Hoi! Ik heb eerder een lijstje van PC-onderdelen geplaatst en op basis van de feedback in de desbetreffende post (Advies voor onderdelen eerste PC) en externe feedback heb ik de lijst aangepast:
Mijn twee grootste zorgen zijn het geluid en compatibility. Wat betreft het geluid, de PC komt in mijn slaapkamer te staan. Ik heb bij het zoeken geprobeerd te letten op stille componenten maar ik weet niet of de uiteindelijke PC ook echt stil is. Wat betreft compatibility, ook hier heb ik geprobeerd zoveel mogelijk op te letten maar mochten er onderdelen zijn die niet compatible zijn, laat het me weten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het gebruiken als standaard systeem voor mijn dagelijke activiteiten (internet, mail, social media etc). Verder zou ik graag willen gamen met redelijke kwaliteit (op zn minst 60 fps), ik zou graag games willen streamen en ik wil de PC gebruiken voor mijn aankomende opleiding. Dit is Graphics en Game Technology, dus de PC moet goed applicaties kunnen runnen zoals game engines, animatie software etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
2000-2500 euro, waarbij 2500 een harde max is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie tabel.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zie mijn twee zorgen erboven. TLDR de PC moet stil zijn en alle onderdelen moeten compatible zijn.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
1. Leveren de gegeven componenten een stille PC op?
2. Zijn alle componenten compatible?
3. Andere suggesties zijn altijd welkom
- Processor: Intel Core i7-11700F -> AMD ryzen 7 5800X
- Moederbord: ASRock B560 Steel Legend -> Gigabyte B550 AORUS ELITE V2
- Behuizing: Sharkoon VG7-W -> be quiet! Pure Base 500 Zwart
- Monitor: LG 27MP500-B Zwart -> LG UltraGear 27GP850-B Zwart
- Koeling: Artic Freezer 34 -> Noctua NH-U14S
- Toetsenbord: Corsair K63 Compact Mechanical Gaming - Cherry MX Red (US) -> Keychron K8 Pro QMK/VIA Wireless Mechanical Keyboard (niet te vinden op tweakers, https://www.keychron.com/...rd?variant=39755425284185)
- Interne harde schijf eruit gegooid
- SSD: Samsung 980 1TB -> Samsung 870 QVO 2TB
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 314,90 | € 314,90 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | € 122,95 | € 122,95 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G | € 799,- | € 799,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 78,80 | € 78,80 |
| 1 | Monitoren | LG UltraGear 27GP850-B Zwart | € 327,80 | € 327,80 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-U14S | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-750 | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 870 QVO 2TB | € 135,- | € 135,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.003,15 | ||
Mijn twee grootste zorgen zijn het geluid en compatibility. Wat betreft het geluid, de PC komt in mijn slaapkamer te staan. Ik heb bij het zoeken geprobeerd te letten op stille componenten maar ik weet niet of de uiteindelijke PC ook echt stil is. Wat betreft compatibility, ook hier heb ik geprobeerd zoveel mogelijk op te letten maar mochten er onderdelen zijn die niet compatible zijn, laat het me weten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het gebruiken als standaard systeem voor mijn dagelijke activiteiten (internet, mail, social media etc). Verder zou ik graag willen gamen met redelijke kwaliteit (op zn minst 60 fps), ik zou graag games willen streamen en ik wil de PC gebruiken voor mijn aankomende opleiding. Dit is Graphics en Game Technology, dus de PC moet goed applicaties kunnen runnen zoals game engines, animatie software etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
2000-2500 euro, waarbij 2500 een harde max is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie tabel.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zie mijn twee zorgen erboven. TLDR de PC moet stil zijn en alle onderdelen moeten compatible zijn.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
1. Leveren de gegeven componenten een stille PC op?
2. Zijn alle componenten compatible?
3. Andere suggesties zijn altijd welkom
:strip_exif()/f/image/Iaeu7A0HoDvyS6UkzkGq5v5L.jpg?f=fotoalbum_large)