Hoi! Ik wil mijn eerste PC gaan bouwen en ik heb met behulp van anderen een lijst opgesteld van componenten waarvan ik denk dat het een robuuste PC gaat opleveren. Ik ben hier echter niet ervaren in; daarom vraag ik om advies.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast de standaard dingen zoals mailen, surfen op het internet, social media etc etc wil ik het systeem gaan gebruiken voor programmeren: game engines zoals unity zouden er goed op moeten kunnen runnen. Ook wil ik gamen met een redelijke kwaliteit (op z'n minst 60 fps) en ik zou graag games willen streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
2500 euro is het maximum (maar minder is beter voor deze student!).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het moet intel based zijn vanwege school.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC staat in mijn kamer en mijn huisgenoten slapen/werken er direct naast, dus beperkt geluid zou wel fijn zijn. Het energieverbruik zou normaal moeten zijn.
Ga je overklokken?
Overklokken was niet plan.
Wat verwacht je van ons?
Mijn uiteindelijke vraag is vooral: past mijn lijst een beetje bij mijn wensen? Zijn er nog componenten die ik beter zou kunnen vervangen?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast de standaard dingen zoals mailen, surfen op het internet, social media etc etc wil ik het systeem gaan gebruiken voor programmeren: game engines zoals unity zouden er goed op moeten kunnen runnen. Ook wil ik gamen met een redelijke kwaliteit (op z'n minst 60 fps) en ik zou graag games willen streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
2500 euro is het maximum (maar minder is beter voor deze student!).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-11700F Boxed | € 309,- | € 309,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B560 Steel Legend | € 134,90 | € 134,90 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G | € 849,- | € 849,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate ST2000DM008, 2TB | € 48,32 | € 48,32 |
| 1 | Behuizingen | Sharkoon VG7-W (blauwe led fans) | € 38,90 | € 38,90 |
| 1 | Monitoren | LG 27MP500-B Zwart | € 155,68 | € 155,68 |
| 1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 34 | € 25,30 | € 25,30 |
| 1 | Toetsenborden | Corsair K63 Compact Mechanical Gaming - Cherry MX Red (US) | € 82,90 | € 82,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 72,90 | € 72,90 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-750 | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 91,50 | € 91,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.897,40 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het moet intel based zijn vanwege school.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC staat in mijn kamer en mijn huisgenoten slapen/werken er direct naast, dus beperkt geluid zou wel fijn zijn. Het energieverbruik zou normaal moeten zijn.
Ga je overklokken?
Overklokken was niet plan.
Wat verwacht je van ons?
Mijn uiteindelijke vraag is vooral: past mijn lijst een beetje bij mijn wensen? Zijn er nog componenten die ik beter zou kunnen vervangen?