Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-05 20:56
Beste Tweakers,

Ik heb een offerte gekregen voor een Arwel Wellea monobloc 12 kw AW-WHPMA14-H93 systeem, De fabriek behoort tot de grootste van Azie en de EU importorganisatie bestaat al 75 jaar met 5 jaar garantie. Zijn er mensen die een Airwell warmtepomp hebben en willen hierover gebruiksinformatie geven ?

Website: https://www.airwell.com/n...roducten/wellea-monobloc/

PDF Brochure  : https://www.airwell.com/n...roducten/wellea-monobloc/

Omschrijving
De nieuwe Airwell Wellea monoblok serie is een echte krachtpatser te noemen. Dit monoblok levert A+++ energieprestaties op zowel koelen als verwarmen. Met een SCOP tot 5.2 en SEER tot 8.95 worden er unieke prestaties behaalt. Daarnaast wordt hij mede interessant door zijn lage geluidsproductie. Deze start van 45dB(A) op 1m. in vollast, maar is bijvoorbeeld in zijn silent modus nog met 5dB(A) te reduceren.
Deze serie is leverbaar van 4 t/m 30kW en werkt evt. in cascadevorm tot 6 aaneengesloten units en levert daarmee maar liefst 180kW vermogen. De gehele serie draait op het duurzamere koudemiddel R32.

[ Voor 10% gewijzigd door brutus26 op 10-07-2022 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:46

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Zo te zien doet de 12 kW variant meer dan 45 dB en minder dan scop 5.2.
Verder ziet hij er inderdaad aziatisch uit :)
Vergelijkbaar met Panasonic.

Het meest spannende is het defrostgedrag rond het nulpunt met vochtige lucht, dat staat nooit in de brochures :)

Je pdf link klopt overigens niet geloof ik.

[ Voor 35% gewijzigd door Proton_ op 10-07-2022 19:33 ]

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 123Arjan
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20:58
Ik heb een ander merk draaiend gehad wat exact hierop leek(thermostaat, buitenunit en specs kwamen volgens mij aardig overeen)
Deze heeft nog geen half jaar bij mijn klant gedraaid (draait nu weer maar dan bij mij thuis enkel in de zomer voor het zwembad)

Bij 5 graden deed die mede door alle defrost enz nog niet eens de helft van het opgegeven vermogen, dus ik zou zeggen, zoek gewoon een bewezen merk op, of iig een merk waarbij de fabrikant achter zijn product staat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WarmkoudWP
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 02-12-2024
123Arjan schreef op zondag 10 juli 2022 @ 19:47:
Ik heb een ander merk draaiend gehad wat exact hierop leek(thermostaat, buitenunit en specs kwamen volgens mij aardig overeen)
Deze heeft nog geen half jaar bij mijn klant gedraaid (draait nu weer maar dan bij mij thuis enkel in de zomer voor het zwembad)

Bij 5 graden deed die mede door alle defrost enz nog niet eens de helft van het opgegeven vermogen, dus ik zou zeggen, zoek gewoon een bewezen merk op, of iig een merk waarbij de fabrikant achter zijn product staat
Dag Arjan,

Ik spreek namens de importeur van Airwell Nederland.

Ik weet niet welke unit jij tot je beschikking hebt gehad voor een eerdere installatie. Maar als onze specs goed nagaat, behouden wij juist heel sterk onze capaciteit bij koudere buitentemperaturen.

Zo doet in het voorbeeld wat @brutus26 noemt de 12kW monobloc nog 10kW bij -7°C buitentemperatuur bij 35/30°C.

Daarnaast gaan zo goed als al onze installaties de deur uit met een fatsoenlijke inhoud aan buffervaten. Daar waarmee je defrost natuurlijk wil compenseren met meer accumulatie en stabiliteit van je systeem.

Overigens bij een buitentemperatuur dat net boven de 0°C ligt met een hoge relatieve vochtigheid, zal elk systeem gaan bevriezen doordat je onder het vriespunt gaat verdampen.

Tevens staan wij 100% achter onze gevoerde producten en nodig ik een ieder van harte uit om met ons het gesprek aan te gaan "of met onze gelinkte installatiebedrijven".

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik ze graag.

Groet,

Roy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gieliovd520
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-06 19:58
Ziet eruit als een kopie van de Midea, Artel en nog vele.

Let ook op dingen als het verschil tussen SCOP en COP. SEER rekenen we hier al helemaal niet mee.

Zal vast werken. Ben het wel eens dat iedere warmtepomp op de typisch Hollandse kwakkelweer temperaturen en vochtigheid het lastig heeft. De één met wat meer dan de ander. Bijvoorbeeld de LG die opstart alsof zijn leven er vanaf hangt. De Panasonic die ook te hard van stapel loopt. Etc.

[ Voor 97% gewijzigd door Gieliovd520 op 26-07-2022 18:46 ]

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

• kuijs
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-01-2024
Ik hoorde dat Airwell Frans is, weet iemand hier iets meer over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carboy54
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23:33

Carboy54

Duurzaamheid coach

kuijs schreef op donderdag 17 november 2022 @ 21:12:
Ik hoorde dat Airwell Frans is, weet iemand hier iets meer over?
Airwell wordt geproduceerd door Midea en geïmporteerd door Auer in Frankrijk en verkocht door mij via de NL importeur ACR.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7rYD7LK48OvB-_fEkjmxMOkAoko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HCRwB7WDV21K2tyev9FerazZ.jpg?f=fotoalbum_large

WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L EV I3. Duurzaamheid coach NL gemeenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuijs
Waar worden deze warmtepompen geproduceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carboy54

Carboy54

Duurzaamheid coach

kuijs schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 10:30:
Waar worden deze warmtepompen geproduceerd?

[ Voor 29% gewijzigd door Carboy54 op 03-12-2022 10:43 ]

WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L EV I3. Duurzaamheid coach NL gemeenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carboy54

Carboy54

Duurzaamheid coach

Lees bovenstaande tekst daar wordt het al vermeld. Midea uit Azië een van de grootste producenten in de wereld.

[ Voor 15% gewijzigd door Carboy54 op 03-12-2022 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuijs
Dus alle warmtepompen van Midea worden in China geproduceerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carboy54

Carboy54

Duurzaamheid coach

kuijs schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 10:59:
Dus alle warmtepompen van Midea worden in China geproduceerd?
Jazeker zoals een groot aantal warmtepompen en airco merken daar worden geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carboy54

Carboy54

Duurzaamheid coach

Afgelopen week weer een stille 8 Kw Airwell monoblock geplaatst op een balkon met als afgifte radiatoren in eensgezinswoning.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mO_KbgS7hf176iV9wUcKORCYagQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VUsgEZnUO3zDthXBq4pbylbO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik snap niet zo goed waarom je voor een onbekend merk gaat als je voor minder ook een LG, Mitsu of Pana kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carboy54

Carboy54

Duurzaamheid coach

Sethro schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:19:
Ik snap niet zo goed waarom je voor een onbekend merk gaat als je voor minder ook een LG, Mitsu of Pana kan kopen?
A. Omdat het een van de weinige leverbare warmtepompen zijn. Een Pana duurt Q3 2023.

B. Airwell wordt bij Midea gemaakt en behoort met 150.000 medewerkers tot de grootste ondernemingen op dit terrein in Azie. Dus onbekend? Voor jou wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:41
Carboy54 schreef op zondag 11 december 2022 @ 20:11:
Afgelopen week weer een stille 8 Kw Airwell monobllock geplaatst op een balkon met als afgifte radiatoren in eensgezinswoning.

[Afbeelding]
Staat er verder nog iets op het balkon? Of worden de bewoners van de stoelen geblazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Carboy54 schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:24:
[...]

A. Omdat het een van de weinige leverbare warmtepompen zijn. Een Pana duurt Q3 2023.

B. Airwell wordt bij Midea gemaakt en behoort met 150.000 medewerkers tot de grootste onderneming en in Azie. Dus onbekend. Voor jou wellicht.
LG is gewoon vanuit voorraad leverbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carboy54

Carboy54

Duurzaamheid coach

Sethro schreef op zondag 11 december 2022 @ 22:19:
[...]

LG is gewoon vanuit voorraad leverbaar..
Ik zou de specs van deze twee maar eens vergelijken dan weet je waarom cliënt deze keuze heeft gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burnd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-03 12:18
Inmiddels een maand of acht een Airwell AW-WHPMA10-H91 in gebruik, met 'Wifi-paneel KJRH-120F' Feitelijk allemaal een rebrand van Midea.

Aangezien de 'comfort home' app er hetzelfde uit ziet als de Tuya app, vroeg ik me af of iemand een Airwell ook met Tuya geiintegreerd heeft? Lijkt me handig om dit te kunnen doen, dan kan ik namelijk (door Tuya) mn airwell in Home Assistant krijgen.

Aangezien de Comfort home-app identiek is aan de Tuya (dezelfde graphics, dezelfde lay-out van menu's en integraties, alles is hetzelfde), vroeg ik me af of ik de Airwell niet gewoon in Tuya kan integreren.

Ik heb het geprobeerd, met wat apparaten zoals:
  • Groot huishoudelijk apparaat --> Air Source Water Heater (BLE+Wi-Fi)
  • Groot huishoudelijk apparaat -->Hot Water Ciruclation Pump (BLE+Wi-Fi)
  • Groot huishoudelijk apparaat --> Smart Heat Pump (BLE+Wi-Fi)
  • Groot huishoudelijk apparaat --> Smart Heat Pump (Wi-Fi)
  • Klein huishoudelijk apparaat --> Thermostaat (Wi-Fi)
  • Scannen
Helaas allemaal zonder succes.

Iemand enig idee welk product ik in de Tuya app moet selecteren? Of kan het zijn dat het op een of andere manier afgeschermd is en dat het helemaal niet kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guus123456
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 16-03 09:17
Ik heb de 10 kw AW-WHPMA10-H93 al twee jaar probleemloos draaien. Wilde eens kijken of ik gebruik kon maken met de "Airhome" app in plaats van "Comfort home" app.
Dat lijkt niet te lukken want ik krijg een "Pairing Failure, an error occured while pairing, please try again". [ STOP PAIRING]
Dan moet ik weer opnieuw beginnen:(
Kan dit niet?
Pagina: 1