Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verduurzaming jaren 50 woning.... hybride of full electric?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Magyarkhan
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 12-03-2023
Beste lezer

Ik ben me een pad aan het banen door het woud aan opties en onduidelijkheden. Ik heb een begin jaren 50 huis met inmiddels spouwmuurisolatie en nu nog 12 nieuwe zonnepanelen.

Ik ga binnenkort de gehele vloer er uit laten halen wat een vloerverwarmingsinstallatie op schuimbeton.

Wij zijn een huishouden met 2-3 personen en douchen vaak en graag lang. Verder kan ik het aantal zonnepanelen bijna verdubbelen indien nodig.

Het doel is verduurzamen, dus dakisolatie en dubbel glas beneden vervangen moet nog.

Maar dan, de ketel. Die wordt eerst nog aangesloten op de vloerverwarming maar ter zijner tijd moet er een warmtepomp komen? Hoe bepaal ik vanaf hier wat het beste voor mijn situatie is? Hybride, monobloc, full electric? Hoe sla ik het beste de extra energie van de panelen op, boiler, thuis accu of nog salderen?

Kortom, alle hulp is welkom...

Alle reacties

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:12
Je geeft vrijwel alle info die nodig is om je een antwoord te geven niet: Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic

Maar begin maar met je PV te verdubbelen... Dat komt altijd van pas.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Magyarkhan
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 12-03-2023
Ja daar zat ik al aan te denken op een garage en schuurtje maar vroeg me af of er nog wezenlijke ontwikkelingen zijn mbt zonnepanelen waar ik een jaartje op zou kunnen wachten.