Wie is verantwoordelijk voor pricewatch koppelingen

Pagina: 1
Acties:
  • 707 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
Mijn vraag

Wie is er verantwoordelijk voor de koppeling van de artikelen op Tweakers.net/pricewatch en de winkel?

Ik hoor het graag.

Beste antwoord (via Glaanie op 07-07-2022 14:44)

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:37

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Dat was dit product: pricewatch: Microsoft Surface Laptop 4 Ryzen 7 4980U (13.5", 16GB, 512GB SSD,.... Tot vanmorgen stond daar nog 15" idd en Qwerty. Dit was een foutje aan onze kant, eind van de ochtend kreeg ik daar een melding over via ons meldpunt. De vermelding in de PW klopt dus weer.

Hoe het verder zit met verantwoordelijkheid etc verwijs ik naar de artikelen over de Pricewatch in onze algemene voorwaarden: https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/, specifiek 5.3. Don't shoot the messenger, ik geef alleen maar door wat er staat. Wil je er verder over babbelen, is het denk ik handiger een mailtje te sturen naar pricewatch@tweakers.net en dan kijk ik intern naar wie ik jou kan doorverwijzen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 17:56

Perkouw

Moderator General Chat
Zie kopje pricewatch hier -> https://tweakers.net/info/over-tweakers/wie/
Wat is je vraag?

Ninja edit: https://tweakers.net/ext/pricewatch.dsp?action=addShop is overigens ook beschikbaar als je een shop wenst toe te voegen.

[ Voor 42% gewijzigd door Perkouw op 07-07-2022 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat gaat grotendeels automatisch. Shops leveren een prijslijst aan die op basis van EAN / SKU gekoppeld wordt aan de producten in de PW.

Verdere toelichting is meer iets voor het Pricewatch team, dus bij deze schuif ik je topic even naar het juiste hoekje van het forum, zodat zij dit ook zien :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 17:56

Perkouw

Moderator General Chat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Ik heb via Tweakers.net/pricewatch een 15" Surface gezocht. Die kwam bij Hardwarewebwinkel uit. Daar nog heen gebeld, gesproken over een 15" laptop, die medewerker heeft daar ook niet verteld dat het een 13,5" model was. Ding dus eigenlijk blind besteld. Blijkt de link of de omschrijving niet goed te zijn, die gaat naar een 13,5" model. Ik kan hem terugsturen en 33% restockingfee betalen, maar omdat ik de doos geopend heb mag ik van hardwarewebwinkel.nl een restockingfee betalen van maar liefst 50%.

Hardwarewebwinkel zegt dat zij niet verantwoordelijke zijn voor die koppeling met tweakers.net. Volgens mij zijn ze dat wel.

Ik heb nu ruim €750 schade en een laptop die ik niet wil. Buiten de slechte ervaring van hardwarewebwinkel.nl natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door TheSiemNL op 07-07-2022 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Zal er een beetje aan liggen waar de fout is gemaakt. Kan zijn dat er in de Tweakers product database een foute EAN/SKU bij het 15" model staat, waardoor de prijs en link van de 13,5" daar aan gekoppeld werd. Kan ook zijn dat de winkel aan hun kant de productcodes niet op orde heeft, of zelfs domweg de verkeerde URL heeft meegestuurd.

Heb je een linkje naar het betreffende product in de pricewatch, dan kan het PW team daar verder mee aan de slag.

Voor wat betreft het afhandelen van de retour en wat daarin je rechten en plichten zijn doet dat niet heel veel af. Uiteindelijk heb je bij die winkel natuurlijk zelf gewoon een 13,5" laptop besteld en geleverd gekregen. In hoeverre die kosten die ze nu rekenen zijn toegestaan binnen het retourrecht is wel nog een interessante vraag, maar dat is dan weer meer iets voor een topic in Shopping forum

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:45

MsG

Forumzwerver

Gaat het om een zakelijke aankoop of een consumentenaankoop? Je hebt als consument namelijk gewoon je retourrecht, dus dingen als een restocking fee zijn dan helemaal niet geldig. Zakelijk kan dat anders liggen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Die link is al weg, heb enkel nog een screenshot.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t5w8S7nijXrsiSPC7WcjDDouULw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IKwD11OR8ALkQhKxODkCen2n.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
MsG schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:02:
Gaat het om een zakelijke aankoop of een consumentenaankoop? Je hebt als consument namelijk gewoon je retourrecht, dus dingen als een restocking fee zijn dan helemaal niet geldig. Zakelijk kan dat anders liggen.
Factuur staat inderdaad op naam van een bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Deze dus: pricewatch: Microsoft Surface Laptop 4 Ryzen 7 4980U (15", 16GB, 512GB SSD, A...

Koppeling naar hardwarewebwinkel is zo te zien inderdaad al weg, maar dat zegt niks over hoe het is opgelost.

Even afwachten of iemand van het PW team daar verder nog wat over kan zeggen.

Als het een zakelijke aankoop is geweest zit je verder vrees ik ook vast aan de retourvoorwaarden van de winkel en gaan wetten met betrekking tot retourrecht voor consumenten je niet verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:52

crisp

Devver

Pixelated

Die prijzen van Max ICT en Azerty zie ik exact terug op pricewatch: Microsoft Surface Laptop 4 Ryzen 7 4980U (13.5", 16GB, 512GB SSD,...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

@Mooijekind @Glaanie @Euphanasia kan een van jullie hier nog wat aan toevoegen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Dat was dit product: pricewatch: Microsoft Surface Laptop 4 Ryzen 7 4980U (13.5", 16GB, 512GB SSD,.... Tot vanmorgen stond daar nog 15" idd en Qwerty. Dit was een foutje aan onze kant, eind van de ochtend kreeg ik daar een melding over via ons meldpunt. De vermelding in de PW klopt dus weer.

Hoe het verder zit met verantwoordelijkheid etc verwijs ik naar de artikelen over de Pricewatch in onze algemene voorwaarden: https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/, specifiek 5.3. Don't shoot the messenger, ik geef alleen maar door wat er staat. Wil je er verder over babbelen, is het denk ik handiger een mailtje te sturen naar pricewatch@tweakers.net en dan kijk ik intern naar wie ik jou kan doorverwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Orion84 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:29:
@Mooijekind @Glaanie @Euphanasia kan een van jullie hier nog wat aan toevoegen?
Euphanasia werkt niet meer bij Tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Glaanie schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:32:
[...]

Euphanasia werkt niet meer bij Tweakers :)
Ah, dan moet iemand 'm even uit het lijstje 'moderators' halen voor PW. @crisp kan jij dat fixen nu je hier toch al je gezicht liet zien O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ja, en daar staat geen 15" bij zoals de TS in z'n screenshot heeft staan, maar 13,5" ;)

Het euvel is dat de TS een 15" wilde, maar een 13,5" heeft gekregen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:52

crisp

Devver

Pixelated

Orion84 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:33:
[...]

Ah, dan moet iemand 'm even uit het lijstje 'moderators' halen voor PW. @crisp kan jij dat fixen nu je hier toch al je gezicht liet zien O-)
offtopic:
Done :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Als het een zakelijke aankoop is geweest zit je verder vrees ik ook vast aan de retourvoorwaarden van de winkel en gaan wetten met betrekking tot retourrecht voor consumenten je niet verder helpen.
Retourvoorwaarden voor bedrijven zijn zo vaag als iets. Restocking fee van 33% indien ongeopend of 50% indien geopend staan nergens op hun site. Maar goed, meer dan een slechte review kan ik niet doen. Paas hem wel door aan een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:37

dragonhaertt

@_'.'

TheSiemNL schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 15:11:
[...]

Retourvoorwaarden voor bedrijven zijn zo vaag als iets. Restocking fee van 33% indien ongeopend of 50% indien geopend staan nergens op hun site. Maar goed, meer dan een slechte review kan ik niet doen. Paas hem wel door aan een ander.
Zo te zien ben je niet de eerste die slechte reviews achterlaat, zowel op tweakers als bijvoorbeeld Trustpilot.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:57
TheSiemNL schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:32:
Mijn vraag

Wie is er verantwoordelijk voor de koppeling van de artikelen op Tweakers.net/pricewatch en de winkel?

Ik hoor het graag.
De vraag moet volgens mij zijn 'Wie is er verantwoordelijk bij het plaatsen van een onjuiste bestelling in een webwinkel waar in het bestelproces duidelijk de juiste omschrijving van het product wordt getoond?'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Had hem al tegen kost doorgeschoven maar behalve dat het een 13,5" was ipv een 15" heeft de laptop ook nog een QWERTZ toetsenbord. Dat stond echter niet op de site van hardwarewebwinkel.nl. Weer terug naar de "klantenservice".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Josk79 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 10:15:
[...]

De vraag moet volgens mij zijn 'Wie is er verantwoordelijk bij het plaatsen van een onjuiste bestelling in een webwinkel waar in het bestelproces duidelijk de juiste omschrijving van het product wordt getoond?'.
Op hun site stond nergens dat het een QWERTZ toetsenbord was. Anders had ik hem gemakkelijker door kunnen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Inmiddels is de vraag over de fout in de PW al wel opgehelderd. De rest van de discussie is niet iets voor hier in het Pricewatch feedback forum.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.