• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:38

POCO introduceert de POCO X3 Pro, als opvolger van de POCO X3 NFC van vorig jaar. Het nieuwe model heeft een Snapdragon 860-soc en meer opslaggeheugen dan zijn voorganger. Het toestel heeft ook vier camera's aan de achterkant, maar de primaire camera en ultragroothoekcamera hebben een lagere resolutie dan bij de voorganger. Ook is de primaire sensor wat kleiner. De macrocamera en dieptesensor lijken ongewijzigd.

Op 26 maart 2021 komt de POCO X3 Pro uit, die krijgt adviesprijzen van 249 en 299 euro en kost op de dag van de release met korting 199 en 249 euro.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid
SkinMIUI
CPUQualcomm Snapdragon 860
RAM6 / 8 GB
ROM128 / 265 GB (uitbreidbaar)
ConnectiviteitBluetooth 5.0, GPS, GLONASS, 2,4 + 5GHz Wifi, NFC
Scherm6,67" (2400x1080px)
Camera Front20MP
Camera back48MP main camera, f/1.79
8MP ultra-wide camera , f/2.2
2MP macro camera
Accu5.160mAh
KleurZwart, Blauw, Goud
Afmetingen163,7 x 76,8 x 9,4 mm

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.024-12-2021Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:13
Mooi toestelletje dit. Misschien kun je nog de beloofde termijn van updates en eventueel versie upgrades toevoegen aan de openingspost?

Daarnaast, ik kan dit model nu ook al kopen bij de Bel Simpel:
https://www.mediamarkt.nl...256-gb-zwart-1692569.html
En de SD860 uit de openingspost is een chip uit 2019.
Worden er hier 2 gelijknamige modellen door elkaar gehaald?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:38
swhnld schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:44:
Mooi toestelletje dit. Misschien kun je nog de beloofde termijn van updates en eventueel versie upgrades toevoegen aan de openingspost?

Daarnaast, ik kan dit model nu ook al kopen bij de Bel Simpel:
https://www.mediamarkt.nl...256-gb-zwart-1692569.html
En de SD860 uit de openingspost is een chip uit 2019.
Worden er hier 2 gelijknamige modellen door elkaar gehaald?
Nee. Het is ook helemaal geen nieuw toestel. Er was op tweakers alleen gewoon nog geen topic voor.

[Voor 8% gewijzigd door rens-br op 25-12-2021 02:35]

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-03 23:45
I denk dat het x3 nfc topic wel eens gebruikt werd om ook over dit toestel te spreken.

Ben een dik half jaar in het bezit van dit toestel. De 128GB variant. Werkt prima, geen problemen gehad tot dusver.

4 of 5 updates gehad tot nu toe. Je kan je opgeven voor hun beta programma en dan krijg je er meer, maar daar had ik geen zin in. Huidige EU versie van het OS zit op 12.5.4 sinds een paar weken. Dit is een android 11 versie met november patch en miui 12.5 enhanced.

De Indische en Global variant van het OS staan reeds op de lijst om miui 13 en Android 12 te krijgen in de eerste maanden van 2022. De EU variant loopt altijd een beetje achter, maar dat heeft ook zo z'n voordelen dat de meeste bugs er reeds uit zijn als de EU update gereleased wordt. Het is wel vaker bij xiaomi/poco dat de meest populaire varianten sneller en langer support krijgen

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Prima toestel. Heb er arrow os opgezet, dat mui sprak me niet zo aan.

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-03 08:24
iemand hier die mijn kan helpen om de telefoon aan de computer te krijgen? ik ben patroon kwijt van de telefoon, en ik kom er op geen mogelijkheid meer in. heb alles geprobeerd. maar zodra ik account probeer te recoveren krijg ik error. hard reset via power en volume up werkt wel, maar hij blijft vragen om het patroon of het laatste account. dus ik blijf constant met dit probleem zitten.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:13
huntedjohan schreef op zondag 20 februari 2022 @ 14:41:
iemand hier die mijn kan helpen om de telefoon aan de computer te krijgen? ik ben patroon kwijt van de telefoon, en ik kom er op geen mogelijkheid meer in. heb alles geprobeerd. maar zodra ik account probeer te recoveren krijg ik error. hard reset via power en volume up werkt wel, maar hij blijft vragen om het patroon of het laatste account. dus ik blijf constant met dit probleem zitten.
Neem contact op met de vorige eigenaar? Of ben je zelf je account vergeten?
Als er een account gevraagd wordt heb je dat zelf geregistreerd, dus kun je dat zelf resetten.
Anders met de bon naar de winkel terug.

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-03 08:24
swhnld schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:09:
[...]

Neem contact op met de vorige eigenaar? Of ben je zelf je account vergeten?
Als er een account gevraagd wordt heb je dat zelf geregistreerd, dus kun je dat zelf resetten.
Anders met de bon naar de winkel terug.
bedankt voor je bericht. account reset lukte niet, kreeg daarbij elke x fout. maar door constant patroon te proberen zijn we uiteindelijk achter de unlock gekomen. dus nu is telefoon weer gewoon bruikbaar :P

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

• Lorenzo013
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-03 16:59
Wat zijn jullie ervaringen met MIUI 13?

• TetsuoShima
Lorenzo013 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 18:20:
Wat zijn jullie ervaringen met MIUI 13?
Ben er zelf erg tevreden van. Ik kwam al erg lang toe met een volle batterij op mijn X3 PRO, maar met MIUI13 is het nog beter geworden. Voor de rest merk ik eigenlijk weinig verschil. Ik ben geen nieuwe bugs tegengekomen. Van het feit dat het nu onderliggend op Android 12 draait merk je eigenlijk ook helemaal niets. Ik denk dat het er nu toch al een maand of zo opstaat, dus als er iets scheelde zou ik het wel gemerkt hebben. Bij eender welke update kan er natuurlijk wel iets mislopen, maar of dat dan aan die update of aan het update process ligt, tja... moeilijk te zeggen. In de global X3 PRO groep zijn er continu mensen die tegen allerhande problemen aanlopen waar ik zelf helemaal niets van merk, ook bij vorige updates.

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03 20:05
TetsuoShima schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 15:03:
[...]

Ben er zelf erg tevreden van. Ik kwam al erg lang toe met een volle batterij op mijn X3 PRO, maar met MIUI13 is het nog beter geworden. Voor de rest merk ik eigenlijk weinig verschil. Ik ben geen nieuwe bugs tegengekomen. Van het feit dat het nu onderliggend op Android 12 draait merk je eigenlijk ook helemaal niets. Ik denk dat het er nu toch al een maand of zo opstaat, dus als er iets scheelde zou ik het wel gemerkt hebben. Bij eender welke update kan er natuurlijk wel iets mislopen, maar of dat dan aan die update of aan het update process ligt, tja... moeilijk te zeggen. In de global X3 PRO groep zijn er continu mensen die tegen allerhande problemen aanlopen waar ik zelf helemaal niets van merk, ook bij vorige updates.
Ik heb nu twee Poco X3 Pro telefoons. Beide draaien goed, ik heb niet zoveel last van de advertenties (Wireguard/pivpn en pihole).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-03 10:19
Ik ben mij aan het orienteren op een nieuwe telefoon, ter vervanging voor mijn 2 jaar oude Oppo Reno 2.
Hierbij komt ook deze Poco X3 Pro naar voren.

Het is al een wat oudere telefoon (release maart 2021), maar heeft wel goede specs.
En er zijn ook al flink wat custom roms voor deze telefoon, zie ik op XDA.

Is het, volgens jullie, nog de moeite waard om deze telefoon aan te schaffen ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TetsuoShima
Als je een toestel zoekt met een goede SoC en voor de rest middelmatig, dan is the X3 PRO nog altijd geweldig. Heb de mijne al meer dan een jaar en ben nog altijd tevreden. Feit dat het Xiaomi is en dat hij al een jaar oud is, wil wel zeggen dat het erg onwaarschijnlijk is dat je nog meer dan 2 jaar updates krijgt als je hem nu aanschaft, maar als je al custom roms gevonden hebt die je ziet zitten is dat ook niet echt een probleem. Ergens in de loop van de maand verwacht ik de release van de april security patch op de EU versie van het toestel, voor de Global is hij eerder deze week vrijgegeven (official MIUI rom). Ben inmiddels gewend aan MIUI, dus blijf deze waarschijnlijk gebruiken tot de updates stoppen, zal daarna wel zien of er een custom rom is die ik wil uitproberen of dat het een ander toestel wordt tegen dan.

Het ziet er wel naar uit dat hij niet echt makkelijk meer te krijgen is op dit moment als ik naar de pricewatch kijk, dus als je hem wil aanschaffen zou ik niet te lang meer wachten voor hij helemaal weg is. In mijn pricewatch staat de 256/8 versie ook aan dezelfde prijs als de 128/6 versie, heb zelf de 128/6 versie, maar ja, als ze dezelfde prijs hebben is het een makkelijke keuze voor de 256/8 he. :D

[Voor 19% gewijzigd door TetsuoShima op 13-05-2022 14:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-03 10:19
TetsuoShima schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 14:05:
Als je een toestel zoekt met een goede SoC en voor de rest middelmatig, dan is the X3 PRO nog altijd geweldig. Heb de mijne al meer dan een jaar en ben nog altijd tevreden. Feit dat het Xiaomi is en dat hij al een jaar oud is, wil wel zeggen dat het erg onwaarschijnlijk is dat je nog meer dan 2 jaar updates krijgt als je hem nu aanschaft, maar als je al custom roms gevonden hebt die je ziet zitten is dat ook niet echt een probleem. Ergens in de loop van de maand verwacht ik de release van de april security patch op de EU versie van het toestel, voor de Global is hij eerder deze week vrijgegeven (official MIUI rom). Ben inmiddels gewend aan MIUI, dus blijf deze waarschijnlijk gebruiken tot de updates stoppen, zal daarna wel zien of er een custom rom is die ik wil uitproberen of dat het een ander toestel wordt tegen dan.

Het ziet er wel naar uit dat hij niet echt makkelijk meer te krijgen is op dit moment als ik naar de pricewatch kijk, dus als je hem wil aanschaffen zou ik niet te lang meer wachten voor hij helemaal weg is. In mijn pricewatch staat de 256/8 versie ook aan dezelfde prijs als de 128/6 versie, heb zelf de 128/6 versie, maar ja, als ze dezelfde prijs hebben is het een makkelijke keuze voor de 256/8 he. :D
Heb jij Amazon.nl in totaal voor 435 euro aan giftcards staan en daar is de X3 Pro nog te verkrijgen. Voor 260 euro nu zelfs. Wat natuurlijk een schijntje is.

Ben nog beter tevreden met mijn Oppo Reno 2, werkt nog altid super fijn enzo.
Maar wil gewoon weer eens wat nieuws.
Eigenlijk zou ik ook van de custom roms moeten af blijven, want ik gebruik mijn telefoon ook zakelijk en zit met nogal wat 2FA apps, etc.
Die misschien niet meer gaan werken als ik de telefoon unlock en/of root.

Maar goed, ik zoek dus een nieuwe telefoon voor rond de 435 euro die weer een paar jaar mee zal gaan.
Liefst een snelle SOC en goede camera. Update beleid vind ik niet zo heel spannend, omdat mijn Oppo ook maar 4x per jaar een security update krijgt.
Nieuwere Android versies vind ik interessanter (al valt daar vaak in de praktijk weinig van de merken met nieuwe features en/of looks).

Zal ook aan Samsung A53 te denken, maar lees dat de A52S in veel gevallen sneller is (maar die is weer ouder).....dilemma dilemma, zo veel keuze tegenwoordig...

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:02
Mijn kinderen hebben beide een Poco X3 Pro. Die draait nog steeds op MIUI 12.5 Er is geen update beschikbaar als je dat checkt in de instellingen.
Ik zie op internet echter dat 13 al een poosje beschikbaar zou moeten zijn. Klopt dat? Hebben andere gebruikers wel de 13 versie binnengekregen?

• webbier
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-03 13:17
Ja hier al een tijdje (weet niet meer precies vanaf wanneer, maar wel meer dan een maand) op 13.0.1.0. Gewoon als update aangeboden gekregen, niet zelf actief naar op zoek geweest.

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:19
Die van mij staat op 13.0.2 momenteel. Ook gewoon als update aangeboden gekregen.

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-03 08:04
Hier ook nog 12.5.5.0. "Geen updates beschikbaar", als ik 'm laat checken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KNed
Ik heb dus precies hetzelfde als @robert.v.w.
Op 2 telefoons.
Raar dat die uitrol zo traag gaat. Ik lees op andere fora dat ze maanden geleden al zijn begonnen met de uitrol...

[Voor 3% gewijzigd door KNed op 05-07-2022 10:30]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bjauto
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
KNed schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:58:
Mijn kinderen hebben beide een Poco X3 Pro. Die draait nog steeds op MIUI 12.5 Er is geen update beschikbaar als je dat checkt in de instellingen.
Ik zie op internet echter dat 13 al een poosje beschikbaar zou moeten zijn. Klopt dat? Hebben andere gebruikers wel de 13 versie binnengekregen?
robert.v.w. schreef op maandag 4 juli 2022 @ 08:29:
Hier ook nog 12.5.5.0. "Geen updates beschikbaar", als ik 'm laat checken.
Hier (met 2 X3s in huis) draait er 1 ook nog steeds 12.5.5.0, op de andere staat inmiddels wél versie 13.

Op die van 12.5.5.0 (foon van 10-jarige zoon) draait trouwens de Google Family Link app ter voorkoming van te lang schermgebruik.

Kan het ook nog een oorzaak zijn, dat deze Family Link app voorkomt dat er een update wordt geïnstalleerd?

[Voor 19% gewijzigd door bjauto op 15-07-2022 23:31]

• robert.v.w.
bjauto schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 23:29:
Op die van 12.5.5.0 (foon van 10-jarige zoon) draait trouwens de Google Family Link app ter voorkoming van te lang schermgebruik.

Kan het ook nog een oorzaak zijn, dat deze Family Link app voorkomt dat er een update wordt geïnstalleerd?
Dat gebruik ik niet.

• KNed
bjauto schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 23:29:
[...]

[...]

Hier (met 2 X3s in huis) draait er 1 ook nog steeds 12.5.5.0, op de andere staat inmiddels wél versie 13.

Hier op de 2 telefoons met het "probleem" draait ook Family Link. Ik vroeg me al af of dat de oorzaak kon zijn.
Daarom heb ik dat op 1 van de 2 er al geprobeerd af te halen en dan opnieuw te checken, dat hielp niet. Al heb ik het idee dat niet alle sporen van Family link weg te krijgen zijn.

Updates naar 12.x zijn in het verleden wel gewoon doorgekomen dus het lijkt me ook wel weer sterk dat dat de oorzaak kan zijn. Maar in jouw situatie is het wel erg opvallend dat het op de ene zonder Family link wel werkt en de andere niet...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TetsuoShima
Ik zou eens checken welke rom erop staat, poco zoals xiaomi brengt voor elk populair toestel op zijn minst een stuk of 5 tot 10 verschillende roms uit. Die krijgen niet allemaal tegelijk updates. Sommige roms zitten inderdaad nog op 12.5, de meerderheid zit op 13 ondertussen. Als je gewoon een EU rom hebt, zou hij op 13 moeten zitten, ik heb op de mijne inmiddels al 3 security patches gehad van versie 13. Als de roll-out van een rom begint (eerst is er closed beta - daar moet je je voor registreren, dan public beta -daar kiezen ze willekeurig wat toestellen voor uit, dan full release - voor iedereen) in full release, dan zou iedereen die die versie heeft hem binnen een paar weken moeten hebben.

Er is overigens vrij weinig verschil te merken tussen 12.5 en 13, 13 draait op Android 12 en had voor mij een beetje beter battery life, maar sommige gebruikers hadden het omgekeerde gemerkt, dus moeilijk een lijn in te trekken, het ligt waarschijnlijk aan de manier van gebruik en wat er iets efficiënter of minder efficiënt is geworden en hoe vaak je dat specifieke ding gebruikt.

(edit: je checked je rom door in "About phone" naar de code te kijken die achter het versienummer staat, bijvoorbeeld: MIUI version (For POCO) MIUI Global 13.0.3 Stable 13.0.3.0(SJUEUXM) - het gedeelte in het vet duidt de rom regio aan, EU voor EU, MI voor Global (ja MIUI gebruikt global op een verschillende manier al naargelang waar ze het woord gebruiken, duidelijkheid en uniformiteit is niet één van Xiaomi's sterktes), CN voor China, RU voor Rusland, IN voor India, ID voor Indonesië, TR voor Turkije, TW voor Taiwan, etc etc...)

[Voor 44% gewijzigd door TetsuoShima op 31-07-2022 05:07]

• KNed
De update is hier afgelopen week binnen komen rollen. Beide telefoons hebben een EU rom.
Ik las ook ergens dat EU roms inderdaad achterliepen.

Het komt dus toch niet door Family Link

• Johan_Germs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:27
De Poco X3 pro van mijn zoon blijft hangen bij het opstarten "even geduld alstublieft".

De ultra batary save mode werkt dan weer wel

Het heeft iets met Family Link te maken, want als ik reset en met mijn eigen account inlog is er geen probleem.

Iemand bekend met dit probleem?

Een Google search heeft nog niets opgeleverd helaas (1 topic gevonden met hetzelfde probleem, maar helaas geen antwoord).

[Voor 9% gewijzigd door Johan_Germs op 04-12-2022 23:15]

• robert.v.w.
Ik gebruik ook Family Link op mijn X3 Pro, maar ik heb geen problemen.

• westlym
Volgens reddit beginnen de nodige x3 pro te sterven: https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button

Ook mensen hier in Nederland last hiervan?

• robert.v.w.
westlym schreef op zondag 15 januari 2023 @ 15:44:
Volgens reddit beginnen de nodige x3 pro te sterven: https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button

Nee, de mijne draait als een zonnetje en gaat nog steeds probleemloos een dag of 2 tot 3 mee op een volle accu. Overigens vind ik de genoemde Reddit thread erg suggestief. Alleen de topic starter heeft daadwerkelijk problemen, maar uit de rest van de reacties kan ik niet afleiden dat zij ook dezelfde problemen hebben. Alleen die laatste zegt ook dat zijn foon gestorven is, maar zonder verdere uitleg hoe of wat.

• edjedan
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-03 17:15
robert.v.w. schreef op maandag 16 januari 2023 @ 08:27:
[...]

Nee, de mijne draait als een zonnetje en gaat nog steeds probleemloos een dag of 2 tot 3 mee op een volle accu. Overigens vind ik de genoemde Reddit thread erg suggestief. Alleen de topic starter heeft daadwerkelijk problemen, maar uit de rest van de reacties kan ik niet afleiden dat zij ook dezelfde problemen hebben. Alleen die laatste zegt ook dat zijn foon gestorven is, maar zonder verdere uitleg hoe of wat.
Draait hier ook nog steeds als een tierelier. Toptelefoon, zeker voor die 181 euro die ik ervoor betaald heb.
Wellicht wordt de X5 pro m'n volgende, hoewel die flink duurder zal zijn.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:56

knakworst

Get Dilberted!

edjedan schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:49:
[...]

Draait hier ook nog steeds als een tierelier. Toptelefoon, zeker voor die 181 euro die ik ervoor betaald heb.
Wellicht wordt de X5 pro m'n volgende, hoewel die flink duurder zal zijn.
Heb jij ook als nieuwste security update juli 2022? Ik vind het updatebeleid maar magertjes.

• edjedan
knakworst schreef op maandag 6 februari 2023 @ 19:21:
[...]

Heb jij ook als nieuwste security update juli 2022? Ik vind het updatebeleid maar magertjes.
Nee, ik heb als laatste 1 oktober 2022.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:56

knakworst

Get Dilberted!

edjedan schreef op maandag 6 februari 2023 @ 22:09:
[...]

Nee, ik heb als laatste 1 oktober 2022.
Ik heb de EU versie, early updates aan, maar 1 juli blijft de nieuwste. Al halfjaar geen updates :(

Als het goed is zou 13.0.6.0 de nieuwste moeten zijn sinds medio december

https://xiaomifirmwareupdater.com/archive/miui/vayu/

Misschien van het weekend eens manueel flashen.

[Voor 6% gewijzigd door knakworst op 06-02-2023 22:53]

• edjedan
knakworst schreef op maandag 6 februari 2023 @ 22:51:
[...]

Ik heb de EU versie, early updates aan, maar 1 juli blijft de nieuwste. Al halfjaar geen updates :(

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Apart. Maar ik zit op 13.0.4. Dus die van december heb ik ook niet.

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:27
edjedan schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:39:
[...]

Apart. Maar ik zit op 13.0.4. Dus die van december heb ik ook niet.
Ik blijf zelfs steken op 13.0.1, vreemd dat ik geen nieuwe updates zie

• webbier
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-03 13:17
Hier ook op 13.0.4, OTA gekregen.

• MrMaxedTank
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:56
westlym schreef op zondag 15 januari 2023 @ 15:44:

De x3 pro van mijn vriendin heeft een paar weken geleden het loodje gelegd met exact dit probleem. De telefoon was aangeschaft bij Amazon.fr en na een omschrijving van het probleem richting hun support gingen ze vrijwel direct over op terugbetaling. Ik heb nog gevraagd of reparatie een optie was maar dat was voor hen niet mogelijk.

Fijn om het geld terug te krijgen (de telefoon was ongeveer 15 maanden in gebruik) maar toch ook wel jammer. Het was een mooi toestel en mijn vriendin had geen back-up van alle foto's, dus we missen een paar maanden...

Op reddit en xda lees ik vrij veel klachten en gezien de reactie van Amazon is het toch echt een bekend probleem.

• westlym
Ik heb twee en zowel eergisteren en vanmorgen zomaar een reboot. Ik wilde eentje van de week flashen, maar dat gaat niet meer gebeuren. Nog zomaar een reboot stuur ik beide terug.
MrMaxedTank schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:40:
[...]

De x3 pro van mijn vriendin heeft een paar weken geleden het loodje gelegd met exact dit probleem. De telefoon was aangeschaft bij Amazon.fr en na een omschrijving van het probleem richting hun support gingen ze vrijwel direct over op terugbetaling. Ik heb nog gevraagd of reparatie een optie was maar dat was voor hen niet mogelijk.

Fijn om het geld terug te krijgen (de telefoon was ongeveer 15 maanden in gebruik) maar toch ook wel jammer. Het was een mooi toestel en mijn vriendin had geen back-up van alle foto's, dus we missen een paar maanden...

Op reddit en xda lees ik vrij veel klachten en gezien de reactie van Amazon is het toch echt een bekend probleem.

• MrMaxedTank
westlym schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:47:
Ik heb twee en zowel eergisteren en vanmorgen zomaar een reboot. Ik wilde eentje van de week flashen, maar dat gaat niet meer gebeuren. Nog zomaar een reboot stuur ik beide terug.

[...]
Die van mijn vriendin ging echt spontaan in een bootloop en kwam daarbij niet meer voorbij het MIUI scherm of het service menu (de recovery partitie). We hebben hem ongeveer 2 etmaal in de bootloop gelaten om te kijken of ie een keer zou doorstarten maar dat is niet gelukt.

Spontane enkelvoudige reboots heeft ze zover ik weet niet gehad.

Mijn advies is om voor de zekerheid USB debugging aan te zetten, wellicht kun je dan nog bestanden van het apparaat trekken als ie echt in een bootloop gaat. Ik had toegang tot fastboot en ADB maar kon er niets mee omdat de bootloader gelocked was en usb debugging niet aanstond. Die bootloader zouden we voor mijn vriendin nooit unlocked hebben (mijn huidige F4 is uiteraard wel unlocked) maar usb debugging aanzetten zou wellicht nog mogelijkheden kunnen bieden.

[Voor 26% gewijzigd door MrMaxedTank op 10-02-2023 14:39]

• westlym
Het lijkt wel: goedkoop is duurkoop. Als deze twee kapotgaan, weet ik niet wat ik ga halen. Misschien een ultra, maar eerst de reviews afwachten.
MrMaxedTank schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:37:
[...]

Die van mijn vriendin ging echt spontaan in een bootloop en kwam daarbij niet meer voorbij het MIUI scherm of het service menu (de recovery partitie). We hebben hem ongeveer 2 etmaal in de bootloop gelaten om te kijken of ie een keer zou doorstarten maar dat is niet gelukt.

Spontane enkelvoudige reboots heeft ze zover ik weet niet gehad.

Mijn advies is om voor de zekerheid USB debugging aan te zetten, wellicht kun je dan nog bestanden van het apparaat trekken als ie echt in een bootloop gaat. Ik had toegang tot fastboot en ADB maar kon er niets mee omdat de bootloader gelocked was en usb debugging niet aanstond. Die bootloader zouden we voor mijn vriendin nooit unlocked hebben (mijn huidige F4 is uiteraard wel unlocked) maar usb debugging aanzetten zou wellicht nog mogelijkheden kunnen bieden.

• MrMaxedTank
westlym schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:49:
Het lijkt wel: goedkoop is duurkoop. Als deze twee kapotgaan, weet ik niet wat ik ga halen. Misschien een ultra, maar eerst de reviews afwachten.

[...]
Nou ja, de prijs was natuurlijk hartstikke scherp. Ik heb hem voor mijn vriendin gekocht voor 200 euro, en heb nu flink moeite moeten doen om iets vervangends te vinden. Heb maar wat geld bijgelegd en een Samsung a53 voor haar besteld, heb ik nu toch echt wat meer vertrouwen in...

Het valt voor ons ook erg slecht omdat mijn F3 ook net kapot is (wordt vandaag teruggestuurd na vervanging moederbord) dus het vertrouwen is een beetje beschadigd hier.

Kijk het vooral even rustig aan, zorg dat je goede backups van belangrijke date (foto's!) maakt en wie weet valt het allemaal mee.

• TetsuoShima
knakworst schreef op maandag 6 februari 2023 @ 22:51:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Momenteel is de nieuwste versie nog steeds 13.0.4.0. Xiaomi en dus ook POCO gebruiken verschillende kleine versienummers voor verschillende regio's en er zijn op zijn minst 6 regio's. De EU regio is degene waar je in geïnteresseerd bent als je hem hier gekocht hebt.

13.0.5.0 zit eraan te komen, vermits in 4 regio's er onlangs een update is uitgekomen dus de EU zal ook wel niet zo lang meer op zich laten wachten.

Verder staat de POCO X3 PRO op de officiële lijst om geüpdate te worden naar Android 13, dat zal waarschijnlijk nog niet bij de eerstvolgende update gebeuren, maar tegen de zomer verwacht ik die update wel, vermoedelijk ook met MIUI 14 tegen dan. Ik dacht niet dat er erg veel interessante dingen in die updates zaten, dus zelf heb ik geen haast, maar de security update van oktober begint ondertussen wel erg out of date te zijn.

--

Wat betreft automatische reboots en dergelijke kan ik enkel zeggen dat mijn eigen toestel daar tot nu toe nog nooit last van gehad heeft. Batterij gaat zonder probleem nog meer dan 2 dagen mee bij intensief gebruik en meer dan een week bij normaal gebruik (voor mijn doen, een telefoon is een telefoon, als ik echt iets wil doen gebruik ik een echte computer, normaal gebruik is misschien een half uurtje video per dag, wat berichten en dergelijke checken/sturen, eens bellen, een paar keer een paar specifieke apps gebruiken, wat schaken,...).

1x per week kijk ik zelf manueel na of alle updates gebeurd zijn en indien niet forceer ik die, 1x per maand voer ik een manuele reboot uit. Ik gebruik ftp om zelf mijn eigen backups van het weinige wat enkel op mijn telefoon staat bij te houden, dit weinige staat ook allemaal op een high endurance SD kaart (geen standaard rotzooi SD die na 2 jaar de geest geeft zelfs bij laag gebruik) als opslag in het toestel, niet op het flash van het toestel zelf.

Wat mij betreft is een smartphone een consumententoestel voor de consumptie van informatie, niet voor effectieve uitvoer van taken of opslag van informatie. Je hebt zelf veel te weinig controle over wat er op je telefoon gebeurt of wat je zelf kan vervangen of aanpassen. Veel moderne laptops evolueren in diezelfde richting helaas, maar je kan nog altijd degelijke zelf te onderhouden laptops vinden (en voor desktops is het nog minder een probleem), voor smartphones kan je dat wel vergeten. Iets mis met de soc: bye bye phone, iets mis met het ingebouwde flash: bye bye phone, enzoverder. Het enige waar je zelf met wat prullen een beetje controle over hebt is als er iets scheelt met het scherm of de batterij of iets estetisch, voor de rest kan je het schudden.

EDIT:

De EU zou blijkbaar toch onmiddellijk versie 14.0.1.0 van MIUI, dus met Android 13, krijgen, vandaar dat de release wat later is dan die van sommige andere regio's die eerst nog een miui 13 versie krijgen alvorens over te stappen op miui 14. De volgende release in de EU regio zou gebeuren in maart. Tenminste, dat zeggen de 'roddelbronnen'.

EDIT2:

Rollout voor 14.0.1.0 EU start vandaag!

[Voor 4% gewijzigd door TetsuoShima op 28-02-2023 17:35]

• summaheat
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-03 23:09
TetsuoShima schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 17:35:
[...]

Momenteel is de nieuwste versie nog steeds 13.0.4.0. Xiaomi en dus ook POCO gebruiken verschillende kleine versienummers voor verschillende regio's en er zijn op zijn minst 6 regio's. De EU regio is degene waar je in geïnteresseerd bent als je hem hier gekocht hebt.

13.0.5.0 zit eraan te komen, vermits in 4 regio's er onlangs een update is uitgekomen dus de EU zal ook wel niet zo lang meer op zich laten wachten.

Verder staat de POCO X3 PRO op de officiële lijst om geüpdate te worden naar Android 13, dat zal waarschijnlijk nog niet bij de eerstvolgende update gebeuren, maar tegen de zomer verwacht ik die update wel, vermoedelijk ook met MIUI 14 tegen dan. Ik dacht niet dat er erg veel interessante dingen in die updates zaten, dus zelf heb ik geen haast, maar de security update van oktober begint ondertussen wel erg out of date te zijn.

--

Wat betreft automatische reboots en dergelijke kan ik enkel zeggen dat mijn eigen toestel daar tot nu toe nog nooit last van gehad heeft. Batterij gaat zonder probleem nog meer dan 2 dagen mee bij intensief gebruik en meer dan een week bij normaal gebruik (voor mijn doen, een telefoon is een telefoon, als ik echt iets wil doen gebruik ik een echte computer, normaal gebruik is misschien een half uurtje video per dag, wat berichten en dergelijke checken/sturen, eens bellen, een paar keer een paar specifieke apps gebruiken, wat schaken,...).

1x per week kijk ik zelf manueel na of alle updates gebeurd zijn en indien niet forceer ik die, 1x per maand voer ik een manuele reboot uit. Ik gebruik ftp om zelf mijn eigen backups van het weinige wat enkel op mijn telefoon staat bij te houden, dit weinige staat ook allemaal op een high endurance SD kaart (geen standaard rotzooi SD die na 2 jaar de geest geeft zelfs bij laag gebruik) als opslag in het toestel, niet op het flash van het toestel zelf.

Wat mij betreft is een smartphone een consumententoestel voor de consumptie van informatie, niet voor effectieve uitvoer van taken of opslag van informatie. Je hebt zelf veel te weinig controle over wat er op je telefoon gebeurt of wat je zelf kan vervangen of aanpassen. Veel moderne laptops evolueren in diezelfde richting helaas, maar je kan nog altijd degelijke zelf te onderhouden laptops vinden (en voor desktops is het nog minder een probleem), voor smartphones kan je dat wel vergeten. Iets mis met de soc: bye bye phone, iets mis met het ingebouwde flash: bye bye phone, enzoverder. Het enige waar je zelf met wat prullen een beetje controle over hebt is als er iets scheelt met het scherm of de batterij of iets estetisch, voor de rest kan je het schudden.

EDIT:

De EU zou blijkbaar toch onmiddellijk versie 14.0.1.0 van MIUI, dus met Android 13, krijgen, vandaar dat de release wat later is dan die van sommige andere regio's die eerst nog een miui 13 versie krijgen alvorens over te stappen op miui 14. De volgende release in de EU regio zou gebeuren in maart. Tenminste, dat zeggen de 'roddelbronnen'.

EDIT2:

Rollout voor 14.0.1.0 EU start vandaag!
Nog geen recovery rom voor europa beschikbaar 😔

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TetsuoShima
summaheat schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 15:08:
[...]

Nog geen recovery rom voor europa beschikbaar 😔
Ze beginnen altijd met testers, daarvoor moet je je registreren op een speciale website en akkoord gaan met bijzondere voorwaarden etc.
Daarna komen de mensen die in de UI zelf hebben aangegeven dat ze updates eerder willen ontvangen dan de rest.
Pas daarna komen alle anderen aan de beurt, ook niet altijd in alle landen tegelijkertijd.

Poco doet altijd zo'n staggered release. Persoonlijk vind ik dat wel handig want dan weet je dat de ergste problemen al gekend en mogelijk opgelost zijn door echte testen met gebruikers. Ik heb al een boel mensen gezien die screenshots delen van hun miui 14 update op de poco x3 pro, dus lang zal het niet meer duren voor hij breder beschikbaar komt. Zelf krijg ik hem ook nog niet automatisch. Hij zou al wel beschikbaar moeten zijn als download op de officiële website volgens wat ik hoorde, maar ik heb het niet zelf gedubbel-checked.

• AustinRivers
  • Laatst online: 27-03 19:32
Simpele vraag maar ik kon mijn antwoord niet vinden met behulp van google/youtube.

Is het mogelijk om nieuwe gemaakte foto's en video's op een SD kaart op te slaan? Dus ik wil het puur als extern opslag voor opgenomen media gebruiken. (Er is zowel gcam als de standaard camera app erop)

Het is een tijdje geleden dat ik SD kaarten in een telefoon stopte en in dit geval gaat het om een telefoon van mijn vader. Waar ik misschien 1x in de maand gebruik om backups en updates uit te voeren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-03 15:29
AustinRivers schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:36:
Simpele vraag maar ik kon mijn antwoord niet vinden met behulp van google/youtube.

Is het mogelijk om nieuwe gemaakte foto's en video's op een SD kaart op te slaan? Dus ik wil het puur als extern opslag voor opgenomen media gebruiken. (Er is zowel gcam als de standaard camera app erop)

Het is een tijdje geleden dat ik SD kaarten in een telefoon stopte en in dit geval gaat het om een telefoon van mijn vader. Waar ik misschien 1x in de maand gebruik om backups en updates uit te voeren.
Staat die optie niet gewoon in het Camera instellingen menu van de standaard camera? Bij gcam is het niet mogelijk.

• Lorenzo013
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-03 16:59
TetsuoShima schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 17:35:
Ik gebruik ftp om zelf mijn eigen backups van het weinige wat enkel op mijn telefoon staat bij te houden
Gebruik je toevallig deze app? Of een andere oplossing?

Iemand al MIUI 14 (handmatig) geïnstalleerd?

• TetsuoShima
Lorenzo013 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 16:59:
[...]

Gebruik je toevallig deze app? Of een andere oplossing?

Iemand al MIUI 14 (handmatig) geïnstalleerd?
Ik denk dat die geïnstalleerd is ja, maar ik gebruik die enkel op mijn thuisnetwerk vermits er enkele veiligheidsfeatures ontbreken. Anders zet ik zelf een filezilla server op en gebruik ik een client op de poco.

Pagina: 1

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [Poco X3 Pro] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Poco X3 Pro] Accessoires

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee