Ervaringen met Shokz (Aftershokz) bone conduction

Pagina: 1
Acties:
  • 3.425 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 11:38
Ik ben aan het kijken naar een bone conduction headphone om naar een podcast te kunnen luisteren als ik op de fiets zit. Heeft er iemand ervaring met de 3 onderstaande bone conduction headphones? De OpenRun (en Pro) is de laatste variant, maar ik lees wisselende ervaringen over de OpenRun in vergelijking met de oudere Aeropex. Waar sommige de Aeropex boven de OpenRun verkiezen.

Aftershokz Aeropex
Aftershokz OpenRun Pro
Aftershokz OpenRun

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zigg
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:34
Ik heb de Aeropex, werkt prima tijdens (race)fietsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VenkmanNL
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-06 14:41
Ik ben ook al een hele tijd erg tevreden met mijn aeropex (tijdens wandelen / fietsen / zoomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:30
Hier ook een tevreden aeropex gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-09 11:25

JTfoto

Work hard

Ik heb een openrun en ben prima tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:40

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Hardlopen - deel 9 ….ff stukje naar beneden scrollen

Mijn review van de aeropexxen, gebruik de zoekfunctie even in dat hardlooptopic, volgens mijn is de openrun daar ook al wel besproken.

[ Voor 8% gewijzigd door Fraggert op 13-07-2022 09:31 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:30
Het verschil tussen OpenRun en Aeropex is alleen de laadsneldheid volgens mij. Qua functionaliteit zijn het perfecte koptelefoontjes. Ik gebruik ze voor tijdens het hardlopen, maar ook bij videocalls zijn ze ideaal.

De kwaliteit is wel om te janken. Mijn eerste was een Trekz Air, gekocht in oktober 2018. Die deed in april 2020 niets meer. De daaropvolgende Trekz Air heeft volgehouden tot augustus. De daaropvolgende deed het tot mei 2021. Toen was er geen Air mee, maar werd het Aeropex. De eerste Aeropex heeft gewerkt van mei tot eind januari. De tweede is mijn vrouw na 2 maanden kwijtgeraakt. Ik ben nu aan mijn derde Aeropex en ik heb er weinig vertrouwen in dat hij het einde van het jaar haalt, want het laadlampje brandt nu ook als hij niet aan het laden is.... :/

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 08:29

Croga

The Unreasonable Man

Ik heb bijna 2 jaar geleden een Aeropex aangeschaft. En hoewel de geluidskwaliteit niet in de buurt van m'n Sony over-ear komt was ik toch blij verast met het geluid. Mijn hoofd-gebruikt, teams meetings, is ie geniaal in! Veel betere onderdrukking van omgevingsgeluid waardoor ik veel beter te verstaan ben.

Een paar weken geleden van het ene moment op het andere stopt het ding er mee. Laad problemen, zoals T-MOB ook al aan geeft. Geen waarschuwingen, geen beperking van capaciteit of zo. Gewoon nu doet hij het, nu niet meer.
Na hevige discussie met de winkel hebben ze hem vervangen door een Openrun. Hoewel deze aangegeven wordt als de opvolger vindt ik het een stapje terug. Geluidskwaliteit is minder (niet veel, wel merkbaar) en hij doet korter met een volle lading. Ik zie geen enkele reden waarom je een Openrun zou verkiezen boven een Aeropex.

Al met al is de ervaring beter dan ik van te voren verwacht had maar minder dan je naar mijn mening zou mogen verwachten voor een headset van deze prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik weet niet in hoeverre hij vergelijkbaar is, maar de Aftershokz OpenMove geeft windruis wanneer je hard fietst.

[ Voor 5% gewijzigd door TBTL op 13-07-2022 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ1986
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15:51
hier bij de lokale intersport hangen alle Aftershokz om te testen/luisteren.
Misschien bij jou in de omgeving ook.

Ik heb ook de aeropex, top ding. Vooral met fietsen.

het is wel een iets andere beleving van muziek, maar wat mij betreft prima kwaliteit en de omgeving nog hoorbaar.

voor podcasts/teams/bellen is het ook perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
TBTL schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:51:
Ik weet niet in hoeverre hij vergelijkbaar is, maar de Aftershokz OpenMove geeft windruis wanneer je hard fietst.
Dit is precies waar ik benieuwd naar ben, ik geloof best dat hij goed werkt tijdens het joggen.

Maar wat gebeurt er inderdaad met windruis als je 30km/h met tegenwind fietst?

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJ1986
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15:51
mijn ervaring is dat je gewoon beide gaat horen.

het "normale" windgeruis hoor je nog steeds, maar je hoort de muziek ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Dat begrijp ik, maar versterkt de Aftershokz de windruis? De wind komt namelijk ook tegen de Aftershokz aan.

BlaBlaBla

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:40

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Strider schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:13:
Dat begrijp ik, maar versterkt de Aftershokz de windruis? De wind komt namelijk ook tegen de Aftershokz aan.
sorrie beetje laat, maar die ervaring heb ik niet nee.

was je al geslaagd voor een Aftershokz of heb je een alternatief gekocht?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Fraggert schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:49:
[...]

sorrie beetje laat, maar die ervaring heb ik niet nee.

was je al geslaagd voor een Aftershokz of heb je een alternatief gekocht?
Ik heb de Openrun Pro gekocht, valt eerlijk gezegd wel wat tegen ik had er wel meer van verwacht. Op hogere snelheden fietsen is het echt dramatisch met het geluid wat er overblijft.

Vooral omdat het een behoorlijk prijzige headset is :X

[ Voor 6% gewijzigd door Strider op 20-08-2022 13:05 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

@Strider ik neem aan dat je er mee bent gaan wielrennen? Ik overweeg de shokz daar ook voor maar ben ook bang voor de rijwind. Kan je je ervaringen delen?

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
DoD Cerberus schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:36:
@Strider ik neem aan dat je er mee bent gaan wielrennen? Ik overweeg de shokz daar ook voor maar ben ook bang voor de rijwind. Kan je je ervaringen delen?
Het gaat, maar vooral rijwind blijft het probleem met https://www.cxcsupply.com/product/2037739/airstreamz-slim is het trouwens wel acceptabel.

Het ziet er alleen wel een beetje goofy uit
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/d1/36/6b/d1366bc484fbfda64669b75dfb636b59.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Strider op 07-09-2022 14:19 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 14:26
Ik vond dit topic en wil deze even heropenen om naar te vragen of er tussen de modellen nog kwaliteit verschil zit als lees ik ook dat de duurdere OpenRun soms ook snel kapot gaat en het lijkt allemaal te zitten in opladen wat ineens van het een op andere moment niet meer werkt.

Ik had zondag ochtend (droog) weer 10km hardlopen en werkte prima. Na thuiskomst ineens geen leven meer in mijn Shokz OpenMove (grijs) terwijl ik m eerder deze week nog had opgeladen en eerder ging ie uren mee (meerdere keren hardlopen) voordat ik m weer moest opladen. Ik kreeg ook geen melding dat ie leeg was. Lang aan/uit knop indrukken leverde niks op. Er ging ook geen lampje branden. Opladen aan stroom had ook geen effect. Lichtje ging niet branden (gebeurd normaal wel). Meerdere stopcontacten geprobeerd en gebruikte met officiele lader. Ik gebruik m alleen tijdens hardlopen en laat m altijd op vaste plek liggen dus wordt ook niet in tas of dergelijke gepropt en netjes mee omgegaan. Ik zweet wel flink, maar daar zou ik tegen bestand moeten zijn al is de waterbestendigheid een stuk minder dan andere modellen. Het oplaad rubber dopje zit er ook nog netjes op.

Nu maar teruggestuurd naar Coolblue. Aanschaf datum 5 juli 2022 dus nog geen jaar oud. 2 jaar garantie en hoop dan ook dat ik nieuwe terugkrijg al wordt er 'reparatie' bij Coolblue aangegeven even zien met welke oplossing ze komen. De koptelefoon is sowieso al veel langer meegegaan t.o.v. vele andere hardloop koptelefoons die ik door de jaren heen heb geprobeerd. Het vertrouwen wat ik had is echter wel een beetje weg, maar qua alternatieven lees ik ook niet iets beters met fysieke knoppen (aan/uit, skip nummer, volume) en bruikbaar voor tijdens hardlopen en het ideale van dit type is natuurlijk ook het meekrijgen van geluiden om je heen. Ik wil dan ook niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanGreen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08 13:34
Wilde hier toch nog aan toevoegen dat de Shokz klantenservice heel behulpzaam was in het binnen garantie vervangen van mijn OpenRun exemplaar. De accu was uitgeschakeld al na 5 dagen helemaal leeg, dat hoort niet zo te zijn. Online gekocht via Kamera Express, maar naar aanleiding van een reactie onder een nieuwsbericht direct met Shokz contact opgenomen.

Ik kreeg de usb-c variant als oplossing aangeboden als alternatief voor de magnetische aansluiting die mijn eerste Shokz had en dat is lekker universeel. Volgens mij zijn ze verder identiek.

Zou voor onder het sporten de volgende keer zeker weer voor bone-conducting gaan, omgevingsgeluid in het verkeer is voor de veiligheid wel handig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik zou me ook zo'n ding willen kopen ... maar ik weet er weinig van, van het merk Shokz heb ik nog nooit gehoord. Ik ben geneigd om eerder te kiezen voor een merk met ervaring in de audio wereld.
Kwam ik JLab (JLAB Epic Open Sport Black) tegen ... https://www.jlab.com/page...mcb2l8Gj0dPsdZ1q-viB0Qr2Q

Welke zijn volgens de ervarings deskundigen buiten JLab nog andere goede alternatieven voor Shokz?

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Finesse schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 14:26:
Ik zou me ook zo'n ding willen kopen ... maar ik weet er weinig van, van het merk Shokz heb ik nog nooit gehoord. Ik ben geneigd om eerder te kiezen voor een merk met ervaring in de audio wereld.
Kwam ik JLab (JLAB Epic Open Sport Black) tegen ... https://www.jlab.com/page...mcb2l8Gj0dPsdZ1q-viB0Qr2Q

Welke zijn volgens de ervarings deskundigen buiten JLab nog andere goede alternatieven voor Shokz?
Shokz vind ik persoonlijk hét merk voor bone conducting hoofdtelefoons en ben zelf zeer tevreden met de verschillende hoofdtelefoons die ik van dit merk heb gehad. Sinds de OpenRun Pro 2 (review) vind ik de geluidskwaliteit ook echt beduidend beter dan mijn OpenRun Pro, al vond ik die ook niet onaardig, zolang je het maar niet vergelijkt met in-ears of over-ears, dat is echt appels met peren vergelijken.

Philips (van TP Vision) zou ik in ieder geval ver weg van blijven, dat was de slechtste ervaring die ik met een hoofdtelefoon heb gehad.

Een ander gerenommeerd merk, maar waar ik persoonlijk geen ervaring mee heb, is deze van Audio Technica, die een fractie andere techniek gebruikt dan bone conduction, of misschien Suunto, al ken ik Suunto eigenlijk alleen van de smartwatches, dus ik weet niet hoe goed of slecht hun bone conducting headphone is.

Edit: denk dat die jlabs echt niet vergelijkbaar zijn met Shokz. Alleen de Epic Open Sport zou vergelijkbaar zijn met de Shokz Fit, maar dat is wederom een andere techniek dan de bone conducting hoofdtelefoons waar dit topic over gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door PeacekeeperNL op 14-08-2025 19:08 ]

Mijn reviews al gezien?

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Bedankt voor reactie!
En, hoe zit het met oortjes en brildragers ... kan me nu al voorstellen dat zo 2 haken achter het oor erg irritant kunnen aanvoelen.
Misschien beter kiezen voor een model dat niet achter het oor is bevestigd maar in het oor word aangebracht?
Brildragers wat zijn jullie ervaring in deze?

[ Voor 3% gewijzigd door Finesse op 14-08-2025 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Finesse schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 21:48:
Bedankt voor reactie!
En, hoe zit het met oortjes en brildragers ... kan me nu al voorstellen dat zo 2 haken achter het oor erg irritant kunnen aanvoelen.
Misschien beter kiezen voor een model dat niet achter het oor is bevestigd maar in het oor word aangebracht?
Brildragers wat zijn jullie ervaring in deze?
In het hoofdstuk pasvorm en draagcomfort heb ik daar kort wat over vermeld. Ik fiets regelmatig naar werk, waarbij ik een zonnebril draag. Als ik eerst de Shokz opzet en dan de bril, heb ik nergens last van.

Ik heb ook enkele brildragende collega's die ook zonder problemen hun Shokz gebruiken. Dus ik denk dat dat wel snor zit.

Mijn reviews al gezien?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.