[Excel] Hulp voor bepaalde filter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Hoi allemaal,

Weer een Excel vraag.

Stel ik heb deze waarden:

NUMMER
1
1
1
1
1
1
2
3
4
5
5
5
5
5
5
6
7

Nu wil ik uit deze lijst alleen de nummers over houden waarvan er meer dan 5 regels voorkomen, in dit geval zou dit dus 1 en 5 zijn, hoe doe ik dit?

Alvast dank weer ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Jackson6 op 07-07-2022 15:22 ]

Beste antwoord (via Jackson6 op 07-07-2022 15:38)

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:36

Herman

FP ProMod
=Aantal.als(bereik; criterium)

Het bereik zijn alle nummers (A:A) en het criterium is A2. Vervolgens geeft deze kolom aan hoe vaak een waarde voor komt. Dan kun je filteren op alles groter dan 1 :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:36

Herman

FP ProMod

Het bereik zijn alle nummers (A:A) en het criterium is A2. Vervolgens geeft deze kolom aan hoe vaak een waarde voor komt. Dan kun je filteren op alles groter dan 1 :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Herman schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 15:25:

Dank voor je antwoord, ik kom er niet helemaal uit hoe ik dit nu precies goed in mijn bestand krijg, wellicht handig dat ik even een voorbeeld deel. Heb even een voorbeeldbestand geupload:

https://easyupload.io/39ywv3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:11

Reptile209

- gers -

Is het een eenmalige actie, of ga je dit vaker doen?

Indien eenmalig: lijst met nummers kopiëren, plakken en via Data > remove duplicates zorgen voor een lijst met unieke nummers. Dan met =COUNTIF() of =AANTAL.ALS() tellen hoe vaak elk nummer voorkomt, daar kan je dan vervolgens op filteren.

Als je dit vaak moet doen, dan kan je stap één automatiseren met de functie =UNIQUE() (weet de Nederlandse naam niet, vast UNIEK() ofzo :+ ).

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:02

DirtyBird

Praktiserend denker

En excel heeft ook een =filterby() functie waarmee je dynamische filters kunt maken (icm met bovengenoemde unique

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8