende week een fitheidstest, train er al 2/3 maanden voor waarvan 6 weken met een goed en duidelijk schema.. het is op een sintelbaan en ik liep vorige week woensdag 2725 meter in 12 min (was echt helemaal kapot echt helemaal toch her gaatje gegaan)

En deze week donderdag was het al voor (het soort van echt) dus ik was rete zenuwachtig.. we zouden eigenlijk woensdag lopen maar toen werd het 27 graden dus koesten we donderdag om half 10 sochtends lopen.. ik liep toen 2775 meter in 12 minuten (of 2700 meter in 11:40) en ik was echt helemaal gesloopt

Nu moet ik aankomende week echt voor het echie🙈 maar het word waarschijnlijk of dinsdag of woensdag .. dinsdag is her 37 graden (in de ochtend ook al 26 graden) en woensdag 27 graden en (in de ochtend ook rond de 22/24)

Nu is mijn vraag.. denken jullie dat de warmte invloed gaat hebben op mn prestaties? Het is voor defensie en volgens hun “moet je deze test onder alle omstandigheden kunnen lopen” wat ik ook begrijp dus vandaar denk ik niet dat ze rekening houden met de warmte..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-06 21:45
Dit is precies dezelfde vraag als in dit topic: Hardlopen met warm weer. Heb je een nieuw account aangemaakt hiervoor? Het antwoord blijft hetzelfde: stel je vraag in het hardlooptopic.

[ Voor 26% gewijzigd door Hahn op 17-07-2022 18:34 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven123
@Hahn
Geen idee, heb die topic nog niet gezien..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13:08
Sven123 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 18:31:
Hallo, ik heb volgende week of naja aankomende week een fitheidstest, train er al 2/3 maanden voor waarvan 6 weken met een goed en duidelijk schema.. het is op een sintelbaan en ik liep vorige week woensdag 2725 meter in 12 min (was echt helemaal kapot echt helemaal toch her gaatje gegaan)

En deze week donderdag was het al voor (het soort van echt) dus ik was rete zenuwachtig.. we zouden eigenlijk woensdag lopen maar toen werd het 27 graden dus koesten we donderdag om half 10 sochtends lopen.. ik liep toen 2775 meter in 12 minuten (of 2700 meter in 11:40) en ik was echt helemaal gesloopt

Nu moet ik aankomende week echt voor het echie🙈 maar het word waarschijnlijk of dinsdag of woensdag .. dinsdag is her 37 graden (in de ochtend ook al 26 graden) en woensdag 27 graden en (in de ochtend ook rond de 22/24)

Nu is mijn vraag.. denken jullie dat de warmte invloed gaat hebben op mn prestaties? Het is voor defensie en volgens hun “moet je deze test onder alle omstandigheden kunnen lopen” wat ik ook begrijp dus vandaar denk ik niet dat ze rekening houden met de warmte..
Er word wel rekening mee gehouden, meestal word een sportmoment dan vervroegd of bijvoorbeeld een les tereinwerk veranderd in iets waarbij je geen overal hoeft te dragen.

Je wil militair worden, dan moet een fittest in een beetje warmte toch geen uitdaging zijn.

Je loopt nu 2700m, de eis bij defensie is 2400. Dan loop je iets langzamer.
Is de eis 2700 dan wil je bij het kct, lmb of Marns. Als een beetje warmte al een uitdaging is dan kun je die test beter afzeggen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Bouke-p op 17-07-2022 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven123
@Bouke-p

39 graden vind ik niet een “beetje” warmte🙂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:34
Dat vinden ze in Afghanistan ook niet.

Ik denk dat de marine kijkt naar of je de uitdaging aangaat. Doe je dat niet, dan weten ze ook wat ze in de kuip hebben.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:05
DiedX schreef op zondag 17 juli 2022 @ 19:23:
Dat vinden ze in Afghanistan ook niet.

Ik denk dat de marine kijkt naar of je de uitdaging aangaat. Doe je dat niet, dan weten ze ook wat ze in de kuip hebben.
Toch is de eis 2700m, niet 2700m bij temperaturen boven 30°.
Iemand die bij 40° 2650m kan lopen lijkt mij geschikter dan iemand die bij een fijne 15° net de 2700m haalt.

Ja, je moet tegen hoge temperaturen kunnen maar niemand verwacht dat je daarbij exact hetzelfde zal presteren als bij normale temperatuur. Als ze dat wel doen is de test inherent flawed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-06 09:35
Ja, het gaat invloed hebben. Maar aan de andere kant ligt nu ook de druk op dat je het echt even moet laten zien. En daarbij: Heb je een keus? Gewoon even laten zien dat je het kan ;)

Het kan zijn dat defensie zelf zegt dat ze het op een ander moment inplannen vanwege de warmte. Maar ga ervan uit dat het doorgaat.

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06 14:49
2,7km hardlopen is een afstand voor een beginnende loper. Moet goed te doen zijn. Je kan het goed uitsmeren door tussentijds wat pauze te nemen of langzamer te lopen. Ik jog deze afstand in ongeveer 20minuten, maar kan voor iedereen altijd variëren.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:05
Monkeydancer schreef op zondag 17 juli 2022 @ 19:40:
2,7km hardlopen is een afstand voor een beginnende loper. Moet goed te doen zijn. Je kan het goed uitsmeren door tussentijds wat pauze te nemen of langzamer te lopen. Ik jog deze afstand in ongeveer 20minuten, maar kan voor iedereen altijd variëren.
Volgens mij gaat het om hoe ver je kan rennen in 12 minuten, dat is wel wat anders dan een stukje joggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-06 21:45
Monkeydancer schreef op zondag 17 juli 2022 @ 19:40:
Als 'ie het over 20 minuten uitsmeert, dan faalt 'ie de test ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:34
Philip Ross schreef op zondag 17 juli 2022 @ 19:30:
[...]

Toch is de eis 2700m, niet 2700m bij temperaturen boven 30°.
Iemand die bij 40° 2650m kan lopen lijkt mij geschikter dan iemand die bij een fijne 15° net de 2700m haalt.

Ja, je moet tegen hoge temperaturen kunnen maar niemand verwacht dat je daarbij exact hetzelfde zal presteren als bij normale temperatuur. Als ze dat wel doen is de test inherent flawed.
En daarom zeg ik: gaan. Als je niet gaat of gaat mekkeren, dan willen ze je ook niet hebben bij de hogere defensietakken.

Maar als je het niet haalt op 50 meter, dan weten ze echt wel wat ze in de kuip hebben.

Iig: succes TS. Laat je weten hoe het gelopen is?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zie het probleem niet. Het gaat om 12 minuten inspanning. Je hoeft geen marathon te lopen. Als ik met hogere temperaturen en rondje van 5-6km ga hardlopen merk ik ook niet echt verschil met lagere temperaturen.

Als de uitslag echt heel strikt is zit er vast nog wel een correctie op wegens weersomstandigheden (te heet, te koud, te veel wind etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13:08
Sven123 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 19:12:
@Bouke-p

39 graden vind ik niet een “beetje” warmte🙂
Je mag lekker in je korte broek en een tshirt lopen, je hoeft geen overal aan.

Maargoed, eis is eis. Er word bij defensie prima nagedacht over hoe en wanneer je kunt sporten. Er zal vast bedacht worden om de test vroeger of juist later te doen. Als ik me niet vergis duren kennismakingsdagen 3 dagen.

En als er wel verwacht word dat je die test doet, dan doe je hem. Kies je ervoor om t niet te doen, dan is Defensie niks voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:42

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

TS is helaas een troll/clone, daarom sluit ik dit topic. Het topic is vindbaar, dus jullie info blijft te lezen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.