Ondertussen ben ik al flink verder gegaan, en is het wel zo netjes om een update te geven.
We zijn begonnen met een verlaagd plafond, voor de isolatie, maar ook om makkelijker de speakers aan te hangen.
Daarna alvast de speakerkabels op de juiste plekken gehangen, omdat je die er amper doorheen krijgt als hij helemaal dicht zit.
Uiteindelijk is mijn maat begonnen met het plateau van 25 centimeter en ben ik de deur gaan omdraaien aangezien er anders geen stoelen in zouden kunnen.
Daarna ben ik begonnen met de bioscoopstoelen die ik op marktplaats geregeld had in elkaar te zetten en mijn maat begonnen met de viltplaten op de muur om de galm tegen te gaan, en het gelijk ook wat donkerder te maken.
Ik ben vervolgens de vloertegels gaan leggen, deze liggen los op de vloer aan elkaar gemaakt met tactiles, waardoor ze vast liggen door aan elkaar te zitten, lekker makkelijk systeem, en uiteindelijk als je het zat bent is het er in 10 minuten uit.
Vervolgens zijn we de houten zijkanten en plafond gaan bekleden met firetdoek, dit was een stuk goedkoper en minder gedoe dan met verf of viltplaten klooien, en de houten stukken galmen een stuk minder.
Daarna was het moment van de waarheid, of de TV heel zou zijn, deze moest uit de doos met veel gegodver de trap op, (86 inch 64 kilo) en was nog nooit aangeweest, dus beugel op de muur en bidden.
Gelijk de speakers even pakken (voor specificaties zie bonnetje eerder gepost, en mijn oude Canton vento's als fronts.
daarna de achterspeakers en atmos bovenspeakers opgehangen.
Wat govee lichtstrips en wat aankleding.
Vervolgens alles een beetje opgeknapt en wat ikea kastjes en hifi meubeltje en een vitrine geplaatst.
En dat is waar we nu zijn.
Dingen die niet helemaal goed gingen:
- te krap gegokt met 1 van de speakerkabels, waardoor ik 15 meter verknipt heb (a 30 euro)
- Voor het mooie had het podium eigenlijk 5/10 centimeter hoger moeten zijn, 25 is net te kort als er kleine mensen zitten.
Dingen die nog moeten gebeuren:
- laatste rol firetdoek plaatsen
- een hele hoop kabels wegwerken
- centerspeaker beugel of kastje zoeken (beugels lijken niet te bestaan)
- Alles een keer goed schoonmaken
- Nog wat mooie led ropes op de schuine muur in een vet patroon
- Govee tv light monteren zodat als ik een keer zin heb in ambilight dat dat er op zit
- wat leuke retro accessoires en prullaria zoeken voor in de vitrine en voor in een hoekje.
Gebruikte apperatuur:
- Surroundspeakers (staan in document hierboven)
- Fronts Canton Vento 890 DC (iBOOD 10 jaar geleden gekocht, geen idee meer voor hoeveel)
- TV LG 86QNED816RE (heel erg tevreden mee voor dat geld, was 1800 euro in november bij iBOOD)
- Versterker Denon 7.2 8K Receiver AVR-S970H (Was 380 bij iBOOD)
- Diverse Govee led snoeren
- Panasonic DPU-B820EFK Bluray speler (Was 440 euro op bol.com)
- VCM Folus Hifi meubel (118 euro bij bol.com)
- Movie quote posters ooit een keer gekocht bij Displate, kosten geen idee meer.
Als er verder vragen zijn hoor ik het wel.
[
Voor 100% gewijzigd door
oinkoink12 op 21-04-2024 23:24
]