Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:54

Don Quijote

El Magnifico

Topicstarter
Begin dit jaar heb ik contact gezocht met mijn netbeheerder Stedin. Ik heb momenteel namelijk een meter die niet geschikt is voor teruglevering/saldering van stroom. En omdat ik op dat moment een offerte had getekend voor de installatie van 18 zonnepanelen, wilde ik graag een meter die dat wel kon faciliteren.

Ondertussen zijn we een half jaar verder en wil Stedin op geen enkele wijze zelfs maar een indicatie geven van wanneer ze een nieuwe meter komen plaatsen. Niet of dit dit jaar kan, niet of het volgend jaar kan. Niks. Het enige wat ze blijven zeggen is “het is een complexe aansluiting. Dit gebeurt projectmatig. We hebben geen indicatie wanneer we bij u kunnen komen”. Dit klinkt mij allemaal erg vreemd in de oren, aangezien ik gewoon in een woonhuis in het centrum van Den Haag woon, en meerdere buren in de afgelopen vijf jaar gewoon op aanvraag wel een nieuwe meter hebben gekregen.

Aangezien vandaag daadwerkelijk de zonnepanelen worden aangesloten, gaat dit mij vanaf nu ook echt “geld kosten”. Ik heb dus haast, maar Stedin lijkt daar geen boodschap aan te hebben.

Mijn vraag is eigenlijk. Zijn er wettelijke bepalingen die netbeheerders ertoe verplichten binnen een redelijke termijn huizen te faciliteren in het kunnen terugleveren van stroom. Of kan Stedin ook zeggen, de komende tien jaar zien we hier geen mogelijkheid toe. Dus pech?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:54

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Wat voor meter heb je nu dan? Meeste zijn namelijk prima geschikt ondanks bangmakerij van de netbeheerders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

plaats eens een foto van je meter.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Toevallig laatst ook voorbij gekomen in een ander topic, ook Stedin
Stedin weigert meter te vervangen, kan nu niet salderen

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Topicstarter
Septillion schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 07:39:
Wat voor meter heb je nu dan? Meeste zijn namelijk prima geschikt ondanks bangmakerij van de netbeheerders.
@klump4u @Septillion
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/97EsAAroIIxkYxHnQzImQHQBZvA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XARttBe0NYfZGYVbJ1UTACrV.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is hem dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Yep, ongeschikt, zit terugloop blokkering op, tekentje van een radarwiel met teruglooprem.

Edit https://www.stedin.net/slimme-meter/aanvragen

En deze wil ook nog wel eens helpen: https://www.energieleveren.nl/

[ Voor 46% gewijzigd door klump4u op 07-07-2022 08:12 ]

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Topicstarter
klump4u schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 08:08:
Yep, ongeschikt, zit terugloop blokkering op, tekentje van een radarwiel met teruglooprem.

Edit https://www.stedin.net/slimme-meter/aanvragen
Thanks. Dat formulier heb ik december 2021 en februari 2022 ingevuld. Nooit een reactie anders dan ontvangstbevestiging. Daarna veel via Whatsapp gesproken (lijkt de enige wijze om echt contact te krijgen met Stedin) maar daar komen we telkens tot “het is een complexe aansluiting”. Terwijl ik volgens mij niet vraag om de hele wijkcentrale te updaten, maar alleen de meter in mijn meterkast, waar gewoon 3-fase draden binnenkomen en verder niks spannends (zover ik kan inschatten in ieder geval…)

Op energieleveren staat het ook al netjes geregistreerd..

[ Voor 3% gewijzigd door Don Quijote op 07-07-2022 08:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zo te zien heb je inderdaad al de juiste stappen ('normale traject') doorlopen, maar willen ze niet leveren.

In dat andere topic zijn deze opties ook nog voorbij gekomen:
- blijven bestoken, aanhouder wint
- prioriteitsaanvraag doen
- rechtsbijstand betrekken
- melden bij ACM

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Topicstarter
nou ik denk dat ze meelezen in het topic :D . Zojuist toch iemand aan de lijn gekregen die in de meewerkmodus zat, niet begreep wat het probleem was waar ze het eerder telkens over hadden, en nu gewoon een afspraak heeft ingepland voor over twee weken....

Waar een GoT topic al niet goed voor is. Dank voor het meedenken allen.
Pagina: 1