Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barse87
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07:29
Beste tweakers,

Na lang wachten en meerdere vertragingen is vandaag dan eindelijk mijn warmtepomp installatie geleverd.

Het is een all-electric Daikin Altherma 3 EHBH08E6V binnenunit, ERGA08EV buitenunit en een Daikin 300l SWW tank.

Maar nu ben ik op zoek naar een installateur die het voor mij wil komen installeren in Rijssen (Twente).

Zijn er op dit forum installateurs actief of kennen jullie misschien iemand die ik kan benaderen?

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Ja, die zijn er, maar Tweakers heeft (terecht) regels over commerciële activiteiten. Ik weet dus niet zo goed hoe ik je kan helpen :)
Je vindt ze wellicht in Lucht/Water warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen #10.

Wel een vreemde volgorde; eerst een WP kopen die je niet zelf kan installeren en na levering pas zoeken? Dan had je beter een monoblock kunnen kiezen. Nouja, veel succes ermee :)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-06 09:16
ja had/kon beter de unit bij een installateur kopen

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barse87
Het klinkt inderdaad niet logisch, maar de offertes die ik kreeg van partijen met vergelijkbare installaties liepen uiteen van €15.000 tot €22.500. Daarnaast hadden ze meestal een veel te arrogante houding.

Daar was ik helemaal klaar mee.

Nu heb ik voor de gehele installatie €6500 betaald. Dat wil zeggen dat ze in die offertes dus voor de installatie gemiddeld €12.000 rekenen. (Want als ik mijn installatie al voor dat geld kan inkopen dan zal de lokale installateur dat zeker voor minder kunnen)

Nu dus maar opzoek naar een eerlijke installateur die het wel voor een fatsoenlijke prijs wil doen.

Ps. ik snap ook wel dat ze in de huidige markt kunnen vragen wat ze willen, maar bovengenoemde bedragen zijn gewoon te gek!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barse87
Wel een vreemde volgorde; eerst een WP kopen die je niet zelf kan installeren en na levering pas zoeken? Dan had je beter een monoblock kunnen kiezen. Nouja, veel succes ermee :)
De reden dat ik nu pas opzoek ben is omdat de levering keer op keer werd vertraagd. Dan valt er gewoon nog niets te plannen met een installateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Barse87 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:23:
Het klinkt inderdaad niet logisch, maar de offertes die ik kreeg van partijen met vergelijkbare installaties liepen uiteen van €15.000 tot €22.500. Daarnaast hadden ze meestal een veel te arrogante houding.

Daar was ik helemaal klaar mee.

Nu heb ik voor de gehele installatie €6500 betaald. Dat wil zeggen dat ze in die offertes dus voor de installatie gemiddeld €12.000 rekenen. (Want als ik mijn installatie al voor dat geld kan inkopen dan zal de lokale installateur dat zeker voor minder kunnen)

Nu dus maar opzoek naar een eerlijke installateur die het wel voor een fatsoenlijke prijs wil doen.

Ps. ik snap ook wel dat ze in de huidige markt kunnen vragen wat ze willen, maar bovengenoemde bedragen zijn gewoon te gek!
Helemaal eens met jou redenering, prijzen all-in zijn absurd.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWing
  • Registratie: April 2019
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Eigenlijk moet je dit dan eventueel in het V&A stellen. Het forum is niet bedoeld voor dit soort doeleinden.

Er zitten zat technische vakmensen op het forum, waaronder ik.
Ik doe het trouwens niet hoor! Heb al genoeg werk aan mijn eigen split warmtepomp en over 2-3 weken aan die van een collega, en dan vindt ik het mooi geweest :)

Dan ga ik genieten van de herrie zoals ze het in het AD altijd zo mooi verwoorden :P

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:42

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Idd, vraag en aanbod van werk hoort niet thuis op het forum, maar we snappen je frustratie heel goed.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.