Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SherlockHolmes
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-04 16:06
Goedenavond,

Zijn er bepaalde voordelen om je in te schrijven bij het KvK? Ik doe zo hier en daar hobbydingetjes en vang daar zo'n 1000eu per jaar voor.

Dus daar hoef ik het niet voor te doen.
Maar ik vraag me dus af, zijn er voordelen? Van op bepaalde zakelijke sites wat kunnen kopen, naar de Makro gaan, misschien bepaalde conferenties kunnen bijwonen (geen idee).

Zijn er leuke voordeeltjes die je krijgt met zo'n nummer?

Ben puur benieuwd, nooit aan gedacht eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-04 17:24

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Zou het niet doen, je krijgt namelijk een lading spam omdat ze al je gegevens aan jan-en-alleman verkopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
KvK is alleen voordelig als je echt zakelijk wilt opereren. Met een kleine omzet van 1000 euro per jaar valt het gewoon onder inkomsten uit overige werkzaamheden.

Een KvK inschrijving maakt ook je belastingaangifte complexer waardoor bij kleine omzetten de kosten/tijd niet opwegen tegen de baten.

Gebruik van Makro, Sligro, e.d. voor prive-gebruik is doorgaans niet echt voordelig. Bedenk ook dat de prijzen ex.btw zijn.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 16:42
SherlockHolmes schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 18:43:
Maar ik vraag me dus af, zijn er voordelen? Van op bepaalde zakelijke sites wat kunnen kopen, naar de Makro gaan, misschien bepaalde conferenties kunnen bijwonen (geen idee).
Nee niet echt. Dingen zoals een Makro pas hoef je het niet voor te doen, die kan je in je omgeving vast wel ergens lenen. Ze controleren toch nooit.

Er zijn wat zaken waar je je alleen op in kan schrijven met een kvk nummer, denk aan een zakelijke bankrekening, maar ook daar heb je gewoon niks aan. Het kost je redelijk wat tijd en geld. En daarbij moet je regelmatig waarschijnlijk aan gaan tonen dat je nog een bedrijf hebt, omdat vanuit de BD niet een indicatie komt dat je daadwerkelijk bedrijfsinkomsten hebt.

https://niels.nu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:14
Tijdens lockdowns was er wel een voordeeltje... Bouwmaat was gewoon normaal geopend. Een Sligro of Makro met een versafdeling is ook wel prettig als je een beetje bourgondisch bent aangelegd. Vis en wild en dergelijke die je anders alleen in (dure) speciaalzaken kunt krijgen zijn daar aan normale prijzen te krijgen.

Maar een pasje lenen is voor dit soort werk een stuk makkelijker. En ik ben het met voorgaande posters eens dat het voor de rest vooral rompslomp oplevert.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Voor dat soort bedragen is het echt de moeite niet waard nee.

Ik heb een eigen bedrijf, en als je mij vraagt "waar ben je blij mee wat je nu kan doen, wat niet kon toen je geen eigen bedrijf had?" dan zou zeggen: gebruik maken van de youngtimer regeling, en wat leuke belastingvoordelen.

Maar die dingen krijg je niet als geen ondernemer bent volgens de belastingdienst, dus dan is het knap zinloos.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:27

Herman

FP ProMod
ari3 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 18:57:
KvK is alleen voordelig als je echt zakelijk wilt opereren. Met een kleine omzet van 1000 euro per jaar valt het gewoon onder inkomsten uit overige werkzaamheden.

Een KvK inschrijving maakt ook je belastingaangifte complexer waardoor bij kleine omzetten de kosten/tijd niet opwegen tegen de baten.

(...)
Inschrijven bij de kvk heeft helemaal geen invloed op je aangifte inkomstenbelasting. Nergens staat dat je met een kvk-inschrijving ook gelijk IB-ondernemer bent. Ook een hobby-project zou je prima kunnen inschrijven.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Pagina: 1