Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saidinho84
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-02 11:55
Ik heb nu weken het probleem dat mijn ING app niet meer werkt met draadloos betalen. Ik zag dit fenomeen in een andere topic met Xiomi voorbij komen maar de oplossing geld niet voor Oppo.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Zie foto. Ik heb alles al gerest ING app ook opnieuw ingesteld. NFC chip werkt overigens wel met andere dingen getest.

Ik kan bijna niks vinden op internet hierover.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UlUiGy-bLNU1HqpPsyDKzKcHVDI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/18OUrnp2VBPH9erALnAkDzKK.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:13
Misschien in dit topic mensen met hetzelfde probleem, of juist dat het werkt (kun je instellingen vergelijken).
[Poco X3 Pro] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saidinho84
swhnld schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:14:
Misschien in dit topic mensen met hetzelfde probleem, of juist dat het werkt (kun je instellingen vergelijken).
[Poco X3 Pro] Ervaringen & Discussie
Bedankt voor je reactie heb even gekeken staat niks over NFC problemen of oplossingen daarin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-05 17:38
Ik had hetzelfde met een Oppo Find X5 pro op Android 12.1 probleem is verouderde simkaart. Even een simwissel aanvragen bij je provider en het probleem is verholpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:13

DarkSide

theres no place like ::1

Idd kwam ook voor bij OnePlus icm Android 12.
heb ook nieuwe sim aangevraagd. En voila. Weer werkende ING mobiel betalen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saidinho84
Borkus schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 17:33:
Ik had hetzelfde met een Oppo Find X5 pro op Android 12.1 probleem is verouderde simkaart. Even een simwissel aanvragen bij je provider en het probleem is verholpen
Bedankt ga ik gelijk doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saidinho84
Het heeft gewerkt bedankt voor deze gouden tip! Kan weer betalen met me telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
@Borkus @DarkSide @Saidinho84 Hadden jullie SIM kaarten met een NFC chip (Secure Element) erin? En zijn de nieuwe SIM kaarten dan weer normale SIM kaarten?

Als er inderdaad verschil zit in de SIM kaarten oud en nieuw gaat dat andere mensen snel helpen bepalen of het voor hun ook kan helpen, immers zijn er providers die kosten rekenen bij vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:13

DarkSide

theres no place like ::1

gewone simkaart. en nieuwe is ook weer gewone simkaart. (vodafone)

nfc gebruik ik van de telefoon.

ps is zakelijk abbo. en ben gewoon naar collega gelopen die de sims beheert om een nieuwe te vragen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkus
Hier ook gewoon een nieuwe simkaart aangevraagd, geen specifieke wensen opgegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Borkus schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:22:
Hier ook gewoon een nieuwe simkaart aangevraagd, geen specifieke wensen opgegeven
Die SIM chips met Secure elementen erin (NFC) waren in 2017-2019 periode in gebruik ongeveer, nu volgens mij niet meer, dus de nieuwe heeft het zeker niet. Ben benieuwd of de oude het had. Zit dan een NFC logootje op de grote SIM kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkus
swhnld schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:00:
[...]

Die SIM chips met Secure elementen erin (NFC) waren in 2017-2019 periode in gebruik ongeveer, nu volgens mij niet meer, dus de nieuwe heeft het zeker niet. Ben benieuwd of de oude het had. Zit dan een NFC logootje op de grote SIM kaart.
Dat zou heel goed kunnen, zo veel verstand heb ik er niet van. En de oude simkaart ligt inmiddels in 4 stukken geknipt in de vuilcontainer
Pagina: 1